Skocz do zawartości
janmarek

Quad - data n.badania dla poj. nowego sprowadzonego

Rekomendowane odpowiedzi

janmarek

Konkretnie chodzi o nowego Qada.

Przeglądałem forum i nigdzie nie mogę tego znaleźć.Badanie pierwsze miał robione na drugim końcu Polski z wynikiem negatywnym(brak tabliczki znamionowej.)

Nabiliśmy mu tabliczkę i co dalej? jakie zrobić mu badanie?

Pierwsze dla pojazdu nowego typu wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie? (cena jak za samochód czyli 169 zł.Dodam że DIP już ma wypełniony w innej tamtej dalekiej stacji.)

A może tylko okresowe (98 zł) lub tylko dodatkowe (20 zł)

Jaką dać datę następnego badania?

Ja osobiście nie chcę robić mu nowego badania ,nabiłem mu tabliczkę i cześć pieśni.

Niech się martwi tamten diagnosta,u mnie dostałby znowu N za dużo innych usterek.

Co robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
azot14

Jeżeli od daty pierwszego badania nie upłynęło 14 dni to w stacji której miał robione pierwsze miałby szansę dostać P( pomijając te inne usterki )bo nabiłeś tabliczkę i spełnia warunki , jeśli natomiast termin został przekroczony to od nowa piersze badanie i opłata ( ... po upływie tego terminu lub w innej stacji opłatę nalicza sie od nowa .....)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek D

Dokładnie tak jak pisze azot14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski

Są dwie szkoły Terminu n. btp quada

jedna: wyznacza się zgodnie z art. 81 ust. 3

druga stwierdzająca quad tak jak motocykl więc art. 81 ust. 4.

 

Proponuję zadzwonić do osoby nadzorującej SKP.

 

Do tamtej stacji musi udać się z zaświadczeniem o zamontowaniu tabliczki i postąpić jak to wyżej opisano.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski

Po konsultacjach jeśli jest to "quad" pojazd samochodowy o podrodzaju lekki wówczas powinno się wyznaczać termin następnego badania jako bezterminowy tj. traktować go jako motorower. Decyduje masa własna. W przypadku ciężarowego powinien być wyznaczony termin następnego badania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaka

Moim zdaniem to nie jest takie proste.Bo miałem osobiście Hondę (Quad) zarejestrowaną jako "cięgnik rolniczy" następne bad. za 2 lata!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski

Jeśli quad jest ciągnikiem rolniczym to trzeba to szybko wyprostować w dokumentach. Pisała o tym prasa, że w pewnej części polski quady zamiast pojazd samochodowy inny rejestrowano jako ciągniki rolnicze i stąd wziął się błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jackow

Panie Bogusławie, Pan czuje, że Pan rymuje. :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Młody8

Panie Bogusławie ja mam klienta który ma zarejestrowanego quada Kymco 250cc 13kw jako motocykl i mówił że w homologacji tak ma. Z chęcią by zmienił bo nie ma prawka kat A. Jak to najlepiej zrobić. Negatywny wynik badania ze względu na niezgodność w dowodzie rej przy najbliższym przeglądzie i nie powinno być problemów?

 

Wpisać

pojazd samochodowy inny

czterokołowiec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Pierwsze homologacje quadów były na ciągniki rolnicze. Trudno wyprostowywać homologacje...

Co do terminu badania... Dlaczego miałbym quada przyrównywać do motocykla? No nie wiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zebo
Jeśli quad jest ciągnikiem rolniczym to trzeba to szybko wyprostować w dokumentach

Jeśli jest to decyzja administracyjna , to kto i jak ma zmienić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Demart
Napisano (edytowane)

Takiego czterokołowca miałem wczoraj. Sprowadzony do kraju w 2004r. zarejestrowany jako Motocykl. Ciekawe jak do tej pory przechodził badania. Jutro klient ma jechać do WK prostować sprawę. Jak myślicie jest to do wyprostowania. Podejrzewam że po sprowadzeniu miał ważne badanie i wydział przepisał te dane z zagranicznego DR bo nawet pod J jest  L3. Mało tego nie wiem czy masa własna jest dobrze w pisana bo na 2 osoby to trochę mało wychodzi z tego DR. Może nie odjęto kierującego z poprzedniego DR. A jak by co to jaką usterkę wpisać jak by się klient upierał bo bardzo nerwowy był i myślę że jak mu tego nie poprawią to będzie dalej naciskał. Najodpowiedniejsza chyba będzie 0.2i. Dobrze myślę ?

 

img-20190525-142124.jpg

Bo raczej nie 0.2e. Co do masy własnej to jeszcze można by przyjąć że jest to oczywista omyłka bo nie odjęto 75 kg. , ale rodzaj pojazdu to już bym nie podciągnął tego pod UD. Jak myślicie?

Edytowane przez Demart

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No trzeba przyjąć to na klatę wklepując 0.2.i. I pozamiatane. Następnie podpowiedzieć co to jest parametr G po naszemu i jak to się ma do masy czterokołowca. A masa czterokołowca, to masa pojazdu nieobciążonego, która w przypadku tego pojazdu nie może przekroczyć tyle a tyle kilogramów oraz, że dopuszczalna ładowność dla tego przypadku nie może przekroczyć tyle a tyle kilogramów.

Szczegóły w "warunkach" przenoszących do przepisów unijnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
36 minut temu, Demart napisał:

Sprowadzony do kraju w 2004r. zarejestrowany jako Motocykl.

 

A jaka jest data I rejestracji w kraju? Samochodowe inne (czterokołowce) pojawiły się w polskiej klasyfikacji dopiero 01.10.2014 r.

 

Co ciekawe - niedawno dzwonił do mnie diagnosta, że pojawił mu się na stacji taki właśnie quad (marka jakaś inna, ale to nieistotne) zarejestrowany jako nowy w Polsce w 2003 r. jako motocykl - z tą różnicą, że kategoria L5e. Sprawdzamy w katalogu ITS i faktycznie pod tym numerem świadectwa występuje jako motocykl L5e, bo w tamtym czasie jeszcze czterokołowców nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Demart
3 minuty temu, michal_k napisał:

 

A jaka jest data I rejestracji w kraju?

 

Pierwsza w kraju w 2004, ale co to zmienia na dzień dzisiejszy. Moim zdaniem i tak N. No bo mi w żaden sposób nie pasuje to na motocykl 2 kołowy. Jak kiedyś było nie wiem, ale dzisiaj powinno być to wyprostowane moim zdaniem. Czy da się to wyprostować to nie wiem.

20 minut temu, Paprock napisał:

 A masa czterokołowca, to masa pojazdu nieobciążonego, która w przypadku tego pojazdu nie może przekroczyć tyle a tyle kilogramów oraz, że dopuszczalna ładowność dla tego przypadku nie może przekroczyć tyle a tyle kilogramów.

Szczegóły w "warunkach" przenoszących do przepisów unijnych.

 

Czyli wychodzi na to że nie była masa kierowcy dodana do MW. Możesz Kolego podrzucić gdzie szukać tych przepisów unijnych. Wiem że były gdzieś na forum bo nie tak dawno ktoś wrzucał, ale nie mogę ich odnaleźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No motocykle czterokołowe (L5) oraz motorowery czterokołowe (L2) kiedyś tam były, ale czy nie zdewaluowały się czasem rozporządzeniem z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów.

No motocykle czterokołowe (L5) oraz motorowery czterokołowe (L2) kiedyś tam były, ale czy nie zdewaluowały się czasem rozporządzeniem z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów.

 

Co do prostowania tego motocykla czterokołowego, to poczekałbym na wypowiedź @michal_k, w sensie jak to widzi oraz czy jest potrzeba prostowania czegokolwiek.

Dokopałem się do tych starych przepisów i sam nie wiem, splątałem się deko. :nausea:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Demart

Nawet jak były to czy dzisiaj możemy uznać że typowy czterokołowiec jest motocyklem i to jeszcze dwukołowym? Jak ktoś się na tym konkretnie wyłoży to wtedy głównym oskarżonym będzie zapewne diagnosta dopuszczający ten pseudo motocykl do ruchu. A jak kierowca będzie miał tylko kategorię prawa jazdy A to już w ogóle pozamiatane bo jeździć tym quadem będzie mógł bo to niby motocykl, a faktycznie powinien mieć kat. B. I każdy oskarżyciel w sądzie udowodni że nie mógł tym czymś jeździć, a pojechał bo w rodzaju był motocykl. Czyż tak nie jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

ale czy ktoś ma odpowiednie PJ do prowadzenia danego pojazdu to nie jest sprawą diagnosty,

a czy prawo może działać wstecz? w/g mnie nie,  @michal_k coś tam nieco wyżej przekazał z przepisów, może jeszcze coś więcej dopisze dla większej jasności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Demart

No tak, ale jak czterokołowiec, który ma rodzaj pojazdu motocykl i ktoś pojedzie tym czterokołowcem mając kategorię prawa jazdy tylko na motocykl to oberwie diagnosta jak się coś stanie bo dopuścił czterokołowca do ruchu jako motocykl którym ten nie był. Czy Ty byś dał P widząc w DR że to motocykl dwukołowy, a przed oczami mając typowego czterokołowca?

Być może że ten czterokołowiec miał homologację jako motocykl dwukołowy bo różne cuda dzieją się na tym świecie. Dla przykładu: kiedyś miałem przyczepę firmy Viola i była to przyczepa do przewozu pojazdów,a w DR podrodzaju nie było. Pytam klienta czy coś przerabiał w niej. Klient że taką ma od nowości. W podrodzaju w cepiku było że to skrzynia. Klient przywiózł mi świadectwo homologacji, a tam jak byk stało że to skrzynia więc zadzwoniłem do producenta i pytam jak to możliwe , a ten mi mówi że nie mieli wtedy homologacji na przyczepy do przewozu pojazdów to robili na homo ze skrzyniowych. Przekręt jak byk. To ja go pytam czy wystawi mi takie oświadczenie że tak było, a ten że wystawi. I przysłał mi pocztą takie oświadczenie (czyli przyznał się do przekrętu. Możesz poszukać sobie na forum bo kiedyś to wrzucałem). Klient pojechał do WK, a ten na podstawie tego oświadczenia poprawił w cepie i w DR. Także tutaj może być ta sama sytuacja bo w necie producent tego wynalazku jest też producentem motocykli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nie ma co wnikać kto, kiedy, gdzie i z jakim prawkiem tym "motorem" pojedzie. Po zarzuceniu żurawia do dawnych paragrafów dałbym P z jakąś tam drobną ustereczką, że sama litera L, co do kategorii homo, to ciut za mało jest.

Ale ja wiem czy jest sens rozmieniania tego na drobne. Potrzebne daty rejestracji, a i tak za łatwo nie będzie dojść ładu. :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Moim zdaniem data I rejestracji ma kluczowe znaczenie. Oczywiście coś jest nie tak z kategorią - powinna być L5.

 

http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU19990911039

 

Załącznik nr 2 - motocykle czterokołowe L5.

 

 

https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2004-5-29,17069100.html

Załącznik nr 1 - dopiero wtedy wprowadzono czterokołowce (homologacja).

 

http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20042112147

(dopiero wtedy wprowadzono czterokołowce - klasyfikacja)

  • Piwo 1
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Demart

Ok. Dzięki czyli wychodzi na to że mógł wtedy tak być zarejestrowany. Zobaczymy co zrobi WK. Może poprawią zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Ale czy jest podstawa do zmiany tego? Zwłaszcza, że wiąże się to z obowiązkiem posiadania innej kategorii prawa jazdy. Tutaj chyba będzie miała zastosowanie zasada o niedziałaniu prawa wstecz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Demart

Tylko jak to się ma do dzisiejszych warunków technicznych?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No dzisiejsze warunki techniczne, jak i przepisy homologacyjne, czy też wytyczne co do rejestracji, a w szczególności klasyfikacji rodzajów i podrodzajów pojazdów deko uległy zmianie.

Tego pojazdu nie należy rozpatrywać w kategoriach przykładowo: "pojazd silnikowy nie może być wyposażony w silnik dwusuwowy", bo skoro ktoś ma leciwą Syrenkę zarejestrowaną od dawien dawna na podstawie obowiązujących w tamtych latach przepisów prawa, to ta Syrenka do dzisiaj bez stresu przechodzi badania. Identycznie ten motocykl, dla którego ówczesne przepisy są już tak dawne, że nie idzie z nich skrótów techniką kopiuj-wklej zapodać, a co najwyżej poczytać na legislacyjnych stronach:

1999 rok: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU19990911039 - tu rozpisano kategorię homo dla motocykla czterokołowego.

2003 rok:  http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20040050029 - tu urodziły się czterokołowe pojazdy samochodowe.

2004 rok:  http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20042112147- tu klasyfikacja czterokołowców 

Tak, wiem że już zalinkowano, ale powtórzyłem sobie. A co! :cool:

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.