DariuszSawicki Napisano 21 Kwiecień 2009 Share Napisano 21 Kwiecień 2009 Witam Panów serdecznie. To mój pierwszy post na forum więc się krótko przedstawię. Nazywam się Dariusz Sawicki i prowadzę firmę usługową zajmującą się rejestracją pojazdów i zmianą przeznaczenia pojazdów. Nasza główna działalność to reprezentacja naszych klientów - firm i osób fizycznych w urzędach komunikacji, celnym i skarbowym. Zajmujemy się także tłumaczeniami dokumentów i pośredniczymy w sprzedaży oświadczeń o recyklingu pojazdów - dotyczy firm przywożących samochody z zagranicy. Moja firma nazywa się Prowent Dariusz Sawicki, siedziba znajduje się we Wrocławiu. Nasza strona to www.RejestracjaSamochodu.pl prowadzę też blog pod adresem www.ekademia.pl/blog/dariuszsawicki PYTANIE firma zmieniła autobus Ikarus na pomoc drogową poprzez demontaż przegubu i montaż odpowiedniego wyposażenia. 1. Czy po takiej zmianie DMC może się nie zmienić? jest to przecież max dopuszczalna przez producenta masa 2. jak ustalacie nacisk na oś. DMC to 22500 kg były 3 osie teraz są 2 3. jaki jest obecnie max dopuszczalny nacisk na oś z góry dziękuję z odpowiedź pozdrawiam Dariusz Sawicki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Kwiecień 2009 Share Napisano 21 Kwiecień 2009 To we Wrocławiu już można dokonać zmiany rodzaju pojazdu bez homologacji? Dolnośląskie wykazywało "beton" w tym temacie - wystarczy przejrzeć to forum Opisana zmiana jest daleko idąca i raczej żadna SKP nie posiada sprzętu i doświadczenia, aby samodzielnie ocenić zakres zmian i ich zgodność z przepisami. Niezbędna wydaje się opinia rzeczoznawcy samochodowego. Nacisk na oś zależy od jej konstrukcji i jej roli w pojeździe. Szczegółowe warunki znajdują się w Dz.U.Nr 32 z 2003 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DariuszSawicki Napisano 21 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 21 Kwiecień 2009 trafiłem na taki post http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4097 i dodatkowo z działu dokumenty przeglądnąłem rozporządzenia dotyczące warunków technicznych i z tego co rozumiem to taki pojazd może mieć max DMC i naciski: Dz.U.2004.103.1085 §3.1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku: 6) dwuosiowego pojazdu samochodowego - 18 ton; §5.1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku: 1) pojedynczej osi nienapędowej - 10 ton; 4) pojedynczej osi napędowej: a) pojazdów, o których mowa w §3 ust. 1 pkt 2 i 3 - 11,5 tony, b) pojazdów, o których mowa w §3 ust. 1 pkt 4, 5, 6, 7, 8 i 9 - 11,5 tony; Rzeczoznawca już zrobił opinię, mam też badanie techniczne ale jak kolega wspomniał trafiono na problem - urząd zażądał homologacji od producenta (który już nie istnieje). Dziękuję za odpowiedź. Odezwę się w temacie jak nam idzie z rejestracją tego pojazdu. pozdrawiam Dariusz Sawicki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Kwiecień 2009 Share Napisano 21 Kwiecień 2009 To we Wrocławiu już można dokonać zmiany rodzaju pojazdu bez homologacji? No czyli jednak nie można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DariuszSawicki Napisano 21 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 21 Kwiecień 2009 można ale bez zmiany DMC W tym przypadku obecne stanowisko kierownictwa urzędu jest takie, że należy wystąpić o nową homologację do producenta zgodnie z § 14. Rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów. 4.35) W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się: 1) dowód rejestracyjny pojazdu; 2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi. pozdrawiam Dariusz Sawicki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Kwiecień 2009 Share Napisano 21 Kwiecień 2009 Chodzi tu zatem nie tyle o homologację, co o poświadczenie, że ten typ pojazdu był homologowany w wariantach również na wnioskowana wartość. Dokument taki to nic nadzwyczajnego, bo wiele modeli pojazdów ma zamienne homologacje, jednak w tym wypadku może być z wiadomych względów trudno o coś takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 22 Kwiecień 2009 Share Napisano 22 Kwiecień 2009 Ja bym się oparł na tym "i", które jest w przepisie. Stwierdziłbym, że ja nie zmieniam mas i nacisków a jedynie masy, naciski pozostawiając bez zmian. Dotarłbym do dokumentów Ikarusa określających dopuszczalne naciski na te osie, które pozostały i DMC po przeróbce określiłbym jako sumę tych dwóch osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DariuszSawicki Napisano 22 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 22 Kwiecień 2009 kolego abcs dzięki za radę. Ciekawa uwaga z "i" na pewno to wykorzystam w piśmie do urzędu kolego blakop również dziękuje, mimo że Ikarus już nie istnieje to takie pojazdy już jeżdżą po Polsce - postaram się o homologację takiego TYPU. pozdrawiam Dariusz Sawicki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 22 Kwiecień 2009 Share Napisano 22 Kwiecień 2009 Moim zdaniem producentem tego pojazdu jest firma dokonująca w tym przypadku zmianę rodzaju pojazdu i jednocześnie zabudowę. Jeśli jest to jedna sztuka rocznie to zwolniona jest z homologacji. Jeśli zaś chodzi o naciski to przyjąłbym te z i i II osi (z tabliczki znamionowej uwzględniająć ograniczenia administracyjne) , a DMC suma nacisków, lecz nie więcej niż 18 ton. Przy badaniu należałoby jeszcze aktualizować tabliczkę znamionową (czytaj: wykreślić 3 oś i DMC i wybić tabliczkę zastępczą). Z tego co piszecie to WK we Wrocławiu pewnie jeszcze na SAMA chciałoby homologację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Kwiecień 2009 Share Napisano 22 Kwiecień 2009 Kompletacja nowego pojazdu to OK - możemy wtedy mówić, że ten kto zabudowuje jest producentem, jednak zmiany wprowadzane w użytkowanym, zarejestrowanym pojeździe to już nie produkcja moim zdaniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 22 Kwiecień 2009 Share Napisano 22 Kwiecień 2009 Moim zdaniem producentem tego pojazdu jest firma dokonująca w tym przypadku zmianę rodzaju pojazdu i jednocześnie zabudowę.Jeśli jest to jedna sztuka rocznie to zwolniona jest z homologacji. Pojazd zarejestrowany i użytkowany wiele lat chcesz jeszcze raz "wyprodukować"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 A ja mam takie pytanko. Jak ustalacie naciski na osie w motorach, chodzi mi o to ile procent na przednią oś a ile na tylnią ? Czy naciski po zsumowaniu muszą zgadzać się z DMC czy suma nacisków może być większa od DMC czy powinna być taka sama ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 ja ustalam na tylną trochę więcej ,ale po zsumowaniu mają się zgadzać zd.m.c. chyba że mam daną markę w katalogu to piszę z katalogu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 Ja się opieram na nośności opon. Troszkę obniżając otrzymaną sumę. To daje wynik większy niż DMC. Sądzę jednak, że suma nacisków na osie może przekraczać DMC bo rozkłady masy na motocyklu mogą zmieniać się dużo bardziej niż w samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 Oczywiście, że suma nacisków przekracza dmc pojazdu. Czy to motocykl, czy samochód. Wszystko przecież zależy jak obciążymy pojazd. Na przykład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 tabliczka rzecz święta tak producent wyliczył to tak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 tabliczka rzecz święta tak producent wyliczył to tak ma być Tylko na tabliczce motocykla nie ma nacisków na osie, i na razie nikt nie dał mi konkretnej odpowiedzi. Ja pytam się o różnicę procentową między osiami ? Może ktoś zna jakieś przeliczniki czy coś takiego istnieje, może jest to gdzieś napisane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 Mysle ze nie mozna tego uogolniac. W zaleznosci od tego jaki jest to motor czy sportowy czy miejski to srodek ciezkosci i naciski rozkladaja sie inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 Ja pytam się o różnicę procentową między osiami ? Na przód daj 50% dmc a na tył 75% i będzie dobrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 Na przód daj 50% dmc a na tył 75% i będzie dobrze... Dawałem zawsze 50/50% i nie było zwrotów ale teraz po konsultacji i po tym co napisał Psuj będę dawał tyle co mi napisał , zobaczymy czy mój WK czasem nie sumuje dwóch nacisków żeby mu wyszło równe DMC, czy nie zwraca na to uwagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebastian Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 Ja tez zawsze w motocyklu daje na przod 50% a okolo 70-75% na tyl choc zgadzam sie z kolegami ze kazdy motocykl w zaleznosci od przenzaczenia ma inaczej rozlozony nacisk na osie. Ale narazie tak jest dobrze i WK nie zwraca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 Kompletacja nowego pojazdu to OK - możemy wtedy mówić, że ten kto zabudowuje jest producentem, jednak zmiany wprowadzane w użytkowanym, zarejestrowanym pojeździe to już nie produkcja moim zdaniem... No to kto jest producentem IKARUSA - pomoc drogowa. A jeśli nawet jest tak jak mówisz to homologacja już nie jest potrzebna i zawsze jest ta 1 sztuka / rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 Dawałem zawsze 50/50% i nie było zwrotów ale teraz po konsultacji i po tym co napisał Psuj będę dawał tyle co mi napisał , zobaczymy czy mój WK czasem nie sumuje dwóch nacisków żeby mu wyszło równe DMC, czy nie zwraca na to uwagi Ja nie podaję nacisków w motocyklach i motorowerach i jak dotąd żadne zaświadczenie nie zostało cofnięte A jaką DMC motorowerów podajecie? Nie ma tego w żadnych katalogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 A jaką DMC motorowerów podajecie? Nie ma tego w żadnych katalogach. Trzeba improwizować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 A jaką DMC motorowerów podajecie? Nie ma tego w żadnych katalogach. W niektórych są. A na tabliczce też powinno być. Gorzej z innymi parametrami bo trza naprawdę duuuużo szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.