Skocz do zawartości

Nowy pojazd od dealera - zmiana z osobowego na ciezarowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

W zwiazku ze zmianami przepisow skarbowych coraz wiecej klientow pyta sie o taka mozliwosc.

 

Temat ostatni:

 

Pajero 7 osobowy, homologowany jako osobowy. Klient chce wymontowac dwa fotele zamontowac kratke i zmienic na ciezarowy. Co ciekawe nastepna partia tych aut juz tak jest przerabiana i homologowana u tego samego dealera. A tu zostal ostatni z wczesniejszej dostawy i klient chce go kupic.

Czy wystarczy samo zaswiadczenie od przedsiebiorcy przerabiajacego samochody i BT???

Napisano

Czy ten pojazd jest już zarejestrowany? Bo jeżeli tak do przedsiębiorcy po zmiany konstrukcyjne i do WK.

Napisano

Czesc

Czy ten pojazd jest już zarejestrowany? Bo jeżeli tak do przedsiębiorcy po zmiany konstrukcyjne i do WK.

 

Ani wlasnie...ale jest nowy-niezarestrowany, a nowy pojazd podlega rejestracji na podstawie homologacji - a ten niestety ma na sam osobowy.

Problem w tym ze jak kupi osobowy to nie odliczy VAT-u i stad zapewne te kombinacje.

I mi sie cos zdaje ze bez homo tego nie przeskoczy.

Napisano

No i tu jest pies pogrzebany wg. mnie nie da się zrobić zmian konstrukcyjnych przed pierwszą rejestracją

Więc klient musi sobie dobrze przemyśleć czy mu się to opłaca bo VAT-u nie odpisze

Pozdrawiam

Napisano

A dlaczego się nie da? A jak niby wygląda zabudowa jednostkowa? Toż to klasyczna zmiana przed pierwszą rejestracją.

Napisano

Czesc

 

A dlaczego się nie da? A jak niby wygląda zabudowa jednostkowa? Toż to

klasyczna zmiana przed pierwszą rejestracją.

 

Zabudowa jednostkowa ??? Poczytalem na forum ale czy ten przepis nie zniknal juz z Dz.U. ???

natomiast Dz.U. 186 z 2007 poz 1322 par 2 ust 6 mowi o wyciagu ze swiadectwa homologacji.

Czyli trzeba probowa rejstrowac pojazd jako wyprodukowany w ilosci 1 szt rocznie, bez homologacji producenta. Zakupic nowke w salonie zdemontowac siadzenia zamontowac przegrode-kratke i z wnioskiem do WK ???

Dobrze kombinuje???

Napisano

Nic nie zniknęło. Zabudowa i import jednostkowy nadal istnieją i są zwolnione z obowiązku uzyskania homologacji (art.68.17 PoRD)

Napisano

Nie wiem, czy jest tylko jakaś różnica przy homologacji cząstkowej, a pełnej. Bo podany wyżej przykład podchodzi pod to drugie.

Druga sprawa, klient musi najpierw kupić pojazd żeby go przebudować a wtedy z VAT-u nici.

Chyba, że dealer przerobi mu to we własnym zakresie i dopiero sprzeda jako produkcja jednostkowa i samochód ciężarowy - bez homologacji.

 

A bez homologacji w Urzędzie Skarbowym nic nie załatwi.

Napisano
A dlaczego się nie da? A jak niby wygląda zabudowa jednostkowa? Toż to klasyczna zmiana przed pierwszą rejestracją.

 

Fizycznie i technicznie owszem.

Zgodnie z przepisami to dwa różne zagadnienia z różnych artykułów PORD.

 

Art. 66. 4. Zabrania się:

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji,

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

 

Art. 68.17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu:

4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów.

Napisano

Siemka

Czyli jakby nie patrzec zadek zawsze z tylu...okazalo sie ze caly raban jest o to zeby zmienic rodzaj pojazdu u dealera i odliczyc VAT. Bo roznica miedzy osobowym a ciezarowym to 8000 pln. Ale nauka jest na przyszlosc.

Dziekuje

  • 2 months later...
Napisano
Nic nie zniknęło. Zabudowa i import jednostkowy nadal istnieją i są zwolnione z obowiązku uzyskania homologacji (art.68.17 PoRD)

 

Możesz trochę rozwinąć wątek zabudowy jednostkowej? Jak to konkretnie działa?

 

pozdrawiam

 

Dariusz Sawicki

Napisano

jak wygląda procedura, gdzie i jak się to załatwia

 

pozdrawiam

 

Dariusz Sawicki

Napisano

Zabudowa jednostkowa?

W skrócie - każdy wyprodukowany pojazd musi uzyskać homologację udzielana przez MI. Występuje o nią producent pojazdu. Przy czym jeżeli pojazd DANEGO TYPU (nie egzemplarz) został wyprodukowany jako jedyny w danym roku kalendarzowym, to nie trzeba go homologować, a wystarczy poddać badaniu technicznemu przed pierwszą rejestracją. Za producenta pojazdu uważa się również podmiot dokonywujący zabudowy pojazdów.

 

Czyli kupujesz np. podwozie samochodu ciężarowego i budujesz na nim np. bar. Jeśli nie robisz tego więcej niż raz w roku to produkcja (kompletacja) przez Ciebie tego samochodu nie jest objęta obowiązkiem uzyskania homologacji. Oczywiście bazą do zabudowy może być też nie podwozie, ale kompletny pojazd - np przebudowa furgonetki na pogotowie itp.

 

Podmiot dokonujący zabudowy pojazdu w zasadzie nie musi mieć konkretnego profilu działalności jak to ma miejsce przy przebudowie związanej ze zmianą rodzaju pojazdu, choć wiele WK bezpodstawnie tego wymaga.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.