Skocz do zawartości

Przerobiony ciężarowy na autobus.Ostrzeżenie


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,byłem na szkoleniu i demonstrowano przypadek Autobusu DMC 3500 kg masa własna 2800 kg a liczba miejsc 19.Zginęły 3 osoby w wyniku wypadku na autostradzie w Niemczech.Współczuję diagnoście ,który dokonał zmian.Uczulam na ładowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta pewnie myślał o chudych pasażerach, albo nie dożywionych.

 

Oj tam zaraz niedożywionych ;)

Przeciętny chińczyk z plantacji ryżu mieści się w tej normie i to z plecakiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,byłem na szkoleniu i demonstrowano przypadek Autobusu DMC 3500 kg masa własna 2800 kg a liczba miejsc 19.Zginęły 3 osoby w wyniku wypadku na autostradzie w Niemczech.Współczuję diagnoście ,który dokonał zmian.Uczulam na ładowność.

Ten przypadek był omawiany w Katowicach w ostatni piątek?jężeli to to samo szkolenie to chyba miejsc było 18 ale to nie robi i tak za wielkiej róznicy,pojazd ten zarejestrowany był w Lubuskiem podobno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko jeszcze pytanie jak WK to zarejestrowało , przecież to na pierwszy rzut oka widać że liczba miejsc jest zbyt duża.

A jak jest słaby z matmy to może zażyczyć opinii rzeczoznawcy, może ten lepiej by liczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byście się wstydzili,powinniście współczuć diagnoście a nie żartować.

Może chłop słaby był z matematyki :shock:

 

a może liczył nie miejsca ale ilość załączników włożonych w DR :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Chciałbym odnowić trochę temat autobusów przerobionych z ciężarowych. Proszę o poradę na co szczególnie zwracać uwagę w takich pojazdach. Mam na myśli również te sprowadzone z GB bo z tego co obserwuję to trochę tego jeździ, a nie jestem szczególnie przekonany do ich sprawności.

Pozdrawiam wszystkich solidnych diagnostów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o poradę na co szczególnie zwracać uwagę w takich pojazdach.

 

Uważam, że w przypadku autobusów przerobionych z ciężarówek należy zwrócić uwagę na ilość miejsc siedzących, oraz stojących. Jeżeli taki autobus posiada miejsca stojące to należy sprawdzić, czy posiada uchwyty umożliwiajace trzymanie się pasażerów i to nie tylko tych rosłych ale też i tych o wzroście 150 cm jak i dzieci (w mojej ocenie rurka zwieszona na wysokości 180 cm pod dachem autobusu nie może byc jedynym uchwytem dla pasażerów.

Należało by także sprawdzić w oparciu o datę pierwszej rejestracji czy autobus powinien posiadać pasy bezpieczeństwa - jeżeli tak to czy faktycznie je posiada.

Inna kwestja jest to czy zastosowano prawidłowy przelicznik wagi pasżerów. Przelicznik 68 kg na osobe dotyczy tylko autobusów miejskich a taki autobus powinien posiadać przynajmniej dwoje drzwi po prawej stronie. Tego warunku nie spełnia większość małych autobusów a zatem nie moga byc one traktowane jako autobusy miejskie.

Warto równiez sprawdzić czy autobus posiada 2 gaśnice, co prawda wymóg ten dotyczy autobusu o długości powyżej 6m ale w praktyce krótsze autobusy występuja bardzo rzadko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że w przypadku autobusów przerobionych z ciężarówek należy zwrócić uwagę na ilość miejsc siedzących, oraz stojących. Jeżeli taki autobus posiada miejsca stojące to należy sprawdzić, czy posiada uchwyty umożliwiajace trzymanie się pasażerów i to nie tylko tych rosłych ale też i tych o wzroście 150 cm jak i dzieci (w mojej ocenie rurka zwieszona na wysokości 180 cm pod dachem autobusu nie może byc jedynym uchwytem dla pasażerów.

Należało by także sprawdzić w oparciu o datę pierwszej rejestracji czy autobus powinien posiadać pasy bezpieczeństwa - jeżeli tak to czy faktycznie je posiada.

Inna kwestja jest to czy zastosowano prawidłowy przelicznik wagi pasżerów. Przelicznik 68 kg na osobe dotyczy tylko autobusów miejskich a taki autobus powinien posiadać przynajmniej dwoje drzwi po prawej stronie. Tego warunku nie spełnia większość małych autobusów a zatem nie moga byc one traktowane jako autobusy miejskie.

Warto równiez sprawdzić czy autobus posiada 2 gaśnice, co prawda wymóg ten dotyczy autobusu o długości powyżej 6m ale w praktyce krótsze autobusy występuja bardzo rzadko.

 

Podstawową sprawą, często zapominaną są oryginalne miejsca kotwiczenia foteli i pasów. Czyli bez wymiany płyty podłogowej taka przeróbka często nie jest możliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawową sprawą, często zapominaną są oryginalne miejsca kotwiczenia foteli i pasów. Czyli bez wymiany płyty podłogowej taka przeróbka często nie jest możliwa

 

- Jak to praktycznie sprawdzić ?

( mocowanie foteli to śruby wzmacniane symbol 8.8 ale co jeszcze ??? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawową sprawą, często zapominaną są oryginalne miejsca kotwiczenia foteli i pasów. Czyli bez wymiany płyty podłogowej taka przeróbka często nie jest możliwa.

 

I tak i nie. W większości przypadków fotele w takich autobusach nie są kotwione do podłogi a do specjalnego stelażu (ślepa podłoga), która wykonuje firma dokonująca zabudowy autobusu. W takim przypadku raczej trudno doszukiwać się oryginalności miejsc kotwienia, bo w pewnym stopniu są one oryginalne, bo wykonane przez firme dokonywującą zabudowy.

Jeżeli chodzi o kotwienie pasów bezpieczeństwa to w większości przypadków fotele są wyposażone w zintegrowane pasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotele w takich autobusach nie są kotwione do podłogi a do specjalnego stelażu (ślepa podłoga),

....no właśnie. Czy na wypadek nieszczęścia będzie można znaleźć osobę lub instytucję, która weźmie na siebie odpowiedzialność za taką konstrukcję? Producent pojazdu stwierdzi całkowity brak swej winy (i będzie miał rację) bo on tego nie konstruował. Wykonawca przeróbki stwierdzi, że miał opinię biura konstrukcyjnego "General Engineering" o bezpieczeństwie konstrukcji, ale niestety biuro to zamknęło przedwczoraj swą działalność. Ciekawe kto będzie wtedy tym najgorszym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie mocowania foteli do płyty. Czy jeżeli widać od spodu, ze mocowanie jest przykręcone w specjalnej szynie, to możemy to przyjąć za odpowiednie. Nie rzadko widziałem w t4 najczęściej, jak fotele przykręcone są bezpośrednio do podłogi bez żadnych zabezpieczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.