ijm Napisano 22 Luty 2009 Share Napisano 22 Luty 2009 Tak.I za chwile zatrzymany dr przez policje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 22 Luty 2009 Share Napisano 22 Luty 2009 zarejestrować możesz tylko na następnym badaniu okresowym powiedzą ci po której stronie ma być kierownica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Luty 2009 Share Napisano 22 Luty 2009 ma być Ma być? Czy jedynie powinna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 22 Luty 2009 Share Napisano 22 Luty 2009 powiedzą po której być powinna i dadzą wynik N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 22 Luty 2009 Share Napisano 22 Luty 2009 Są furtki i będą. Zarejestruję jako mienie przesiedleńcze, a po roku sprzedam i ten co kupi dopiero będzie miał suprise. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yalin155 Napisano 26 Luty 2009 Share Napisano 26 Luty 2009 Ok dzieki Ja i tak Tym samochodem bede jezdzil po uk a Od kiedy to wchodzi w zycie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 31 Marzec 2009 Share Napisano 31 Marzec 2009 Na posiedzeniu w dniu 19 03 br. Sejmowa Komisja Infrastruktury przyjęła sprawozdanie stałej podkomisji sejmowej ds. transportu drogowego i drogownictwa w sprawie zmian w ustawie „Prawo o ruchu drogowym”. Projekt ten zawiera między innymi następujące zmiany: - Likwidacja pierwszych badań technicznych. - Wprowadzenie okresowego badania technicznego wykonywanego po raz pierwszy (podlegają mu pojazdy importowane spoza terenu UE + taksówka osobowa, pojazd uprzywilejowany, ADR, pojazd z zamontowanym urządzeniem technicznym). - Zrównanie czasookresu badania technicznego przyczepy rolniczej i ciągnika rolniczego (3-2-2). -. Wprowadzenie badań technicznych motorowerów (3-2-2). - Każdy autobus (w tym do 15 miejsc) podlega badaniom okresowym co 6 miesięcy, nowe – pierwsze badanie okresowe przed upływem roku od dnia I rejestracji. -. Pojazdy zabytkowe wykorzystywane do zarobkowego transportu drogowego podlegają badaniom technicznym. - Rozbicie badań wykonywanych na skierowanie: osobno przez starostę i osobno przez organy kontroli ruchu drogowego. - Badanie identyfikacyjne będzie mogło być przeprowadzone także na wniosek posiadacza pojazdu. Także na wniosek posiadacza – badanie jeśli z dokumentów przedstawionych do rejestracji wynika, że pojazd uczestniczył w wypadku lub narusza wymagania ochrony środowiska (skrócenie drogi urząd-petent) - Badanie „ubezpieczeniowe” – usunięto kwotę 2000 zł, badaniu będzie podlegał pojazd jeśli dokonano naprawy elementów układu nośnego, hamulcowego, kierowniczego, mających wpływ na BRD. - Wprowadzenie badania powypadkowego, jeśli podczas jakiegokolwiek badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla BRD. - Wprowadzono nowy podział stacji: a) podstawowe: pojazdy do 3,5 t łącznie z przyczepami do łączenia z tymi pojazdami, jeśli stacja ma odpowiednio długie stanowisko kontrolne oraz badania dodatkowe za wyjątkiem tych zarezerwowanych dla stacji okręgowych; b) okręgowe: wszystkie pojazdy. - Wprowadzenie jasnego zapisu, że odszkodowanie z ubezpieczenia OC obejmuje także koszt dodatkowego badania technicznego. - Wprowadzenie okresów przejściowych na dostosowanie się stacji podstawowych do nowych wymagań do 31 12 2015 roku. -. Do 2015 roku można prowadzić stację na starych zasadach i uzyskiwać poświadczenie w dotychczasowym zakresie. - Terminy następnych badań technicznych w momencie wejścia w życie ustawy zachowują swoją ważność (dotyczy autobusów). - Właściciele motorowerów starszych niż 3 lata zobowiązani są przedstawić je do badania technicznego w terminie roku od dnia wejścia w życie ustawy. Projekt ustawy czeka już tylko na rozpatrzenie przez Sejm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 31 Marzec 2009 Share Napisano 31 Marzec 2009 ile to jeszcze będzie trwało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 1 Kwiecień 2009 Share Napisano 1 Kwiecień 2009 Ok. 2 miesięcy sejm/senat/prezydent, dalsze 3 miesiące to vacatio legis -->> 5 miesięcy to najbardziej prawdopodobny scenariusz ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 1 Kwiecień 2009 Share Napisano 1 Kwiecień 2009 Czyli narazie nie mamy sobie czym głowy zaprzątać tylko śledzić na bieżąco to co się dzieje wokół tej sprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 1 Kwiecień 2009 Share Napisano 1 Kwiecień 2009 Czesc Ciekawa sprawa ale wg mnie bez szans w obecnej formie na uchwalenie. W innym przypadku czeka nas zalew anglikow A z tych motorowerow to nie wiadomo czy sie cieszyc czy martwic. Duzo tego jest i trzeba bylo z tym cos zrobic z drugiej strony bedzie sporo N-ek bo masa przerobek jezdzi. A jka wiadomo powszechnie N-ki nie ciesza szefostwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Kwiecień 2009 Share Napisano 1 Kwiecień 2009 Na posiedzeniu w dniu 19 03 br. Sejmowa Komisja Infrastruktury przyjęła sprawozdanie stałej podkomisji sejmowej ds. transportu drogowego i drogownictwa w sprawie zmian w ustawie „Prawo o ruchu drogowym”. Projekt ten zawiera między innymi następujące zmiany: - Likwidacja pierwszych badań technicznych. - Wprowadzenie okresowego badania technicznego wykonywanego po raz pierwszy (podlegają mu pojazdy importowane spoza terenu UE + taksówka osobowa, pojazd uprzywilejowany, ADR, pojazd z zamontowanym urządzeniem technicznym). - Zrównanie czasookresu badania technicznego przyczepy rolniczej i ciągnika rolniczego (3-2-2). -. Wprowadzenie badań technicznych motorowerów (3-2-2). - Każdy autobus (w tym do 15 miejsc) podlega badaniom okresowym co 6 miesięcy, nowe – pierwsze badanie okresowe przed upływem roku od dnia I rejestracji. -. Pojazdy zabytkowe wykorzystywane do zarobkowego transportu drogowego podlegają badaniom technicznym. - Rozbicie badań wykonywanych na skierowanie: osobno przez starostę i osobno przez organy kontroli ruchu drogowego. - Badanie identyfikacyjne będzie mogło być przeprowadzone także na wniosek posiadacza pojazdu. Także na wniosek posiadacza – badanie jeśli z dokumentów przedstawionych do rejestracji wynika, że pojazd uczestniczył w wypadku lub narusza wymagania ochrony środowiska (skrócenie drogi urząd-petent) - Badanie „ubezpieczeniowe” – usunięto kwotę 2000 zł, badaniu będzie podlegał pojazd jeśli dokonano naprawy elementów układu nośnego, hamulcowego, kierowniczego, mających wpływ na BRD. - Wprowadzenie badania powypadkowego, jeśli podczas jakiegokolwiek badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla BRD. - Wprowadzono nowy podział stacji: a) podstawowe: pojazdy do 3,5 t łącznie z przyczepami do łączenia z tymi pojazdami, jeśli stacja ma odpowiednio długie stanowisko kontrolne oraz badania dodatkowe za wyjątkiem tych zarezerwowanych dla stacji okręgowych; b) okręgowe: wszystkie pojazdy. - Wprowadzenie jasnego zapisu, że odszkodowanie z ubezpieczenia OC obejmuje także koszt dodatkowego badania technicznego. - Wprowadzenie okresów przejściowych na dostosowanie się stacji podstawowych do nowych wymagań do 31 12 2015 roku. -. Do 2015 roku można prowadzić stację na starych zasadach i uzyskiwać poświadczenie w dotychczasowym zakresie. - Terminy następnych badań technicznych w momencie wejścia w życie ustawy zachowują swoją ważność (dotyczy autobusów). - Właściciele motorowerów starszych niż 3 lata zobowiązani są przedstawić je do badania technicznego w terminie roku od dnia wejścia w życie ustawy. Projekt ustawy czeka już tylko na rozpatrzenie przez Sejm. I jeszcze prawdopodobnie ma być do 3,5 t badanie przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji,następnie przed upływem 5 lat (będzie być może to zapisane,bo z tym jest różnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 1 Kwiecień 2009 Share Napisano 1 Kwiecień 2009 A z tych motorowerow to nie wiadomo czy sie cieszyc czy martwic. Duzo tego jest i trzeba bylo z tym cos zrobic z drugiej strony bedzie sporo N-ek bo masa przerobek jezdzi. może się okazać że duża część z nich będzie musiała zostać przekwalifikowana na motocykle - V max > 45 km/h tylko jak do zmiany rodzaju bez przedsiębiorcy będą podchodziły WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Kwiecień 2009 Share Napisano 1 Kwiecień 2009 V max > 45 km/h A jak to sprawdzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 1 Kwiecień 2009 Share Napisano 1 Kwiecień 2009 i to jest największy problem . . . spóła z drogówką albo dane producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 1 Kwiecień 2009 Share Napisano 1 Kwiecień 2009 I jeszcze prawdopodobnie ma być do 3,5 t badanie przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji,następnie przed upływem 5 lat (będzie być może to zapisane,bo z tym jest różnie) Nie rozumiem tego postu, przecież taki zapis już jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Kwiecień 2009 Share Napisano 1 Kwiecień 2009 Niestety nie ma, jest tylko 3,2,1 lat,było o tym już na forum np. co zrobisz jak przyjedzie po 4 latach ?,dajesz na 2 lata następny (bo nie jest to jasno przedstawione) a w myśl projektu dobijesz do 5-ciu lat,na tym polega różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 1 Kwiecień 2009 Share Napisano 1 Kwiecień 2009 mirek.g, nie zrozumiałem wcześniej o czym piszesz. Teraz wiem o co Ci chodzi Tak faktycznie, ta kwestia powinna być rozwiązana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 2 Kwiecień 2009 Share Napisano 2 Kwiecień 2009 Czesc V max > 45 km/h A jak to sprawdzisz? GPS w kieszeni i jazda - proba drogowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 2 Kwiecień 2009 Share Napisano 2 Kwiecień 2009 proba drogowa A może na stopki i gazu, licznik pokaże... ale ryzyko uszkodzenia silnika na wysokich obrotach bez obciążenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 2 Kwiecień 2009 Share Napisano 2 Kwiecień 2009 Czesc A może na stopki i gazu, licznik pokaże... ale ryzyko uszkodzenia silnika na wysokich obrotach bez obciążenia Wiekszosc tych maluchow ma naped drogomierza z przedniego kola wiec raczej nie wyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 2 Kwiecień 2009 Share Napisano 2 Kwiecień 2009 kiszka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 2 Kwiecień 2009 Share Napisano 2 Kwiecień 2009 jest tylko 3,2,1 lat,było o tym już na forum np. co zrobisz jak przyjedzie po 4 latach Tak to brzmi dosłownie: "6. Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu cie4arowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczajacej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczajacej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, nastepnie przed upływem 5 lat od dnia pierwszej rejestracji i nie pózniej niż 2 lata od dnia przeprowa-dzenia poprzedniego badania technicznego, a nastepnie przed upływem kolejnego roku od dnia przeprowadzenia badania. Nie dotyczy to pojazdu przewożacego towary niebezpieczne, taksów-ki osobowej, pojazdu samochodowego konstrukcyjnie przezna- czonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9, wykorzystywane-go do zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki SAM”, pojazdu zasilanego gazem, pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu u4ywanego do nauki jazdy lub egzaminu panstwo- wego, które podlegaja corocznym badaniom technicznym." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 2 Kwiecień 2009 Share Napisano 2 Kwiecień 2009 jest tylko 3,2,1 lat,było o tym już na forum np. co zrobisz jak przyjedzie po 4 latach Tak to brzmi dosłownie: "6. Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu cie4arowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczajacej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczajacej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, nastepnie przed upływem 5 lat od dnia pierwszej rejestracji i nie pózniej niż 2 lata od dnia przeprowa-dzenia poprzedniego badania technicznego, a nastepnie przed upływem kolejnego roku od dnia przeprowadzenia badania. Nie dotyczy to pojazdu przewożacego towary niebezpieczne, taksów-ki osobowej, pojazdu samochodowego konstrukcyjnie przezna- czonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9, wykorzystywane-go do zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki SAM”, pojazdu zasilanego gazem, pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu u4ywanego do nauki jazdy lub egzaminu panstwo- wego, które podlegaja corocznym badaniom technicznym." To jest oczywiście projekt,tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 2 Kwiecień 2009 Share Napisano 2 Kwiecień 2009 To jest oczywiście projekt,tak? Na posiedzeniu w dniu 19 marca br. Sejmowa Komisja Infrastruktury przyjęła sprawozdanie stałej podkomisji sejmowej ds. transportu drogowego i drogownictwa w sprawie zmian w ustawie „Prawo o ruchu drogowym”. "Wysoki Sejm uchwalic raczy załaczony projekt ustawy. Warszawa, dnia 19 marca 2009 r. '" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.