Skocz do zawartości

rejestracja motocykla wykonanego przez siebie .


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam. zakladam moj pierwszy temat:D

- Mam pytanie jaki wyglada rejestracja motocykla zrobionego przez siebie. czy musi byc jakis swistek czy nic. chce zbudowac wlasnego choppera i wydaje mi sie ze musze miec rame z papierami.. moge np kupic rame od starego motoru radzieckiego przerobic ja i isc na przeglad? jak to wyglada?? licze na wasza pomoc :):)

 

szukalem ale nic nie moglem znalesc na forum. na innych stronach tez jakos pusto na tego rodzaju sprawe.

 

pozdrawiam :cool:

Napisano

Przede wszystkim ramę musisz wykonać we własnym zakresie. To najważniejszy wymóg, którego spełnienie pozwoli uznać pojazd za "SAM". Odpowiedzialna SKP, do której się zgłosisz, z pewnością zażąda oceny rzeczoznawcy. Resztę możesz "zaadoptować" z ofert dostępnych na rynku motoryzacyjnym. Części i przedmioty wyposażenia, mające wpływ na bezpieczeństwo muszą być homologowane. To na początek. Dalej, postaraj się nie trafić na mnie, bo ja "czegoś takiego" nie dopuszczam. Dla mnie jedyne "SAM-y", jakie mogę badać i dać "P", to przyczepy lekkie i to bardzo solidnie wykonane, z oceną rzeczoznawcy. Pozdrawiam.

Napisano
bo ja "czegoś takiego" nie dopuszczam.

 

Złożony samodzielnie-rama sprowadzona z USA.

Nie dopuścisz :cry:

Napisano

Dodam jeszcze, że papier(atest) na spawy ramy.

Bez tego ani rusz.

Poza tym jak wyżej

Napisano

W Polsce zabrania się rejestracji pojazdów złożonych poza wytwórnią. Obecne na rynkach wielu państw tzw. kity montażowe niestety nie są przewidziane polskimi przepisami i pojazdy takie często są "podciągane" pod pojazdy marki "SAM"... Ale jeśli diagnosta Ci się podłoży i potraktuje taką fabryczną ramę jako produkt własnej konstrukcji...

Sprowadzenie więc samej ramy i próba zbudowania na jej bazie motoru w świetle polskiego prawa jest niemożliwa. Co innego włożenie tej ramy do zarejestrowanego w Polsce motoru lub sprowadzenie motoru z zagranicy i uzupełnienie go własnymi częściami, bo np. okazałoby się, że z wyjątkiem ramy całą resztę elementów motocykla należało wymienić na nowe ;)

Napisano

czyli co.. mam kupic za grosze jakis rozbity chopper tak zeby silnik i inne elementy byly ok przelozyl na inna rame 'sztywna' :D oczywiscie z atestem.. i nie ma problemu? gdyby silnik i inne czesci pochodzily od np virago to motor bedzie zarejstrowany juz nie jako "SAM" a jako virago tak mam to rozumiec? :D

 

 

bez sensu czyli my polacy nie mozemy sami konstruowac motocykli ... ;/ przeprowadze sie do stanow. chore prawo. co mam zrobic zeby zarejstrowac taki motor wykonany przez siebie ... jak go wykonac?

Napisano

tak to co ja niby mam robic w zimowe wieczorki? jak nie garaz i motorek to co? :D nie da rady :D

 

 

jak moge to zrobic? :D

Napisano
bez sensu czyli my polacy nie mozemy sami konstruowac motocykli

 

W świetle prawa NIE. Chyba, że ramę do niego rzeczywiście wykonasz sam... Ale tu z kolei wielu diagnostów będzie miało obiekcje co do zbadania takiego pojazdu... Bo nie do końca wiadomo kto i w jaki sposób miałby przebadać i w jaki sposób potwierdzić, że rama jest wykonana dobrze (najogólniej mówiąc). I trudno się dziwić - w razie wypadku kwestia tego, że pojazd był samoróbką będzie podstawowa kwestią i zapewne wiele osób będzie chciało dowieść (np. firma ubezpieczeniowa, czy prawnik strony poszkodowanej w wypadku), że miało to decydujące znaczenie dla zaistniałej sytuacji, a tu z kolei dochodzimy wprost do kwestii tego, kto w takim razie dopuścił to do ruchu... ;)

 

Z tym przekładaniem części to lekko zakręcona sprawa... W przypadku motocykla zarejestrowanego, tak naprawdę zarejestrowana jest właśnie rama i to ona ma decydujące znaczenie... Najlepiej zatem byłoby gdybyś znalazł odpowiadający Ci motocykl ze zdrową fabryczną ramą i na jej bazie wkładał do niego inne elementy. A i tak ciągle będzie to ten pierwotny motocykl, który kupiłeś... Ale z drugiej strony ograniczenie jest takie, że jak do tego motocykla zaczniesz kłaść rzeczy, których producent nigdy dla niego nie przewidział i nie homologował dla danego modelu to znów kiszka...

 

tak to co ja niby mam robic w zimowe wieczorki? jak nie garaz i motorek to co?

 

Wiesz - ja mam w aucie tyle rzeczy do zrobienia, że jak chcesz to mogę Ci je podstawiać i możesz sobie w nim grzebać ;)

Napisano

czyli kupa.? joo i jak tu mozna sie rozwijac... chyba ze mam znajomego w stacji diagnostycznej? :D to przeglad bez problemowo ;p

 

hm ale jak mam reme wykonana przez jakas amerykanska firme z atestem i wstawie wszystko od jednago motocykla to zarejestrowany bedzie jako ? .. ;>

Napisano

Nie będzie zarejestrowany w ogóle jeśli sprowadzisz to jako części - pisałem Ci to już. Nieważne że od jednego producenta, czy nawet od jednego motoru... Musiałbyś sobie załatwić, żeby tą ramę odprawili Ci jako motocykl - chociażby niekompletny, ale jako motocykl (pojazd), a nie części - wtedy OK.

Napisano
hm ale jak mam reme wykonana przez jakas amerykanska firme z atestem

 

Jakim atestem ... :?:

Napisano
Nie będzie zarejestrowany w ogóle jeśli sprowadzisz to jako części

 

A jak bedzie w USA wykonana samodzielnie i osobiscie przez moją skromna osobe??

No bo rozumiem ,że jak rame wykonam w Polsce -to bedzie jako "SAM".

Dziwne to prawo :shock::D

Napisano

A możesz sobie ją zrobić sam gdzie chcesz - nawet w RPA - to nie ma nic do rzeczy. Pytanie na podstawie jakich dokumentów stafcja zrobi Ci jej badanie, bo jak widzisz częśc kolegów będzie wymagac jakiegoś atestu, który z kolei u pozostałych kolegów powoduje uśmiech i zdziwienie...

A jak istotnie zaczniesz atesty, certyfikaty i inne takie dostarczac na prośbę diagnosty, to wyjdzie na jaw, że z wytworzeniem tej ramy nie miałeś nic wspólnego i kółko się zamyka... Wyjściem jest, aby ocenę wykonania tej ramy wykonał diagnosta samodzielnie, bez żadnych zaświadczeń, certyfikatów od spawacza i kto wie czego jeszcze... Ale który diagnosta na stacji się tego podejmie? Nawet na prostą przyczepkę SAM wymagacie opinii rzeczoznawcy przewaznie, a konstrukcję ramy motoru pod kątem wymagań technicznych ocenisz samodzielnie na stacji? :)

Napisano
konstrukcję ramy motoru pod kątem wymagań technicznych ocenisz samodzielnie na stacji?

Ja nie jestem od takich ocen-wystarczą "papiery" na tą ramę. Tylko jakie ??zagranicze czy polskie.....Ciekawe czy"papier" ITS-u starczy :D .-Dokończymy ten temat przy innej okazji :piwo .

I kto mi to zarejestruje w naszym kochanym kraju????

 

Oczywiście po uzupełnieniu paru "duperelków" :D

Napisano

nie ma szans. teraz juz wiem ze nikt tego sie nie podejmie. ;/ zaden diagnosta. ;/

Napisano
teraz juz wiem ze nikt tego sie nie podejmie.

 

BO??????????

Jakie sa potrzebne dokumenty ,papiery itp...Wszystko dostarcze i.....

Napisano

zaden diagnosta nie bedzie chcial Ci podbic kwitu jak rama bedzie bez dokumentow vzy zrobiona przez ciebie

Napisano
rama bedzie bez dokumentow vzy zrobiona przez ciebie

 

Oczywiście nie przeze mnie tylko przez wyspecjalizowaną firmę ,z atestami na spawy,atestem spawacza wydanym przez Instytut spawalnictwa itp.... :D

Napisano

za ile taka rame trzeba dac? :D .. nie wiem czy zarej. raczej tak. to wszystko zalezy ok diagnosty.. ;)

  • 10 years later...
Napisano

Witam. Mam taki problem. Jest zbudowany taki pojazd. Jak jego zarejestrować? 

Photo0076.jpg

Photo0077.jpg

Photo0079.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.