Skocz do zawartości

Dz.U.2005.90.756 - nowelizacja ustawy o podatku VAT


Administrator
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

23-go maja br. pojawiła się zapowiadana nowelizacja ustawy o podatku od towarów.

 

Zgodnie z art. 1 pkt. 20 (str. 5914) oraz art. 5 (str. 5922) i art. 9 (str. 5923) Okręgowe Stacje Kontroli Pojazdów będą przeprowadzć dodatkowe badania techniczne - wydając oczywiście stosowne zaświadczenia - tych pojazdów, których właściciele będą ubiegać się o zwrot podatku VAT związanego z ich użytkowaniem (zawartego w paliwie itp.).

 

Dziennik wchodzi w w życie po upływie 90 dni od daty ogłoszenia ...

 

Pełna treść Dziennika Ustaw (PDF - 1.03 MB)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Bogusław Maćkowski

    11

  • Norbert Jezierski

    20

  • as

    6

  • wlodas

    7

a co ze stacjami o poszeżonym zakresie badań? czy beda mogły robić badania co do możliwości odliczenia VAT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawa daje wyraźne wytyczne - tylko Okręgowe Stacje Kontroli Pojazdów ...

I jest to ustawa wiążąca dla SKP - polega mi.in. na modernizacji prawa o ruchu drogowym ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną nie ma jeszcze aktów wykonawczych oraz wysokości opłaty za to badanie. Czyli mamy 90 dni przy założeniu, że przepisy wykonawcze się ukażą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś - jak znam polskie życie i sytuacje, w której znalazł się teraz sejm i rząd - nakazuje mi wątpić w to, że coś zdąży się ukazać ...

I na prawdę nie wiem, skąd u mnie ten sceptycyzm ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie jak się mierzy pdłogę auta żeby był ciężarowy, nie chodzi mi o tekst z DZu bo czytałem go ze 15 razy i nic nie mogę skumać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze się przyznam, że czytam art. 86 ust. 4 pkt 2 (Dz. U. Nr 90, poz. 756) też już któryś raz i tak rozbudowanego zdania już dawno nie widziałem. Dopóki przeczytałem pierwsze 5 linijek to rozumiałem a po 10 to też się zastanawiam o co chodzi i jak liczyć podłogę?

Jak dobrnąłem do końca definicji liczenia długości podłogi to podzielam wątpliwości. Za dużo niewiadomych w tym równaniu. Myślę, że do tego czasu tj. sierpnia 2005 pod warunkiem ukazania się opłaty za badanie; trzeba będzie wystąpić do autorów tego przepisu, aby na przykładzie jakiegoś pojazdu sami wyliczyli co napisali w swojej definicji, żeby przełożyć to na język ludzki.

Przykro mi, poddaje się, ale postaram się wrócić do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się poddałem po pierwszym czytaniu - wróciłem do artykułu i - jestem tak samo głupi jak przed czytaniem .... A szczegółnie niekumaty to chyba nie jestem ;-)

Może już lepszy był wzór Lisaka ?

A tak swoją drogą - postaracie się przeczytać to płynnie ... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra chłopaki byłem na korepetycjach i stwierdziłem że jestem wzrokowcem. Wykładowca też przeczytał kilka razy i objaśnił mi to matematycznie i rysunkowo. Wydało się od razu proste. Ale tak to jest w tym kraju, jak za tworzenie przepisów technicznych biorą się ekonomiści. Przed sierpniem będzie szkolenie dla bydgoskich okręgówek w tradycyjnym ośrodku szkoleniowym Perfektu. O ile przepisy wykonawcze do tego czasu nie wprowadzą zmian, to liczenie długości podłogi jest łatwe tylko zawile napisali. Pozostałych diagnostów z okręgówek odsyłam do swoich ośrodków szkolenia diagnostów. Ale spokojnie mamy czas do sierpnia. PS. Proście wykładowców by objaśniali to wzrokowo rysunkiem konkretnego pojazdu z prostym równaniem matematycznym a od razu zrozumiecie. Wstępnie wysokość opłaty będzie zbliżona do kwoty nabicia numeru silnika. Pozdrawiam i Powodzenia. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie załącznika zgodnie z dyspozycjami, które otrzymałem odsyłam do mojego kierownika tel. 052/58-58-607. Pozdr :D awiam

 

[ Dodano: Sro Cze 01, 2005 2:10 pm ]

Otrzymałem zgodę na opublikowanie pisma wysłanego do bydgoskich stacji i 3 urzędów skarbowych oraz izby skarbowej w Bydgoszczy. Poniżej zamieszczam jego treść:

Bydgoszcz, dnia 31.05.2005r.

 

WUK.I. 5222 - 24 / 05

 

Okręgowe Kontroli Pojazdów

w Bydgoszczy

wg. rozdzielnika

 

Temat: Dodatkowych badań technicznych nabytych pojazdów, które od 1 czerwca 2005r. nie będą podlegały podatkowi od towarów i usług.

 

W związku z licznymi pytaniami diagnostów w sprawie wykonywania dodatkowych badań technicznych niektórych pojazdów, które zgodnie z art. 86 ust. 4 ustawy z dnia 21 kwietnia 2005r. zmieniającej ustawę o podatku od towarów i usług oraz niektóre inne ustawy ( Dz. U. Nr 90, poz. 756 ), są podstawą do zwolnienia właścicieli pojazdów od płacenia podatku od towarów i usług, Wydział Uprawnień Komunikacyjnych uprzejmie informuje, że dodatkowe badania określonych w ustawie pojazdów, będą mogły wykonywać tylko i wyłącznie okręgowe stacje kontroli pojazdów.

 

Wymagania techniczne i zakres dodatkowych badań pojazdów określone zostały w art. 86 ust. 4 pkt 1 - 4 cytowanej ustawy. Niezależnie od powyższego Minister Infrastruktury ustali wysokość opłaty za wykonywanie badań wymienionych w ustawie pojazdów.

 

Zgodnie z Art. 9 ustawy, dodatkowe badania techniczne w/w pojazdów będą mogły być wykonywane dopiero od dnia 22 sierpnia 2005r. tj. z chwilą wejścia w życie art.1, 4 i 5 cytowanej ustawy.

 

Dyrektor Wydziału

 

// podpis zgodny

 

Do wiadomości:

1. Izba Skarbowa w Bydgoszczy,

2. I, II, III Urząd Skarbowy w Bydgoszczy

3. bydgoskie SKP

 

[ Dodano: Wto Cze 07, 2005 1:56 pm ]

W Rzeczpospolitej ukazał się artykuł na temat tej ustawy i jest tam pomocny rysunek, który może ułatwić mierzenie osobowej ciężarówki.

Zapisany jako zdjęcie jpg pod zip

Rzeczpospolita 13 maja 2005.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Bardzo ciekawy artykuł z Rzeczpospolitej - piątek, 10-06-2005 r. ...

 

Odliczenia zależą od diagnosty ...

 

Przedsiębiorcy, którzy po 22 sierpnia będą chcieli odliczać VAT od paliwa do samochodów o masie poniżej 3,5 tony, muszą uzyskać dokument potwierdzający, że to pojazd ciężarowy.

 

Zaświadczenia takie wydawać mają stacje diagnostyczne. Ich pracownicy jednak nic nie wiedzą o zmianach w ustawie o VAT nakładających na nich obowiązek badania aut na potrzeby odliczeń w tym podatku. Nie ma bowiem rozporządzeń wykonawczych, które wskazywałyby im, w jaki sposób to robić. Zobowiązany do ich wydania jest minister infrastruktury. Jak udało się nam dowiedzieć, prace nad projektami rozporządzeń trwają i według ministerstwa mają być zakończone przed wejściem w życie nowych regulacji podatkowych. Jest o to spokojny także minister finansów, który twierdzi, że w nowelizacji ustawy o VAT dla przepisów "samochodowych" przewidziano długie vacatio legis. Dodaje, że zgodnie z art. 5 noweli właściciele pojazdów mają na uzyskanie zaświadczenia diagnosty czas do najbliższego badania okresowego, byleby nie było to później niż 22 sierpnia 2006 r.

 

Obawa przed utratą przywileju

Formalnie minister ma rację. Jednak obawy przedsiębiorców, którzy boją się kolejek u diagnostów oraz kłopotów w wydziałach komunikacji, wydają się uzasadnione. Samo ministerstwo potwierdza bowiem, że jeżeli właściciel zechce po 22 sierpnia 2005 r. sprzedać pojazd, musi wcześniej wykonać dodatkowe badanie. Wielu przedsiębiorców może też mieć wątpliwości, czy ich auto spełnia nowe kryteria ustawowe pozwalające na odliczanie VAT od paliwa oraz całej kwoty podatku zawartego w fakturze zakupu. Okazuje się bowiem, że wiele samochodów (np. niektóre kombi, pikapy), które w myśl tzw. wzoru Lisaka jeszcze dziś są ciężarówkami, po 22 sierpnia stanie sięautami osobowymi. Jeżeli jednak diagnosta stwierdzi, iż pojazd taki ma np. odpowiednią długość, otwartą skrzynię bagażową, charakter wielozadaniowy czy jest typu van, może korzystać z preferencji w odliczeniach podatku. Wizyta na stacji diagnostycznej pozwoliłaby rozwiać te wątpliwości, chociażby po to, by móc np. sprzedać auto, któremu odliczenia nie będą przysługiwały, i kupić inne. Również planujący zakup nowego samochodu chętnie uzyskaliby od diagnosty potwierdzenie, że spełnia on wymogi stawiane przez nowe przepisy. Na razie jednak stacje diagnostyczne nie chcą odpowiadać na takie pytania.

 

Czas na łamigłówki

W myśl art. 86 ust. 5 znowelizowanej ustawy o VAT do stwierdzenia, że auto należy do określonej kategorii, uprawnione są okręgowe stacje kontroli pojazdów. Przeprowadzane przez nie dodatkowe badania techniczne mają dotyczyć czterech pierwszych punktów ust. 4 art. 86 ustawy o VAT.

 

Jest w nich mowa o vanach, autach wielozadaniowych, z otwartą przestrzenią ładunkową, z kabiną kierowcy konstrukcyjnie oddzieloną od części ładunkowej oraz o mierzeniu długości pojazdu. Gdy samochód spełnia któryś z tych warunków, otrzyma potwierdzające to zaświadczenie. Sprawa nie będzie jednak prosta. Diagności będą musieli zmierzyć się z zawiłościami ustawy o VAT i rozwikłać sporo zagadek.

 

Już na wstępie nie bardzo wiadomo, co przepisy podatkowe rozumieją pod pojęciem van oraz auto wielozadaniowe, a z prawa o ruchu drogowym trudno to wyczytać. Szczególną łamigłówką jest jednak mierzenie części przeznaczonej do przewozu ładunków. Ustawa mówi m.in. o "najdalej wysuniętych punktach podłogi pozwalających postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę do sufitu, przednich i tylnych krawędziach, poziomych liniach wzdłuż pojazdu, punkcie wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi". Diagności będą musieli nauczyć się interpretowania tych terminów.

 

Tułaczka po urzędach

Z art. 86 ust. 5 wynika też, że drugim dokumentem niezbędnym do korzystania z pełnego odliczenia jest dowód rejestracyjny. Właściciel pojazdu powinien pojechać z zaświadczeniem od diagnosty do wydziału komunikacji, gdzie otrzyma odpowiednią pieczątkę. Nie wiadomo jednak, czy jest to prawidłowy sposób postępowania, gdyż przepisy podatkowe wprost o tym nie mówią.

 

Nie ma natomiast wątpliwości, że w ciągu 14 dni od otrzymania zaświadczenia podatnik musi dostarczyć je do naczelnika swojego urzędu skarbowego. Gdyby w pojeździe dokonano przeróbek, wskutek których nie spełnia on już wymagań określonych w art. 86 ust. 4 pkt 1-4, właściciel ma 7 dni na zawiadomienie o tym naczelnika. Jeżeli zmiany wprowadzono przed upływem roku od miesiąca, w którym otrzymano fakturę lub dokument celny potwierdzający nabycie auta, należy skorygować cały podatek naliczony w rozliczeniu za okres, w którym dokonano przeróbek.(

 

(Rzeczpospolita, źródło: www.mi.gov.pl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielkim skrócie mówiąc - niezależnie od stanowisk Urzędów Skarbowych i kierowców - Wasze zadanie rozpocznie się DOPIERO po 22 sierpnia br. I - niestety - nie jesteście w stabnie - wg mojej wiedzy - nic zrobić, żeby ten termin przyspieszyć. Wszystkie Wasze działania będą działaniami pozaprawnymi - nie ma bowiem w chwili obecnej ani umocowania prawnego tekiego postępowania (Prawo o Ruchu Drogowym i nowela ustawy o podatku VAT zaczynają obowiązywać od 22 sierpnia), ani nie wiecie jaką opłatę winien uiścić Klient (wg projektów: 50,- brutto), ani nie jesteście pewni, co macie sprawdzać (definicja takiego dodatkowego rodzaju badania nie isteniejw w Dz.U.2004.227).

Czy ktoś jest innego zdania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie ponownie. Na forum ogólnym rozgorzała dyskusja diagnostów o badania podatkowe stąd aby był porządek odpowiadam w tym miejscu.

 

Uważam, że najbardziej na dzień dzisiejszy pomocny jest rysunek zamieszczony w Rzeczpospolitej, który zamieszczam powyżej.

 

Ktoś spytał jak traktować samochód Tawos 9 osobowy bądź C15 ze składaną tylną kanapą?

 

Żeby była jasność: Rozmnowy prowadzę tylko i wyłącznie z diagnostami z okręgówek gdyż tylko i ch dotyczy temat. Inni mogą posłuchać ale nie zaprzątać sobie tym głowy. Poznać definicję samochodu ciężarowego wg Ministra Finansów to tak jakby poznać całe zagadnienie z ADR lub ustawy o transporcie drogowym.

 

W teorii nie wyobrażam sobie by Towos z 9 miejscami mógł zostać ciężarowym w myśl podatkowy, ale zaznaczam w teorii ponieważ życie pokaże po pomiarach. Z tego co mnie uczyli to siedzenia mogą być zamontowane wyłącznie przez producenta lub w miejscu do tego przeznaczonym tj. do ramy pod warunkiem, że przewidziano fabryczne punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa. Jak zaznaczyłem nie chce wdawać się w dyskusję gdyż sytuacji nie pewnych będzie więcej typu to jest stare auto i producent przewidział miejsca montowane do ściany. A niech sobie taki pojazd jeździ jednak nie spełni on wymogów długości ładunkowej w stosunku do długości pasażerskiej.

 

Jeśli chodzi o składaną tylną kanapę to jak wiecie samochód ciężarowy będzie miał liczoną przestrzeń od ściany grodziowej i ma kratkę na stałe (bynajmniej powinien mieć).

 

Szczerze mówiąc VAN raczej nie przejdzie z reguły ma 2 rzędy siedzeń i przestrzeń ładunkowa jest mniejsza niż przestrzeń do przeworzenia osób.

 

Pytanie czy już teraz można wystawiać zaświadczenie? Panowie jeszcze raz przypominam. Wspomniany dziennik wporwadził zmianę w Prawie o ruchu drogowym. Wchodzi ona po upływie 90 dni od dnia ogłoszenia tj. od dnia 22 sierpnia 2005r.

NIE NIE MOŻNA WCZEŚNIEJ WYSTAWIAĆ ZAŚWIADCZEŃ CHOCIAŻBY SAM NACZELNIK URZĘDU SKARBOWEGO ALBO TEŚCIOWA BĘDĄCA GŁÓWNĄ KSIĘGOWĄ BŁAGALI O TO ZAŚWIADCZENIE.

W tym miejscu serdecznie pozdrawiamy wszystkie teściowe i teściów.

Data 22.08.2005r. jest względna ponieważ jeśli do tego czasu nie wejdą w życie 2 projekty tj. wprowadzający zmianę do zakresu badań i cennik to nie będzie można przeprowadzać takich badań ze względu na brak przepisów wykonawczych.

 

Panowie Spokojnie Jesteśmy Przyzwyczajeni. Pamiętacie jak wchodziła opłata ewidencyjna. Ukazała się w połowie stycznia że od 1 należy ją pobierać. A Euro 2 nie miało żadnej spójności z rejestracją i później odwrotnie. W naszym kraju trzeba podchodzić ze spokojem do wchodzących przepisów. Pamiętajcie mamy rodziny, wiek emerytalny przedłużyli, trzeba spokojnie go dożyć, a nie paść na zawał bo ktoś nie umie z wyprzedzeniem przygotować przepisów tylko wszystko od razu na hura. Jak by nie można było napisać wchodzi od 1stycznia przyszłego roku. Z taką rezerwą czasową to napewno by zdążyli. Ale spokojnie ministerstwo trzyma rękę na pulsie i na pewno wszystko będzie na czas. (w sumie sam nie wierze w to co pisze no ale chyba zdążą, trzeba mieć nadzieję?!?!?).

 

Żeby zrozumieć obliczanie długości zobaczcie proszę na rysuneczek z Rzeczpospolitej i tak: podaję przykład ale nie wzorujcie się na nim być może będą jakieś objaśnienia do tego czasu bądź zdążycie przeszkolić diagnostów w ośrodkach szkolenia diagnostów. Tylko proszę nie zgadzajcie się na tłumaczenie tego przez kogoś od podatków bo jak księgowy zacznie tłumaczyć jak technicznie liczyć długość pojazdu to ja się poddaje i idę na ekonomię i będę organoleptycznie dokonywał oględzin VAT 5 :lol: .

 

Proszę nie powołujcie się teraz na mnie, gdyż mogę mieć nieprzyjemności ujawniając te informacje przedwcześnie.

 

Ustosunkuje się tylko do rysunku rzeczpospolitej, gdyż jest czymś co mi pomógł od razu zrozumieć o co chodziło finansistom chcącym by diagnosta zrozumiał jak liczyć długość w pojeździe. Wydrukujcie go a później spójżcie tu. Pozostałe 3 warunki są proste dyskusje wzbudza tylko długość. Postarajcie się upewnić, czy Wasze ośrodki zrobią specjalne szkolenie dla okręgówek przed 22.08.2005r. bo tego typu niejasności może być więcej.

 

Dot. samochód osobowy lub ciężarowy do 3,5T mający więcej niż jeden rząd siedzeń znaczy przynajmniej 2 rzędy siedzeń.

Pojazd musi mieć ścianę lub trwałą przegrodę (osobowy chyba jej nie ma no ale dobra niech będzie).

Na wysokości 1 m mierzymy odległość "A" od tylnych drzwi do ścianki grodziowej (kratki na stałe zamocowanej).

Następnie na wysokości 1 m mierzymy odległość wewnętrznej długości pojazdu od dolnej krawędzi przedniej szyby (tam gdzie siedzi pasażer i kierowca) do tylnej krawędzi podłogi (znaczy drzwi tylnych) jest to odległość na rysunku "B".

 

"A" jest ładunku a "B" przestrzeń pasażerska z ładunkiem. Przestrzeń ładunkowa "A" musi być większa o 50% niż przestrzeń "B-A"

PRZYKŁAD:

A>B-A

 

B=3m więc 50% wynosi 1,5m

 

A wynosi 1,3m

1,3>3-1,3

1,3<1,7 SKORO A JEST MNIEJSZE TO NIE JEST TO CIĘŻAROWY

 

Teraz w drugą stronę:

 

B=4m więc 50% wynosi 2m

A wynosi 2,5m

A>B-A

2,5>4-2,5

2,5>1,5 JEST WIĘKSZA PRZESTRZEŃ ŁADUNKOWA OD PASAŻERSKIEJ-JEST CIĘŻAROWY W MYŚL PODATKÓW.

 

Paniali. :idea::idea::idea:

 

Druknijcie proszę rysuneczek z rzeczpospolitej, wzorek i na kursik po więcej szczegółów (ja nie jestem wykładowcą diagnostycznym więc nie posądzajcie mnie o napędzanie klientów, po prostu tam są fachowcy - mam nadzieję, że tak samo dobrzy jak u nas).

 

Jeszcze jedno zakres badania w 227 będzie się odnosił do Dz. 90 więc musicie go mieć podczas takiego badania i rysuneczek z wzorkiem i będzie dobrze (po 22.08.2005r.jak wejdzie projekt).

 

A teraz zajmę się rodzinką bo już mi zarzucają, że więcej czasu zaczynam spędzać z diagnostami niż z rodzinką.

 

To miłego weekendu życzę i udanej lektury. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę rysuneczek z Rzeczpospolitej :-)

 

Przypominam tym osobom mniej zorientowanym - prawym przyciskiem na rysuneczku i - wybieramy druk lub zapisz jako itp.

5ae1a1c1efbee_Rzeczpospolita13maja2005.jpg.4963ef3e2831bd892dc198b002dd36f7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale - Wracam do pojazdu typu TOWOS 9 miejsc.

Nie jest to pojazd stary tylko nowy Lublin. Ma 3 miejsca z punktami mocowania pasów przed przegrodą zgodnie z tym jak Pan Maćkowski pisze. Za przegrodą w części ładunkowej zamontowano Fabrycznie 3 ławki po 2 miejsca każda składane na ścianach bocznych. I tutaj rodzi się pytanie: Czy w związku z zamontowaniem ławek przestrzeń ładunkowa staje się przestrzenią pasażerską, czy jest dalej przestrzenią ładunkową jedynie przystosowaną do przewozu osób?

AS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajzel bajzlem ale na nas będą koty wieszać, tym bardziej po kekstach prasowych, "odliczenia podatku VAT zależne od diagnostów". Ja jestem ze Śląska, ciekawe czy nadejdą jakieś propozycje szkoleń?

AS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie !

Generalnie - stety i niestety - mamy czas i czekamy na rozporządzenia wykonawcze. Im większe zawiłości w prawie, tym - niestety - wiecej pracy dla prawników i więcej niezadowolonych Klientów ...

Ja ze swojej strony mogę tylko obiecać, że każdą informację, jaka mogłaby pomóc Wam w tych mimo wszystko niełatwych sprawach - będę się starał umieszczać na forum ....

Zapraszam do częstych wizyt i aktywnego uczestnictwa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproszę o uszczegółowienie TOWOS

marka typ, rodzaj, podrodzaj pojazdu i przeznaczenie wg dowodu rejestracyjnego, DMC, masa własna, dopuszczalna ładowność długość części A i B i stan faktyczny. Rozumiem za przegrodą grodziową przewidzianą na przestrzeń ładunkową znajdują się fabryczne miejsca czy zamontowane przez właściciela pojazdu. Czy pozostałe fotele są przymocowane w miejscach przewidzianych przez producenta i czy są fabryczne punkty mocowania pasów czy same fotele przytwierdzone do ścian bocznych i pasy przymocowane do foteli? Dane te pozwolą nam w przybliżeniu (nie widzimy dokumentów pojazdu) określić czy będzie to pojazd ciężarowy-podatkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Towos.

Nie posiadam dokumentów tego samochodu i nie jestem jego właścicielem ale spróbuję go precyzyjniej opisać. Może naipierw historia pytania. Przyjeżdża klient i pyta jak traktować taki pojazd?

Lublin Typu nie pamiętam ale napewno ciężarowy z określoną ładownością i ilością miejsc 9. Z relacji włąściciela taki pojazd kupił u dielera. Teraz postaram się go opisać.

Rodzaj-ciężarowy, podrodzaj-furgon (przeszklony), przeznaczenie-uniwersalny.

Siedzenia:fotel kierowcy, obok podwójny fotel pasażerów wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Za tymi fotelami przegroda stała, wykonana z blachy stalowej z zamontowanym okienkiem z przesuwnymi szybami. Przegroda od sufitu do podłogi, można określić jako stała, nie do demontażu, czyli nie do np. odkręcania.

W części ładunkowej, za przegrodą, na ścianach bocznych 3 ławki po dwa miejsca każda. Ławki przymocowane do ścian bocznych, składane. Ławki składa się unosząc siedlisko ku górze i mocuje do ściany bocznej, odstają w postaci złożonej parę centymetrów, około 6cm.od płaszczyzny ściany . Pasów bezpieczeństwa brak. Kierunek jażdy na tych miejscach jest boczny. Pan w jednym z postów wspominał, że takie pojazdy były kiedyś produkowane. Ja pamiętam takie Nysy i Żuki, z jednym wyjątkiem, nie pamiętam czy w tamtych starych samochodach była stała, od sufitu aż do podłogi, przegroda. Mnie się wydaje, że tamta przegroda miała wysokość około 60% odległości pomiędzy sufitem a podłogą. Myślę, że takie wyjaśnienia wystarczą, jeżeli nie to proszę tą sprawą się nie zajmować sama się wyjasni, jak któryś z diagnostów popełni błąd i wówczas to dziennikarze opiszą.

AS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.