Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

CHESUS12

opony tempo 100

Polecane posty

CHESUS12

witam

czy możecie mi koledzy powiedzieć jak podejść do badania okresowego autobusu tempo 100 który posiada na osi napedowej opny z adnotacja REGROOVABLE.

w/g dziennika ustaw 32 opony powinny być homologowane w/g Regulaminu 54 EKG ONZ i nie powinny być pogłębiane.

A jeśli autobus ma założone opony pogłębiane ale nie widać iż były pogłębiane?

Czy traktować je jak zwykłe czy jeśli jest tylko opis REGROOVABLE to negatyw i do wymiany opony?

a co jeśli są na osi kierowanej? :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Regroovable to znaczy ze opony mogą być nacinane po określonym zużyciu bieznika - ale jeżeli są założone nowe i spełniają indeksy predkości i nośnosci to wszystko okej.

Jeżeli opony zostały nacięte to wtedy jest N - a opone nacinaną poznaje sie po tym że nie posiada wskaznika TWI który w prociesie nacianania poprostu zostaje zciety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
speccar

podepne sie do tematu,nie bawem mam egzamin i mam pytanie odnosnie opon w autobusach na 100km/h jaki maja miec indeks nosnosci i predkosci opony przednie i tylne,czy opony na tylnej osi gdzie jest os z kolami blizniaczymi sa w jakis szczegolny sposob oznaczone czy sa to zwykle opony i nie maja dodatkowego oznaczenia..?

bede wdzieczny za wyczerpujaca odpowiedz..

pozdrawiam

ps jakie ma byc cisnienie w oponach ciezko znalezc cos na ten temat..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek78

Podepnę się pod temat. Jak przyjeżdża do was autobus BUS100 jak sprawdzacie czy opony są homologowane wg 54EKG? A 2, dlaczego wymóg homologowanych opon dotyczy BUS100, a co ze zwykłymi, czy wynika z tego że nie muszą być homologowane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
jak sprawdzacie czy opony są homologowane wg 54EKG?
co ze zwykłymi,
Przeczytaj §10 z warunków technicznych, myślę że w tym paragrafie znajdziesz też odpowiedź na pierwsze pytanie. Jak wygląda oznakowanie ,musisz szukać w regulaminie 54.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekmuza

Jak postąpić, taki przykład .Klient ma w w garści ważne zaświadczenie bus-100 12 m-cy, upłynął termin bt 6 m-cy .Wypadało by nie kasować za DBT bus-100 i ne badać? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Klient ma w w garści ważne zaświadczenie bus-100 12 m-cy,

 

"Zaświadczenie jest ważne 1/2 roku od daty wystawienia, tj. do:"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekmuza

tak sorki jest taki wpis ::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Mnie nie chodzi jaki jest wpis tylko czy widziałeś to zaświadczenie?

Klient ma w w garści ważne zaświadczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Wypadało by nie kasować za DBT bus-100 i ne badać?

Jeżeli nie ma adnotacji w DR i klient nie wnioskuje o dodatkowe badanie to wykonujemy jak dla zwykłego PKSa.

Właściciel takiego autobusu powinien być świadom ile czasu ma na dokonanie stosownych zmian w DR. Samo zaświadczenie nie wystarcza. To, że służby na drodze (tak jak właściciele takich pojazdów) nie mają zielonego pojęcia o przepisach, to śmiga taki pojazd naście lat na samych zaświadczeniach. Jak przychodzi co do czego to właściciel robi duże oczy, że coś nie gra, bo całe życie robił BT na poczcie, która nie poinformowała go o nieprawidłowościach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

przyjeżdża autobus turyst na okresowe BT. w DR ma wpus BUS100 ale właściciel nie chce badania bus 100. robimy tylkp okresowe pozytyw. jego broszka jak szybkp będzie jeździł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Dobre.

A znacie to? Przyjeżdża auto z gazem na okresowe BT.W DR ma wpis LPG,ale właściciel nie chce już gazu. Robimy tylko okresowe pozytyw. Jego broszka na czym będzie jeździł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

wg mnie lpg to obowiązkowp dodatkowe z okresowym. aby się pozbyć lpg to trzeba instalację zdemontować. ale bus 100 nie musi być busem 100. jeżeli np klient zamontuje na autobus opony bieżnikowane albo nie pokaże zaświadczenia o kierowalności to dasz mu negatywa na okresowym ? co zrpbić aby pozbyć się wpisu bus 100 z DR ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
aby się pozbyć lpg to trzeba instalację zdemontować. ale bus 100 nie musi być busem 100

A tu jakiejś logiki nie dostrzegasz? PKS na 100 ma również (powinien mieć) wpis w DR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
co zrpbić aby pozbyć się wpisu bus 100 z DR ?

 

Tak samo jak L TAXI

 

P.s. A ja myślałem ,że taki dowcip nam chciałeś opowiedzieć :) (tak zabrzmiał Twój wcześniejszy post)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

bo to z życia wzięte. pojazd L czy Taxi zdejmuje koguta , taksometr czy tablice L i pedały , robimy dodatkowe zN bo nie spełnia warunków. a w bus100 jak wpisać N jeśli spełnia warunki a klient nie chce busa100. chce zlikwidować wpis wDR. w zaświadczeniu dodatkowym wpisać nie spełnia warunków ?przecież nie ma obowiązku aby musiał być na 100.tak samo pojazd adr nie musi robić badań Adr jeśli nie wozi adr ale tu nie ma wpisu w DR. trafi się taki gość i weź zrób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
ale tu nie ma wpisu w DR

I to jest właśnie to "ale" :)

 

[ Dodano: 28-11-2016, 21:41 ]

przecież nie ma obowiązku aby musiał być na 100

Jak jest wpis ma spełniać te dodatkowe warunki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

to nie ma sposobu na wykreślenie wpisu bus100 z DR ?

a inaczej - autobus nie ma wpisu w DR bus100 ale spełnia wszystkie warunki- jest zaświadczenie o kierowalności , pasy, podłokietniki , opony itd- zrobimy mu dodatkowe na 100 jak poprosi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
jak poprosi

No pewnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trucker

Tylko po zrezygnowaniu z wpisu "BUS 100" w DR niech klient pokaże zaświadczenie o ograniczniku prędkości do 90km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
niech klient pokaże zaświadczenie o ograniczniku prędkości do 90km/h
A podstawę poproszę? W autobusie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trucker

zgodnie dz.u. nr92/04poz.884

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

To jeszcze paragraf, który mówi o ograniczniku w autobusie do 90 km :shock:

 

[ Dodano: 29-11-2016, 11:07 ]

PS tak dla ułatwienia, żebyś nie musiał bawić się w archeologa

Ujednolicony DZU 2012 nr 0 poz 1137 art 66 pkt 1a ;)

Ale jest też dobra tego strona zabawy w archeologa - przepis obowiązuje od 2004r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.