Arton Napisano 10 Luty 2012 Share Napisano 10 Luty 2012 homo i nasze warunki techniczne rozchodzą się jak nogi u tirówki Nie bardzo wiem co masz na myśli. W homo jest MMC a warunki techniczne danego kraju określają DMC. Co w tym dziwnego? To tak samo jak z MMC i DMC ciężarówek. W całej Europie tak jest... w innych krajach tez jest ograniczenie do 1.33 dla h. najazdowego? Nawet nie wiem jak miałoby wyglądac sterowanie hamulcem innym niż najazdowy np. przy wspomnianej terenówce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Luty 2012 Share Napisano 10 Luty 2012 w innych krajach tez jest ograniczenie do 1.33 dla h. najazdowego? Nie wiem, inni mają swoje ograniczenia administracyjne, a my swoje. Z niemieckim policjantem tez będziesz tak dyskutował na drodze czy przyjmiesz mandat? Nawet nie wiem jak miałoby wyglądac sterowanie hamulcem innym niż najazdowy np. przy wspomnianej terenówce Bo takie przyczepy nie sa konstruowane dla pojazdów poniżej 3,5 tony. MMC daje wiedzę co auto i hak wytrzymają, a DMC ogranicza Twoją ułańską fantazję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Luty 2012 Share Napisano 10 Luty 2012 Nawet nie wiem jak miałoby wyglądac sterowanie hamulcem innym niż najazdowy np. całkowita teoria ... oś w przyczepie coś +/- jak most od PF 125p, poloneza, żuka itd itp na miejscu złącza wału (flanszy) retarder elektrodynamiczny wzbudzany "fazą" z świateł stopu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Finder Napisano 12 Luty 2012 Share Napisano 12 Luty 2012 Hmm. Nie jestem diagnostą, więc nie bardzo rozumiem. Ale jesteś kierowcą. Nieznajomość prawa nie tłumaczy. Nie widzę związku z tym co napisałem. Czy każdy musi wiedzieć czym różni się DMC i MMC i jak nie wie to idzi do więzienia No to jak juz taka niewiedza to warto dodać że tę przyczepę o rzeczywistej masie 2800kg może ciągąć jeżeli ma ona hamulec roboczy uruchamiany z miejsca kierowcy a nie najazdowy. I tu Cię zaskoczę, bo moj auto jest wyposażone w kompresor i instalację pneumatyczną do hamulca przyczepy. Tylko dziwnym trafem wszystkie lawety jakie widziałem (o dmc 2500-2800 kg) mają hamulec najazdowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 12 Luty 2012 Share Napisano 12 Luty 2012 I tu Cię zaskoczę, bo moj auto jest wyposażone w kompresor i instalację pneumatyczną do hamulca przyczepy To dobrze, że ma instalację do zasilania przyczepy, ale jak jest rozwiązane sterowanie tym hamulcem bo to jest ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Luty 2012 Autor Share Napisano 12 Luty 2012 Nie widzę związku z tym co napisałem. Czy każdy musi wiedzieć czym różni się DMC i MMC i jak nie wie to idzi do więzienia I tu popieram kolegę. Wystarczy poczytać nawet to forum, aby wiedzieć, że znakomita część DIAGNOSTÓW nie rozróżnia tego. Wymaganie tego od zwykłych kierowców jako wiedzy oczywistej to przesada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Luty 2012 Share Napisano 12 Luty 2012 Wystarczy poczytać nawet to forum, aby wiedzieć, że znakomita część DIAGNOSTÓW nie rozróżnia tego. Z bólem ale ,, masz rację ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 13 Luty 2012 Share Napisano 13 Luty 2012 Wymaganie tego od zwykłych kierowców jako wiedzy oczywistej to przesada. Policja chyba jednak uważa inaczej.... http://forumprawne.org/prawo-wykroczen/104048-osobowka-z-laweta-najdziweniejszy-mandat-zobaczcie.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Luty 2012 Autor Share Napisano 13 Luty 2012 Moja uwaga dotycząca niewiedzy diagnostów, czy urzędników w tym zakresie, tyczy się tym bardziej policjantów - zresztą - mieliśmy tu kolegę co nieźle z psiarnią nawalczył w tym temacie przypominam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 13 Luty 2012 Share Napisano 13 Luty 2012 Moja uwaga dotycząca niewiedzy diagnostów, czy urzędników w tym zakresie, tyczy się tym bardziej policjantów - zresztą - mieliśmy tu kolegę co nieźle z psiarnią nawalczył w tym temacie przypominam. Kierowca jednak musi coś nt mas wiedzieć bo rzeczywista masa przyczepy nie może przekraczać rzeczywistej masy pojazdu. Natomiast zawężając problem do badań na SKP to wygląda na to, że dla pojazdu bez instalacji hamulcowej dla przyczepy MMC przyczepy w DR pojazdu nie powinna być większa niż ta wynikająca z odniesienia do 1,33 DMC pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 14 Luty 2012 Share Napisano 14 Luty 2012 Mówiąc prosto DMC p-py z h-cem najazdowym obliczamy dmc pojazdu dzielimy przez 1,33. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 14 Luty 2012 Share Napisano 14 Luty 2012 Mówiąc prosto DMC p-py z h-cem najazdowym obliczamy dmc pojazdu dzielimy przez 1,33. Matematycznie dobrze Będzie to jednak MMC przyczepy wyznaczone z DMC pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 Jeszcze jedno,czy p-pa 2 osie h-lec najazdowy może być hamowana na jedną oś.wg mnie tak.A czy pojazd spelnia te słynne 1,33 to nie moja sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 czy p-pa 2 osie h-lec najazdowy może być hamowana na jedną oś.wg mnie tak Tak pod warunkiem, że będzie uzyskana odpowiednia skutecznośc hamowania. Uzyskanie skuteczności hamowania na poziomie 40% przy założeniu, że obie osie będą jednakowo obciązone z praktycznego punktu widzenia jest niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 jednakowo obciązone z praktycznego punktu widzenia jest niemożliwe. Słuszna uwaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 A czy pojazd spelnia te słynne 1,33 to nie moja sprawa. Fakt. Ale jeśli wyznaczamy mu maksymalną masę przyczepy na poziomie powyżej tego wskaźnika to pojazd technicznie powinien być dostosowany czyli posiać inst. do hamowania takiej przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 Ale jeśli wyznaczamy mu maksymalną masę przyczepy na poziomie powyżej tego wskaźnika to pojazd technicznie powinien być dostosowany czyli posiać inst. do hamowania takiej przyczepy. Możesz podac podstawę na takie twierdzenie? Są przyczepy z hamulcami niezależnymi sterowanymi elektrycznie, gdzie jedynym połaczeniem jest przewód elektryczny do światła STOP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 Są przyczepy z hamulcami niezależnymi sterowanymi elektrycznie, gdzie jedynym połaczeniem jest przewód elektryczny do światła STOP. a polaczenie nie powinno byc przypadkiem takiej konstrukcji, aby zapewnialo automatyczne zadzialanie hamulca przyczepy w razie jej odlaczenia sie od pojazdu ciagnacego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 a polaczenie nie powinno byc przypadkiem takiej konstrukcji, aby zapewnialo automatyczne zadzialanie hamulca przyczepy w razie jej odlaczenia sie od pojazdu ciagnacego? Tak być powinno, ale to nie wyklucza takiego sterowania jak wczesniej opisałem, bo hamulec postojowy i awaryjny może być urychamiany w sposób mechaniczny tak jak w przyczepach z hamulcem najazdowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Luty 2012 Share Napisano 16 Luty 2012 Możesz podac podstawę na takie twierdzenie? Jeżeli dokonujemy "prawidłowości przystosowania pojazdu do ciągnięcia przyczepy" to znaczy każdej przyczepy. W przypadku tej o masie poza współczynnikiem byłby pojazd już niedostosowany ze względu na brak inst. hamulcowej do tej przyczepy Są przyczepy z hamulcami niezależnymi sterowanymi elektrycznie, gdzie jedynym połaczeniem jest przewód elektryczny do światła STOP. Nie spotkałem się z takimi. Czyli hamuje gdy zaświeca się stop, no to to jest tylko sygnał a co ze stopniowaniem tej SH, zawsze na max bo jest sygnał ze stopu? No i jeszcze jak przy takim połączeniu spełnić warunek hamowania przyczepy w przypadku jej odłączenia się od pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Luty 2012 Share Napisano 16 Luty 2012 Czyli hamuje gdy zaświeca się stop, no to to jest tylko sygnał a co ze stopniowaniem tej SH, zawsze na max bo jest sygnał ze stopu? Tak hamowanie rozpoczyna sie w momencie zapalenia sie świateł stopu a intensywność hamowania uzalezniona jest od aktualnego opóżnienia hamowania wywołanego hamowaniem pojazdu ciagnącego. No i jeszcze jak przy takim połączeniu spełnić warunek hamowania przyczepy w przypadku jej odłączenia się od pojazdu Można to uzyskać w bardzo prosty sposób, dokładnie tak jak jest to uzyskane w przyczepach z hamulcem najazdowym - przyczepa połaczona jest linka z pojazdem ciagnącym, po odczepieniu sie przyczepy pociagniecie za linkę uruchamia hamulec postojowy w przyczepie, który jednoczesnie jest hamulcem awaryjnym. Jeżeli dokonujemy "prawidłowości przystosowania pojazdu do ciągnięcia przyczepy" to znaczy każdej przyczepy. W przypadku tej o masie poza współczynnikiem byłby pojazd już niedostosowany ze względu na brak inst. hamulcowej do tej przyczepy Idąc tą drogą to dojdziemy do wnioski, że wszystkie pojazdy musza miec gniazdo 13 pinowe, bo teoretycznie mogą trafić na przyczepe o DMC 800 kg zarejestrowana po 1 sierpnia 2009r a taka przyczepa będzie posiadała światła cofania. [ Dodano: 16-02-2012, 15:45 ] Nie spotkałem się z takimi. To poczytaj: http://www.fanklub-niewiadowek.com/niewiadowki/artykuly/hamulec_elektromagnetyczny.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Luty 2012 Share Napisano 16 Luty 2012 http://www.fanklub-niewiadowek.com/niewiadowki/artykuly/hamulec_elektromagnetyczny.html Faktycznie przy tym rozwiązaniu nie jest potrzebna specjalna instalacja w pojeździe ciągnącym. Ale kto ma faktycznie ten układ hamulcowy zamiast najazdowego gdy masa pojazdu jest mniejsza niż 1.33 masy przyczepy Patrząc na zapisy w par. 14 ust.5 Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców: 1) hamulec roboczy: a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1, czyli: 1) hamulec roboczy działający na wszystkie koła - przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością: a) regulowania intensywności hamowania, b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; ale jak wiadomo zgodnie z ust. 7 "W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r." Czyli dopuszczenie tego h-ca najazdowego jest odstępstwem od zasady wyrażonej w ust.1 pkt.1 i to odstępstwem warunkowanym masą pojazdu ciągnącego. Przy niezachowaniu tego warunku przyczepa musi mieć hamulec roboczy inny niż najazdowy, uruchamiany z miejsca kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 Faktycznie przy tym rozwiązaniu nie jest potrzebna specjalna instalacja w pojeździe ciągnącym. Ale kto ma faktycznie ten układ hamulcowy zamiast najazdowego gdy masa pojazdu jest mniejsza niż 1.33 masy przyczepy Praktycznie to taki układ hamulcowy jest raczej nie spotykany ale teoretycznie to jak najbardziej jest mozliwe posiadanie przyczepy z takim układem hamulcowym. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców: 1) hamulec roboczy: a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1, czyli: 1) hamulec roboczy działający na wszystkie koła - przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością: a) regulowania intensywności hamowania, b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; Nie ulega watpliwości, że wspomniany hamulec elektryczny spełnia te wymagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Finder Napisano 21 Luty 2012 Share Napisano 21 Luty 2012 W autach terenowych czasami spotyka się rozwiązani inne niż hamulec najazdowy. Piszę tu oczywiście o innych krajach niż Polska, bo u nas 99% przyczep i lawet posiada hamulec najazdowy. W Szwajcarii np. często spotyka się hamulce pneumatyczne. W samochodzie jest zainstalowany kompresor, a przyczepa ma czujnik opóźniania lub bardzo prosty układ mechaniczny podobny w działaniu do hamulca najazdowego. Czujnik (lub mechanizm) ma za zadzanie uruchomić hamulce pneumatyczne przyczepy, które działają na sprężone powietrze dostarczane z kompresora w aucie. Co ciekawe w Szwajcarii Nissan Patrol wyposażony w kompresor ma w dowodzie wbitą DMC przyczepy 6000 kg i nie jest to jednostkowy przypadek, a raczej standard. Dodam tylko, że DMC tego auta to 2800-3000 kg, a DMC przyczepy ustalone przez producenta to 3500 kg. Co kraj to przepis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Luty 2012 Share Napisano 21 Luty 2012 ma w dowodzie wbitą DMC przyczepy chyba MMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.