S.K.P-POZNAŃ Napisano 22 Lipiec 2008 Share Napisano 22 Lipiec 2008 Tak wszystko się zgadza - nie chodzi mi o to, że ktoś z diagnostów źle przeprowadził badanie - tylko nie rozumiem dlaczego PANI w WK podważa stwierdzenie diagnosty np. że jest to samochód osobowy. Zapytaj tą Panią niech uzasadni Mnie uczono, że opinia diagnosty jest najważniejsza i wszelkie opinie od rzeczoznawcy czy zakładu są pomocne, ale TO DIAGNOSTA decyduje czy dany pojazd spełnia warunki Oczywiście nawiązuję do tematu postu W 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 22 Lipiec 2008 Share Napisano 22 Lipiec 2008 Aha! To chodziło o zakwestionowanie przez panią z WK, zaświadczeń z SKP? No to teraz zrozumiałem kolegę "ketiw38". Bo już myślałem, że kolega preferuje i zaleca nam wszystkim typowe potwierdzanie nieprawdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Lipiec 2008 Share Napisano 22 Lipiec 2008 Pani w WK ma za zadanie porównać dokumenty. Dostaje dokumenty źródłowe na ciężarówkę i dokumenty na osobówkę od diagnosty - OK. Tylko, że w tym momencie nie chodzi tyle o "podważenie" opinii diagnosty ( niektórzy tu widzę jakieś kompleksy na tym punkcie mają? ) ile o zwyczajnie stwierdzenie rozbieżności w dokumentach i do widzenia z klientem Bo z takich dokumentów wynika, że dokonano przebudowy pojazdu. I to przebudowy poważnej, bo prowadzącej do zmiany rodzaju pojazdu. A kto kiedy i gdzie może tego dokonać i na podstawie jakich dokumentów to diagnosta powinien wiedzieć na podst. art. 66 do 68 PoRD Przy czym ich interpretacja jest na tyle różna, że można tu rzeczywiście wymagać kilku wariantów - od badania z opisem zmian na podst. faktury lub oświadczenia od uprawnionego przedsiębiorcy który dokonał zmiany, po nowe świadectwo homologacji (wszystko zależy od tego jak zdefiniujemy sobie pojęcie zarejestrowanego pojazdu) Wydanie więc klientowi samego pierwszego badania ze stanem aktualnym i wsadzenie rąk w kieszenie nie załatwi w tym przypadku sprawy, o czym przekonała się autorka postu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 22 Lipiec 2008 Share Napisano 22 Lipiec 2008 Wydanie więc klientowi samego pierwszego badania ze stanem aktualnym i wsadzenie rąk w kieszenie nie załatwi w tym przypadku sprawy, o czym przekonała się autorka postu CO zrobic aby nie było nieporozumień na linii WK-SKP ? Co proponujesz; nie odpisuj że A kto kiedy i gdzie może tego dokonać i na podstawie jakich dokumentów to diagnosta powinien wiedzieć na podst. art. 66 do 68 PoRD Przy czym ich interpretacja jest na tyle różna, że można tu rzeczywiście wymagać kilku wariantów - od badania z opisem zmian na podst. faktury lub oświadczenia od uprawnionego przedsiębiorcy który dokonał zmiany, po nowe świadectwo homologacji (wszystko zależy od tego jak zdefiniujemy sobie pojęcie zarejestrowanego pojazdu) Mówimy o "pierwszym" a nie zarejestrowanym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Lipiec 2008 Share Napisano 22 Lipiec 2008 Badanie pierwsze... ale pojazd jako taki zarejestrowany już był - za granicą, prawda? A w tej akurat sprawie decydujący jest fakt, czy pojazd był już dopuszczony do ruchu na podstawie odpowiednich dokumentów homologacyjnych i kolejne zmiany traktować jako zmiany w zarejestrowanym już pojeździe, czy jest to jego pierwsze dopuszczenie do ruchu i w związku z tym stawiać mu warunki jak dla pojazdów nowo rejestrowanych? Tu jest dużo możliwości interpretacyjnych, ale wymaganie od klienta homologacji na zmiany w używanym pojeździe to absurd - jest to niewykonalne. O tym już pisaliśmy. Moje rozwiązanie byłoby takie. Do pierwszego badania, oprócz DIP'u na stan aktualny dajesz mi jeszcze opis zmian dokonanych w pojeździe, które robisz na podstawie oświadczenia o przebudowie (klienta sprawa skąd je weźmie - a mieć ) i robimy auto w trybie art. 66.4.pkt 6b PoRD... Wydaje mi się to jedynym logicznym wyjściem... Przećwiczyłem to z kilkoma SKP i wydały bez problemu. Lepsze to, niż to co zazwyczaj się dzieje. Powrót klienta na SKP i "Panie, zrób mi Pan to pierwsze pod papiery, to powiedzieli, że później mi przyjmą przebudowę" - i papierkowa fikcja leci na całego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 22 Lipiec 2008 Share Napisano 22 Lipiec 2008 ktoś tu się podkłada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 23 Lipiec 2008 Share Napisano 23 Lipiec 2008 Badanie pierwsze... ale pojazd jako taki zarejestrowany już był - za granicą, prawda? czy jest to jego pierwsze dopuszczenie do ruchu i w związku z tym stawiać mu warunki jak dla pojazdów nowo rejestrowanych? Tu jest dużo możliwości interpretacyjnych Jak na razie w/g aktualnych przepisów jest to pierwsze dopuszczenie. Zmiany robimy ,ale na podstawie naszego DR np. z cieżarowego(ma taki wpis w DR)- na osobowy. Ach te interpretacje........... To jest moja interpretacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Lipiec 2008 Share Napisano 23 Lipiec 2008 Nie jest to pierwsze dopuszczenie do ruchu - warunki techniczne stawiasz mu zgodnie z datą pierwszej rejestracji za granicą... bo przecież był już zarejestrowany hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magda Napisano 23 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 23 Lipiec 2008 Blakop, dziękuje Ci za pomoc, odnalazłam posty sprzed pół roku, rzeczywiście poruszony był ten sam problem. Dziwi mnie tylko jedna rzecz. Czy w innych województwach ludzie nie maja podobnych problemów??? Czy tylko dolnośląskie takie posra..... To czego ode mnie wymagaja przechodzi granice ludzkiej wytrzymałości... zobaczymy co będzie dalej, narazie sprawa stoi w miejscu! Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.