SKPKety Napisano 10 Sierpień 2005 Share Napisano 10 Sierpień 2005 Jaki dokument wypełnić do 1-go badania [ Dodano: 10-08-2005, 20:03 ] Zaświadczenie z badania to za mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 10 Sierpień 2005 Share Napisano 10 Sierpień 2005 A jaki to jest unikatowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Sierpień 2005 Share Napisano 10 Sierpień 2005 Chyba chodzi o zabytkowe. Nie zajmowałem się tym ale pojazd trzeba też wpisać w rejestr zabytków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPKety Napisano 11 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 11 Sierpień 2005 Unikat to pojazd który ma 25 lat i nie jest produkowany od 15 lat i ma opinię rzeczoznawcy i nie jest to zabytek omijają wpis docentralnego rejestru zabytków i można zarejestrować pojazd wycofany z ruch - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 11 Sierpień 2005 Share Napisano 11 Sierpień 2005 Trzeba by się podpytać w jakimś dobrym Wydziale Komunikacji ... Jeśli dam radę - sprawdzę ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abc Napisano 11 Sierpień 2005 Share Napisano 11 Sierpień 2005 oto co mówią przepisy na ten temat: Prawo o ruchu drogowym Art. 79. 1. (61) Pojazd podlega wyrejestrowaniu przez organ właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, na wniosek jego właściciela, w przypadku: ............................. 4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu: 1) odzyskanego po kradzieży; 2) zabytkowego; 3) mającego co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15, uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji; 4) ciągnika i przyczepy rolniczej. Rozporządzenie w sprawie rejestracji pojazdów § 2. 1. W celu rejestracji pojazdu właściciel pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13 oraz § 3, składa w organie rejestrującym wniosek o rejestrację pojazdu, zwany dalej "wnioskiem o rejestrację", do którego dołącza: 1) dowód własności pojazdu, 2) kartę pojazdu, jeżeli była wydana, 3) dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd był zarejestrowany, 4) (5) (uchylony), oraz tablice (tablicę) rejestracyjne, jeżeli pojazd był zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 2. Tablice rejestracyjne, o których mowa w ust. 1, z wyróżnikiem powiatu właściwym dla organu dokonującego rejestracji, właściciel pojazdu przedstawia organowi rejestrującemu do legalizacji. ...... 8. Jeżeli wymagane jest badanie techniczne pojazdu, właściciel pojazdu do wniosku o rejestrację dołącza zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu. 9. W przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji pojazdu zabytkowego właściciel pojazdu dodatkowo dołącza do wniosku o rejestrację: 1) uwierzytelnioną kopię decyzji w sprawie wpisania pojazdu, jako dobra kultury, do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w centralnej ewidencji dóbr kultury, 2) zaświadczenie z przeprowadzonego badania pojazdu zabytkowego co do zgodności z warunkami technicznymi, o którym mowa w art. 68 ust. 12 ustawy, oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego. 13. W przypadku rejestracji pojazdu wyrejestrowanego, o którym mowa w art. 79 ust. 4 pkt 3 ustawy, uznanego za unikatowy, właściciel pojazdu do wniosku o rejestrację dołącza opinię rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art 79a ustawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 11 Sierpień 2005 Share Napisano 11 Sierpień 2005 Ja bym to podciągnoł pod zabytek,ale pierwszy raz z tym się spotkałem więc może ktoś kto tym się zajmował zajmie stanowisko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 12 Sierpień 2005 Share Napisano 12 Sierpień 2005 Czy Star 660 z 1965 roku to zabytek czy unikat bo nie wiem jak podchodzić do badania - zabytek bada się raz i spokój . Zadaję to pytanie drugi raz , ale w innym temacie i widze ,że wszyscy są szczęśliwi bo do nich takie cuda nie przyjeżdzają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 12 Sierpień 2005 Share Napisano 12 Sierpień 2005 To jest tylko i wyłącznie moja opinia ! Nie możemy stosować jakiegos przepisu do pojazdu unikatowego poniewaz okaże się iż wszystkie "złomy " nie podlegają badanią technicznym bo są stare ! Jeśli jakiś pojazd jest stary i jednocześnie wartościowy to niech wypowie się konserwator zabytkow (ale wiąże się to z pewnymi obowiazkami właściciela) , chrońmy bezpieczeństwo ruchu i nie szukajmy furtek, częściowo to od nas zależy co po ulicach się porusza !No przykro mi to słyszeć iż ktoś pisze iż Star 66 to unikat i ma mieć jakieś zwolnienia ! (chyba, że ktoś to "wypieścił") Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 13 Sierpień 2005 Share Napisano 13 Sierpień 2005 Tu nie chodzi o to aby coś co jest piękne i wartościowe niszczyć ,ale usunąć ten zbędny złom z naszych dróg , a kto ma to zrobić,jeśli nie my. Ale dopóki rządzi kasa- złom będzie rządził na drogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasciuszko Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 Moje zdanie ( choc nie miałem unikata ) nie jest to zabytek , wiec robimy normalne badanie techniczne . Badanie pierwsze - nie wchodzi w rachube Zabytkowe - nie ma podstaw brak wpisu w rejestr zabytków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 Unikatem jest też limuzyna typu Czajka, którą jeździł I-wszy onegdaj, ale nadal jest to samochód osobowy i powinien spełniać warunki w/g I-wszej rej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kayaba2 Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 Witam wszystkich, jestem nowy na forum ale diagnostą juz dobre pare latek, zgadzam sie iż zakres badań regulują przepisy i w nich jest zakres badania dla pojazdu zabytkowego, nie ma w nich okreslenia dla pojazdu unikatowego, pojęcie pojazdu unikatowego zostało wprowadzone aby umozliwic ponowną rejestracje kiedyś wyrejestrowanego- była taka możliwość. Pojazd taki podlega okresowemu badaniu z uwzględnieniem daty pierwszej rejestracji - nie może być ,,podciągnięty,, jak ktoś wczesniej określił pod zabytkowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 W imieniu braci diagnostów witam na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 Coś mi ten unikat "niepasuje" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 Pojazd unikatowy ma pewnie zastosowanie tylko przy ubezp. Słyszałem, że na takie pojazdy jest 50% składka podstawowa, plus oczywiście zniżki za bezszkodowość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 Temat ciekawy może jakaś osoba spróbuje w sposób jaki stosuje pan Bogusław wyjaśnić tą sprawe. Ja tu widze luki w przepisach, albo czegoś niedoczytałem ? Obiecał kolega PISKP odwiedzać forum to może coś wniesie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 16 Sierpień 2005 Share Napisano 16 Sierpień 2005 Unikatowy dla ubezpieczyciela to pojazd wymagający indywidualej wyceny przez uprawnionego rzeczoznawcę. Jeżeli ma być dopuszczony do ruchu toma spełniać warunki Prawa o Ruchu Drogowym. Przypomnę, że ręka wystawiona przez motocyklistę to też kierunkowskaz. Wszystko zależy od I- rwszej rejestracji i wymogów w tym okresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 23 Sierpień 2005 Share Napisano 23 Sierpień 2005 miałem taką Jawe 175 , z 1961 roku wyrejestrowaną na stałe , po opini fachowca i moim okresowym pojazd został zarejestrowany , bez problemu , czy uznali go jako unikatowy tego mi klient już nie powiedział , ale badanie miał na rok to pewnie wróci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AUTO-SERWIS Napisano 24 Sierpień 2005 Share Napisano 24 Sierpień 2005 Skp wypełnia zaświadczenie z przeprowadzonego badania zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu Napisano 11 Czerwiec 2007 Share Napisano 11 Czerwiec 2007 panowie czy motocykl WFM 125 M06 z roku 1962 moze miec zamieszczony w dowodzie rejestr.wpis przez WK jako ze jest unikatowy , skoro nie ma wpisu do oficjalnego rejstr.zabytkow i pare rzeczy nie jest oryginalnych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InzRuchu Napisano 5 Marzec 2009 Share Napisano 5 Marzec 2009 Temat trochę stary, ale może kilka wyjaśnień ... To jest tylko i wyłącznie moja opinia ! Nie możemy stosować jakiegos przepisu do pojazdu unikatowego poniewaz okaże się iż wszystkie "złomy " nie podlegają badanią technicznym bo są stare ! Jeśli jakiś pojazd jest stary i jednocześnie wartościowy to niech wypowie się konserwator zabytkow (ale wiąże się to z pewnymi obowiazkami właściciela) , chrońmy bezpieczeństwo ruchu i nie szukajmy furtek, częściowo to od nas zależy co po ulicach się porusza !No przykro mi to słyszeć iż ktoś pisze iż Star 66 to unikat i ma mieć jakieś zwolnienia ! (chyba, że ktoś to "wypieścił") A jaki to przepis chciałbyś stosować jeśli można wiedzieć ?? Natomiast obrażanie właścicieli zabytkowych czy prawie zabytkowych cacek nazywając ich samochody złomami uważam za dość niestosowne.... Badaniom technicznym nie podlegają jedynie pojazdy ZABYTKOWE - tj. podlegają jedynie ostatecznemu szczegółowemu badaniu technicznemu przed rejestracją - są to te pojazdy z wpisem do rejestru zabytków , na które przy badaniu wypisywany jest szczegółowy protokół składający się z 78 pozycji typu pojemność oleju w mechanizmach , przełożenia skrzyni biegów, rodzaje hamulców itp ... + zdjęcia pojazdu, który takie badanie ostateczne przechodzi. Po pozytywie na takim badaniu taki pojazd dostaje żółte tablice ... Jeśli chodzi o pojazd historyczny (bo o taki tutaj chodzi przez cały wątek) To są to pojazdy : A) zabytkowe B) muzealne C) mające ponad 25 lat i uznane przez uprawnionego rzeczoznawcę za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji ... *D) dla firm ubezpieczeniowych - ponad 40 letni bez warunków Po co powstało to pojęcie ? Ano po to , żeby była możliwa ponowna rejestracja wyrejestrowanych wszystkich ! pojazdów historycznych. A więc zabytkowych , muzealnych i tych ponad 25 letnich z opinią rzeczoznawcy o wartości historycznej ... Pojazdy historyczne są WYŁĄCZONE z ustawy o recyklingu i mają swoje prawa w ustawie o ubezpieczeniach OC - brak konieczności posiadania polisy OC jeśli pojazd nie jeździ po drogach - obowiązek zawarcia przed wprowadzeniem do ruchu oraz możliwość zawierania umów krótkoterminowych (min. miesiąc) .... Są to pewne ułatwienia które pomagają w utrzymaniu naszego dziedzictwa kulturowego ... i bardzo dobrze, że są ... Natomiast nie bardzo rozumiem dlaczego konserwator zabytków ma się wypowiadać w sprawie pojazdu historycznego - on jest od pojazdów zabytkowych i koniec kropka. Pojazd unikatowy ma pewnie zastosowanie tylko przy ubezp. Słyszałem, że na takie pojazdy jest 50% składka podstawowa, plus oczywiście zniżki za bezszkodowość. Niezupełnie to tak jest. W ustawie nie ma o tym ani słowa .... Natomiast prawdą jest , że niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe stosują zniżki dla takich pojazdów (np. kiedyś PZU i zwało się to weteran szos - dziś już tego nie ma , obecnie PTU ma taką zniżkę dla pojazdów historycznych (a więc nie tylko zabytkowych) .... Ale jest to zwykła zniżka i jeśli ktoś ma pełną bezszkodowość to nic nie daje. Specjalną ofertę ma też Link4 - ubezpieczenie Oldtimer24 - na 3 , 6 lub 12 miesięcy ze stawką niezależną od pojemności silnika Natomiast w PZU istnieje zniżka dla pojazdów zabytkowych jeśli ich właściciel zrzeszony jest w Automobilklubie lub klubie CAAR (Klub Antycznych Automobili i Rajdów). Wówczas zniżka wynosi 70% i schodzi poniżej podstawy ... Unikatowy dla ubezpieczyciela to pojazd wymagający indywidualej wyceny przez uprawnionego rzeczoznawcę. To nie jest prawda ... mam tak ubezpieczony pojazd w Link4 (ubezpieczenie Oldtimer24 i jedynym kryterium jest data produkcji pojazdu + opinia rzeczoznawcy o wartości historycznej.... żadna wycena do zawarcia OC nie jest potrzebna ... panowie czy motocykl WFM 125 M06 z roku 1962 moze miec zamieszczony w dowodzie rejestr.wpis przez WK jako ze jest unikatowy Nie ma takiego wpisu w dowodzie rejestracyjnym , normalnie pojazd zabytkowy też nie ma żadnego wpisu w dowodzie , że jest pojazdem zabytkowym .... dostaje tylko specjalne żółte tablice z mniejszą ilością znaków w rubryce rodzaj pojazdu widnieje dalej ta sama kategoria - np. samochód osobowy ... Dodatkowo w polu badań technicznych zostaje wbita przez urząd pieczątka a w polu termin badania technicznego umieszcza się wpis - nie podlega. Samochód historyczny inny niż zabytkowy będzie podlegał normalnym badaniom technicznym stosownie do wymogów z jego roku produkcji ... (hałas, spaliny, pasy bezpieczeństwa, wyposażenie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Marzec 2009 Share Napisano 5 Marzec 2009 normalnie pojazd zabytkowy też nie ma żadnego wpisu w dowodzie , że jest pojazdem zabytkowym .... Tu się mylisz. Akurat pojazd zabytkowy ma wpis w adnotacjach dowodu rejestracyjnego, że jest zabytkiem, a ponadto może mieć wpisane adnotacje o warunkach ograniczających jego użytkowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 5 Marzec 2009 Share Napisano 5 Marzec 2009 a ponadto może mieć wpisane adnotacje o warunkach ograniczających jego użytkowanie. ...i bardzo często ma Co do pojazdu unikatowego jego definicja występuje tylko przy przywróceniu pojazdu do ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAZEK Napisano 4 Lipiec 2009 Share Napisano 4 Lipiec 2009 witam mam przypadek H-D WLA rok produkcji 1942 brak nr. ramy wersja militarna nigdy nie rejestrowany. Wyrok sądu nadający prawo własności + umowa kupna sprzedaży z tego roku na nowego właściciela. Jest to pozostałość po II wojnie. Klient miał dwie możliwości zabytek lub unikat. Wybrał unikat w środę będzie opinia rzeczoznawcy i robię badanie na podstawie opini wyroku sądu i umowie kupna sprzedaży. Badanie moim skromnym zdaniem 3.1 bo tylkow nim jest DIP. Potem WK i adnotacja pojazd unikatowy. Jak wyjdzie pokaże życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.