Skocz do zawartości

VW LT zmiana liczby miejs


pn4
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem diagnosta, niedawno uzyskałem uprawnienia dzisaj jest 5 dzień mojej pracy na OSKP.

 

Mam problem, i prosze pomoc

Przyjechał klient VW LT w dowodzie rejestracyjnym ma wbite 6 miejsc siedzacych, samochod w rzeczywistosci ma 7 foteli montowanych przez producenta, pasy, zaglowki wszystko jak najbardziej ok. Samochod w listopadzie został sprowadzony z Niemiec w ale juz przerejstrowany i ma dowod.

 

Proszę o podpowiedz:

Jak mam postąpić z takim samochodem, zażadac opini rzeczoznawcy, i czy jest konieczna

Czy może niezadac zadnych zewnetsznych dokumentow a wystawic zaswiadczenie o zmianach kostrukcyjnych a jezeli tak to co z masa wlasną w dowodzie czy sie zmienia dopuszczalna ładowność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinia rzeczoznawcy w tym wypadku jest niepotrzebna.

Zmianę ilości miejsc można dokonać tylko w ramach zmian konstrukcyjnych.

Masę własną można pozostawić tak jak jest , gdyż jedno siedzenia nie ma na nią wpływu. Sprawdzić trzeba natomiast to , czy po odjęciu dmc- masa własna ,pozostaje odpowiednia masa dla pasażerów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić trzeba natomiast to , czy po odjęciu dmc- masa własna ,pozostaje odpowiednia masa dla pasażerów

 

Tzn. Należy skorzystać z wzoru (M+75)+(nx68)>(nx68)

 

Co robimy jeżeli jest mniejsza odrzucamy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie, Jeśli się nie "łapie" ze wzoru, to badanie negatywne i po zdemontowaniu zbędnej liczby foteli, zmiany konstrukcyjne.

 

A dadanie rozumie ze okresowe + zmiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment - ale przeciez tu nie było żadnych zmian konstrukcyjnych - z tego co rozumiem sa to mijsca fabryczne jak napisał autor - czyli pojazd tak opuścił fabrykę i błąd powstał podczas rejestracji - tak? Zanzaczam, że w przypadku pojazdów sprowadzonych szczególnie z Niemiec bardzo czesto dochodzi do takich sytuacji, gdyż nie wiedzieć czemu w samochodach ciężarowych z większa ilością miejsc Niemcy mieli do tej pory zwyczaj wpisywać te miejsca BEZ UWZGLĘDNIENIA miejsca kierowcy - podawali w brief'e tylko pasażerów. Wiele Wk kierując się zapisem z briefów tak też rejestrowała te pojazdy i dlatego w tak wielu DR jest dziś błąd polegający na zaniżeniu faktycznej liczby miejsc o miejsce kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. Należy skorzystać z wzoru P-(M+75)+(nx68)>(nx68)

ten wzór jest dla ciężarówki.

Przy osobowym chodzi o to że np. dmc-m.wł. = tzw ładowność 500 kg , a ma na 5 osób , i tak : kier-75 kg + 4 pasaż[ 68 kg x 4 = 272 kg] razem jest 347 kg- z tego wychodzi że mieści się to w 500 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jeśli w I BT było poprawnie wpisane (ilość miejsc), a WK wpisał innaczej, to reklamacja do WK. Natomiast jeżeli W I BT jest tak jak w DR obecnie, to demontaż i zmiany konstrukcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment - ale przeciez tu nie było żadnych zmian konstrukcyjnych - z tego co rozumiem sa to mijsca fabryczne jak napisał autor - czyli pojazd tak opuścił fabrykę i błąd powstał podczas rejestracji - tak? Zanzaczam, że w przypadku pojazdów sprowadzonych szczególnie z Niemiec bardzo czesto dochodzi do takich sytuacji, gdyż nie wiedzieć czemu w samochodach ciężarowych z większa ilością miejsc Niemcy mieli do tej pory zwyczaj wpisywać te miejsca BEZ UWZGLĘDNIENIA miejsca kierowcy - podawali w brief'e tylko pasażerów. Wiele Wk kierując się zapisem z briefów tak też rejestrowała te pojazdy i dlatego w tak wielu DR jest dziś błąd polegający na zaniżeniu faktycznej liczby miejsc o miejsce kierowcy.

 

TAK FOTELE SA ORGINALNIE ZAMONTOWANE PRZEZ PRODUCENTA W BRIFIE NIEMIECKIM BYLO NA 6 OSOB W RZECZYWISTOSCI MA 7 FOTELI, KLIENT ZAREJSTROWAL POJAZD NA 6 OSOB TERAZ CHCE ZMIENIC NA 7 OSOB

 

[ Dodano: 15-12-2007, 18:03 ]

Myślę, że jeśli w I BT było poprawnie wpisane (ilość miejsc), a WK wpisał innaczej, to reklamacja do WK. Natomiast jeżeli W I BT jest tak jak w DR obecnie, to demontaż i zmiany konstrukcyjne.

 

ALE KLIENTOWI NIE CHODZI O DEMONTAZ TYLKO ZMIANE MIEJSC W DOWODZIE REJESTRACYJNYM NA 7 OSOB, PIERWSZE BT BYLO ZROBIONE NA 6 OSOB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zmiany konstrukcyjne z 6 na 7 osób , trzymając się tego co napisano wcześniej .

 

Jeszcze jedno pytanie zeby zrobić zmiane konstrukcyjną miejsc pierwsze robie badanie okresowe + dodatkowe

 

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze musisz mieć fakturę z zakładu uprawnionego do dokonywania zmian konstrukcyjnych w pojazdach.

 

Czy to rzeczywiście konieczne? Po co?

A pierwsze badanie niestety podejrzewam, że mogło być robione bez auta niestety... Najlepiej, żeby to ten diagnosta, który robił to badanie wykonał teraz poprawkę...

 

Jasne, że można zrobić teraz fikcyjne zmiany i po zawodach - ale czy na pewno o to chodzi? Czy nie będzie to zwyczajne poświadczenie nieprawdy przez SKP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmam odpowiedź diagnosty, który robił I BT " u mnie było 6 miejsc".

Poświadczenia nieprawdy zajdzie tylko w przypadku poprawienia błędu przez tego samego diagnostę z I BT, dokonująć zmian konstrukcyjnych.

Pozostali diagności dokonujący zmian nie byli przy I BT, więc nie mogą znać faktycznej liczby miejsc w dniu I BT. Jeżeli już, to potwierdzenie nieprawdy można dopisać tylko osobie potwierdzającej montaż dodatkowego miejsca (zakład z odpowiednim regonem), bo usługi takiej nie wykonał, a stwierdził fakt.

 

[ Dodano: 15-12-2007, 21:29 ]

I ZGADZAM SIĘ, NIECH POPRAWI TEN CO ROBIŁ I BT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie zeby zrobić zmiane konstrukcyjną miejsc pierwsze robie badanie okresowe + dodatkowe

Lepiej przedzwoń wpierw do WK , tam się dowiesz .

Słyszałem o różnych podejściach WK do mało znaczącej zmiany ilości miejsc. Jednym wystarcza tylko dodatkowe z opisem zmian , a drudzy chcą okresowe + dodatkowe.

Chociaż przepis mówi , że przy zmianach konstrukcyjnych okresowe + dodatkowe [ DZ.U.227 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba tylko przy zmianie rodzaju pojazdu

 

"chyba" nie, przy każdych zmianach konstrukcyjnych za wyjątkiem zmiany silnika - wtedy tylko dodatkowe.

RACJA.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny temat-w kabinie LT byla kanapa 2-os i miejsce kierowcy a w dowodzie 2 miejsca.Wystarczyło moje sprostowanie i wyjaśnienie że jest to rozwiązanie fabryczne,po konsultacji z jednostką nadrzędną przyjęli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło moje sprostowanie i wyjaśnienie że jest to rozwiązanie fabryczne,po konsultacji z jednostką nadrzędną przyjęli.

 

Ja również takie rozwiązania preferuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.