homerski Napisano 19 Sierpień 2009 Share Napisano 19 Sierpień 2009 Witam wszystkich. No i od razu z problemem. Mam nadzieję, że pomożecie mi jako obyci z tematem. A więc sprawa wygląda tak: Miesiąc temu odstawiłem swojego 4x4(Pajero) do mechanika. Miał przeglądnąć wszystko, powymieniać wedle potrzeby i taka tam inna kosmetyka. Okazało się, że w niektórych miejscach na ramie pojazdu pojawiły się naloty korozji. Takie w zasadzie powierzchniowe tylko - ale poprosiłem mechanika by miejsca te wyczyścił i pomalował. Samochód odebrałem kilka dni temu a dzisiaj wymieniając koła zauważyłem, że mechanik tak porządnie wyczyścił ramę, że 3 ostatnie cyfry VINu są nieczytelne No i czy mam się zacząć mocno martwić? VIN jest także na tabliczce znamionowej pod maską - ale to chyba nie wystarczy, jak piszecie w postach powyżej? Czy możecie mi podpowiedzieć jaka jest procedura postępowania w takim przypadku? Chciałbym sprawę rozwiązać zanim mi się przegląd skończy i zostanę bez samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu Napisano 19 Sierpień 2009 Share Napisano 19 Sierpień 2009 Skoro czytałeś posty wyżej to zdajesz sobie sprawę że bark kpl numer vin to wynik N i sposób na rowiązanie tego problemu jest wyżej i na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homerski Napisano 19 Sierpień 2009 Share Napisano 19 Sierpień 2009 Tak, zdaję sobie sprawę że niekompletny VIN oznacza N. Tyle, że WYRAŹNIE napisałem, iż sprawę chcę rozwiązać PRZED terminem przeglądu. Aby nie stawiać się w sytuacji "noża na gardle", utraty dowodu rejestracyjnego i innych przykrych czaso/kaso chłonnych historii. Dlatego też zapytałem o odpowiednią procedurę. I dlatego poproszę o radę w temacie: - gdzie lub do kogo najpierw się udać? kogo odwiedzić w dalszej kolejności? - czy trzeba poczynić jakieś przygotowania samochodu lub jego dokumentacji? - ile mnie to będzie kosztować czasu/pieniędzy. I bardzo będę wdzięczny za jakieś konstruktywne porady. Jestem w tym temacie lajkonikiem, więc proszę o wyrozumiałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 19 Sierpień 2009 Share Napisano 19 Sierpień 2009 Musisz zacząć od rzeczoznawcy, który stwierdzi, że w wyniku przeprowadzonej naprawy pojazdu numer stał się nieczytelny, następnie z tym "kwitem" do WK, który da Ci skierowanie na nabicie nowego numeru, po tej operacji pojedziesz na stację wskazaną w tym skierowaniu stację tam dostaniesz "nowiuścki numer" i na badanie okresowe pojedziesz bez stresu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homerski Napisano 19 Sierpień 2009 Share Napisano 19 Sierpień 2009 Musisz zacząć od rzeczoznawcy, który stwierdzi, że w wyniku przeprowadzonej naprawy pojazdu numer stał się nieczytelny, następnie z tym "kwitem" do WK, który da Ci skierowanie na nabicie nowego numeru, po tej operacji pojedziesz na stację wskazaną w tym skierowaniu stację tam dostaniesz "nowiuścki numer" i na badanie okresowe pojedziesz bez stresu. wielkie dzięki. Zatem szukam rzeczoznawcy. Ale gdzie? Czy lista z tego adresu: http://www.rzeczoznawcy.com.pl/lista.php?sortowanie=miejscowosc lub z tego http://www.pzm.pl/rzeczoznawstwo/centrum_certyfikacji_rzeczoznawcow/lista_rzeczoznawcow_samochodowych to zawiera ludzi których szukam? Bo nie są to chyba takie same listy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 19 Sierpień 2009 Share Napisano 19 Sierpień 2009 Rzeczoznawca musi być z tej listy : http://www.mi.gov.pl/2-48246b9f906bb.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.