pasza Napisano 8 Marzec 2008 Share Napisano 8 Marzec 2008 Witam Szlachtę. Czy jeżeli w autobusie do 100km/h, są zamontowane pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, to powinny być one oznakowane piktogramami o konieczności ich zapinania czy dotyczy to tylko siedzeń przednich?, czy dotyczy to również siedzenia kierującego. Oraz drugie pytanko, w DR od w/w autobusu jest opisana tylko DMC, rubryka odnośnie masy własnej figuruje 0. Czy jest to ok?, Teraz jak ja mam stwierdzić, czy liczba pasażerów jest wporządku, nie przekracza DMC. nie mówię o tabliczce znamionowej. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zebo Napisano 8 Marzec 2008 Share Napisano 8 Marzec 2008 Piktogramy o zapinaniu pasów dotyczą wszystkich siedzeń z pasami. rubryka odnośnie masy własnej figuruje 0. Czy jest to ok?, Teraz jak ja mam stwierdzić, czy liczba pasażerów jest wporządku, nie przekracza DMC. Możesz tylko się oprzeć na wpis w DR o ilości miejsc , bo ktoś to wcześniej ustalił , chyba że chcesz koniecznie się dowiedzieć , to trzeba poszukać danych w dostępnych , wiarygodnych materiałach źródłowych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pasza Napisano 8 Marzec 2008 Autor Share Napisano 8 Marzec 2008 Czy piktogram wystarczy w postaci napisu " zapiąć pasy", czy ma być w postaci ilustrowanej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 8 Marzec 2008 Share Napisano 8 Marzec 2008 Ma być oznakowanie nakazujące zapięcie pasów . Wg mnie , może być napis lub ilustracja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 4 Sierpień 2009 Share Napisano 4 Sierpień 2009 Witam. Przyjechał do mnie na SKP autobus [24miejsc], pierwsza rejestracja 20.05.1999r. Problem jest taki ,że na żadnym z siedzeń nie było pasów ,ba nawet puntów kotwiczenia pasów. Na siedzeniu kierowcy również nic nie było. Na dodatek nie miał jeszcze zamontowanego ogranicznika. Więc Mam Pytanko-- mają być pasy czy nie. Oczywiście był N ,lecz z innych przyczyn [niskie i nierówne siły hamowania , wypracowane końcówki drążków itd.]. POZDRAWIAM . Zaznaczam że to na stacji MON. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwiec Napisano 5 Sierpień 2009 Share Napisano 5 Sierpień 2009 Dz.U. 32 par. 23 p.4 7) siedzenia homologowane według Regulaminu nr 17 lub spełniające wymagania Regulaminu nr 80 EKG ONZ oraz w pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, przy czym punkty kotwiczenia pasow powinny spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; przepis stosuje się do zarejestrowanych po raz pierwszy: a) autobusu nowego typu - po dniu 31 grudnia 1998 r., b) pozostałych autobusow o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - po dniu 30 września 1999 r.; w MON chyba też obowiązuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 5 Sierpień 2009 Share Napisano 5 Sierpień 2009 Tak ,wszystko się zgadza ,lecz to są warunki na 100-tkę. Sorki że nie dopisalem w moim poście że to był zwykły autobus Autosan ,ale z tych krótkich tylko nie pamiętam jaki typ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bupiter Napisano 1 Wrzesień 2009 Share Napisano 1 Wrzesień 2009 a) autobusu nowego typu - po dniu 31 grudnia 1998 r., b) pozostałych autobusow o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - po dniu 30 września 1999 r.; tak na marginesie - kto podpowie jak odróżnić autobus nowego typu od autobusu starego typu? U mnie na kursach ta kwestia pozostała nierozstrzygnięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.