Skocz do zawartości

Rejestracja przyczepki SAM do 750 kg


paweldkomornik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 169
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • danielg539

    14

  • mirek.g

    13

  • bohdang

    12

  • Jacdiag

    11

  • 5 months later...

Chciałbym wznowić temat przyczepki SAM do 750 kg.

Jakie badanie robimy teraz dla takowej przyczepki po 22.09.2009r.?

Klient wypełnia załącznik nr4,a do czego jest potrzebny załącznik nr 6?

Mam program NORCOMU i jest tylko badanie okresowe -SAM ale nie otwiera ono DIPu.

Co mam teraz dać do WK ,jakie dokumenty?

Czy WK ma prawo żądać zdjęć przyczepki z 4 ston,załącznika nr.4 i rysunku tech. czy zostaje to na stacji a Wk powinno tylko interesować badanie z OSKP?

Jaką pobrać teraz opłatę za takie badanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam program NORCOMU i jest tylko badanie okresowe -SAM ale nie otwiera ono DIPu.

Jest tam badanie przed pierwszą rejestracją i tam otwiera się DIP

 

Czy WK ma prawo żądać zdjęć przyczepki z 4 ston,załącznika nr.4 i rysunku tech. czy zostaje to na stacji

Pozostaje na stacji.

 

 

Jaką pobrać teraz opłatę za takie badanie?

Ja biorę 49+36+78

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

janmarek napisał/a:

Jaką pobrać teraz opłatę za takie badanie?

 

Ja biorę 49+36+78

 

78 zł to cena umowna nie umieszczona w cennika za badania techniczne .

Jeżeli wykonujemy zdjęcia ,rysunek ramy,wazymy przyczepę i pomagamy przy wypełnianiu wniosku kasujemy klienta nie 78 zł ale 122 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze + 60 ustalenie danych = 223 PLN

 

Nie bardzo , ponieważ dane ustalaż w załączniku dla pojazdu SAM i nie ma dodatkowej opłaty typu 60 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może należy zadać bardziej ogólne pytanie, np.: czy biedny diagnosta ma szansę zrobić coś, czego ktoś nie mógłby zakwestionować? Mam na myśli każdego "ktosia", który tylko zechce to zrobić.

 

Ktosie :twisted: to ostatnio liczny gatunek. ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

78 zł to cena umowna nie umieszczona w cennika za badania techniczne

A pozycja w cenniku 1.9 to niby ile jest?

 

ale 122 zł

Za to tej pozycji nie widzę w cenniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozp. o warunkach techn. (Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.)

 

 

Rozdział 4

Hamulce

 

5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:

 

 

6. Przepisu ust. 5 nie stosuje się do:

1) przyczepy lekkiej, pod warunkiem że niezależnie od urządzenia łączącego przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, linka), które w razie zerwania głównego urządzenia łączącego będzie zapobiegało dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewniało niezbędną kierowalność przyczepy; jeżeli jednak dopuszczalna

masa całkowita takiej przyczepy jest większa niż połowa masy własnej pojazdu ciągnącego, powinna ona spełniać wymagania określone w ust. 7;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę może ktoś napisze jak działa hamulec najazdowy,wiem ,że jak pojazd ciągnie to hamulec nie dziala natomiast jak pojazd ciągnacy zwalnia następuje zadziałanie h-ca najazdowego , natomiast nie ogarniam jak to jest po "oderwaniu" się przyczepy od pojazdu,następuje samohamowanie?,jeśli tak to jak to działa.Może to idiotyczne pytanie,ale wolę dopytać niż żyć w niewiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirek_g - mam nadzieję, że poczytałeś trochę w internecie na temat hamulców najazdowych i nic nie zrozumiałeś. Wychodząc z założenia, że nie ma głupich pytań - postaram się wytłumaczyć jak najkrócej. Każdy hamulec najazdowy (jeżeli jest wyposażona w to urządzenie przyczepka) jest wyposażony w hamulec ręczny. To właśnie do rączki tego hamulca ręcznego (z przeciwnej strony co ty ciągniesz - tak najczęściej jest) - podłączona jest linka stalowa z zarobionym kółkiem, które powinieneś załozyć za hak samochodu. W momencie "wypięcia" się przyczepki podczas jazdy linka zaciąga hamulec ręczny (nie najazdowy). Mam nadzieję, że pomogłem :cool:

Choć pytanie dziwne - jeżeli jesteś diagnostą :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem diagnostą ale widać niedoszkolonym,ale wszystko przede mną i dopytuję.Tak więc pytanie wyżej ,czy tylko p-pa lekka ma mieć linkę,odpowiedż brzmi -nie,ponieważ p-pa z ham. najazdowym też powinna posiadać linkę chociaż zadania mają różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem diagnostą ale widać niedoszkolonym,ale wszystko przede mną i dopytuję.

 

Ja zawsze uważam że nie wstyd się zapytać. Kto pyta ???????? wie więcej :D

Człowiek wszystkiego niewie i uczy się do samej śmierci.

W dobie dzisiejszych zmian to nietrudno czegoś nie przeoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwileczkę, może wpierw określmy czy mówimy tu o przepisach, czy o rozwiązaniach technicznych stosowanych przez konstruktorów? Bo jeśli mówimy o przepisach (warunkach technicznych określonych właściwymi przepisami), to dodatkowe zabezpieczenie połączenia przyczepy z pojazdem ciągnącym w postaci np.: linki lub łańcucha wymagane jest tylko dla przyczepy bez hamulca. Czyli najczęściej przyczepy lekkiej. Oczywiście należy pamiętać też, że jeśli DMC p-py lekkiej przekracza połowę masy własnej pojazdu ciągnącego, to musi ona mieć co najmniej hamulec najazdowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek poruszył bardzo istotny problem linek stanowiących połączenie awaryjne przyczepy z pojazdem ciagnącym. Przepis wymaga linek, które będą w razie wypięcia utrzymywały przyczepkę za pojazdem uniemożliwiając jednocześnie kontakt dyszla z powierzchnią jezdni, natomiast linki stosowane przy hamulcach najazdowych mają za zadanie zaciągnąć hamulec awaryjny i następnie się zerwać. One nie mają utrzymywać zahamowanej przyczepy za samochodem. Tak więc należy zwracać uwagę na grubość i sposób montażu linki w zależności od tego czy jest hamulec czy go nie ma w przyczepce lekkiej. Zastosowanie hamulca najazdowego ze zrywaną linką zwalnia ze stosowania linki utrzymującej przyczepkę "na kursie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że jeśli DMC p-py lekkiej przekracza połowę masy własnej pojazdu ciągnącego, to musi ona mieć co najmniej hamulec najazdowy.

O ile może ciagnąc.

Ale nadal jest to przyczepka LEKKA tylko że z hamulcem.

I która linkę ma mieć :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekka może mieć albo jedną albo drugą byle była odpowiednio zmontowana tzn. jeśli jest cienka z karbińczykiem, który się rozegnie to musi być podłączona do hamulca. Jeżeli nie ma zrywki albo zupełnie nie ma hamulca wtedy musi mieć linkę grubą, krótką która pozwoli przyczepie jechać za samochodem i nie dotykać dyszlem do jezdni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rodzaj - 10 przyczepa lekka

podrodzaj - 01 ciężarowa

i oficjalnie koniec

 

można dodać do przewozu łodzi, ale to poza klasyfikacją

 

chbya że - 10 lekka - 99 inna - 399 przewóz innych ładunków = łodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.