duchu Napisano 25 Październik 2018 Share Napisano 25 Październik 2018 cyt :W przeciwieństwie do hamulca sterowanego ręcznie - klasycznego - nie da się dozować jego siły. Pan poseł nich sobie doczyta instrukcję i twierdzę się okaże że sie da dozować. Leski66 nie potrafisz tego wywołać na rolkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 25 Październik 2018 Share Napisano 25 Październik 2018 Tu jest odpowiedź : https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/5965-róznica-hamulec-postojowy-a-awaryjny/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 25 Październik 2018 Share Napisano 25 Październik 2018 No ale ja się ciebie pytam: czy potrafisz zmusić elektryczny postojowy do współpracy . A ty mi się zasłaniasz mimo iż chwile prędzej się tak ochoczo wtrąciłeś jak się Blakopa pytałem czemu jego diagnostyk spanikował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Październik 2018 Share Napisano 25 Październik 2018 Bo z pozycji kierowcy nie jestem w stanie regulować jego siły, a diagnosta widocznie nie wiedział jak to zrobić. Spojrzał tylko na przycisk i stwierdził coś w stylu "aaa - elektryczny" - i machnął ręką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 25 Październik 2018 Share Napisano 25 Październik 2018 (edytowane) Nie wiem co za auto ale w większości się da, pomijając że podchodził do niego jak do postojowego? Edytowane 25 Październik 2018 przez duchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 26 Październik 2018 Share Napisano 26 Październik 2018 Przy elektrycznym hamulcu postojowym są dwa problemy kolizji z przepisami. Pierwszy to brak możliwości użycia czujnika nacisku (bo i po co, ale przepisy nakładają obowiązek). Drugi to osiągana skuteczność, która w niektórych modelach nawet ze sprawnym hamulcem może nie zostać osiągnięta. Co do dozowalności to jest ona elektronicznie sterowana i właściwe użycie włącznika daje możliwość regulacji. Podobnie jest z systemami drive by wire, w których wszystkie operacje wykonuje komputer samochodu na podstawie danych z urządzeń sterujących, ale nie do końca pozwala użytkownikowi na pełną kontrolę. Przykładowo przy wykorzystaniu aktywnego systemu hamowania można próbować wdusić pedał przyspieszenia przed przeszkodą, a pojazd i tak zacznie hamować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 26 Październik 2018 Share Napisano 26 Październik 2018 Wykonywałem pomiar siły hamowania w czasie kontroli i tez nie używałem czujnika nacisku na hamulec postojowy i Pan inspektor stwierdził, że przepis jest nie przemyślany odnośnie zakładania czujnika,jak i pomiaru zadymienia w nowych pojazdach, gdzie pred. obr.silnika maks osiągnie 2000 obrotów mówię o nowych pojazdach typu np.PASSAT.Siedzą ludzie na stołkach i nie wiedza, jak jest w praktyce i nic nie zrobimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 26 Październik 2018 Share Napisano 26 Październik 2018 55 minut temu, aboz napisał: Przy elektrycznym hamulcu postojowym są dwa problemy kolizji z przepisami http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/hamulec-postojowy-jest-nielegalny-tak-wynika-z-przepisow/1119e7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 26 Październik 2018 Share Napisano 26 Październik 2018 (edytowane) @biker100 czytałem, ale uważam, że poseł Sitarski nie wie o czym pisze. Po pierwsze dozowanie siły hamowania hamulcem postojowym w funkcji awaryjnego jest realizowane poprzez odpowiednie użycie przycisku uruchomienia hamulca. To, że mało kto czyta instrukcje obsługi pojazdów i nie potrafi go właściwie użytkować, to już zupełnie inna para kaloszy. Kolejny aspekt to realizacja przez urządzenia mechaniczne. Tu mowa o elementach realizujących nie sterowania, a jak wiadomo nie są to hamulce elektromagnetyczne tylko mechaniczne, więc warunek jest jak najbardziej spełniony. I jeszcze kwestia awaryjności układów. Tego nawet nie trzeba komentować. Podobnie pozostawię bez komentarza wiedzę panów redaktorów tego "czasopisma", którzy już nieraz pokazali na czym polega ich znajomość rynku motoryzacyjnego. Edytowane 26 Październik 2018 przez aboz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 26 Październik 2018 Share Napisano 26 Październik 2018 W VW jest poprzyciskasz raz i zaczyna hamować , każde następne przyciśnięcie powoduje wzrost siły hamowania hamulca postojowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 26 Październik 2018 Share Napisano 26 Październik 2018 58 minut temu, aboz napisał: Podobnie pozostawię bez komentarza wiedzę panów redaktorów tego "czasopisma", którzy już nieraz pokazali na czym polega ich znajomość rynku motoryzacyjnego. @aboz pełna zgoda, wkleiłem link przy okazji przeglądani stron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 26 Październik 2018 Share Napisano 26 Październik 2018 Dla zainteresowanych, w załączeniu instrukcja serwisowa VW kontroli elektromechanicznego hamulca postojowego. Instrukcja.pdf 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 26 Październik 2018 Share Napisano 26 Październik 2018 40 minut temu, smaug napisał: W VW jest poprzyciskasz raz i zaczyna hamować , każde następne przyciśnięcie powoduje wzrost siły hamowania hamulca postojowego Wciśnięcie/pociągnięcie (w zależności od modelu i rocznika) i przytrzymanie przycisku uruchamiania hamulca też spowoduje jego pełne zaciągnięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbitur Napisano 26 Październik 2018 Share Napisano 26 Październik 2018 W większości samochodów z hamulcem elektr. wystarczy wcisnąć (pociągnąć ? ) przycisk włącznika i trzymać dłużej aby uzyskać przyrost siły hamowania. Volkswagen rozwiązał to poprzez pulsacyjne naciskanie na tenże przycisk. Ale można naciskać czterokrotnie -siła hamowania wzrasta skokowo, piąte naciśnięcie powoduje zwolnienie h-ca. Myślę że nie odkryłem wszystkich możliwości - m-innymi z powodu małej frekwencji pojazdów na tejże stacji, na której pracuję. Wracając do normalnej dźwigni h-ca ręcznego - jeśli przycisk (w środku manetki) jest wciśnięty, to mogę płynnie regulować siłę hamowania, czyli -hamulec awaryjny- , a jeśli przycisku nie dotykam, to używam h-ca postojowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 26 Październik 2018 Share Napisano 26 Październik 2018 6 godzin temu, jarek1 napisał: np.PASSAT Tu się też da wykręcić powyżej - ESP wyłączyć - sprzęgło włączone i ogień na tłoki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 26 Październik 2018 Share Napisano 26 Październik 2018 A jak zbadać postojowy w BMW 218. Miałem takiego z 2016r. i tam nie ma możliwości zaciągnięcia hamulca postojowego jak kręcą się tylne koła. Po wyjechaniu z rolek normalnie się zaciąga i trzyma elegancko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 1 Listopad 2018 Share Napisano 1 Listopad 2018 Dnia 26.10.2018 o 15:52, Demart napisał: kręcą się tylne koła. kręcą się dwa koła czy jedno ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 11 godzin temu, kurant2000 napisał: kręcą się dwa koła czy jedno ? Jedno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.