Gość Napisano 5 Luty 2008 Share Napisano 5 Luty 2008 Sytuacja w skrócie jest taka: pojazd o dmc do 3,5t, nigdy nie rejestrowany, nowy, wyprodukowany w ilości 1 szt. rocznie /nowy Renault Master kupiony w polskim salonie - homologacja na pojazd do zabudowy, zabudowany przez uprawnioną firmę nadwoziem typu izoterma, odp. oświadczenia i zaświadczenia oraz inne dokumenty są/. Moje wątpliwości: - termin następnego badania - jak wpisać do zaświadczenia ? - kraj producenta /pojazd bazowy - Francja/, co w DIP-ie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 5 Luty 2008 Share Napisano 5 Luty 2008 Liczy się produkt końcowy , czyli ostatni etap. [ Dodano: 05-02-2008, 19:26 ] Skoro jest nowy [ w ilości 1 szt rocznie ], do 3,5 t , to powinno być 3 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 5 Luty 2008 Share Napisano 5 Luty 2008 3 latka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 5 Luty 2008 Share Napisano 5 Luty 2008 3 latka Podaj inne propozycję , nie mówię że się z nią nie zgodzę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 5 Luty 2008 Share Napisano 5 Luty 2008 zgadzam się z tobą skoro jast nowy to 3 lata ale jest tu jakiś bałagan jak jest to nowy sam. kupiony w dodatku w salonie to powinien być zarejestrowany i wk. powinien się określić z terminem a póżniej robić nadbudowy a nie kierować nowy sam . na pierwsze badanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Luty 2008 Share Napisano 5 Luty 2008 nowy, wyprodukowany w ilości 1 szt. rocznie /nowy Renault Master kupiony w polskim salonie - homologacja na pojazd do zabudowy, zabudowany przez uprawnioną firmę nadwoziem typu izoterma, odp. oświadczenia i zaświadczenia oraz inne dokumenty są/. Wydaje mi sie, że końcowy producent powinien ubiegać się o homo lub zwolnienie z homo. A le jeśli wystawili papiery na pojazd wyprodukowany w ilości 1 szt rocznie to pierwsze bad. techn. i termin 3 lata. Jeśli coś palnąłem nie tak to nasi forumowicze z WK mnie poprawią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Luty 2008 Share Napisano 5 Luty 2008 - kraj producenta /pojazd bazowy - Francja/, co w DIP-ie ? No to będzie Polska - liczy sie ostatni producent, w tym wypadku wykonujący zabudowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Luty 2008 Share Napisano 5 Luty 2008 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4497&highlight=zabudowy http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4123&highlight=zabudowy http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=3682&highlight=zabudowy Podobne tematy. Poczytaj i wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Luty 2008 Share Napisano 5 Luty 2008 Ostatni etap kompletacji Polska - a więc producent finalnego pojazdu - Polska. Tak pojazd może być zarejestrowany tylko czasowo (choć jak się okazuje nie wszędzie - proszę podpytać kolegi sowy dlaczego ) - niekompletnego pojazdu nie można zarejestrować na stałe. Będzie więc pierwsze badania pojazdu wyprodukowanego w ilości jednej sztuki rocznie z badaniem na 3 lata moim zdaniem. Ogólnie tak jak napisał Psuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 5 Luty 2008 Share Napisano 5 Luty 2008 Robimy tego troszke "1 sztuka rocznie..." i cała reszta jak pisze blakop tyle, że na stałe a nie czasowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Luty 2008 Share Napisano 5 Luty 2008 No moment - w momencie jak podjeżdża na stację to nie może mieć stałych tablic... W WK maja przecież w tym momencie tylko homologację na pojazd bez zabudowy - niekompletny, bez prawa stałej rejestracji co nawet na homologacji jest wyraźnie zaznaczone - dopiero jak go przebadasz i wystawisz papiery z badania będzie mógł pojechać do WK zarejestrować na stałe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 6 Luty 2008 Share Napisano 6 Luty 2008 zabudowany przez uprawnioną firmę nadwoziem typu izoterma, Oczywiście zabudowany, i wszystkie przywieźione na lawecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 6 Luty 2008 Share Napisano 6 Luty 2008 3 lata i polska prod. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 6 Luty 2008 Share Napisano 6 Luty 2008 Z VINU w tym pojżdzie zawsze będzie wynikać - kraj producenta FRANCJA. ( 3 lata ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Luty 2008 Share Napisano 6 Luty 2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwiec Napisano 6 Luty 2008 Share Napisano 6 Luty 2008 Zastanawiam się tylko jak go zakwalifikować. Renault Master i wg rodzaje i podrodzaje pojazdów- rama? Nie ma czegoś takiego. Po zabudowie prosze bardzo- izotermiczny. I moim zdaniem- produkcja France. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endriu03 Napisano 6 Luty 2008 Share Napisano 6 Luty 2008 Robiłem kilka takich tylko na Lublinie, to nie było problemu z krajem producenta bo produkcja i przebudowa w Polsce, w tym przypadku kraj producenta wpisałbym oczywiście Francja(chyba,że był prod.w innym państwie),termin następnego badania na dwa lata,poniważ diagnosta nie ma możliwości na trzy.Nasz WK nie póściłby na trzy. Robiliśmy mowe Mazdy z Niemiec na początku na trzy, potem była zje....ka i teraz jest na dwa,chociaż nowe wózki miały niemiecką homologację,jesteśmy w unii i musieliśmy robić pierwsze bad. To jest nasz kraj,tu mieszkamy,i trzeba walczyć o byt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 6 Luty 2008 Share Napisano 6 Luty 2008 termin następnego badania na dwa lata,poniważ diagnosta nie ma możliwości na trzy.Nasz WK nie póściłby na trzy. W tym wypadku nie jest to następny termin , lecz pierwszy , jako nowego pojazdu. Jest to jego pierwsza rejestreacja , co wskazywałoby na 3 lata . [ Dodano: 06-02-2008, 17:25 ] ......3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji , następnie przed upływem 2 lat od dnia przeprowadzenia badania , a potem corocznie ........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endriu03 Napisano 7 Luty 2008 Share Napisano 7 Luty 2008 Nie będę się spierał,ale jeżeli jest nowy z homologacją to WK powinien go zarejestrować i określić następny termin na trzy lata,a jak nie to diagnosta określa termin badania,a my mamy najwięcej dwa lata. Tak mieliśmy z nowymi zzagranicy,bo nasz WK inaczej nie puszcza, wiadomo przecie,że co strona to inaczej. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Luty 2008 Share Napisano 7 Luty 2008 Endriu - ale czytaj całe pytanie - jak zarejestrować? Z jaką homologacją? Ten pojazd nie ma homologacji na kompletny pojazd, więc NIE MOŻE BYĆ ZAREJESTROWANE NA STAŁE. Może być zarejestrowany co najwyżej czasowo, a na PC terminu badania nie określa się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endriu03 Napisano 7 Luty 2008 Share Napisano 7 Luty 2008 Właśnie, dlatego wyraziłem swoją opinię, zarazem naszego WK i inspektora nadzorującego. I niestety trzeba to zaakceptować, bo nic innego nie pozostało. Nie mam zamiaru się z nimi szarpać,bo po co daję na dwa lata w takich przypadkach i mam święty spokój. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Luty 2008 Share Napisano 7 Luty 2008 PORD Art 81. 2.Pierwsze badanie techniczne jest przeprowadzanie przed pierwsza rejestracja. Badaniu temu nie podlega... 4.Okresowe badanie techniczne... ... przeprowadza sie przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji... endriu03, Dlaczego Twój WK łamie prawo i zmusza klienta do zrobienia okresowego badania po 2 latach jak należą mu się 3 ??? Pojazd ma homo ale tylko na ramę i nie podlega rejestracji gdyż nikt nie ustali jego rodzaju ani podrodzaju. Po wykonaniu zabudowy producent (zabudowy) powinien wystąpić o homologację lub o zwolnienie od homologacji i wtedy WK zarejestruje na podstawie tych dokumentów, a jeśli jest to sprawa jednostkowa to wystawia papiery o wyprodukowaniu jednego takiego auta w roki i WK zażąda jeszcze pierwszego badania technicznego, które jest robione przed pierwszą rejestracją (badania zza granicy to jest inna bajka bo to są badania przed pierwszą rejestracją w kraju, aut które już były rejestrowane). A klient zgodnie z ustawą następne badanie okresowe ma wykonać przed upływem 3 lat. Następnym razem podaj odpowiedni paragraf a klient niech odwoła sie do SKO. Akurat ten przepis jest jasny (a łyżka na to, nieeemożliwe ) i nie ma mozliwości innej interpretacji. daję na dwa lata w takich przypadkach i mamświęty spokój. dopóki jakiś natrętny klient nie poda sprawy do sądu, wtedy w WK powiedzą - my wpisaliśmy to co wpisał diagnosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 No jak jesteś początkujący to w dobre miejsce trafiłeś! Możesz się tu wiele dowiedzieć, nauczyć, bo ten Twój WK to chyba nie jest najwyższych lotów Dobrze, że umiesz znajdować w sieci i czytasz przepisy. Tutaj pomożemy Ci je zrozumieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 Wy tu sobie gadu gadu a ja dalej wiem, że nic nie wiem To oczywiście żart , bardzo dziękuję za cenne uwagi. A co koledzy myślą o takim sposobie określenia kraju producenta: - w DIP-ie: Francja/Polska; - w zaświadczeniu w uwagach: kraj producenta - pojazd podstawowy: Francja; pojazd kompletny: Polska. Jeżeli chodzi o tnb, to po rozważeniu wszelkich za i przeciw, skłaniam się ku 3 lata... Nawiasem mówiąc termin "wyprodukowany w ilości jednej..." ma zniknąć z aktów prawnych, tylko nie wiadomo jeszcze kiedy osobiście jestem za Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 I tak wszystko zależy od tego, do jakiego WK to trafi. Są wydziały normalne, bezproblemowe, są i te z drugiego bieguna. I jest i czynnik ludzki jako taki - czyli inteligentni lub mniej inteligentni urzędnicy ... Może się okazać, że wiedząc, gdzie Klient będzie rejestrował auto, będziesz odmiennie wypełniać dokumenty. Niestety ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.