Gość Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 I tak wszystko zależy od tego, do jakiego WK to trafi. (...)Może się okazać, że wiedząc, gdzie Klient będzie rejestrował auto, będziesz odmiennie wypełniać dokumenty. Niestety ... >>bo to jest Polska i tu się ciężko oddycha<<?? ps. W-wa Mokotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 - termin następnego badania - jak wpisać do zaświadczenia ? Odpowiadając na pytanie początkowe: Pojazd 1 szt. w roku diagnosta nie wyznacza daty pierwszej rejestracji ponieważ w tym konkretnym przypadku nie ma daty pierwszej rejestracji. Datę następnego terminu badania wyznaczy organ rejestrujący dokładnie tak jak to jest w pojazdach przystępujących do rejestracji z homologacją nowego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 ps. W-wa Mokotów Uuuuuuu Ale jakby co to ja nic nie mówiłem PS Myślę, że Twoje pomysłowo wpisów w DIP są bardzo dobre - sam chciałem Ci je zaproponować. Nie sądzę, żeby miały być problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 - termin następnego badania - jak wpisać do zaświadczenia ? Odpowiadając na pytanie początkowe: Pojazd 1 szt. w roku diagnosta nie wyznacza daty pierwszej rejestracji ponieważ w tym konkretnym przypadku nie ma daty pierwszej rejestracji. Datę następnego terminu badania wyznaczy organ rejestrujący dokładnie tak jak to jest w pojazdach przystępujących do rejestracji z homologacją nowego pojazdu. no właśnie, stąd moje wątpliwości, i w ten oto sposób wracamy do początku... JAK wpisać do zaświadczenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 10 Luty 2008 Share Napisano 10 Luty 2008 I notuj wszystko czego nie rozumiesz, a potem spróbuj z tego złożyć zrozumiałe pytanie (bez emocji) Poza tym nie stawiaj tylko pytań - spróbuj sam na niektóre odpowiedzieć, które Ci tu zadano W ten sposób my też się uczymy , poprzez pytanie i formułowanie własnych odpowiedzi , które poddawane są '' obróbce '' forumowiczów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 11 Luty 2008 Share Napisano 11 Luty 2008 *************************************** WĄTEK (temat) poddany moderacji ze względu na konieczność uporządkowania dyskusji (sowa_K750) *************************************** Kolega sowa_K750 u nas na forum niczego już więcej nie napisze - przynajmniej pod tym nickiem. Doświadczenie uczy jednak, że powróci w innym wcieleniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Luty 2008 Share Napisano 12 Luty 2008 Dzięki Ci Adminie, porządek musi być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 12 Luty 2008 Share Napisano 12 Luty 2008 stało się co ?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Luty 2008 Share Napisano 12 Luty 2008 stało się co ?????? a o co chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 13 Luty 2008 Share Napisano 13 Luty 2008 W tym przypadku ustawowy obowiązek uzyskania homologacji spoczywa na podmiocie, który dokonał zabudowy. Pojazd, na który wydano świadectwo homologacji lub zwolniono go z obowiązku uzyskania świadectwa nie podlega badaniu pierwszemu przed rejestracją. Tu diagnosta nie ma nic do roboty. Jeśli natomiast pojazd został importowany lub wyprodukowany w ilości jednej sztuki rocznie (dotyczy to wyłącznie kompletnego pojazdu), to oczywiście podlega badaniu pierwszemu z wyznaczeniem terminu następnego badania zgodnie z ustawą. Tak więc, w opisywanym przypadku praktycznie nie ma możliwości potraktowania pojazdu jako wyprodukowanego w ilości jednej sztuki rocznie. Podmiot, który dokonał zabudowy musi uzyskać homologację. Producentem finalnym będzie ten właśnie podmiot i to jego należy uznaż za producenta, a kraj produkcji będzie taki jak kraj producenta finalnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 13 Luty 2008 Share Napisano 13 Luty 2008 Pięknie wyjaśnione tylko poproszę o podstawę prawna na to jedno zdanie. (dotyczy to wyłącznie kompletnego pojazdu), Moim zdaniem jeżeli ktoś dokona zabudowy 1 pojazdu rocznie również pod ten przepis sie łapie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 13 Luty 2008 Share Napisano 13 Luty 2008 Oczywiście, jak wiele innych naszych "mądrych" przepisów, można podciągnąć zabudowę w ilości 1 szt. rocznie pod zapis dotyczący pojazdu nowego typu, zbudowanego lub importowanego w ilości 1szt. rocznie. Jednakże zapis w ustawie PORD "nakazuje" podmiotowi dokonującemu zabudowy - uzyskanie homologacji, bez określenia ilości wykonanych zabudów. Natomiast producent lub importer 1szt. pojazdu w ciągu roku jest z tego obowiązku zwolniony. Oprócz tego, logicznym jest, że znaczenia pojęć: zabudowa i pojazd, są dość odległe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 13 Luty 2008 Share Napisano 13 Luty 2008 stało się co ?????? a o co chodzi? o Sowę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Luty 2008 Share Napisano 13 Luty 2008 Po kolei: 1. Za producenta uważa się także podmiot dokonujący zabudowy pojazdów. A więc firma dokonująca zabudowy na tym nadwoziu jest w świetle PoRD producentem pojazdu - a więc ma takie prawa i obowiązki jak producent. Obowiązkiem będzie uzyskanie homologacji na tak skompletowany pojazd - zgoda, ale także jego prawem będzie zwolnienie z tego obowiązku, jeśli skompletowany przez niego pojazd będzie JEDYNYM POJAZDEM TEGO TYPU wyprodukowanym w danym roku. 2. W opisanej sytuacji pojazd nie posiada świadectwa homologacji. Homologowany był tylko pewien etap produkcji, w wyniku której powstał POJAZD NIEKOMPLETNY, który dla uzyskania cech pojazdu kompletnego musi przejść przynajmniej jeszcze jeden etap kompletacji - w tym wypadku jest to owa zabudowa. 3. Ponieważ pojazd nie posiada homologacji (i nie musi jej mieć w tym wypadku) podlega pierwszemu badaniu technicznemu przed pierwszą rejestracją. Po namyśle jestem skłonny przyznać rację Panu Bogdanowi, że wyznaczenie terminu badania nie jest konieczne, gdyż takowy wyznacza się na podstawie daty I rejestracji, a pojazd zarejestrowany nie jest (choć w praktyce nie spotkałem się jeszcze z takim badaniem w tym przypadku - tzn. bez wyznaczonego terminu). Koledzy - wydaje mi się, że komplikujemy naprawdę prosta sprawę. Owszem - jest tu parę haczyków, jak chociażby ta data czy oznaczenie kraju producenta, ale sedno sprawy (tzw. zabudowa jednostkowa) wydawało mi się oczywiste... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 13 Luty 2008 Share Napisano 13 Luty 2008 o Sowę Ojej tyle szumu o Sowę Sowa nie bydle nie ubodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 14 Luty 2008 Share Napisano 14 Luty 2008 wyznaczenie terminu badania nie jest konieczne, gdyż takowy wyznacza się na podstawie daty I rejestracji, a pojazd zarejestrowany nie jest (choć w praktyce nie spotkałem się jeszcze z takim badaniem w tym przypadku - tzn. bez wyznaczonego terminu). wyjściem z sytuacji może być zapis : termin nast OBT zgodnie z art. 81 p 3 ustawy PoRD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Luty 2008 Share Napisano 14 Luty 2008 Pytanie, czy program STACJA pozwala umieszczać taki wpis w tym polu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 14 Luty 2008 Share Napisano 14 Luty 2008 Nie. I nie widzę takiej potrzeby - to zbyt jednostkowe sytuacje. Takie zapisy zawsze można umieścić w uwagach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert OSKP Napisano 15 Luty 2008 Share Napisano 15 Luty 2008 Koledzy - wydaje mi się, że komplikujemy naprawdę prosta sprawę Wykonuję parenaście takich przeglądów w miesiącu i z doświadczenia wiem że jednak są różne opinje na ten temat ( co WK to inna interpretacja), jedni chcą żeby określać datę następnego badania, inni dzwonią obrażeni że wchodzimy w kompetencję WK, teraz jeszcze na przełomie roku dochodzi jeszcze sprawa roku produkcji w jednych WK przechodzi rok produkcji podwozia, w innych jako rok produkcji chcą aby wpisywać rok zabudowy pojazdu (takie małe odmładzanie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Luty 2008 Share Napisano 15 Luty 2008 Oczywiście Robert - masz rację - takie rzeczy się zdarzają, bo nie są do końca uregulowane prawnie. Ale powiedzmy, że są to szczegóły, ale mi bardziej chodziło o istotę samego problemu rejestracji jednostkowej, która jak piszą niektórzy nie powinna mieć miejsca... No rok produkcji to rzeczywiście kolejna ciekawa spawa w tej (i nie tylko tej) kwestii. Podobnie jest z SAM'ami zgłaszanymi do rejestracji np. 2 stycznia... Przyjmujesz od gościa oświadczenie, że zrobił przyczepkę i nie bardzo wiadomo jaki rok produkcji przyjąć, czy nie i na podstawie czego ewentualnie odrzucić Tutaj trudno powiedzieć, czy brać pod uwagę datę kompletacji czy produkcji pierwszych podzespołów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.