marian37r Napisano 10 Grudzień 2008 Share Napisano 10 Grudzień 2008 Mam pojazd z USA w dok.ident.w rodzaju badania wpisałem "nowego pojazdu nowego typu ..." , wydział komunikacji chce "pierwsze zrej.po ...",kto ma racię jeżeli nie ma pier.rej.i poj.na elementy niehomologowane ?[/center] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 10 Grudzień 2008 Share Napisano 10 Grudzień 2008 Mam pojazd z USA w dok.ident.w rodzaju badania wpisałem "nowego pojazdu nowego typu ..." , wydział komunikacji chce "pierwsze zrej.po ...",kto ma racię jeżeli nie ma pier.rej.i poj.na elementy niehomologowane ?[/center] Czy pojazd był zarejestrowany w USA ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian37r Napisano 10 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 10 Grudzień 2008 Włascicil nim jezdził w USA ,gdy wracał sprowadził go ,więc był zarejestrowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Grudzień 2008 Share Napisano 10 Grudzień 2008 Więc to WK ma racje co do rodzaju badania - pierwsze pojazdu zarejestrowanego za granicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian37r Napisano 10 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 10 Grudzień 2008 Ale wszystkie poj.z USA mają dok.a czy były zarej.mam wieżyć na słowo,nie ma pierw.rej.a po za tym co z homologowanym wyposażeniem uważam że samo to wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Grudzień 2008 Share Napisano 10 Grudzień 2008 a po za tym co z homologowanym wyposażeniem Jeżeli nie posiada go a jest wymagane to N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian37r Napisano 10 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 10 Grudzień 2008 No właśnie niehomologowana "jedna sztuka rocznie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 10 Grudzień 2008 Share Napisano 10 Grudzień 2008 Pierwsze pojazdu zarejestrowanego za granicą. Z USA ja tak wykonuje, zadnej cofki jak na razie w tym wypadku nie było. Jedną sztuke rocznie wykonuje sie jezeli pojazd nie był rejestowany i nie posiada homologacji np. QAD z USA, pojazd który został przerobiny jako jedna sztuka wyprodukowana w swoim rodzaju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian37r Napisano 10 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 10 Grudzień 2008 Z USA nie ma homologacji i piszesz pierwsz zarej. z wynikiem P.Ja uważam że jeżeli nie ma homol. to pasuje bardziej jedna sztuka rocznie i P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 10 Grudzień 2008 Share Napisano 10 Grudzień 2008 To jezeli sztuka rocznie to jeszce musi klient przecież przedstawic lub osoba sprowadzająca ze taki pojazd z takimi parametrami jest tylko jeden w takowej produkcji, a nie wieże ze taki pojazd istnieje tylko jeden. Trzeba zadać sobie pytanie co to jest jedna sztuka rocznie. Dla mnie jest to pojazd sprowadzony tylko z takimi parametrami w swoim rodzaju, czyli np. moc , masa lub wymiary różnią sie od pojazdu takiej samej marki/typu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radan Napisano 11 Grudzień 2008 Share Napisano 11 Grudzień 2008 Pierwsze pojazdu zarejestrowanego za granicą , a co do daty pierwszej rejestracji skoro jej nie ma to przyjmujemy za 01-01-"rok produkcji " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Grudzień 2008 Share Napisano 11 Grudzień 2008 Jeśli dobrze cię Marianie zrozumiałem to nie seryjne autko lub z seryjnegio przerobione , nie podbił bym się pod takim . Ale w samej kwesti daty pierwszej rejestracji to absolutnie tak jak kolega radan pisze, data pierwszej rejestracji skoro jej nie ma to przyjmujemy 01-01- rok produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian37r Napisano 11 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2008 Nadal wracam do niehomologowanego pojazdu z USA ,nie jest to wyjontkowy pojazd tylko nie ma homologowanego wyposażenie i co dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 11 Grudzień 2008 Share Napisano 11 Grudzień 2008 a jakie jest to niehomologowane wyposażenie i czy nie da się go wymienić na homologowane bo rozumiem że nie piszesz o lampach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Grudzień 2008 Share Napisano 12 Grudzień 2008 Nadal wracam do niehomologowanego pojazdu Nawet niehomologowany pojazd musi posiadać wyposażenie, odpowiadające za bezpieczeństwo i ochronę środowiska homologowane, zgodnie chociażby z par.10 Dz.U.32. Tak samo jak pojazd marki SAM, też nie jest homologowany ale jak wspomniał powyżej rurek777 oświetlenie musi posiadać homologowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian37r Napisano 12 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 12 Grudzień 2008 Czy wy uważacie że pojazdy z USA które są dopuszczone do ruchu mają homologowane w yposażenie np.(lampy-one tylko jeżeli są przerobione to są asymetryczne i nic więcej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 12 Grudzień 2008 Share Napisano 12 Grudzień 2008 To ty dopuszczasz pojazd i oczywiście sprawdzasz także lampy. Z doswiadzcenia chyba wiesz jak ma to wyglądać, a jak to zrobił ktos inny to juz inna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian37r Napisano 12 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 12 Grudzień 2008 No własnie ale takie auta jeżdżą,wracam do pierw.rej.czy to nie rozw.tematu :now.typu itd...:,czy tych aut to nie łapi i sobie jeżdżą.Czy homologacja inna niż E.. jest honorowana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 12 Grudzień 2008 Share Napisano 12 Grudzień 2008 now.typu itd...:,Mysle ze chodzi ci teraz o badanie nowego.. jedna sztuka rocznie. To tez nie podciagniesz pod to bo to nie nowe i nie sprowadzone w jednej sztuce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian37r Napisano 12 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 12 Grudzień 2008 Dzięki za pomoc ale czy całe to zdanie musi być spełnione ,w przepisach jest niehomologowany jedna sztuka rocznie nie wystarczy?Czy ty "luk" ządasz wymiany lamp,pasów itd.Spotkałem się z poj.amer.na europę i są homologacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Grudzień 2008 Share Napisano 12 Grudzień 2008 Mam amerykańca w europejskiej wersji i nic nie musiałem wymieniać. Wszystko asymetryczne, metryczne itd. Ale tak - jeśli byłby to pojazd w oryginalnej amerykańskiej wersji to zgodnie z prawem powinien mieć wymienione wszystkie elementy na wymagane naszymi warunkami technicznymi (a więc między innymi światła) - bez tego nie powinien dostać pozytywnego wyniku badania technicznego. A że ciągle w większości SKP w tym kraju dzieje się inaczej... No cóż... Ty o tym wiesz, ja o tym wiem jak i pewnie inni użytkownicy - co nie oznacza, że będziemy teraz szukać na siłę sposobów na usankcjonowanie prawne tego stanu rzeczy... A Ty sam musisz zdecydować "po której stronie" staniesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Grudzień 2008 Share Napisano 12 Grudzień 2008 Spotkałem się z poj.amer.na europę i są homologacje. Oczywiście, że są i posiadają homologacje ale jeszcze do tej homologacji muszą spełniać warunki techniczne. Ostatnio miałem mercedesa ML, który posiadał reflektory z homologacja E ale bez białych świateł pozycyjnych i pomimo homologacji dostał N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 12 Grudzień 2008 Share Napisano 12 Grudzień 2008 koledzy byli szybsi odemnie ale potwierdzam to co napisali i nawet przyznam im racje w 100 % . Ty jestes osoba odpowiedzialna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 13 Grudzień 2008 Share Napisano 13 Grudzień 2008 Jeśli chodzi o homologacje to mnie nurtuje jedna sprawa. Na kilku amerykańcach, które sprawdzałem, na reflektorach nie asymetrycznych był atest SAE i o dziwo homologacja E13. Jeśli się nie mylę to jest to Luxemburg. W takim razie czy mam to traktować jako homo europejskie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwiec Napisano 13 Grudzień 2008 Share Napisano 13 Grudzień 2008 GB też jest w Europie a nie spełnia warunków. Ostatnio z kolegą ustaliliśmy (bardziej kolega ), że bardzo tanie żarówki są produkowane w GB z małym odchyleniem od symetrii i mimo tego, że lampa spełnia warunki załamanie jest odwrotne i wystarcza tylko wymiana żarówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.