michuszczecin Napisano 19 Marzec 2008 Share Napisano 19 Marzec 2008 Pytanie moje dotyczy jak mam zrobić pierwsze badanie? Naczepa przekracza szerokość, długość, naciski itd. Wynik badania NEGATYWNY tyle wiem. Naczepa składa się z dwóch pojazdów czyli dwa nr vin dwie tabliczki znamionowe, jeden dowód rejestracyjny ze szwajcari dwa nr vin wpisane.Czy mam rejestrować jako całość? Czy jako osobne pojazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudkowski Napisano 19 Marzec 2008 Share Napisano 19 Marzec 2008 Patrząc na rysunek to dwie oddzielne przyczepy w zależności od konfiguracji zespół 8 osiowy lub 6 osiowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 19 Marzec 2008 Share Napisano 19 Marzec 2008 Wg PoRD zespół pojazdów może być 2-elementowy jedynie c rolniczy lub wolnobieżny może mieć 2 przyczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudkowski Napisano 19 Marzec 2008 Share Napisano 19 Marzec 2008 Może to być także w odstępstwie od warunków.Skoro odstepstwo od długości szerokości i mas to może i na to.I tak aby cokowiek przewozić trzeba będzie mieć zgodę na transport po drogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 19 Marzec 2008 Share Napisano 19 Marzec 2008 Negatyw i wystąpienie do ministra o odstępstwa od warunków technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 19 Marzec 2008 Share Napisano 19 Marzec 2008 Można by zarejestrować pojazd jako całość używając numeru vin z pojazdu podstawowego , a do uwag wpisać drugi VIN opisując , że jest to numer pojazdu łączącego-wydłużającego dany pojazd wchodzący w całościową opcję pojazdu zarejestrowanego w Szwajcarii. Na tej podstawie wystąpić do ministerstwa przez właściciela o odstępstwa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Marzec 2008 Share Napisano 19 Marzec 2008 Dokładnie tak jak pisze boden. Przerabiane kilka razy - na razie nie było z tym problemów (miałem już do czynienia z bodajże ośmioelementowcem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejdzi Napisano 22 Listopad 2013 Share Napisano 22 Listopad 2013 Podpinam się pod temat. Miałem pierwszą rejestracje naczepy ciężarowej GOLDHOFER SPZ sprowadzonej z zagranicy. Problem mam z interpretacją osi gdyż w DIPie mamy miejsce na opisanie 3 a w rzeczywistości jest ich 5. Dokumenty jakie były przy niej: - brief niemiecki - Decyzja Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej Dane jakie ustaliłem do DIPu: Rodzaj pojazdu - Naczepa Ciężarowa Podrodzaj - Platforma Masa własna - 13100 kg. Maksymalna ładowność - 54900 kg. Dopuszczalna ładowność - 54900 kg. Maksymalna masa całkowita - 68000 kg. Dopuszczalna masa całkowita - 68000 kg. Liczna osi / liczba kół - 5 / 10 Rozstaw osi skrajnych - 2.46 m Rozstaw osi tylnych 1-2-3 - 6.56 m (podana jest długość od 1 do 5 osi) Maksymalny nacisk osi/grup osi przedniej - 98.00 kN Dopuszczalny nacisk osi/grup osi przedniej - 98.00 kN Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 1 - 98.00 kN Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 1 - 98.00 kN Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 2 - 98.00 kN Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 2 - 98.00 kN Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 3 - 98.00 kN Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 3 - 98.00 kN Długość - 14.700 m Szerokość - 2.550 m Wysokość - 2.700m W uwagach: Decyzja Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej XXXXXXXXXXXXX Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 4 - 98.00 kN Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 4 - 98.00 kN Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 5 - 98.00 kN Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 5 - 98.00 kN Maksymalne/dopuszczalne obciążenie urządzenia sprzęgającego - 18000 kg. Badanie techniczne wykonano na życzenie klienta. Jakieś porady co do DiPu? Na jakie wy koledzy diagności z dłuższym stażem zwracacie uwagi przy pierwszej rejestracji przyczepny/naczepy ciężarowej sprowadzanej z zagranicy? Tak wyglądała naczepa z powyższego DIPu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 22 Listopad 2013 Share Napisano 22 Listopad 2013 Od sworznia do tyłu 12m - 14,7 - 2m /do przodu/ daje 12,7m -N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejdzi Napisano 22 Listopad 2013 Share Napisano 22 Listopad 2013 Odległośc między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a tylnym obrysem naczepy wynosi 12,82 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 22 Listopad 2013 Share Napisano 22 Listopad 2013 Poprawiłem wcześniej post - jak by nie było to -N z wyliczeń /odstępstwa/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Listopad 2013 Share Napisano 22 Listopad 2013 No jak jest już decyzja ministerstwa o odstępstwie to wygląda, że nie jest to pierwsza rejestracja, chyba że klient sam o nie wystąpił. Jak by to nie było, to w decyzji z ministerstwa brakuje wpisu o odstępstwie ze względu na przekroczoną długość tej naczepy a także potwierdzenia że dopuszczają to DMC 680000 kg. Więc bardziej bym się tym przejmował a nie czymś innym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejdzi Napisano 22 Listopad 2013 Share Napisano 22 Listopad 2013 Pojazd był na próbnych tablicach z pozwoleniem czasowym Tak na marginesie w pozwoleniu pod pozycją G miał wpisane 54900 kg, co jest oczywistym błędem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Listopad 2013 Share Napisano 22 Listopad 2013 Podrodzaj - Platforma Poważny błąd - nie ma takiego podrodzaju. a także potwierdzenia że dopuszczają to DMC 680000 kg. A który przepis limituje DMC dla pięcioosiowej naczepy? Chyba żaden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 23 Listopad 2013 Share Napisano 23 Listopad 2013 Rozstaw osi skrajnych - 2.46 m Rozstaw osi tylnych 1-2-3 - 6.56 m (podana jest długość od 1 do 5 osi) Rozstaw osi skrajnych - tu powinna być odległość od 1 od 5 (6,56 ) Rozstaw osi tylnych 1-2-3 np. 1,64 - 1,64 - 1,64 - 1,64 DMC 680 000 kg. zdecydowanie jedno zero za dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.