Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

speccar

badanie techiczne ciagnika siodlowego

Polecane posty

speccar

witam,niebawem przystepuje do egzaminu,chcialbym sie dowiedziec jak wyglada BT ciagnika siodlowego,jakie dokumenty wymagamy,od kiedy ma byc zwalniacz,tachograf,ogranicznik predkosci,gdzie dokonujemy wpisu DMC zestwu..

bede bardzo wdzieczny za szczeolowa odpowiedz..

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waga50

speccar widzę że jesteś na forum, więc na pewno na te pytania sobie odpowiesz. Na praktycznym egzaminator może powiedzieć tak- przyjechał na pierwsze badanie lub przyjechał na okresowe badanie. Może również wspomnieć o ADR. Głowa do góry. Nie takie rzeczy ze szwagrem po pijanemu się robiło.( taki żart)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
speccar

chodzi mi o to od kiedy wymagany jest ogranicznik,tachograf,i czy jest wymagany abs od daty pierwszej rejestracji na przyklad,prosilbym o rzeczowa odpowiedz...

po egzaminie dam znac jaki wynik :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

ogranicznik jest wymagany w zależności od daty pierwszej rejestracji i d.m.c. pojazdu

tachografy już diagnostów nie dotyczą jest pismo PISKP w tej sprawie za wyjątkiem autobusu 100 km/h gdzie jest obowiązek sprawdzenia .

abs też wymagany autobusach 100 km/h w cysternach w zależności od pierwsze rej. i d.m.c. pojazdu ,poczytaj ADR. i w nauce jazdy chyba od 2010 r- warunki tech.

o ogranicznikach jest dużo na forum poszukaj to tak prostymi słowami . :) powodzenia na egzaminie :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
speccar

gdzie zamieszcza sie wpis dmc zestawu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janmarek
tachografy już diagnostów nie dotyczą jest pismo PISKP w tej sprawie

Od kiedy tachografy nas nie dotyczą,jak masz to pismo to jak możesz to wrzuć je na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
gdzie zamieszcza sie wpis dmc zestawu?

Nie ma takiej pozycji w dokumentach np. w DIP, ale możesz taki parametr wpisać w uwagach zaświadczenia, co nie będzie błędem a ułatwi pracę WK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

mam takie pismo w pracy ale za lewy jestem żeby to wrzucić na forum . :-D

jest to na stronach PISKP. z 25-06-2005 r. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waga50

A ja mam takie pytanie: czy na pierwszym badaniu wpisujecie w DIP-ie ładowność. Miałem taki przypadek ; MW 6777, DMC 18000 i różnicę zapisałem jako ładowność oczywiście po konsultacjach z starszymi kolegami i badanie wróciło do poprawy.( ładowność jako nacisk na siodło). A może pisać w KN?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D

Ja piszę w uwagach "maksymalny nacisk na siodło - ...."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz

Ja nie pisze nacisku na siodło tylko masę zespołu pojazdów,ładowności też nie pisze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waga50

Masę zespołu pojazdów to napewno, no i to jak robi Tomek D, też nie zaszkodzi. Pozdr. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radan
Ja piszę w uwagach "maksymalny nacisk na siodło - ...."

 

podpisuje sie pod tym :ok

 

Masę zespołu pojazdów to napewno,

 

i pod tym też :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Masę zespołu pojazdów to napewno

 

Ale dopuszczalną, czy maksymalną? :) Bo powinno się określić oba, aczkolwiek takiego badania jak żyję jeszcze nie widziałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radan

jedną i drugą bo wpisujesz - dopuszczalną czyli administracyjną i ta przez producenta przewidziana czyli maksymalną :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No to brawo... Badania, gdzie diagnosta raczy określić masę zespołu to rzadkość, a żeby jeszcze podał obie wartości to naprawdę jeszcze nie widziałem... :) Może jest więcej takich jak Ty - oby :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radan

zawsze przy wystawianiu DIP-u tak robiłem odkąd tylko oddycham jako diagnosta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Tylko, że akurat DIP nie przewiduje tych pozycji. :-?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radan

jesteś pewien przejżyj sobie dokładnie dokument identyfikacji pojazdu pozycję od14 do 17

toto.thumb.JPG.ab9d19960ef96b03f80bcff251e502a2.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

radan - ale nie mówimy o DMC czy MMC pojazdu, a które to punkty są w DIP, ale o masie maksymalnej i dopuszczalnej zespołu pojazdów - pól takich nie ma na DIPie.

 

Dla ciągnika siodłowego określa się obowiązkowo:

-MMC pojazdu

-DMC zespołu

-MMC zespołu

-masę własną

-nac.osi

 

Nieobowiązkowo można określić, choć nie ma to znaczenia dla potrzeb rejestracji nacisk na siodło (ładowność?) i DMC pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radan

Przepraszam chyba czegoś nie doczytałem i najwidoczniej jestem nie w temacie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Dla ciągnika siodłowego określa się obowiązkowo:

-MMC pojazdu

-DMC zespołu

-MMC zespołu

-masę własną

-nac.osi

Tylko kiedy w końcu zmienią się wzory dokumentów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waga50

Dokładnie ;adam1501; zauważyłem w swojej krótkiej karierze diagnosty że WK tworzą swoje lokalne prawa i jeżeli napiszemy zdaniem pani urzędniczki z danego WK za dużo lub za mało w zaświadczeniu to to badanie wróci do poprawy, a gdyby taka pozycja istniała w dokumencie to usprawniłoby to pracę i co najważniejsze ujednoliciło.

 

[ Dodano: 16-02-2009, 10:54 ]

Dokładnie ;blakop; piszę DMC zespołu pojazdów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Mamy już trzeci wzór DR w ostatnich 10 latach, a DIP ciągle ten sam...

Za WK nikt Wam nie każe nadążać - wystarczy przeczytać rozporządzenie w sprawie szczegółowych czynności - jest tam wzór wszystkich danych i adnotacji wpisywanych do DR - jak określicie dane wymagane tym przepisem na pewno nikt Wam nadgorliwości nie zarzuci, a wiedza się wykażecie i to plus dla Was :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.