mirek.g Napisano 27 Luty 2009 Share Napisano 27 Luty 2009 Witam kolegów,proszę o wyjaśnienie w następującej sprawie:czy mogę ciągnąć przyczepę z ham. najazdowym pow dmc 750 kg mając tylko kat B,zespół pojazdów nie przekracza 3,5 T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 27 Luty 2009 Share Napisano 27 Luty 2009 To już było ale ... masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 27 Luty 2009 Share Napisano 27 Luty 2009 wg. mnie możesz pod warunkiem że przyczepa nie przekracza mw. pojazdu ciągnącego no i jeśli dmc zespołu pojazdów nie przekracza 3,5t wg.ustawy o ruchu drogowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 27 Luty 2009 Autor Share Napisano 27 Luty 2009 Tak znam tę tabelkę,tylko trochę się zakręciłem ponieważ Art 88 ust.3 pkt 3 -prawo jazdy kategorii A,B,B1,C,C1,D lub D1-uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionych z przyczepą lekką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Luty 2009 Share Napisano 27 Luty 2009 trochę się zakręciłem ponieważ Art 88 Nie tylko Ty bo ten sam art. tylko wcześniej przy kategorii B mówi, że możesz ciągnąć przyczepę taką jak sam ważysz aby zespół nie przekraczał 3,5T, teoretycznie 1750kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 27 Luty 2009 Autor Share Napisano 27 Luty 2009 adam1501,właśnie w tym problem.Pozdro.Może jest ktoś ,kto to wytłumaczy jak dziecku czteroletniemu,bo ja tego nie ogarniam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 27 Luty 2009 Share Napisano 27 Luty 2009 Może jest ktoś ,kto to wytłumaczy jak dziecku czteroletniemu,bo ja tego nie ogarniam To co jest w tabelce powinien zrozumieć nawet dwulatek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Luty 2009 Share Napisano 27 Luty 2009 Mirku generalizując, art.62 "prawka" załatwia art. 88, który ogranicza masę przyczepy do masy pojazdu ciągnącego. Tak jak masz przypisane na końcu tej tabelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InzRuchu Napisano 5 Marzec 2009 Share Napisano 5 Marzec 2009 Tak znam tę tabelkę,tylko trochę się zakręciłem ponieważ Art 88 ust.3 pkt 3 -prawo jazdy kategorii A,B,B1,C,C1,D lub D1-uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionych z przyczepą lekką Czyli : prawo jazdy kategorii np. B uprawnia do kierowania pojazdem w niej wymienionym (do 3,5 tony ) z przyczepą lekką ... Czyli przykładowo masz Transita czy innego busika który ma dmc 3499 kg i możesz do niego doczepić przyczepkę lekką i jechać normalnie na prawie jazdy B ... Z drugiej strony inny przepis mówi , że w przypadku przyczepy innej niż lekka - DMC przyczepy nie może przekroczyć i tu UWAGA - masy własnej .... pojazdu ją holującego To obowiązuje tylko do samego B , w przypadku B+E nie ma tego wymagania ... A więc wariant 1750 + 1750 kg odpada ... Raczej jest to wariant 1500 kg masy własnej + 500 ładowność + 1500 przyczepa ... Czyli np. lawetę lekką o DMC 1499 możesz holować osobowym autem o masie własnej 1500 i ładowności 500 kg .... ważne żeby się zmieścić w limicie 3,5 tony ... Teraz PoRD się zmieniło i RZECZYWISTA (a nie DMC) masa przyczepy nie może przekraczać masy własnej pojazdu ją holującego - tylko , że jest to niezgodne z resztą przepisów - tj. nie zostało zmienione przy uprawnieniach I jeszcze jedno Jeśli przekroczysz 3,5 tony (masz B+E) lub jedziesz autem do 3,5 z przyczepą lekką to podobno MUSISZ WYKUPIĆ WINIETĘ ... nawet jeśli jedziesz w celach prywatnych (miałem taką głupią kontrolę podczas jazdy z lawetą)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik Napisano 8 Maj 2009 Share Napisano 8 Maj 2009 Na mocy rozporządzenia Ministra Infrastruktury zlikwidowano winiety dla pojazdw o DMC do 12 ton. Kiedys to bylo fajnie kupowalo sie winiete za 8 zl i wszystkie bramki na A2 za 8 zika. Ale wracajac do tematu kategoria B+E Kat. B+E uprawnia do kierowania pojazdem kat. B łącznie z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej, co najmniej 1t o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów przekracza 3,5t. Kategoria ta uprawnia też do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepami. A co jesli DMC zespolow nie przekracza 3.5t zabraklo np 100kg ?? to juz B+E nie obowiazuje ?? Im glebiej czlowiek docieka tym wiecej niewiadomych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Maj 2009 Share Napisano 9 Maj 2009 Im glebiej czlowiek docieka tym wiecej niewiadomych Na początek proponuję art 88 "prawka". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 29 Maj 2009 Share Napisano 29 Maj 2009 Kolega Zbik ma racje od grudnia 2008 nie ma winet dla pojazdów i zespołów do 12t dmc.Jednak jak mnie pamięć nie zawodzi totak naprawde to dopiero pojazdy pow.12t dmc miały na podstawie winiety darmowy wjazd na autostradę. Co do reszty pojazdów-wjeżdżały za free bo tak się popłacało zarządcą za ich przejazd płaciło państwo. Co do kategorii b+e to jestem ciekawy skąd kolega wytrzasnął wymagi 1000kg dmc? Taki wymóg jest chyba tylko w przypadku pojazdu do nauki jazdy na tą kategorię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gee Napisano 9 Czerwiec 2009 Share Napisano 9 Czerwiec 2009 Nie umiałam dobrze umieścić tematu , a wydal mi się ważny . A więc od dziś wchodzi w życie - Opublikowano rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 maja 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów. Nowe zasady przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia rozporządzenia, tj. obowiązują z dniem 9 czerwca 2009 r. (z wyjątkiem zmian wprowadzonych w par. 62 - te wchodzą w życie z dniem 26.8.2009 r.). Najważniejsze zmiany: * CZAS EGZAMINU: Jazda egzaminacyjna po mieście może trwać krócej: “egzamin może zostać zakończony przez egzaminatora już po upływie 25 minut jeżeli program egzaminacyjny został zrealizowany i jest podstawa do wystawienia wyniku pozytywnego”. * BIĘŻĄCA INFORMACJA O POPEŁNIANYCH BŁĘDACH: Kandydat na kierowcę w trakcie egzaminu na bieżąco informowany jest o nieprawidłowym wykonaniu zadania egzaminacyjnego. W przypadku powtórnego nieprawidłowego wykonania tego samego zadania egzaminacyjnego egzaminator informuje osobę o negatywnym wyniku egzaminu praktycznego. * NOWY PROTOKÓŁ EGZAMINU PRAKTYCZNEGO: równocześnie, egzaminator wpisuje do nowego wzoru druku egzaminu praktycznego oceny. * OSOBA STWARZAJĄCA ZAGROŻENIE DLA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO: Sprecyzowano powody, dla których kandydat na kierowcę nie nadaje się do samodzielnej jazdy. Za osobę stwarzającą zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego uznawany będzie kandydat, który dwa razy źle wykona zadania - jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu. Jeśli ktoś nie potraci utrzymać właściwego toru jazdy na placu przy małej prędkości. Dyskwalifikuje przejechanie kołem przez linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk, najechanie albo potrącenie pachołka lub tyczki. * SPRAWDZANIE STANU TECHNICZNEGO PODSTAWOWYCH ELEMENTÓW ODPOWIEDZIALNYCH ZA BRD: Ustawodawca zniósł obowiązek sprawdzania na placu manewrowym wszystkich elementów związanych ze stanem technicznym pojazdu. Teraz losowane będą dwa zadania i umiejętność ich sprawdzenia będzie stanowiła podstawę oceny. Przy czym jeden z nich to jeden z płynów eksploatacyjnych bądź sygnał dźwiękowy, a drugi – jeden z rodzajów występujących w pojeździe świateł. Kandydat na kierowcę powinien co najmniej wskazać gdzie i przy użyciu jakich przyrządów lub wskaźników sprawdza się poziom odpowiednich płynów w pojeździe. W przypadku sprawdzenia świateł hamowania STOP lub świateł cofania osoba egzaminowana może poprosić egzaminatora o potwierdzenie działania światła zewnętrznego. * NARUSZENIA POROWUJĄCE PRZERWANIE EGZAMINU: Wprowadzono dwa dodatkowe znaki drogowe, których naruszenie powoduje bezpośrednie przerwanie egzaminu (znak STOP oraz POWIERZCHNIA WYŁĄCZONA); * KANDYDAT OTRZYMUJE ARKUSZ PRZEBIEGU EGZAMINU: Po zakończeniu egzaminu praktycznego, osoba egzaminowana zawsze otrzymuje arkusz przebiegu egzaminu praktycznego. * KOLEJNY TERMIN EGZAMINU: nie będzie przepisu, który nakładał na egzaminującego obowiązek wyznaczenia kolejnego terminu w ciągu miesiąca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 9 Czerwiec 2009 Share Napisano 9 Czerwiec 2009 Znak STOP i nieszczęsny "azyl" jest nagminnie ignorowany przez kierowców. Stąd pewnie tak rygorystyczne podejście do tematu. Nie ma, że boli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 9 Czerwiec 2009 Share Napisano 9 Czerwiec 2009 Znak STOP i nieszczęsny "azyl" jest nagminnie ignorowany przez kierowców. Stąd pewnie tak rygorystyczne podejście do tematu. Nie ma, że boli I tak trzymać znaki i oznaczenia są po to żeby ich przestrzegać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 9 Czerwiec 2009 Share Napisano 9 Czerwiec 2009 w szczególności na egzaminie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.