adam1501 Napisano 16 Luty 2009 Share Napisano 16 Luty 2009 a wiedza się wykażecie i to plus dla Was Niewątpliwie, wolałbym jednak aby to "wiejska" się wykazała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Luty 2009 Share Napisano 16 Luty 2009 Niewątpliwie, wolałbym jednak aby to "wiejska" się wykazała Takie rzeczy to tylko w Erze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyber Napisano 16 Marzec 2009 Share Napisano 16 Marzec 2009 ile wynosi DMC następującego zestawu: ciągnik samochodowy zarejestrowany 15 sierpnia 2002 r. z naczepą 3 osiową zarejestrowaną 5 lutego 2008 r. czy będzie to 40 TON czy 42 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Marzec 2009 Share Napisano 16 Marzec 2009 Parametr zestaw określasz dla ciągnika, a nie dla ciągniętej naczepy, bo ta każdorazowo może być inna. Dlatego decyzduje data rejestracji ciągnika. W tym wypadku DMC zestawu będzie 42 tony. Nie zapomnij określić również MMC zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 24 Styczeń 2010 Share Napisano 24 Styczeń 2010 Jaki nacisk na pierwszej osi może mieć taki ciągnik w realu, na drodze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 24 Styczeń 2010 Share Napisano 24 Styczeń 2010 7100kg, gdyż jest to MNO określony przez producenta. Na tabliczkach znamionowych dane dopuszczalne umieszcza się w lewej kolumnie, a maksymalne w prawej kolumnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 24 Styczeń 2010 Share Napisano 24 Styczeń 2010 A więc w DIP-ie: MMC- 20100 DMC- 18000 MNOP- 7100 MNOT- 13000 DNOT- 11500 a DNOP? I jak to się ma do wartości zapisanych na tabliczce? No i co będzie w dowodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Styczeń 2010 Share Napisano 24 Styczeń 2010 W DR jeśli chodzi o masy to będą i dopuszczalne i maksymalne, ale nacisk tylko dopuszczalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 25 Styczeń 2010 Share Napisano 25 Styczeń 2010 7100kg, gdyż jest to MNO określony przez producenta. Na tabliczkach znamionowych dane dopuszczalne umieszcza się w lewej kolumnie, a maksymalne w prawej kolumnie. A więc w DIP-ie:MMC- 20100 DMC- 18000 MNOP- 7100 MNOT- 13000 DNOT- 11500 a DNOP? I jak to się ma do wartości zapisanych na tabliczce? No i co będzie w dowodzie? A ja myślę , żek samo jak bohdamg jak i abcs w tym konkretnym przypadku się mylą (pod warunkiem, że nie występujemy do ministerstwa o odstępstwa): Można spokojnie do przepisów wziąść dane z pierwszej kolumny: MMC=20 100 administracyjnie DMC - 18000 MNOP - 7500 administracyjnie 7500 MNOT - 13 000 administracyjnie 11 500 DMC zespołu pojazdów 44 000 administracyjnie 40 000 I tak na marginesie jak abcs tobie wyszło 7100 + 11500 = 18 000 A jak klient chce występować o odstępstwa to już inna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 25 Styczeń 2010 Share Napisano 25 Styczeń 2010 I tak na marginesie jak abcs tobie wyszło 7100 + 11500 = 18 000 No właśnie, że mi nie wyszło i stąd moje pytanie. Bo skoro producent wskazuje na górną granicę obciążenia 7100kg to jak ja mogę pozwolić na 7500? BTW: 11500+7500 też nie daje18000 Chciałem pokazać, że tabliczki często zawierają takie dane, które trudno dopasować do naszych schematów wypełniania dokumentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 25 Styczeń 2010 Share Napisano 25 Styczeń 2010 No to się zapędziłem Oczywiście z tym dodawaniem masz rację, ale wg mnie (w granicach administracyjnych), przyjmuję dane max dopuszczone przepisami prawa (administracyjne).y Producent pozwala na obciążenie przedniej osi 7500 pod warunkiem, że tyna oś nie przekroczy 12 000 a DMC nie przekroczy 19 000. Co w warunkach przepisów administracyjnych jest mniejsza. Większy problem jest wtedy gdy trzeba określić DMC oraz naciski przy odstępstwach max. I tu się trzeba pytać klienta na czym mu zależy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.