Skocz do zawartości
artur105

PROSZE O POMOC PIERWSZA REJESTRACJA W KRAJU

Rekomendowane odpowiedzi

artur105

WITAM

 

MAM PROBLEM Z ZAREJESTROWANIEM SAMOCHODU CIĘŻAROWEGO.

Chodzi o to ze samochód został sprowadzony z zagranicy no i nie zgadzają się masy pojazdu te co są na briefie i te na tabliczce. Jest to duży samochód który powinien mieć dopuszczalną masę całkowitą około 18 T a ma niecałe 12 T. Podobno był tak przerobiony na niższe podatki. Dodam ze na tabliczce jest ok według katalogu, natomiast bief jest mocno zaniżony. Bardzo proszę o odpowiedź co w takiej sytuacji trzeba zrobić? Na mojej stacji nie wiedzą o co chodzi.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nic - zrobić badanie ze stanem faktycznym, przy czym opisać stwierdzone niezgodności i sposób ustalenia aktualnych parametrów w adnotacjach na badaniu i śmigać z tym do WK gdzie będą podejmować decyzje o rejestracji. Być może trzeba będzie zasięgnąć opinii u producenta o co chodzi z tymi przeróbkami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
artur105

I każdy diagnosta powinien mi tak podbić te badania?, bo w urzędzie powiedzieli ze jak podbije to oni zarejestrują, ale on nie chce podbić bo mówi że się dokumenty nie zgadzają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Słuchaj - ten temat był tu 5676 razy i nie będę Ci powielał - badanie robi się dokonując oceny technicznej pojazdy z natury, a dokumenty pojazdu mogą być tylko wskazaniem, pomocą dla ustalenia nieznanych parametrów itd. Na dobrą sprawę nie muszą ich w ogóle oglądać na stacji (mówimy o pierwszym badaniu sprowadzonego)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
llary

Tak jest a może powinno być jak pisze blakop

Miałem przypadek że pan z WK chciał mnie podać do sądu za źle wykonane badanie jak spisałem z natury a nie z dokumentów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rurek777

tak panowie co do danych poj. zawsze z natury masy naciski wymiary ogumienie itp.

ale żeby wpisać datę pierwszej rej. to jakiś dokument musi być. tak. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebastian

Witam kolegów, u mnie w WK tez sie dopytują o to czy nie zrobilem jakiegos błedu bo dane sie nie zgadzają, ale zawsze w uwagach wpisuje wszystkie dane z tabliczki znamionowej na pojezdzie i jest ok. My sprawdzamy pojazd a nie dokumenty pojazdu, dla nas najwazniesze sa dane jakie sa zawarte na tabliczce, oponach itd. A brief tak jak kolega powiedzial tylko zeby sprawdzic kiedy byla jego I rejestracja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berecik

U nas j.w. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACEK GUZ

Ja również jestem za badaniem pojazdu z natury a na dokumenty możemy popatrzeć jak na pomoc ale wcale nie musimy się nimi sugerować i nie wiem dlaczego W.K. się czepiaja jeżeli w uwagach wpiszemy wartości odczytane z natury bo przecież to jest zgodne ze stanem faktycznym a nie to co jakiś urzędnik wpisał do dowodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
luk

No nareszcie jakas zgodność w wszystkich wypowiedziach HAHAH :D:D . Ale jeszce mozna pani/panu w WK powiedziec tak " to po co jest stacja kontroli pojadzów i my jako diagności istniejemy jezeli w Wk wiedzą to lepiej, to napiszcie po swojemu my robote wykonaliśmy zgodnie z prawem....." coż, ja tak mniej wiecej stwierdziłem w pewnej rozmowie i jest spokój :lol::lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Diagnose

My we Wrocławiu nie mamy takich problemów.Zorganizowano spotkanie diagnostów z urzednikami wydziału komunikacji i jasno przedstawilismy sprawę.Jeżeli wpisujemy masy bądz naciski z tabliczki to zaznaczamy to w uwagach i nie ma problemu, nie jest to wtedy kwestionowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No właśnie . Żeby jeszcze wszyscy djagności o tym wiedzieli i wpisywali dane faktyczne z tabliczek znamionowych to miał bym mniej negatywów i tłumaczeń klijentom że muszę ich odesłać do WK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Sęk w tym, że jak diagnosta nie wpisze, że to dane z tabliczki, czyli niejako daje sygnał do WK "tak - widziałem DR, ale tam są bzdury, dane ustaliłem z natury" to tak naprawdę równie dobrze można to potraktować jako pomyłkę pisarską czy inną. I później tłumaczenie diagnosty "oj no faktycznie - pomyliła mi się jedna cyferka, ale patrz Pan - te barany w WK mają dowody, tłumaczenia, wszystko i nie widzieli, że pomyłka tylko przepisują z automatu..." ;) Prawda? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TOSPOL

Kolego - blokop- swięte słowa ja tak robie od "x" czasu i nik nie miał do tego zastrzeżeń. Pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sdi krzysztof

......oczywiście że z natury z tabliczki dokumentu nie muszę widzieć..a te zmiany w "brifie" to nie ze względu na podatki tylko tam jest tak że klient rejestruje jak chce ,będzie wjazd do 3,5 t a on wozi tam towar a pojazd miałby 4,5t,to rejestruje go do 3,5t i wszystko,natomiast jeśli policja go skontroluje a będzie miał więcej niż te 3,5 t to będzie biedny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marian37r

Wiem że w dokumentach jest różnie ale są też inne przepisy w krajach UE ,oni zmieniają DMC a my nie więc nie wiadomo czy nie zostało to zrobione zgodnie zprawem i naciski też i inne zagadnienia więc co poradzić trzeba wierzyć że to prawda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.