Skocz do zawartości

Dowód holenderski- żółty


diagnosi

Rekomendowane odpowiedzi

Takie oznaczenie(brandstof G3) zasilania wskazuje na LPG. Ale WK tego nie wie, jak udowodnić że tak jest.Gdzie znaleść wytłumaczenie tych skrótów? Dodam że jest to starszy dowód holenderski - żółty (bez dodatkowej informacji o zasilaniu gazowym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w/g mnie to my stwierdzamy stan faktyczny pojazdu. Pojazd ma istalację to ma :) ale powstaje pytanie czy spełnia nasze wymagania art.66.Nagminną sprawą jest sprzedaż pojazdów w Holandi z kończącym się TDT istalacji -także przypuszczam że pojazd pochodzi z roku ok.1997-1998 i butla nie posiada aktualnego dozoru. Uważam :keep: wynik badania "N" lub demontaż instalacji"LPG" i nie potrzeba żadnych skrutów :piwo

PS. inny bajka to wymiana podstawowych elementów instalacji /butla i itp./ i nowe dokumenty i rejestracja :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzedaż pojazdów w Holandi z kończącym się TDT

 

To TDT działa za granicą??? Nie wiedziałem :P

 

A ja głupi każdego klienta z gazem zza granicy wysyłałem żeby zrobił dozór na zbiornik gazu :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

butla nowa polska z dozorem , proszę o konkretną odpowiedź na pytanie jeżeli ktoś wie o co chodzi ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

butla nowa polska z dozorem

Dotyczą Ciebie zapisy:

1 Dz.U. nr 108 poz 908 z 2005r z późniejszymi zmianami art.81 ust.9

2 Dz.U. nr 227 poz 2250 z 2003 z późniejszymi zmianami par.13 ust. 1 i 4

3 Dz.U. nr 32 poz 262 z 2003 z późniejszymi zmianami par. 41

Mówiąc ogólnie pojazd musi spełniać warunki określone w Dz.U 32 odnośnie instalacji gazowej a co się tyczy zbiornika to albo nowy z protokołem TDT lub zbiornik z zagranicy poddany badaniom TDT i również protokół z tego badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy Polskie niestety nie przewidują procedur związanych z dokonaniem adnotacji w Polskim DR o przystosowaniu do zasilania gazem. I w tym cały kłopot. Na dzień dzisiejszy przepis jest prosty - chcesz wpisać gaz do DR to tylko na podstawie homologacji i faktury lub na zasadzie przepisania z dotychczasowego DR. A jeśli dotychczasowy DR nie ma takiego wpisu lub jest on niejednoznaczny to... no właśnie - co?

Piszesz diagnosi, że wiesz, co oznacza ten skrót w holenderskim DR - a skąd wiesz, skoro sam pytasz co oznaczają te skróty i gdzie można je znaleźć? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może mi ktoś wyjaśnić w czym jest problem? Z tego co mi wiadomo to diagnosta na I badaniu samochodu z LPG wykonuje słynne badania za 114 pln oznaczone w cenniku 6.1 i tyle. Po co komu wiedzieć co znaczy G3? Czyżby syndrom księstwa Bydgoskiego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może mi ktoś wyjaśnić w czym jest problem? Z tego co mi wiadomo to diagnosta na I badaniu samochodu z LPG wykonuje słynne badania za 114 pln oznaczone w cenniku 6.1 i tyle. Po co komu wiedzieć co znaczy G3? Czyżby syndrom księstwa Bydgoskiego ?

 

:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może mi ktoś wyjaśnić w czym jest problem? Z tego co mi wiadomo to diagnosta na I badaniu samochodu z LPG wykonuje słynne badania za 114 pln oznaczone w cenniku 6.1 i tyle. Po co komu wiedzieć co znaczy G3? Czyżby syndrom księstwa Bydgoskiego ?

Potrzebne dla WK. A skąd wiem bo w nowszych dowodach holenderskich gdzie jest pozycja "gasinstallatie" holendrzy zaznaczają G3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u nas 'LPG" prawdopodobnie dotyczy to zasilania 1-bb 2 on- 3-lpg itp .To jest moje przypuszczenie niczym nie podparte.

To TDT działa za granicą??? Nie wiedziałem

 

A ja głupi każdego klienta z gazem zza granicy wysyłałem żeby zrobił dozór na zbiornik gazu

Sorki nie pisałe że nie wymagam TDT dla istalacji tylko sugerowałem montaż nowej butli wielozaworowej z aktualny dozorem :cool: Chyba że ja coś nie kumam :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G3 - Holendrzy oznaczają trzecią Generację instalacji gazowych czyli np. necam coltek wtrysk ciągły. Ale w dlaszym ciągy nie wiem co to ma wspolnego z I badniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż - jeśli postudiujesz przepisy, to na pewno zauważysz, że póki co w Polsce wpisu o instalacji gazowej nie dokonuje się na podstawie badania technicznego - albo homo z fakturą, albo przepisanie z poprzedniego DR. W tym wypadku zapis w poprz. DR jest niejednoznaczny i niezrozumiały - i o tym sie toczy dyskusja. Pomógłbyś gdybyś podał skąd czerpiesz swoją wiedzę na temat oznaczeń, skrótów i kodów stosowanych w zagranicznych dokumentach. Sam chętnie się czegoś nauczę na ten temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam , że potwierdzenie gazu jest potrzebne dla WK , aby określić , czy potrzebny jest dozór tylko na butlę , czy na całą instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie jestem związany "etatem urzędnika" więc dla mnie wystarczy to co znajduję w internecie - G3 na holenderskich stronach z używanymi samochodami oznaczane są właśnie auta z III gen. LPG.

Zastanawiam się tylko dlaczego to trzeba udowadniać niejednoznaczność zapisu WK - a nie WK sam się tym zajmie? Chyba miedzy innymi po to samochód jest rejestrowany najpierw na PC, aby w tym czasie WK mógł rozwiać sam swoje wątpliwości. Z tego co wiem w moim WK w takich wypadkach piszą emaila do poprzedniego miejsca rejestracji i odpowiedz z tamtąd im wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
No cóż - jeśli postudiujesz przepisy, to na pewno zauważysz, że póki co w Polsce wpisu o instalacji gazowej nie dokonuje się na podstawie badania technicznego - albo homo z fakturą, albo przepisanie z poprzedniego DR. W tym wypadku zapis w poprz. DR jest niejednoznaczny i niezrozumiały - i o tym sie toczy dyskusja. Pomógłbyś gdybyś podał skąd czerpiesz swoją wiedzę na temat oznaczeń, skrótów i kodów stosowanych w zagranicznych dokumentach. Sam chętnie się czegoś nauczę na ten temat :)

 

Samo sedno i esencja :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w/g mnie to my stwierdzamy stan faktyczny pojazdu. Pojazd ma istalację to ma :) ale powstaje pytanie czy spełnia nasze wymagania art.66.Nagminną sprawą jest sprzedaż pojazdów w Holandi z kończącym się TDT istalacji -także przypuszczam że pojazd pochodzi z roku ok.1997-1998 i butla nie posiada aktualnego dozoru. Uważam :keep: wynik badania "N" lub demontaż instalacji"LPG" i nie potrzeba żadnych skrutów :piwo

PS. inny bajka to wymiana podstawowych elementów instalacji /butla i itp./ i nowe dokumenty i rejestracja :evil:

 

Po pierwsze to TDT jest polskim organem nadzoru nad butlami LPG a nie np Holenderskim i choćbyś przywiózł roczną butle z holandii to i tak nie ma ważnego odbioru TDT bo poprostu go nie było :lol:

Czyli tak czy siak wg naszych przepisów należy taki zbiornik roczny czy też 10-letni poddać badaniu przez uprawnioną jednostkę TDT. Taki odbiur dotyczy również zbiorników wyprodukowanych w naszym kraju typowo na export bo one też przeważnie nie mają takiego odbioru dozorowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.