kudaj_arek Napisano 16 Lipiec 2008 Share Napisano 16 Lipiec 2008 Witam, Mam kilka pytań i proszę o fachową odpowiedź. Czy dla auta sprowadzonego z USA, wymiana przednich świateł i tylnych migaczy jest obowiązkowa przed pierwszym przeglądem? Jakie dokumenty są potrzebne do pierwszego przeglądu? Jakie dokumenty są potrzebne do pierwszej rejestracj? Czy opłata ekologiczna jest konieczna? I jeszcze jedno, czytałem gdzieś, że nie trzeba płacić podatku od auta sprowadzonego z USA, czy to prawda? Z góry dzięki za fachową poradę. Poadrawiam A.K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 16 Lipiec 2008 Share Napisano 16 Lipiec 2008 Czy dla auta sprowadzonego z USA, wymiana przednich świateł i tylnych migaczy jest obowiązkowa przed pierwszym przeglądem? Oczywiście że trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudaj_arek Napisano 16 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 16 Lipiec 2008 rozumiem, że jast jakaś podstawa prawna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Lipiec 2008 Share Napisano 16 Lipiec 2008 Dz.U.Nr 32, poz.262 z 2003 r. z późn.zm. ten akt prawny reguluje kwestie warunków technicznych jakim muszą odpowiadać pojazdy rejestrowane w Polsce. Tam też znajdziesz informacje o tym jakie oświetlenie pojazdów jest u nas przewidziane (i zobaczysz, że nieco inne niż w stanach). Do rejestracji będziesz potrzebował (oprócz oczywiście badania technicznego) dokument pojazdu - zapewne będzie to Certyficate of Title (lub Salvage Certyficate jeśli to pojazd powypadkowy), względnie Registration Certyficate oraz dokument zakupu pojazdu w USA - oba dokumenty musisz przetłumaczyć u tłumacza przysięgłego. Coś takiego jak opłata ekologiczna nie istnieje - być może chodzi Ci o tzw. opłate recyklingową w wysokości 500 zł - tak musisz ja zapłacić. Nie wiem też co masz na myśli mówiąc o podatku. Sprowadzając pojazd z zagranicy musisz zgłosić się w Urzędzie Celnym i zapłacić należności celne, na które składa się cło, akcyza i podatek VAT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 16 Lipiec 2008 Share Napisano 16 Lipiec 2008 rozumiem, że jast jakaś podstawa prawna? Dziennik ustaw nr 32 z 2003r poz. 262 z poźniejszymi zmianami. Tam masz całą tabelę odnośnie wymaganego oświetlenia oraz warunków jakie musi spełnić. Blakop jak zwykle szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 16 Lipiec 2008 Share Napisano 16 Lipiec 2008 Chyba najszybszy . Ja nie zdąrzyłem nawet poczytać a już odpowiedż > Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudaj_arek Napisano 17 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 17 Lipiec 2008 dzięki za info blakop chodziło mi o podatek od wzbogacenia akcyza i cło zapłacine. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mahabresq Napisano 3 Sierpień 2008 Share Napisano 3 Sierpień 2008 A co Panowie w sytuacjach jak na te światła nie posiada się homologacji ? Myślę o amerykańskich modelach, które z założenia nie są dystrybuowane w UE i nikt (producent/importer) nie jest zainteresowany ich homologowaniem (jako całości) w którymkolwiek kraju Uni. W takich przypadkach wymóg posiadania świadectwa homologacji można chyba by wyłączyć na mocy art. 66 ust. 17 pkt 4 prawa o ruchu drogowym, ale co z konkretnymi częściami (elementami wyposażenia). Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych .... wymaga w takich przypadkach by światła miały certfikat CE lub E (par. 10 ust. 1 pkt 1 lub 4 rozporządzenia), a np. na żadnej lampie od Chryslera Pacifiki czegoś takiego się nie uświadczy. Jak te tysiące samochodów zostało zarejestrowanych w Polsce ??? Dokonanie przeróbki świateł zgodnie z rozporządzniem nie jest dla mnie problemem, tylko po co jak w razie jakieś kolizji ubezpieczyciel i tak będzie kwestionował formalną sprawność techniczną pojazdu ? Z góry dziękuję na podzielenei się uwagami przez praktyków (do których nie należę). Ps. i tak przy okazji dla kompletności problemu: wg mojej wiedzy Chrysler pacyfica nie ma zaczepów do holowania. Rozumiem, że od strony formalnej żaden z Panów diagnostów nie powinien przepuścić takiego samochodu przez przegląd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 3 Sierpień 2008 Share Napisano 3 Sierpień 2008 Przyznam ze dla mnie tez nie jest to jasne - z jednej strony 1 sztuka rocznie nie musi być homologowana, z drugiej strony źródło światła ma być homologowane a z trzeciej większość diagnostów uważa, że nie musi być homologowane byle zgodne z naszymi przepisami - jest tu jakaś niekonsekwencja. Co do pacyfici to sam szukałem jakiś zgrubsza asymetrycznych świateł i nie znalazłem ale chyba o czymś nie wiem w kwestii tych zaczepów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogusław Napisano 28 Wrzesień 2010 Share Napisano 28 Wrzesień 2010 Do rejestracji będziesz potrzebował (...) dokument pojazdu - zapewne będzie to Certyficate of Title (lub Salvage Certyficate jeśli to pojazd powypadkowy), względnie Registration Certyficate (...) Czy te dokumenty /lub raczej jeden z nich/ obowiązują również dla przyczep z USA ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 28 Wrzesień 2010 Share Napisano 28 Wrzesień 2010 Tak,robiłem badania na podstawie w/w dokumentow dla przyczep.Uczulam na opony najczęściej nie spelniają wymogów w przypadku przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.