mirek.g Napisano 10 Marzec 2009 Share Napisano 10 Marzec 2009 Witam kolegów,byłem na szkoleniu i demonstrowano przypadek Autobusu DMC 3500 kg masa własna 2800 kg a liczba miejsc 19.Zginęły 3 osoby w wyniku wypadku na autostradzie w Niemczech.Współczuję diagnoście ,który dokonał zmian.Uczulam na ładowność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 10 Marzec 2009 Share Napisano 10 Marzec 2009 To jeden pasażer nie spełna 37kg. Diagnosta pewnie myślał o chudych pasażerach, albo nie dożywionych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 10 Marzec 2009 Share Napisano 10 Marzec 2009 Diagnosta pewnie myślał o chudych pasażerach, albo nie dożywionych. Oj tam zaraz niedożywionych Przeciętny chińczyk z plantacji ryżu mieści się w tej normie i to z plecakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 11 Marzec 2009 Share Napisano 11 Marzec 2009 Byście się wstydzili,powinniście współczuć diagnoście a nie żartować. Może chłop słaby był z matematyki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz Napisano 11 Marzec 2009 Share Napisano 11 Marzec 2009 Witam kolegów,byłem na szkoleniu i demonstrowano przypadek Autobusu DMC 3500 kg masa własna 2800 kg a liczba miejsc 19.Zginęły 3 osoby w wyniku wypadku na autostradzie w Niemczech.Współczuję diagnoście ,który dokonał zmian.Uczulam na ładowność. Ten przypadek był omawiany w Katowicach w ostatni piątek?jężeli to to samo szkolenie to chyba miejsc było 18 ale to nie robi i tak za wielkiej róznicy,pojazd ten zarejestrowany był w Lubuskiem podobno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 11 Marzec 2009 Share Napisano 11 Marzec 2009 Jest tylko jeszcze pytanie jak WK to zarejestrowało , przecież to na pierwszy rzut oka widać że liczba miejsc jest zbyt duża. A jak jest słaby z matmy to może zażyczyć opinii rzeczoznawcy, może ten lepiej by liczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 12 Marzec 2009 Share Napisano 12 Marzec 2009 Byście się wstydzili,powinniście współczuć diagnoście a nie żartować.Może chłop słaby był z matematyki a może liczył nie miejsca ale ilość załączników włożonych w DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WRD Napisano 13 Marzec 2011 Share Napisano 13 Marzec 2011 Chciałbym odnowić trochę temat autobusów przerobionych z ciężarowych. Proszę o poradę na co szczególnie zwracać uwagę w takich pojazdach. Mam na myśli również te sprowadzone z GB bo z tego co obserwuję to trochę tego jeździ, a nie jestem szczególnie przekonany do ich sprawności. Pozdrawiam wszystkich solidnych diagnostów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Marzec 2011 Share Napisano 14 Marzec 2011 Proszę o poradę na co szczególnie zwracać uwagę w takich pojazdach. Uważam, że w przypadku autobusów przerobionych z ciężarówek należy zwrócić uwagę na ilość miejsc siedzących, oraz stojących. Jeżeli taki autobus posiada miejsca stojące to należy sprawdzić, czy posiada uchwyty umożliwiajace trzymanie się pasażerów i to nie tylko tych rosłych ale też i tych o wzroście 150 cm jak i dzieci (w mojej ocenie rurka zwieszona na wysokości 180 cm pod dachem autobusu nie może byc jedynym uchwytem dla pasażerów. Należało by także sprawdzić w oparciu o datę pierwszej rejestracji czy autobus powinien posiadać pasy bezpieczeństwa - jeżeli tak to czy faktycznie je posiada. Inna kwestja jest to czy zastosowano prawidłowy przelicznik wagi pasżerów. Przelicznik 68 kg na osobe dotyczy tylko autobusów miejskich a taki autobus powinien posiadać przynajmniej dwoje drzwi po prawej stronie. Tego warunku nie spełnia większość małych autobusów a zatem nie moga byc one traktowane jako autobusy miejskie. Warto równiez sprawdzić czy autobus posiada 2 gaśnice, co prawda wymóg ten dotyczy autobusu o długości powyżej 6m ale w praktyce krótsze autobusy występuja bardzo rzadko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Marzec 2011 Share Napisano 14 Marzec 2011 Uważam, że w przypadku autobusów przerobionych z ciężarówek należy zwrócić uwagę na ilość miejsc siedzących, oraz stojących. Jeżeli taki autobus posiada miejsca stojące to należy sprawdzić, czy posiada uchwyty umożliwiajace trzymanie się pasażerów i to nie tylko tych rosłych ale też i tych o wzroście 150 cm jak i dzieci (w mojej ocenie rurka zwieszona na wysokości 180 cm pod dachem autobusu nie może byc jedynym uchwytem dla pasażerów.Należało by także sprawdzić w oparciu o datę pierwszej rejestracji czy autobus powinien posiadać pasy bezpieczeństwa - jeżeli tak to czy faktycznie je posiada. Inna kwestja jest to czy zastosowano prawidłowy przelicznik wagi pasżerów. Przelicznik 68 kg na osobe dotyczy tylko autobusów miejskich a taki autobus powinien posiadać przynajmniej dwoje drzwi po prawej stronie. Tego warunku nie spełnia większość małych autobusów a zatem nie moga byc one traktowane jako autobusy miejskie. Warto równiez sprawdzić czy autobus posiada 2 gaśnice, co prawda wymóg ten dotyczy autobusu o długości powyżej 6m ale w praktyce krótsze autobusy występuja bardzo rzadko. Podstawową sprawą, często zapominaną są oryginalne miejsca kotwiczenia foteli i pasów. Czyli bez wymiany płyty podłogowej taka przeróbka często nie jest możliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WRD Napisano 14 Marzec 2011 Share Napisano 14 Marzec 2011 Podstawową sprawą, często zapominaną są oryginalne miejsca kotwiczenia foteli i pasów. Czyli bez wymiany płyty podłogowej taka przeróbka często nie jest możliwa - Jak to praktycznie sprawdzić ? ( mocowanie foteli to śruby wzmacniane symbol 8.8 ale co jeszcze ??? ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Marzec 2011 Share Napisano 14 Marzec 2011 Podstawową sprawą, często zapominaną są oryginalne miejsca kotwiczenia foteli i pasów. Czyli bez wymiany płyty podłogowej taka przeróbka często nie jest możliwa. I tak i nie. W większości przypadków fotele w takich autobusach nie są kotwione do podłogi a do specjalnego stelażu (ślepa podłoga), która wykonuje firma dokonująca zabudowy autobusu. W takim przypadku raczej trudno doszukiwać się oryginalności miejsc kotwienia, bo w pewnym stopniu są one oryginalne, bo wykonane przez firme dokonywującą zabudowy. Jeżeli chodzi o kotwienie pasów bezpieczeństwa to w większości przypadków fotele są wyposażone w zintegrowane pasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 16 Marzec 2011 Share Napisano 16 Marzec 2011 fotele w takich autobusach nie są kotwione do podłogi a do specjalnego stelażu (ślepa podłoga), ....no właśnie. Czy na wypadek nieszczęścia będzie można znaleźć osobę lub instytucję, która weźmie na siebie odpowiedzialność za taką konstrukcję? Producent pojazdu stwierdzi całkowity brak swej winy (i będzie miał rację) bo on tego nie konstruował. Wykonawca przeróbki stwierdzi, że miał opinię biura konstrukcyjnego "General Engineering" o bezpieczeństwie konstrukcji, ale niestety biuro to zamknęło przedwczoraj swą działalność. Ciekawe kto będzie wtedy tym najgorszym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 16 Marzec 2011 Share Napisano 16 Marzec 2011 Ciekawe kto będzie wtedy tym najgorszym... Czemu ciekawe ???Diagnosta ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 18 Marzec 2011 Share Napisano 18 Marzec 2011 Odnośnie mocowania foteli do płyty. Czy jeżeli widać od spodu, ze mocowanie jest przykręcone w specjalnej szynie, to możemy to przyjąć za odpowiednie. Nie rzadko widziałem w t4 najczęściej, jak fotele przykręcone są bezpośrednio do podłogi bez żadnych zabezpieczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.