Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

zmiana DMC z 12 ton na niższy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jestem właścicielem samochodu ciężarowego Mercedes Benz, sprowadzonego z Niemiec i już zarejestrowanego w Polsce o DMC 12 ton. chciałem zmienić dokonać zmian konstrukcyjnych mających na celu zmniejszenie DMC na 11990 kg. Doradzcie gdzie to mogę zrobić. -

Napisano

Raczej odpuść to sobie. To nie jest ani proste ani bezpieczne dla kogoś kto się pod tym podpisze. Oczywiście nie jest bezpieczne pod względem odpowiedzialności karno - skarbowej. Czym bowiem można uzasadnić taką zmianę, jeśli nie ucieczką przed fiskusem?

Napisano

hehe ogranicznika predkosci nie mamy -> moge zalozyc za drobna oplata i wystawie f-vat :)

Napisano
hehe ogranicznika predkosci nie mamy -> moge zalozyc za drobna oplata i wystawie f-vat

Wydaje mi się że przepis mówi że jeżeli DMC pojazdu jest większa od 12 t to ogranicznik wymagany,a w tym przypatku jak jest równa 12 t, to chyba raczej ogranicznik nie wymagany.

Napisano

Zaświadczenie od producenta, że Twój typ pojazdu był homologowany również na DMC 11990 poparte nowa tabliczką znamionową i sprawa załatwiona - paragraf 14 rozp. o rejestracji :) (IVECO, MAN, RENAULT - te marki robią takie rzeczy)

Napisano

właśnie chodzi mi o winiety i opłaty drogowe, moze ktoś wie o takim zaswiadczeniu z mercedes?

Dziękuje

 

[ Dodano: 25-02-2009, 20:29 ]

Jeszcze raz to ja, wiem, ze takie modele mercedesów benz jak mój są także o DMC 11990 kg. ponieważ widziałem na www.mobile.de

Niewiem jednak czy można to załatwić i gdzie?

Napisano

Musisz się skontaktować z przedstawicielem Mercedesa na Polskę. Podaj im nr VIN i zapytaj, czy będą skłonni (i za ile) wystawić Ci zaświadczenie, że Twój typ pojazdu był homologowany na te wartości DMC o które wnioskujesz.

  • 2 weeks later...
Napisano

Czesc

Musisz się skontaktować z przedstawicielem Mercedesa na Polskę. Podaj im nr VIN i zapytaj, czy będą skłonni (i za ile) wystawić Ci zaświadczenie, że Twój typ pojazdu był homologowany na te wartości DMC o które wnioskujesz.

 

A ja Ci podpowiem ze Merc Polska jest bardzo uprzejmy dla osob z zasobnym portfelem, ale jesli nawet masz flote Actrosów to nie licz na nic za free... Ot taka zachecajaca polityka :).

Odpis homo z info o zam ograniczniku - 150 pln

Napisano

hehe - no chyba nie myślisz, że wystawią to za darmo? :) Nawet tego nie sugerowałem :)

  • 2 weeks later...
Napisano

Czesc

Zaświadczenie od producenta, że Twój typ pojazdu był homologowany również na DMC 11990 poparte nowa tabliczką znamionową i sprawa załatwiona - paragraf 14 rozp. o rejestracji :) (IVECO, MAN, RENAULT - te marki robią takie rzeczy)

 

Moglbys przytoczyc ten paragraf??? Bo nie moge tego znalesc.

Napisano

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów

tekst jednolity - Dz.U.Nr 186, poz.1322 z 11 października 2007r.

 

§14.4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się: (dodano z dniem 21 maja 2004 r. – Dz.U.Nr 110, poz. 1169)

1) dowód rejestracyjny pojazdu,

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.

  • 7 years later...
Napisano

Odświeżam temat. Przyjechał klient wysłany przez WK na ustalenie danych. Pojazd Iveco w DR DMC.12000, nowa tabliczka z DMC 11990 oraz oświadczenie przedstawiciela Iveco w załączniku. Moje pytanie jest następujące: Jaki dać wynik badania P czy N i usterkę 0.2 d. bo dane są niezgodne z DR? Czy na podstawie oświadczenia że może być 11990 dajemy P?

WP_20160620_005.jpg.9cad949d27fdaa319795e82b8817d01a.jpg

Napisano

Jeżeli identyfikację robisz na podstawie DR (12000 kg), to wynik N za niezgodność danych. W uwagach, że na TZ stoi 11990 kg.

Napisano
Jeżeli identyfikację robisz na podstawie DR (12000 kg), to wynik N.

Ok. Dzięki. Tak też myślałem, ale wolałem jeszcze dopytać.

Napisano

Wiesz o czym mówi to pismo w jego obecnym kształcie?

 

Że tego typu pojazdy były homologowane różnie, jednak ten konkretny nigdy nie miał masy 11990 wg homologacji :evil:

Sam oceń jaka jest wartość merytoryczna tego pisma... Za moich czasów pisaliśmy je nieco inaczej... Ta obecne wersja po prostu bije na kolana :evil:

Napisano
Wiesz o czym mówi to pismo w jego obecnym kształcie?

 

Że tego typu pojazdy były homologowane różnie, jednak ten konkretny nigdy nie miał masy 11990 wg homologacji :evil:

Ta obecne wersja po prostu bije na kolana :evil:

 

Tak Kolego też się nad tym zastanawiałem napisali to tak jakby ten nie mógł mieć 11990. Z tym że na jakiej podstawie wymienili mu TZ. Po za tym ja mam zrobić 6.9a więc zrobię z wynikiem negatywnym niezgodność danych z DR, a co zrobi WK to już nie moja sprawa.

Napisano

W takie sytuacji gdy wynik negatywny powinna nastąpić zmiana DMC w dowodzie rejestracyjnym bądź pozwoleniu czasowym i ponowne badanie będzie już z wynikiem pozytywnym, gdyż jak słusznie napisał Blakop par 14 będzie spełniony i nowa tabliczka z nowym paramatrem będzie zamontowana.

Zakazuje się tylko zwiększania DMC a nie zmniejszania.

 

Swoją drogą na pojeździe zostawiłbym obie tabliczki z mniejszą i większą DMC, gdyż za jakiś czas to nie będzie zwiększenie DMC tylko powrót do pierwotnej wartości.

Napisano
Swoją drogą na pojeździe zostawiłbym obie tabliczki z mniejszą i większą DMC, gdyż za jakiś czas to nie będzie zwiększenie DMC tylko powrót do pierwotnej wartości.
Tylko jest jedno ale. Czy pojazd może mieć dwie TZ z różnymi masami z tego samego etapu homologacji? Moim zdaniem nie. A jeśli mam rację (a wydaje mi się, że mam), to jak zweryfikować pierwotną wartość MMC z poprzedniej TZ. W takim przypadku należałoby uznać, że zmieniona wartość MMC jest wartością pierwotną, a tej jak wiadomo podwyższyć się nie da.
Napisano
par 14 będzie spełniony i nowa tabliczka z nowym paramatrem będzie zamontowana

 

Par. 14 nie ma tutaj zastosowania, bo nie dotyczy to zmiany rozporządzenia (dopuszczalnych mas i nacisków).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.