hrycio Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 Witam. Mam taki przypadek iz przyjechal do mnie facet na badanie ciagnika. Jest tylko maly problem gdzyrz nie ma daty pierwszej rejestracji a ciagnik jest z 1976r. Jaka date podali byyscie w badaniu? Cytuj
hrycio Napisano 16 Styczeń 2009 Autor Napisano 16 Styczeń 2009 ale ten traktor nie jest sprowadzony z zagranicy. Cytuj
blakop Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 No i tu jest problem, bo prawo nie przewiduje takiej sytuacji, żeby np. pojazd przez 20, 30 lat był nierejestrowany. Załóżmy nawet że go jakoś tam zarejestrujecie, to przecież jako datę I rejestracji w DR będziecie mieli wpisane 2009.01.16 - co w tym układzie powinien zrobić diagnosta na kolejnym okresowym? Sprawdzać wymagania pod kątem roku produkcji, czy pierwszej rejestracji? Cytuj
adam1501 Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 Sprawdzać wymagania pod kątem roku produkcji, czy pierwszej rejestracji? Taką samą sytuację mamy mamy nader często z pojazdami sprowadzanymi, np. rok produkcji 1991 data pierwszej rejestracji 1997,08,07, bez adnotacji, iż jest to data pierwszej rejestracji w kraju. Cytuj
blakop Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 Zgadza się - przed 2001 rokiem w DR i bazach danych nie gromadziło się informacji o faktycznym pierwszym dopuszczeniu do ruchu za granicą... I tak data pierwszej rejestracji w kraju dla takich pojazdów staje się automatycznie ogólna data pierwszej rejestracji... Czyż nie lepiej byłoby zmienić zapis w rozporządzeniu na rok produkcji? Cytuj
adam1501 Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 No właśnie i cóż uczynić na stacji jak przyjeżdża "sprzęt" z opisu j/w .... (zagłówki, emisja spalin). Cytuj
Psuj Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 Czyż nie lepiej byłoby zmienić zapis w rozporządzeniu na rok produkcji? Nie bardzo, bo np. euro1 zmienia się na euro2 1 lipca 1995r i powstanie nowy dylemat... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
blakop Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 No to zastrzec kilka wyjątków i już... Cytuj
markes30 Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 Czyż nie lepiej byłoby zmienić zapis w rozporządzeniu na rok produkcji? Rok produkcji jest dla wszystkich taką zmorą że lepiej z niego zrezygnować w ogóle. Cytuj
blakop Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 Nie rozumiemy się - chodzi o to , aby wymagania dla pojazdu były uzależnione nie od daty jego rejestracji, tylko MODELOWEGO roku produkcji, ewentualnie z jakimiś wyłączeniami.... Cytuj
adam1501 Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 Ależ tak jest, że wymagania uzależnione są od daty pierwszej rejestracji pojazdu. Wszystko by grało bo przecież w 'prawku" cały czas stoi, że data pierwszej rejestracji chociażby w Bangladeszu to dla auta sprowadzonego stamtąd jest datą pierwszej rejestracji. Tylko jakimś dziwnym trafem w naszym kraju przez pewien czas wpisywano dla starszych pojazdów jako datę pierwszej rejestracji w DR datę pierwszej rejestracji w kraju, która była o dziesięć i więcej lat zawyżona, to powoduje, że starsze samochody zgodnie z przepisami nie spełniają wymagań odnośnie warunków technicznych do daty pierwszej rejestracji. Cytuj
blakop Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 Ależ tak jest, że wymagania uzależnione są od daty pierwszej rejestracji pojazdu. No przecież o tym piszemy, że tak jest i jest to złe. Bo tych pojazdów z zagranicy dla których nie ma daty rejestracji za granicą jest naprawdę sporo - i co z nimi zrobić? A co z pojazdami odzyskanymi? Co z pojazdami zakupionymi od Skarbu Państwa bez znanej historii? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.