Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kliet przyszedł z bardzo diwnym pytaniem. Chce zarejestrowac 5-cio osiowe Volvo (betoniarka 2 osi napędowe. 3 skrętne), jedno podwozie :shock: . Z dokumentów wynika DMC konstrukcyjne 50 000 kg. Nie widziałem tego samochodu tylko rozmawiałem z klientem .

dzwoniłem do PISKP powiedzieli że nie mozna zarejestrowac, ale znalazła się osoba która twierdzi że można to zarejeztrowac o dmc admin. 40 000kg :shock:

 

[ Dodano: 14-02-2008, 10:57 ]

dodam jeszce że samochód z Holandi i z tego co wiem tam można się poruszac legalnie

Napisano

Robisz badanie dajesz wynik N w uwagach piszesz dlaczego N czyli liczna osi i masy. Właściciel musi się starać o odstępstwo.

Napisano

Zgodnie Dz.U 32 taki pojazd nie spełnia warunków technicznych.

 

PORD

 

Art. 67. 1. Minister właściwy do spraw transportu może w indywidualnych, uzasadnionych przypadkach zezwolić na odstępstwo od warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać pojazdy.

 

Cennik

 

7.9 - sporządzenie opinii (na wniosek właściciela pojazdu) do indywidualnego wniosku o odstępstwo od warunków technicznych 82,00 zł

 

Według mojej oceny diagnosta powinien sprządzić opinię na dokumencie firmowym, gdzie oprócz cech identyfikacyjnych będzie zapis który z warunków technicznych nie został spełniony. Opinia taka jest załącznikiem do wniosku składanego przez właściciela pojazdu.

Za to czynność pobiera opłatę 82 pln.

W przypadku gdy właściciel życzy sobie badania okresowego, to diagnosta nie może odmówić. Wystawia zaświadczenie z negatywnym wynikiem badania, wpisując który z warunków nie został spełniony, ale wtedy pobiera opłate 98 (pomyłka, przyjąłem nie tą cenę :x ) + 82, za badanie okresowe i sporządzenie opini do wniosku o odstępstwo.

 

To jest jedyna droga zarejestrowania tego pojazdu. Tylko z odstępstwem od warunków technicznych.

Napisano

a dlaczego 176 za okresowe

3.04 pierwsze pow 16 t DMC = 297zł

Napisano

Panowie cena za przegląd to 297+82, ale droge do rejestracji zamyka (chyba) Dz. U. 32 mówi o pojazdach jednoczłonowych majacych więcej niz 3 osie wtedy dmc 32 t, ale rozprządzenie 1085 z 30.04.2004 mówi już tylko o pojazdach jednoczłonowych mających max 4 osi wtedy też 32 t.

Mam pytanie czy dobrze myśle, bo trzeba sie przygotowac do rozmowy z klientem. :D

Napisano

DZ.U.32 nie przewiduje danych dla 5 - osiowego pojazdu [ najwięcej pojazd może mieć 4 osie ]

W związku z tym , wykonać trzeba pierwsze badanie za 297 zł z wynikiem N.

Następnie trzeba wykonać badanie - inna czynność , jako wniosek o odstępstwo , zaznaczając wszystkie parametry ponad normatywne takie jak dmc - 50 000 kg ; 5 osi ; i jeszcze inne - jeśli są[ te które nie przewiduje DZ.U.32 ] za 82 zł

 

[ Dodano: 14-02-2008, 18:06 ]

Dodam jeszcze , że do wniosku o odstępstwo należy zrobić zdjęcie tabliczki znamionowej , jako potwierdzenie m.in. dmc poj.

 

[ Dodano: 14-02-2008, 18:10 ]

Do tego wszystkiego klient musi napisać osobiście wniosek o odstępstwo do ministra , zaznaczając w nim wszystkie parametry ponad normatywne , ustosunkowując je do DZ.U. 32 .

Np . pojazd posiada 5 osi , natomiast DZ.U.32 w par 3 ust 1 pkt 8 przewiduje najwięcej 4 osie ; itd

Napisano

Panowie, spokojnie - my możemy tylko załączyć opinię do wniosku o odstępstwo od warunków technicznych, składanego do MI przez klienta. To klient zdecyduje czy tego od nas chce. Skąd więc ten pęd "na siłę" do pisania tych opinii?

Napisano

Panowie - a jak już będzie miał odstępstwo, to jakie badanie zrobicie mu do rejestracji? I jakie ewentualnie będziecie wydawali w przyszłości zaświadczenia z okresowych dla tego pojazdu (jeśli zajdzie taka potrzeba - np. brak miejsc w DR itp.)

Chodzi mi o taki "myk", czy po uzyskaniu odstępstwa, będziecie dawali "P"? Bo moim zdaniem odstępstwo, to odstępstwo, ale pojazd ciągle powinien mieć N, a w praktyce różnie to wygląda...

Napisano

Mam niewielkie doświadczenie w tym temacie, bo miałem tylko dwa takie badania w swojej 20-letniej karierze diagnosty (szczęście to, czy taki los?). Zawsze po badaniu dawałem N (pojazd nie odpowiada war. tech. określonym w art.66 PORD), ale w uwagach wpisywałem, że pojazd jest dopuszczony do ruchu na podstawie zezwolenia MT - następny termin badania zgodnie z ustawą. Nie miałem przypadku abym musiał dokonywać wpisu w DR takiego pojazdu.

Napisano
Panowie - a jak już będzie miał odstępstwo, to jakie badanie zrobicie mu do rejestracji? I jakie ewentualnie będziecie wydawali w przyszłości zaświadczenia z okresowych dla tego pojazdu (jeśli zajdzie taka potrzeba - np. brak miejsc w DR itp.)

Chodzi mi o taki "myk", czy po uzyskaniu odstępstwa, będziecie dawali "P"?

Skoro uzyska odstępstwo , to nie ma przeciwwskazań do P , tylko że do uwag w badaniu należy wpisać , że pojazd uzyskał odstępstwo ministerstwa dotyczących warunków technicznych z dnia .... nr pisma..........

Przy okresowych sprawdzić , czy w DR jest wpis o odstępstwie.Jeśli brak , to do wyjaśnienia do WK.

Napisano

Po pierwsze diagnosta nie musi sporządzać żadnej opinii wystarczy opisać w zaświadczeniu to co pisałem wcześniej. Jeśli uzyska odstępstwo dostaje P i ma wpisane odstępstwo w DR. Po roku i dostaje P.

Napisano

A dlaczego P? Odstępstwo jest zezwoleniem na poruszanie sie z pewnym przekroczonym parametrem dla pojazdu - pojazdu, który ciągle tego parametru nie spełnia i nie będzie spełniał, a decyzją ministra może się po dogach poruszać...

Napisano
decyzją ministra może się po dogach poruszać...

Może się poruszać ale jeszcze musi mieć badania techniczne

Napisano

Bez pozytywnego nie może poruszać się po drogach i nie można przybić pieczątki do DR

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.