diagnosi Napisano 13 Maj 2008 Share Napisano 13 Maj 2008 Takie oznaczenie(brandstof G3) zasilania wskazuje na LPG. Ale WK tego nie wie, jak udowodnić że tak jest.Gdzie znaleść wytłumaczenie tych skrótów? Dodam że jest to starszy dowód holenderski - żółty (bez dodatkowej informacji o zasilaniu gazowym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 13 Maj 2008 Share Napisano 13 Maj 2008 Kolego w/g mnie to my stwierdzamy stan faktyczny pojazdu. Pojazd ma istalację to ma ale powstaje pytanie czy spełnia nasze wymagania art.66.Nagminną sprawą jest sprzedaż pojazdów w Holandi z kończącym się TDT istalacji -także przypuszczam że pojazd pochodzi z roku ok.1997-1998 i butla nie posiada aktualnego dozoru. Uważam wynik badania "N" lub demontaż instalacji"LPG" i nie potrzeba żadnych skrutów PS. inny bajka to wymiana podstawowych elementów instalacji /butla i itp./ i nowe dokumenty i rejestracja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Maj 2008 Share Napisano 14 Maj 2008 sprzedaż pojazdów w Holandi z kończącym się TDT To TDT działa za granicą??? Nie wiedziałem A ja głupi każdego klienta z gazem zza granicy wysyłałem żeby zrobił dozór na zbiornik gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnosi Napisano 14 Maj 2008 Autor Share Napisano 14 Maj 2008 butla nowa polska z dozorem , proszę o konkretną odpowiedź na pytanie jeżeli ktoś wie o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 14 Maj 2008 Share Napisano 14 Maj 2008 butla nowa polska z dozorem Dotyczą Ciebie zapisy: 1 Dz.U. nr 108 poz 908 z 2005r z późniejszymi zmianami art.81 ust.9 2 Dz.U. nr 227 poz 2250 z 2003 z późniejszymi zmianami par.13 ust. 1 i 4 3 Dz.U. nr 32 poz 262 z 2003 z późniejszymi zmianami par. 41 Mówiąc ogólnie pojazd musi spełniać warunki określone w Dz.U 32 odnośnie instalacji gazowej a co się tyczy zbiornika to albo nowy z protokołem TDT lub zbiornik z zagranicy poddany badaniom TDT i również protokół z tego badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Maj 2008 Share Napisano 14 Maj 2008 Przepisy Polskie niestety nie przewidują procedur związanych z dokonaniem adnotacji w Polskim DR o przystosowaniu do zasilania gazem. I w tym cały kłopot. Na dzień dzisiejszy przepis jest prosty - chcesz wpisać gaz do DR to tylko na podstawie homologacji i faktury lub na zasadzie przepisania z dotychczasowego DR. A jeśli dotychczasowy DR nie ma takiego wpisu lub jest on niejednoznaczny to... no właśnie - co? Piszesz diagnosi, że wiesz, co oznacza ten skrót w holenderskim DR - a skąd wiesz, skoro sam pytasz co oznaczają te skróty i gdzie można je znaleźć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 15 Maj 2008 Share Napisano 15 Maj 2008 A może mi ktoś wyjaśnić w czym jest problem? Z tego co mi wiadomo to diagnosta na I badaniu samochodu z LPG wykonuje słynne badania za 114 pln oznaczone w cenniku 6.1 i tyle. Po co komu wiedzieć co znaczy G3? Czyżby syndrom księstwa Bydgoskiego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogusław Napisano 15 Maj 2008 Share Napisano 15 Maj 2008 A może mi ktoś wyjaśnić w czym jest problem? Z tego co mi wiadomo to diagnosta na I badaniu samochodu z LPG wykonuje słynne badania za 114 pln oznaczone w cenniku 6.1 i tyle. Po co komu wiedzieć co znaczy G3? Czyżby syndrom księstwa Bydgoskiego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnosi Napisano 15 Maj 2008 Autor Share Napisano 15 Maj 2008 A może mi ktoś wyjaśnić w czym jest problem? Z tego co mi wiadomo to diagnosta na I badaniu samochodu z LPG wykonuje słynne badania za 114 pln oznaczone w cenniku 6.1 i tyle. Po co komu wiedzieć co znaczy G3? Czyżby syndrom księstwa Bydgoskiego ? Potrzebne dla WK. A skąd wiem bo w nowszych dowodach holenderskich gdzie jest pozycja "gasinstallatie" holendrzy zaznaczają G3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 15 Maj 2008 Share Napisano 15 Maj 2008 A u nas 'LPG" prawdopodobnie dotyczy to zasilania 1-bb 2 on- 3-lpg itp .To jest moje przypuszczenie niczym nie podparte. To TDT działa za granicą??? Nie wiedziałem A ja głupi każdego klienta z gazem zza granicy wysyłałem żeby zrobił dozór na zbiornik gazu Sorki nie pisałe że nie wymagam TDT dla istalacji tylko sugerowałem montaż nowej butli wielozaworowej z aktualny dozorem Chyba że ja coś nie kumam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 17 Maj 2008 Share Napisano 17 Maj 2008 G3 - Holendrzy oznaczają trzecią Generację instalacji gazowych czyli np. necam coltek wtrysk ciągły. Ale w dlaszym ciągy nie wiem co to ma wspolnego z I badniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Maj 2008 Share Napisano 17 Maj 2008 To przeczytaj dokładnie kolego - dignosi nie pisze, że mu to potrzebne do badania, tylko dla WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 17 Maj 2008 Share Napisano 17 Maj 2008 Co to się porobiło - to teraz trzeba udowadniać ze nie jest się wielbłądem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 17 Maj 2008 Share Napisano 17 Maj 2008 Chyba że ja coś nie kumam Uważam wynik dignosi nie pisze, że mu to potrzebne do badania, tylko dla WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Maj 2008 Share Napisano 17 Maj 2008 No cóż - jeśli postudiujesz przepisy, to na pewno zauważysz, że póki co w Polsce wpisu o instalacji gazowej nie dokonuje się na podstawie badania technicznego - albo homo z fakturą, albo przepisanie z poprzedniego DR. W tym wypadku zapis w poprz. DR jest niejednoznaczny i niezrozumiały - i o tym sie toczy dyskusja. Pomógłbyś gdybyś podał skąd czerpiesz swoją wiedzę na temat oznaczeń, skrótów i kodów stosowanych w zagranicznych dokumentach. Sam chętnie się czegoś nauczę na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 17 Maj 2008 Share Napisano 17 Maj 2008 Przypuszczam , że potwierdzenie gazu jest potrzebne dla WK , aby określić , czy potrzebny jest dozór tylko na butlę , czy na całą instalację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 18 Maj 2008 Share Napisano 18 Maj 2008 Ponieważ nie jestem związany "etatem urzędnika" więc dla mnie wystarczy to co znajduję w internecie - G3 na holenderskich stronach z używanymi samochodami oznaczane są właśnie auta z III gen. LPG. Zastanawiam się tylko dlaczego to trzeba udowadniać niejednoznaczność zapisu WK - a nie WK sam się tym zajmie? Chyba miedzy innymi po to samochód jest rejestrowany najpierw na PC, aby w tym czasie WK mógł rozwiać sam swoje wątpliwości. Z tego co wiem w moim WK w takich wypadkach piszą emaila do poprzedniego miejsca rejestracji i odpowiedz z tamtąd im wystarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnosi Napisano 26 Maj 2008 Autor Share Napisano 26 Maj 2008 No cóż - jeśli postudiujesz przepisy, to na pewno zauważysz, że póki co w Polsce wpisu o instalacji gazowej nie dokonuje się na podstawie badania technicznego - albo homo z fakturą, albo przepisanie z poprzedniego DR. W tym wypadku zapis w poprz. DR jest niejednoznaczny i niezrozumiały - i o tym sie toczy dyskusja. Pomógłbyś gdybyś podał skąd czerpiesz swoją wiedzę na temat oznaczeń, skrótów i kodów stosowanych w zagranicznych dokumentach. Sam chętnie się czegoś nauczę na ten temat Samo sedno i esencja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llary Napisano 27 Maj 2008 Share Napisano 27 Maj 2008 Kolego w/g mnie to my stwierdzamy stan faktyczny pojazdu. Pojazd ma istalację to ma ale powstaje pytanie czy spełnia nasze wymagania art.66.Nagminną sprawą jest sprzedaż pojazdów w Holandi z kończącym się TDT istalacji -także przypuszczam że pojazd pochodzi z roku ok.1997-1998 i butla nie posiada aktualnego dozoru. Uważam wynik badania "N" lub demontaż instalacji"LPG" i nie potrzeba żadnych skrutów PS. inny bajka to wymiana podstawowych elementów instalacji /butla i itp./ i nowe dokumenty i rejestracja Po pierwsze to TDT jest polskim organem nadzoru nad butlami LPG a nie np Holenderskim i choćbyś przywiózł roczną butle z holandii to i tak nie ma ważnego odbioru TDT bo poprostu go nie było Czyli tak czy siak wg naszych przepisów należy taki zbiornik roczny czy też 10-letni poddać badaniu przez uprawnioną jednostkę TDT. Taki odbiur dotyczy również zbiorników wyprodukowanych w naszym kraju typowo na export bo one też przeważnie nie mają takiego odbioru dozorowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.