janmarek Napisano 14 Kwiecień 2009 Napisano 14 Kwiecień 2009 Dostałem do podpisania Umowę o zakazie konkurencji w czasie trwania stosunku pracy. Czy to jest normalne w tych czasach czy może ja się za wcześnie urodziłem. Pracuję jako diagnosta 3 lata i dopiero teraz dostałem taką lojalkę do podpisu. Sprawa jest taka że ja już pracuję na innej stacji na pół etatu.Moje pytania jest takie. 1/ Czy ktoś też coś takiego podpisywał? 2/ Czy ja muszę to podpisać i czy po 3 latach pracy nie jest troche za póżno żebym sie teraz o tym dowiedział (pytałem sie w WK i oni nie widzą żadnych przeciwskazań) 3/ Czy to jest zgodne z kodeksem pracy? 4/ Czy ja jestem urzędnikiem państwowym (podobno urzędnicy muszą się pytać pracodawcy czy mogą pracować gdzie indziej) 5/Czy ja popełniłem błąd podpisując umowę z tzw. konkuręcją? Gdzie jest to napisane że nie mogę pracować na innej SKP? Jak ktoś się orientuje w tych sprawach to proszę o odpowiedż popartą jakimiś podstawami prawnymi. Cytuj
Psuj Napisano 14 Kwiecień 2009 Napisano 14 Kwiecień 2009 1 - ja miałem kiedyś, ale to dlatego, że firmami zafundowała uprawnienia 2 - nie, nie musisz. Co najwyżej pracodawca może to potraktować jako nie przyjecie nowych warunków pracy i wykorzystać jako powód do zwolnienia cię (a nawet nie jestem pewien czy może), ja bym tak nie pękał 3 - tak jest to zgodne z kodeksem 4 - tylko urzędnicy podpisujący decyzje administracyjne nie mogą pracować na innych etatach, ty możesz, poza tym pracujesz u prywaciarza 5 - nie nie popełniłeś błędu, możesz pracować nawet na stacji bramę dalej Podstaw prawnych nie szukaj, bo nie ma sensu. Prawdopodobnie twój pracodawca chce sobie "przywłaszczyć" ciebie na własność. Ja bym się zgodził za bardzo dużą podwyżką, czyli "nie chcesz żebym dorabiał, to daj mi tyle żebym nie musiał" Cytuj