Skocz do zawartości

Renault Master z salonu - termin nast. badania, kraj prod. ?


Gość młody

Rekomendowane odpowiedzi

Sytuacja w skrócie jest taka: pojazd o dmc do 3,5t, nigdy nie rejestrowany, nowy, wyprodukowany w ilości 1 szt. rocznie /nowy Renault Master kupiony w polskim salonie - homologacja na pojazd do zabudowy, zabudowany przez uprawnioną firmę nadwoziem typu izoterma, odp. oświadczenia i zaświadczenia oraz inne dokumenty są/.

Moje wątpliwości:

- termin następnego badania - jak wpisać do zaświadczenia ?

- kraj producenta /pojazd bazowy - Francja/, co w DIP-ie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczy się produkt końcowy , czyli ostatni etap.

 

[ Dodano: 05-02-2008, 19:26 ]

Skoro jest nowy [ w ilości 1 szt rocznie ], do 3,5 t , to powinno być 3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z tobą skoro jast nowy to 3 lata ale jest tu jakiś bałagan jak jest to nowy sam. kupiony w dodatku w salonie to powinien być zarejestrowany i wk. powinien się określić z terminem a póżniej robić nadbudowy a nie kierować nowy sam . na pierwsze badanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy, wyprodukowany w ilości 1 szt. rocznie /nowy Renault Master kupiony w polskim salonie - homologacja na pojazd do zabudowy, zabudowany przez uprawnioną firmę nadwoziem typu izoterma, odp. oświadczenia i zaświadczenia oraz inne dokumenty są/.

 

Wydaje mi sie, że końcowy producent powinien ubiegać się o homo lub zwolnienie z homo. A le jeśli wystawili papiery na pojazd wyprodukowany w ilości 1 szt rocznie to pierwsze bad. techn. i termin 3 lata.

 

 

Jeśli coś palnąłem nie tak to nasi forumowicze z WK mnie poprawią :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- kraj producenta /pojazd bazowy - Francja/, co w DIP-ie ?

 

No to będzie Polska - liczy sie ostatni producent, w tym wypadku wykonujący zabudowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni etap kompletacji Polska - a więc producent finalnego pojazdu - Polska.

Tak pojazd może być zarejestrowany tylko czasowo (choć jak się okazuje nie wszędzie - proszę podpytać kolegi sowy dlaczego ;)) - niekompletnego pojazdu nie można zarejestrować na stałe. Będzie więc pierwsze badania pojazdu wyprodukowanego w ilości jednej sztuki rocznie z badaniem na 3 lata moim zdaniem. Ogólnie tak jak napisał Psuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robimy tego troszke "1 sztuka rocznie..." i cała reszta jak pisze blakop tyle, że na stałe a nie czasowo :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moment - w momencie jak podjeżdża na stację to nie może mieć stałych tablic... W WK maja przecież w tym momencie tylko homologację na pojazd bez zabudowy - niekompletny, bez prawa stałej rejestracji co nawet na homologacji jest wyraźnie zaznaczone - dopiero jak go przebadasz i wystawisz papiery z badania będzie mógł pojechać do WK zarejestrować na stałe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabudowany przez uprawnioną firmę nadwoziem typu izoterma,

 

Oczywiście zabudowany, i wszystkie przywieźione na lawecie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tylko jak go zakwalifikować. Renault Master i wg rodzaje i podrodzaje pojazdów- rama? Nie ma czegoś takiego. Po zabudowie prosze bardzo- izotermiczny.

I moim zdaniem- produkcja France.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem kilka takich tylko na Lublinie, to nie było problemu z krajem producenta bo

produkcja i przebudowa w Polsce, w tym przypadku kraj producenta wpisałbym

oczywiście Francja(chyba,że był prod.w innym państwie),termin następnego badania

na dwa lata,poniważ diagnosta nie ma możliwości na trzy.Nasz WK nie póściłby na trzy.

Robiliśmy mowe Mazdy z Niemiec na początku na trzy, potem była zje....ka i teraz

jest na dwa,chociaż nowe wózki miały niemiecką homologację,jesteśmy w unii i musieliśmy

robić pierwsze bad. To jest nasz kraj,tu mieszkamy,i trzeba walczyć o byt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termin następnego badania

na dwa lata,poniważ diagnosta nie ma możliwości na trzy.Nasz WK nie póściłby na trzy.

W tym wypadku nie jest to następny termin , lecz pierwszy , jako nowego pojazdu.

Jest to jego pierwsza rejestreacja , co wskazywałoby na 3 lata .

 

[ Dodano: 06-02-2008, 17:25 ]

......3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji , następnie przed upływem 2 lat od dnia przeprowadzenia badania , a potem corocznie ...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się spierał,ale jeżeli jest nowy z homologacją to WK powinien go zarejestrować i

określić następny termin na trzy lata,a jak nie to diagnosta określa termin badania,a my

mamy najwięcej dwa lata. Tak mieliśmy z nowymi zzagranicy,bo nasz WK inaczej nie

puszcza, wiadomo przecie,że co strona to inaczej. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Endriu - ale czytaj całe pytanie - jak zarejestrować? Z jaką homologacją? Ten pojazd nie ma homologacji na kompletny pojazd, więc NIE MOŻE BYĆ ZAREJESTROWANE NA STAŁE. Może być zarejestrowany co najwyżej czasowo, a na PC terminu badania nie określa się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, dlatego wyraziłem swoją opinię, zarazem naszego WK i inspektora nadzorującego.

I niestety trzeba to zaakceptować, bo nic innego nie pozostało.

Nie mam zamiaru się z nimi szarpać,bo po co daję na dwa lata w takich przypadkach i mam

święty spokój. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PORD

Art 81.

2.Pierwsze badanie techniczne jest przeprowadzanie przed pierwsza rejestracja. Badaniu temu nie podlega...

4.Okresowe badanie techniczne... ... przeprowadza sie przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji...

 

endriu03, Dlaczego Twój WK łamie prawo i zmusza klienta do zrobienia okresowego badania po 2 latach jak należą mu się 3 ???

 

Pojazd ma homo ale tylko na ramę i nie podlega rejestracji gdyż nikt nie ustali jego rodzaju ani podrodzaju. Po wykonaniu zabudowy producent (zabudowy) powinien wystąpić o homologację lub o zwolnienie od homologacji i wtedy WK zarejestruje na podstawie tych dokumentów, a jeśli jest to sprawa jednostkowa to wystawia papiery o wyprodukowaniu jednego takiego auta w roki i WK zażąda jeszcze pierwszego badania technicznego, które jest robione przed pierwszą rejestracją (badania zza granicy to jest inna bajka bo to są badania przed pierwszą rejestracją w kraju, aut które już były rejestrowane). A klient zgodnie z ustawą następne badanie okresowe ma wykonać przed upływem 3 lat.

 

Następnym razem podaj odpowiedni paragraf a klient niech odwoła sie do SKO. Akurat ten przepis jest jasny (a łyżka na to, nieeemożliwe ;) ) i nie ma mozliwości innej interpretacji.

 

daję na dwa lata w takich przypadkach i mam

święty spokój.

dopóki jakiś natrętny klient nie poda sprawy do sądu, wtedy w WK powiedzą - my wpisaliśmy to co wpisał diagnosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak jesteś początkujący ;) to w dobre miejsce trafiłeś! Możesz się tu wiele dowiedzieć, nauczyć, bo ten Twój WK to chyba nie jest najwyższych lotów ;) Dobrze, że umiesz znajdować w sieci i czytasz przepisy. Tutaj pomożemy Ci je zrozumieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy tu sobie gadu gadu :-D a ja dalej wiem, że nic nie wiem :shock:

To oczywiście żart :) , bardzo dziękuję za cenne uwagi.

 

A co koledzy myślą o takim sposobie określenia kraju producenta:

- w DIP-ie: Francja/Polska;

- w zaświadczeniu w uwagach: kraj producenta - pojazd podstawowy: Francja; pojazd kompletny: Polska.

 

Jeżeli chodzi o tnb, to po rozważeniu wszelkich za i przeciw, skłaniam się ku 3 lata...

 

Nawiasem mówiąc termin "wyprodukowany w ilości jednej..." ma zniknąć z aktów prawnych, tylko nie wiadomo jeszcze kiedy ::hey

osobiście jestem za

 

sm-a__63_.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak wszystko zależy od tego, do jakiego WK to trafi.

 

Są wydziały normalne, bezproblemowe, są i te z drugiego bieguna. I jest i czynnik ludzki jako taki - czyli inteligentni lub mniej inteligentni urzędnicy ...

Może się okazać, że wiedząc, gdzie Klient będzie rejestrował auto, będziesz odmiennie wypełniać dokumenty. Niestety ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.