Skocz do zawartości

Zmiana z cieżarowego na autobus całkiem nowego pojazdu.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jakie żądać dokumenty od klienta odnośnie mocowania foteli do podłogi jeżeli z nowego VW cięzarowego zrobili autobus o liczbie miejsc 21.Jak to zrobić aby wszystko było zgodne z prawem.

Napisano

z tego co pamiętam to wyciąg z hom że te nadwozie byłó prod w wersji autobus

opinia rzeczoznawcy o zabudowie zgodnei z wymogami PORD i war technicz

Napisano

Do rejestracji wystarczy badaniem z DIP i oświadczenie o kompletacji jednostkowej pojazdu tego typu przez wykonawcę który to zrobił. Czy będziesz wykonywał badanie na podstawie opinii rzeczoznawcy, czy będziesz zasięgał opinii producenta na temat montażu foteli to Twoja sprawa. To Ty dopuścisz ten pojazd do ruchu i Ty za to będziesz odpowiadał. Choć podkładki na pewno warto mieć.

Napisano
z nowego VW cięzarowego zrobili autobus

 

jak nie ma oryginalnych mocowań foteli (vw to pasy ma zazwyczaj w fotelach) to moze sobie przerabiać i na prom kosmiczny ale bez mojej pieczątki :)

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

jak nie ma oryginalnych mocowań foteli

Czy mógłbyś poprzeć to odpowiednim paragrafem?

Napisano

Jeszcze sie tyle nie naczytałem o siedzeniach i zagłówkach :D:shock:

Napisano
odpowiednim paragrafem?

 

W tym wypadku najważniejszy jest zdrowy rozsądek. Mało jest spraw gdzie podczas wypadku fotele są powyrywane z podłogi? dlaczego ja mam potem odpowiadać karnie za śmierć ludzi bo dopuściłem autobus do ruchu?

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Czy mógłbyś poprzeć to odpowiednim paragrafem?

fragment z załącznika S.K.P-POZNAŃ, siedzenia

9. MODYFIKACJA TYPU POJAZDU I ROZSZERZENIE HOMOLOGACJI W

ODNIESIENIU DO SIEDZEŃ, ICH MOCOWAŃ I/LUB ZAGŁÓWKÓW

9.1. Jakakolwiek modyfikacja typu pojazdu w odniesieniu do siedzeń, ich mocowań i/lub

zagłówków wymaga powiadomienia służby administracyjnej, która udzieliła homologacji

typu pojazdu. Służba taka może wówczas:

9.1.1. uznać, że wprowadzone modyfikacje prawdopodobnie nie będą miały istotnego

negatywnego skutku i że w każdym razie pojazd nadal spełnia wymogi; lub

9.1.2. uznać dokonane modyfikacje za istotne w stopniu wystarczająco małym, aby wyniki, o których mowa w pkt 6.2, 6.3 i 6.4 powyżej mogły zostać zweryfikowane na podstawie obliczeń opartych na wynikach badań homologacyjnych; lub

9.1.3. zażądać kolejnego sprawozdania z badań od służby technicznej odpowiedzialnej za prowadzenie badań.

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
najważniejszy jest zdrowy rozsądek

Jak najbardziej się zgadzam. Tylko już parokrotnie spotkałem się z takim stwierdzeniem, że mocowania mają być "oryginalne, fabryczne...." a nikt nie wskazuje skąd się to bierze. Dociekam tego już w nie jednym miejscu bo zdarza mi się że trafiają do naszej stacji pojazdy po przeróbkach (nie koniecznie na autobus) siedzeń i zostali odesłani z innej stacji właśnie dlatego, że nie spełniają warunków dla mocowania foteli. Drążę więc bo zdaje mi się że czegoś nie wiem i nie umiem znaleźć jeżeli zdarza mi się to słyszeć nie z "jednych ust".

Napisano
najważniejszy jest zdrowy rozsądek

Jak najbardziej się zgadzam. Tylko już parokrotnie spotkałem się z takim stwierdzeniem, że mocowania mają być "oryginalne, fabryczne...." a nikt nie wskazuje skąd się to bierze. .

 

 

WYCIĄG Z HOMOLOGACJI PRODUCENTA ŻE DANE NADWOZIE (PŁYTA PODŁOGOWA) POSIADA MIEJSCA MOCOWANIA SIEDZEŃ LUB WZMOCNIENIA DO ICH WYKONANIA FABRYCZNE Z OKREŚLENIEM ILOŚCI I ROZMIESZCZENIA .JAK KLIENT TEGO NIE DOSTARCZY TO MASZ PODSTAWE DO NEGATYWU ZA PRZERÓBKI NIEZGODNE Z WARUNKAMI TECH.

A SIEDENIA W AUTOBUSACH TEŻ MAJĄ PASY MOCOWANE DO RAMY FOTELA A NIE DO NADWOZIA PODOBNIE JAK PROMY KOSMICZNE :-D

Napisano
WYCIĄG Z HOMOLOGACJI PRODUCENTA ŻE DANE NADWOZIE (PŁYTA PODŁOGOWA) POSIADA MIEJSCA MOCOWANIA SIEDZEŃ LUB WZMOCNIENIA DO ICH WYKONANIA FABRYCZNE Z OKREŚLENIEM ILOŚCI I ROZMIESZCZENIA .JAK KLIENT TEGO NIE DOSTARCZY TO MASZ PODSTAWE DO NEGATYWU ZA PRZERÓBKI NIEZGODNE Z WARUNKAMI TECH.

podaj podstawe prawna żadanie takiego dokumentu od klienta??

Napisano

Najlepszą podstawą prawną do żądania przez diagnostę dodatkowych dokumentów potwierdzających spełnianie wymogów jest....... - jego odpowiedzialność prawna w przypadku jakiegoś tragicznego zdarzenia.

Napisano
fragment z załącznika S.K.P-POZNAŃ, siedzenia

Cytat:

9. MODYFIKACJA TYPU POJAZDU I ROZSZERZENIE HOMOLOGACJI W

ODNIESIENIU DO SIEDZEŃ, ICH MOCOWAŃ I/LUB ZAGŁÓWKÓW

9.1. Jakakolwiek modyfikacja typu pojazdu w odniesieniu do siedzeń, ich mocowań i/lub

zagłówków wymaga powiadomienia służby administracyjnej, która udzieliła homologacji

typu pojazdu. Służba taka może wówczas:

9.1.1. uznać, że wprowadzone modyfikacje prawdopodobnie nie będą miały istotnego

negatywnego skutku i że w każdym razie pojazd nadal spełnia wymogi; lub

9.1.2. uznać dokonane modyfikacje za istotne w stopniu wystarczająco małym, aby wyniki, o których mowa w pkt 6.2, 6.3 i 6.4 powyżej mogły zostać zweryfikowane na podstawie obliczeń opartych na wynikach badań homologacyjnych; lub

9.1.3. zażądać kolejnego sprawozdania z badań od służby technicznej odpowiedzialnej za prowadzenie badań.

 

zajac napisał/a:

WYCIĄG Z HOMOLOGACJI PRODUCENTA ŻE DANE NADWOZIE (PŁYTA PODŁOGOWA) POSIADA MIEJSCA MOCOWANIA SIEDZEŃ LUB WZMOCNIENIA DO ICH WYKONANIA FABRYCZNE Z OKREŚLENIEM ILOŚCI I ROZMIESZCZENIA .JAK KLIENT TEGO NIE DOSTARCZY TO MASZ PODSTAWE DO NEGATYWU ZA PRZERÓBKI NIEZGODNE Z WARUNKAMI TECH.

 

podaj podstawe prawna żadanie takiego dokumentu od klienta??

 

Wobec takiego pytania , to jak odnosisz się do twojego przykładu zamieszczonego wcześniej , a pokazanego , przytoczonego wyżej przez Jacdiag

Napisano

podaj podstawe prawna żadanie takiego dokumentu od klienta??

 

bijesz piane żądasz podstawy prawnej jak masz takiego klienta to albo daje co chcesz albo won za drzwi jak za szczekaty to niech szuka wariatów gdzie indziej .

 

po co zdędne dyskusje albo daje co chcesz albo szuka innej stacji nieżal tracić klienta takiego co pcha cie na mine

Napisano
nieżal tracić klienta

Mi wcale nie jest żal takiego klienta kombinatora

Napisano
Jak to zrobić aby wszystko było zgodne z prawem.

 

Poprosić o pisemne oświadczenie producenta pojazdu (nie dealera), że wyprodukowany pojazd o danym nr VIN jest konstrukcyjnie przystosowany na autobus. Nawet jak będzie opinia diagnosty i rzeczoznawcy może to być nadużycie w wyniku niewiedzy obu fachowców. Czy napewno w tym pojeździe przewidziano fabryczne miejsca mocowania foteli i fabryczne punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa? A może poprostu przykręcono je do podłogi na nakrętki? Rozstrzygającym spór jest Instytut badawczy jak twierdzą producenci pojazdów, którzy z reguły potwierdzają, iż pojazd był 3 miejscowy i nie przewidział 21 miejsc.

Klient zarejestruje zmianę na podstawie zaświadczenia z btp i ewentualnie opinii rzeczoznawcy.

Decyzja oczywiście należy do diagnosty, który wystawiając zaświadczenie jak i rzeczoznawca biorą na swoje sumienie ludzi jadących pojazdem, który ma przykręcone siedzenie jak dobrze ie na 2 śruby do podłogi na wylot i nadkoli.

 

Proste dwa pytania. Proszę oglądnąć testy zderzeniowe w Akademii Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego lub NCAP lub chociaż TVN TURBO i zadać sobie pytanie czy na tych miejscach posadzę swoje dziecko i żonę. Czy czasami w trakcie drobnej kolizji siedzenie nie poleci razem z pasażerem? :cry:

Pozdrawiam,

Bogusław Maćkowski

 

Wszystkie wypowiedzi mają charakter prywatny i nie mogą być traktowane jako opinia prawna lub urzędowa. Nie wyrażam zgody na kopiowanie i publikowanie moich wypowiedzi na innych forach, nośnikach, publikacjach itp.

[scroll]Wypełnij ANKIETĘ skąd jesteś ! ! !. [/scroll]

Napisano

witam

w pełni popieram B.M kilkakrotnie miałem podobnych "klientów" , ale po obejrzeniu pojazdu i stwierdzeniu, że nie wystawię zaświadczenia odjeżdżali i więcej nie wracali. nie było też reklamacji u szefostwa. był pojazd, gdzie w campingu zamontowano siedzenie wykonane ze sklejki, mocowane do podłogi na wkręty i oczywiście z pasami mocowanymi do tego siedzenia, kiedy powiedziałem, że nie wystawię zaświadczenia "klient" oburzony rzucił parę epitetów i odjechał. czy gdzieś sprawę załatwił - być może cuda się podobno zdarzają.

pozdrawiam

  • 1 year later...
Napisano

znajomy pracuje w serwisie pewnej marki samochodów w dziale zajmującym sie przebudowa i zabudową nadwozi. Przerabiają też blaszaki dokładajac np 5 miejsc siedzacych. Siedzenia sa przykręcane do podłogi z jakimiś wzmocnieniami od spodu - nie sa to oryginalne punkty mocowania. Ostatnio jakaś pani z jakiegoś wk zarządała aby w zaświadczeniu był wpis, mówiący o zamontowaniu foteli w oryginalne punkty kotwiczenia bo bez tego nie przyjmie dokumentów. Oczywiście nie była w stanie podać odpowiedniego paragrafu. Kolega tym zdziwiony dzwonił po różnych PIMOT-ach, BOSAL-ach i ministerstwach i żadne z nich nie stanęło po stronie wk. W pewnej firmie zrobiono też symulację komputerowa sił działajacych na fotel z pasażerem w czasie wypadku co potwierdziło prawidłowość wykonania przeróbki. I co na to powiecie? Cieszyłbym sie gdyby stacjom ustawowo zakazano robienia przegladów na takie przeróbki bo sam niejednokrotnie byłem tym "złym" odmawiając przegladu na tak zamontowane siedzenia :-?

  • 4 months later...
Napisano

witam,

czy do wykonania takiego badania jest niezbędne skierowanie z WK? no i jeśli juz mamy wyciąg ze świadectwa homologacji i można zamontować dodatkowe siedzenia - to jakie badanie wykonujemy?

pozdrawiam :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.