lis Napisano 15 Kwiecień 2008 Share Napisano 15 Kwiecień 2008 witam.panowie mam taki problem, jest przywieziony z niemiec volkswagen transporter z brifiu wynika ze jest to auto osobowe 9 miejsc,natomiast auto w rzeczywistosci przerobione jest na kemping. jak ta sprawe rozwiazac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 15 Kwiecień 2008 Share Napisano 15 Kwiecień 2008 Powiem co by było w moim WK. Brif to świętość ,czyli najpierw zarejestrować na 9 miejsc a po otrzymaniu tzw. twardego dowodu zrobić zmiany konstrukcyjne w stacji OSKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 15 Kwiecień 2008 Share Napisano 15 Kwiecień 2008 Brif to świętość ,czyli najpierw zarejestrować na 9 miejsc Czyli potwierdzenie nie prawdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lis Napisano 15 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 15 Kwiecień 2008 tzn. w tym przypadku po zarejestrowaniu musi byc zmiana rodzaju pojazdu na sam.specjalny czyli do producenta po homologacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 15 Kwiecień 2008 Share Napisano 15 Kwiecień 2008 Wydaje mi się że ten samochód został przerobiony przez właściciela i nie została dokonana zmiana w brifie.Wedłóg polskich przepisów nie można dokonywać zmian rodzaju pojazdu przed zarejestrowaniem go w Polsce.Dopiero po rejestracji mozna dokonać takich zmian. WK nie musi widziec pojazdu żeby wydać DR.Brif jest to dowód rejestracyjny tylko Niemiecki i dane w nim są (lub ,a jesteśmy w uni) niepodważalne. Ale to jest tylko i wyłącznie sprawa WK. Każde WK jest inne i rządzi się swoimi prawami. [ Dodano: 15-04-2008, 16:09 ] witam.panowie mam taki problem, jest przywieziony z niemiec volkswagen transporter z brifiu wynika ze jest to auto osobowe 9 miejsc,natomiast auto w rzeczywistosci przerobione jest na kemping Przykro mi ,kupiłeś trefne auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 15 Kwiecień 2008 Share Napisano 15 Kwiecień 2008 jak ta sprawe rozwiazac ? normalnie robisz pierwsze tego co przyjechało dajesz dip na specjalny i po sprawie co Cię obchodzi brif ,brif to jest tylko pomocny materiał [numer vin z natury]jak nie będzie brifu to i tak musisz wykonać badanie bez żadnej łaski, a dalej to niech się klient martwi jak postąpi WUK!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Kwiecień 2008 Share Napisano 15 Kwiecień 2008 Uważaj Wiesław bo Cię tu zaraz skrzyczą że robisz badania pojazdów bez żadnych dokumentów A ja osobiście uważam, że zmiany mogą być dokonane w zarejestrowanym pojeździe - ale przepisy nie wskazują jednoznacznie, że ma być to rejestracja w Polsce - od strony przepisów dot.warunków technicznych określenie rejestracja dotyczy bardziej momentu pierwszego dopuszczenia do ruchu - niezależnie od kraju. Ja taki pojazd traktuję jak każdy inny w Polsce - czyli mam Niemiecki DR na ciężarówkę, czy tam osobówkę, następnie wymagam zaświadczenia od uprawnionego przedsiębiorcy o zmianie rodzaju pojazdu w trybie art. 68.4. pkt 6b PoRD i wtedy mam badanie z DIP na stan aktualny + opis zmian dokonanych w pojeździe. Za nieporozumienie uważam wymaganie przez WK w takich wypadkach "fikcyjnych" pierwszych badań zgodnie z dokumentacją pochodzenia, a potem przeróbki, żeby ładnie w papierach wyglądało... A klient dwa razy za wszystko płaci a diagnosta poświadcza nie prawdę... Wszystko w imię paru papierków więcej nie wnoszących wiele do istoty sprawy... Ale zgadzam się, ze ten temat jest dość ciężki do przejścia w wielu WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 15 Kwiecień 2008 Share Napisano 15 Kwiecień 2008 WK nie musi widziec pojazdu żeby wydać DR. A czy jakieś musi widzieć żeby wydać DR? dowód rejestracyjny tylko Niemiecki i dane w nim są (lub ,a jesteśmy w uni) niepodważalne. A co z tabliczką znamionową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 16 Kwiecień 2008 Share Napisano 16 Kwiecień 2008 Jeżeli prenumerujecie Serwis Motoryzacyjny wydawany przez PISKP to zachęcam do lektury artykółu z nr. 2/2007 autorstwa Sylwestra Murawskiego pt. Przebudowy pojazdów przed pierwszą rejestracją. Jeżeli natomiast chodzi o tabliczkę znamionową,no to cóż mogę powiedzieć? Raczej nie ma na niej ilości miejsc ,nie mówiąc o tym że przymocowana jest przeważnie na dwa nity i wymiana jej nie stważa dużego problemu. I jeszcze raz powtażam. Każdy WK jest inny i rządzi się swoimi prawami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.