Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Bart900

VIN w Subaru JDM

Polecane posty

Bart900

Witam,

 

 

przeszukałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi.

Jeśli było to sorry i proszę o link.

Sprowadziłem Subaru Impreza Wrx Sti Type R V5 Ltd 1999r.

Wyjątkowo rzadki samochód produkowany tylko na Japonię.

Auto było zarejestrowane w UK i tam je kupiłem od brytyjczyka.

Będę robił przekładkę w autoryzowanej stacji Subaru i będę miał na to stosowne dokumenty.

Pytanie mam co do nr VIN mianowicie w tym samochodzie jak i wielu innych produkowanych na rynek japonski VIN ma 9 cyfr.

Co robić w takiej sytuacji. Zaznaczam że nie jest to szrott tylko kolekcjonerski egzemplarz.

Czy ktoś z forumowiczów miał już doczynienia z takim przypadkiem, jeśli nie to proszę o radę jaka jest formalna droga.

Wiem że pomogłaby mi homologacja ale najprawdopodobniej jej nie mam bo te auta nie były sprzedawane w Europie, jednocześnie auto było zarejestrowane od nowości w UK czyli w UE.

 

Z góry dziękuję za wyrozumiałość i pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Diagnose

Witam.Ja równiez miałem na stacji takowe Subaru z 9 cyfrowym vinem.Wrocławski wydział komunikacji rejestruje takie auta tłumacząc że jest to auto w wersji limitowanej o charakterystyce sportowej i dopuszcza takowy vin.Nie pamietam dokładnie na który paragraf sie powołuje musze poszukać.Natomiast po zrobieniu takowego przegladu wydział z głogowa odrzucił twierdząc że homologacja auta jest wyłącznie na Japonię i Vin musi byc normalnie 17 cyfrowy,ale po przedstawieniu sytuacji z Wrocławia odpuścił i zarejestrował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bart900
Witam.Ja równiez miałem na stacji takowe Subaru z 9 cyfrowym vinem.Wrocławski wydział komunikacji rejestruje takie auta tłumacząc że jest to auto w wersji limitowanej o charakterystyce sportowej i dopuszcza takowy vin.Nie pamietam dokładnie na który paragraf sie powołuje musze poszukać.Natomiast po zrobieniu takowego przegladu wydział z głogowa odrzucił twierdząc że homologacja auta jest wyłącznie na Japonię i Vin musi byc normalnie 17 cyfrowy,ale po przedstawieniu sytuacji z Wrocławia odpuścił i zarejestrował.

 

Dziękuję za trochę "światła w tunelu" , gdyby udało Ci się znaleźć paragraf o którym piszesz to byłbym BARDZO wdzięczny.

 

B.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
Wrocławski wydział komunikacji rejestruje takie auta

WK może i może se coś tam tłumaczyć i rejestrować tym bardziej jeśli jest pozytywny wynik badania, tylko się dziwię temu diagnoście co to podpisał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bart900
Wrocławski wydział komunikacji rejestruje takie auta

WK może i może se coś tam tłumaczyć i rejestrować tym bardziej jeśli jest pozytywny wynik badania, tylko się dziwię temu diagnoście co to podpisał.

 

A wg Ciebie 9 cyfrowy Vin jest z założenia niebezpieczny dla ruchu? :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D

A wg Ciebie 9 cyfrowy Vin jest z założenia niebezpieczny dla ruchu? :lol:

No widzisz chyba sam nie wiesz o czym piszesz, 9 cyfr to nie jest VIN.

Numer VIN jest wymagany dla aut zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 1 stycznia 1995

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Identification_Number

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ten samochód powinien mieć numer VIN z uwagi na rok produkcji (1999) - dla niego zwykły numer nadwozia jest niewystarczający - zgodnie z paragrafem 11 Dz.U.Nr 32.

Złożenie więc dokumentów o rejestrację takiego pojazdu powinno skończyć się ze strony WK wezwaniem do uzupełnienia dokumentów - w tym wypadku decyzji ministra właściwego ds.transportu o odstępstwo od warunku technicznego jakim jest nr VIN. W przypadku niedostarczenia takiego dokumentu wniosek o rejestrację pozostawia się bez rozpatrzenia. Niezależnie od tego, na diagnostę, który wykonał pozytywne badanie winno być skierowane doniesienie do prokuratury o poświadczenie nieprawdy (pozytywny wynik badania w sytuacji kiedy pojazd nie spełnia warunków technicznych).

Tak to wygląda od strony prawnej i poruszane już było nie raz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Tak to wygląda od strony prawnej i poruszane już było nie raz

 

Ave...

Nic dodać nic ująć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

no zgoda buduje :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bart900
Ten samochód powinien mieć numer VIN z uwagi na rok produkcji (1999) - dla niego zwykły numer nadwozia jest niewystarczający - zgodnie z paragrafem 11 Dz.U.Nr 32.

Złożenie więc dokumentów o rejestrację takiego pojazdu powinno skończyć się ze strony WK wezwaniem do uzupełnienia dokumentów - w tym wypadku decyzji ministra właściwego ds.transportu o odstępstwo od warunku technicznego jakim jest nr VIN. W przypadku niedostarczenia takiego dokumentu wniosek o rejestrację pozostawia się bez rozpatrzenia. Niezależnie od tego, na diagnostę, który wykonał pozytywne badanie winno być skierowane doniesienie do prokuratury o poświadczenie nieprawdy (pozytywny wynik badania w sytuacji kiedy pojazd nie spełnia warunków technicznych).

Tak to wygląda od strony prawnej i poruszane już było nie raz :)

 

Samochód ma numer VIN zarówno w dowodzie rejestracyjnym, karoserii i blaszce znamionowej.

Wszedzie jest napisane VIN.

Skoro tak jest to może jednak jest to prawda bo wyprodukowano 1000 szt tych aut i wszystkie z takim krótkim VIN`em.

Naprawdę odrzucacie auto z powodu braku 8 cyfr mimo że tak zostało wyprodukowane dodatkowo samochód w idealnym stanie technicznym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Naprawdę odrzucimy. Jest to zresztą bolączka wielu aut azjatyckich z limitowanych serii a'la sportowych. Charakterystykę nr VIN określają ogólnoświatowe normy ISO, na których opierają się dane normy krajowe i niech sobie tam pisze w papierach że to VIN skoro w rzeczywistości VIN w rozumieniu tejże normy to nie jest... Nie istnieje pojęcie "krótki VIN".

Poza tym nikt nie przekreśla Twoich szans - po prostu musisz napisać do ministra infrastruktury o odstępstwo - myślę, że powinienes dostać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bart900
myślę, że powinienes dostać.

 

Rozumiem że to może być zabawne, ale problem istnieje i jest to tylko i wyłącznie biurokracja.

Cóż może jakoś mi się uda, jak nie to będę jeździł z kierownicą po prawej stronie z brytyjską rejestracją - tak lepiej i bezpieczniej bo brakuje mu 8 cyfr ::D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Sądzisz że to miało być zabawne? Nie miałem takiego celu, emotka moze jakbym wstawił jakiegoś... - wypowiedź była jak najbardziej poważna - ODSTĘPSTWO OD WARUNKÓW TECHNICZNYCH jest normalną procedurą i akurat w twoim przypadku myślę, że powinno być Ci udzielone bez problemów.

Bardziej martw się o to przełożenie kierownicy i pod tym kątem uderzaj do WK co będzie Ci potrzebne (a wiedz, że są WK w Polsce, które w ogóle aut po przekładkach nie rejestrują), a tu z kolei na odstępstwo ministerialne nie masz co liczyć.

Poza tym nie myl dwóch kwestii - bezpieczeństwo w ruchu drogowym, a pewne wymogi co do warunków technicznych - akurat w tym przypadku co do oznakowania pojazdu - to różne kwestie.

Takich aut po uzyskaniu odstępstwa w Polsce jeździ trochę - chyba nie sądzisz, że jesteś pierwszy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bart900
Sądzisz że to miało być zabawne? Nie miałem takiego celu, emotka moze jakbym wstawił jakiegoś... - wypowiedź była jak najbardziej poważna - ODSTĘPSTWO OD WARUNKÓW TECHNICZNYCH jest normalną procedurą i akurat w twoim przypadku myślę, że powinno być Ci udzielone bez problemów.

Bardziej martw się o to przełożenie kierownicy i pod tym kątem uderzaj do WK co będzie Ci potrzebne (a wiedz, że są WK w Polsce, które w ogóle aut po przekładkach nie rejestrują), a tu z kolei na odstępstwo ministerialne nie masz co liczyć.

Poza tym nie myl dwóch kwestii - bezpieczeństwo w ruchu drogowym, a pewne wymogi co do warunków technicznych - akurat w tym przypadku co do oznakowania pojazdu - to różne kwestie.

Takich aut po uzyskaniu odstępstwa w Polsce jeździ trochę - chyba nie sądzisz, że jesteś pierwszy :)

 

Być może się uda, jeśli nie był to cynizm z Twojej strony to sorry.

Zależy mi żeby sprawa była załatwiona w 100% zgodnie z prawem dlatego pytam gdzie mogę.

Dobrze że znalazłem to forum bo wiem dużo więcej, jedną z tych rzeczy jest "ODSTĘPSTWO OD WARUNKÓW TECHNICZNYCH".

 

B9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.