firma transport Napisano 25 Luty 2009 Share Napisano 25 Luty 2009 Jestem właścicielem samochodu ciężarowego Mercedes Benz, sprowadzonego z Niemiec i już zarejestrowanego w Polsce o DMC 12 ton. chciałem zmienić dokonać zmian konstrukcyjnych mających na celu zmniejszenie DMC na 11990 kg. Doradzcie gdzie to mogę zrobić. - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 25 Luty 2009 Share Napisano 25 Luty 2009 Raczej odpuść to sobie. To nie jest ani proste ani bezpieczne dla kogoś kto się pod tym podpisze. Oczywiście nie jest bezpieczne pod względem odpowiedzialności karno - skarbowej. Czym bowiem można uzasadnić taką zmianę, jeśli nie ucieczką przed fiskusem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 25 Luty 2009 Share Napisano 25 Luty 2009 hehe ogranicznika predkosci nie mamy -> moge zalozyc za drobna oplata i wystawie f-vat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 25 Luty 2009 Share Napisano 25 Luty 2009 hehe ogranicznika predkosci nie mamy -> moge zalozyc za drobna oplata i wystawie f-vat Wydaje mi się że przepis mówi że jeżeli DMC pojazdu jest większa od 12 t to ogranicznik wymagany,a w tym przypatku jak jest równa 12 t, to chyba raczej ogranicznik nie wymagany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 25 Luty 2009 Share Napisano 25 Luty 2009 chodzi tu chyba o winiete i drogowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Luty 2009 Share Napisano 25 Luty 2009 Zaświadczenie od producenta, że Twój typ pojazdu był homologowany również na DMC 11990 poparte nowa tabliczką znamionową i sprawa załatwiona - paragraf 14 rozp. o rejestracji (IVECO, MAN, RENAULT - te marki robią takie rzeczy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firma transport Napisano 25 Luty 2009 Autor Share Napisano 25 Luty 2009 właśnie chodzi mi o winiety i opłaty drogowe, moze ktoś wie o takim zaswiadczeniu z mercedes? Dziękuje [ Dodano: 25-02-2009, 20:29 ] Jeszcze raz to ja, wiem, ze takie modele mercedesów benz jak mój są także o DMC 11990 kg. ponieważ widziałem na www.mobile.de Niewiem jednak czy można to załatwić i gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 25 Luty 2009 Share Napisano 25 Luty 2009 czytaj poprzedni post. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Luty 2009 Share Napisano 25 Luty 2009 Musisz się skontaktować z przedstawicielem Mercedesa na Polskę. Podaj im nr VIN i zapytaj, czy będą skłonni (i za ile) wystawić Ci zaświadczenie, że Twój typ pojazdu był homologowany na te wartości DMC o które wnioskujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 12 Marzec 2009 Share Napisano 12 Marzec 2009 Czesc Musisz się skontaktować z przedstawicielem Mercedesa na Polskę. Podaj im nr VIN i zapytaj, czy będą skłonni (i za ile) wystawić Ci zaświadczenie, że Twój typ pojazdu był homologowany na te wartości DMC o które wnioskujesz. A ja Ci podpowiem ze Merc Polska jest bardzo uprzejmy dla osob z zasobnym portfelem, ale jesli nawet masz flote Actrosów to nie licz na nic za free... Ot taka zachecajaca polityka . Odpis homo z info o zam ograniczniku - 150 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Marzec 2009 Share Napisano 12 Marzec 2009 hehe - no chyba nie myślisz, że wystawią to za darmo? Nawet tego nie sugerowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 25 Marzec 2009 Share Napisano 25 Marzec 2009 Czesc Zaświadczenie od producenta, że Twój typ pojazdu był homologowany również na DMC 11990 poparte nowa tabliczką znamionową i sprawa załatwiona - paragraf 14 rozp. o rejestracji (IVECO, MAN, RENAULT - te marki robią takie rzeczy) Moglbys przytoczyc ten paragraf??? Bo nie moge tego znalesc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Marzec 2009 Share Napisano 25 Marzec 2009 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów tekst jednolity - Dz.U.Nr 186, poz.1322 z 11 października 2007r. §14.4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się: (dodano z dniem 21 maja 2004 r. – Dz.U.Nr 110, poz. 1169) 1) dowód rejestracyjny pojazdu, 2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 20 Czerwiec 2016 Share Napisano 20 Czerwiec 2016 Odświeżam temat. Przyjechał klient wysłany przez WK na ustalenie danych. Pojazd Iveco w DR DMC.12000, nowa tabliczka z DMC 11990 oraz oświadczenie przedstawiciela Iveco w załączniku. Moje pytanie jest następujące: Jaki dać wynik badania P czy N i usterkę 0.2 d. bo dane są niezgodne z DR? Czy na podstawie oświadczenia że może być 11990 dajemy P? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Czerwiec 2016 Share Napisano 20 Czerwiec 2016 Jeżeli identyfikację robisz na podstawie DR (12000 kg), to wynik N za niezgodność danych. W uwagach, że na TZ stoi 11990 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 20 Czerwiec 2016 Share Napisano 20 Czerwiec 2016 Jeżeli identyfikację robisz na podstawie DR (12000 kg), to wynik N. Ok. Dzięki. Tak też myślałem, ale wolałem jeszcze dopytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Czerwiec 2016 Share Napisano 21 Czerwiec 2016 Wiesz o czym mówi to pismo w jego obecnym kształcie? Że tego typu pojazdy były homologowane różnie, jednak ten konkretny nigdy nie miał masy 11990 wg homologacji Sam oceń jaka jest wartość merytoryczna tego pisma... Za moich czasów pisaliśmy je nieco inaczej... Ta obecne wersja po prostu bije na kolana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 22 Czerwiec 2016 Share Napisano 22 Czerwiec 2016 Wiesz o czym mówi to pismo w jego obecnym kształcie? Że tego typu pojazdy były homologowane różnie, jednak ten konkretny nigdy nie miał masy 11990 wg homologacji Ta obecne wersja po prostu bije na kolana Tak Kolego też się nad tym zastanawiałem napisali to tak jakby ten nie mógł mieć 11990. Z tym że na jakiej podstawie wymienili mu TZ. Po za tym ja mam zrobić 6.9a więc zrobię z wynikiem negatywnym niezgodność danych z DR, a co zrobi WK to już nie moja sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 22 Czerwiec 2016 Share Napisano 22 Czerwiec 2016 W takie sytuacji gdy wynik negatywny powinna nastąpić zmiana DMC w dowodzie rejestracyjnym bądź pozwoleniu czasowym i ponowne badanie będzie już z wynikiem pozytywnym, gdyż jak słusznie napisał Blakop par 14 będzie spełniony i nowa tabliczka z nowym paramatrem będzie zamontowana. Zakazuje się tylko zwiększania DMC a nie zmniejszania. Swoją drogą na pojeździe zostawiłbym obie tabliczki z mniejszą i większą DMC, gdyż za jakiś czas to nie będzie zwiększenie DMC tylko powrót do pierwotnej wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 Swoją drogą na pojeździe zostawiłbym obie tabliczki z mniejszą i większą DMC, gdyż za jakiś czas to nie będzie zwiększenie DMC tylko powrót do pierwotnej wartości.Tylko jest jedno ale. Czy pojazd może mieć dwie TZ z różnymi masami z tego samego etapu homologacji? Moim zdaniem nie. A jeśli mam rację (a wydaje mi się, że mam), to jak zweryfikować pierwotną wartość MMC z poprzedniej TZ. W takim przypadku należałoby uznać, że zmieniona wartość MMC jest wartością pierwotną, a tej jak wiadomo podwyższyć się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Czerwiec 2016 Share Napisano 23 Czerwiec 2016 par 14 będzie spełniony i nowa tabliczka z nowym paramatrem będzie zamontowana Par. 14 nie ma tutaj zastosowania, bo nie dotyczy to zmiany rozporządzenia (dopuszczalnych mas i nacisków). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.