Skocz do zawartości

Nadwozie fabryczne na pojazd typu "SAM''


syncros
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiedomo przepisy pozwalaja na zmodyfikowanie nadwozia seryjnego samochodu np. wymiana silnika i o ile nowy silnik wystepowal w tym modelu to modyfikacja jest prosta do przeprowadzenia i uzyskanie wpisu w DR informujacego o silniku jest w miare latwe. Z tego co wyczytalem sprawa rozbija sie o homologacje samochodu.

Jednak w przypadku zastosowania czesci ktore nie sa homologowane razem z samochodem zeby wszystko bylo w porzadku trzeba by zadbac o homologacje co jest oczywiscie nie jest nie do przeprowadzenia, ale mija sie z celem. Pozostaje nam w tym przypadku rejestracja pojazdu jak "SAM"

I tu mam pytanie, jak krok po kroku taki proces przebiega, zaczynamy od tego ze kupujemy karoserie, mamy na nia umowe kupna sprzedazy, skarbowce oddalismy swoje bo kosztowala nas wiecej jak 500 zl. Wiadomo ze taka karoseria ma cechy identyfikacyjne jak chocby VIN ktory jest przeszkoda w zbudowaniu naszego cacka. Jak pozbyc sie VINu? Czy jest to konieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • bohdang

    6

  • blakop

    8

  • mirek.g

    5

  • syncros

    11

Czy zdajesz sobie sprawę, że pytasz o rzeczy nielegalne? To ogólnopolskie forum i wiele osób tutaj nie jest anonimowe. Nie sądzisz chyba, że nagle zaczniemy to rozpowszechniać metody zacierania cech identyfikacyjnych itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo ze taka karoseria ma cechy identyfikacyjne jak chocby VIN ktory jest przeszkoda w zbudowaniu naszego cacka. Jak pozbyc sie VINu? Czy jest to konieczne?

 

Temat z cyklu:

- podoba mi się Laguna gościa mieszkającego na innym osiedlu, w jaki sposób ją pożyczyć żeby nie wylądować na dołku,

lub też

- chcę pożyczyć radio z jednego z aut, jak wybić szybę żeby było najmniej huku,

ewentualnie,

- moje odciski palców są w bazie policyjnej, jak je usunąć, podajcie namiary na dobrego chirurga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze zle zostalem zrozumiany. Nie pytam o rzeczy o ktorych tu piszecie. Interesuje mnie w ktorym momencie mam zadbac o zmiane VINu, czy mam najpierw zbudowac SAMa uzywajac seryjnego nadwozia i dopiero przy badaniu na SKP mi go usuna i nadadza nowy (o ile zmiany konstrukcyjne zakwalifikuja nadwozie do takiej zmiany) czy mam zadbac o to zanim zaczne przebudowywac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o rzeczach nierealnych,nie ma czegoś takiego jak zmiana nr VIN.Nie możesz wykorzystać oryginalnego nadwozia.Pojazd marki SAM-zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia,podwozia lub ramy konstrukcji własnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pytam o rzeczy o ktorych tu piszecie. Interesuje mnie w ktorym momencie mam zadbac o zmiane VINu, czy mam najpierw zbudowac SAMa uzywajac seryjnego nadwozia i dopiero przy badaniu na SKP mi go usuna

Nie Ty zadajesz konkretne pytania więc dostajesz konkretne odpowiedzi.Myślisz ze nie mamy co robić tylko myślimy jak sobie samemu załozyć kajdanki? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o rzeczach nierealnych,nie ma czegoś takiego jak zmiana nr VIN.Nie możesz wykorzystać oryginalnego nadwozia.Pojazd marki SAM-zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia,podwozia lub ramy konstrukcji własnej.

Czy jest jakas wykladnia jak interpretowac zdanie ? Dla mnie to brzmi tak: mozna wykorzystac jakies istniejace nadwodzie, jakies istniejace podwozie lub mozna zbudowac konstrukcje wlasna, nie wynika jasno ze nie mozna uzywac nadwozia samochodu. Jak to sie interpretuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest napisane "własnej konstrukcji",jak Tobie mam to inaczej wytłumaczyć,czyli wykonane przez Ciebie lub firmę itp.O tym mówi definicja pojazdu SAM . Dz U nr 164 poz 1161 z 14.09.2006 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dafinicja z ustawy: 1) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM". W takiej konstrukcji możesz wykorzystać podzespoły z różnych pojazdów, które muszą być zamontowane na nadwoziu własnej konstrukcji -to jest właśnie SAM a nie składak. Zwykle takie pojazdy buduje się na ramie. Nie sądzę by komuś opłacało się projektować i budować nadwozie samonośne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirek.g jest napisane lub ramy konstrukcji wlasnej jak by nie bylo wyrazu lub to wszystko by bylo oczywiste i tak jak piszesz. Skoro ustawodawca ujal to tak a nie inaczej to nie mozna tego pomijac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ustawodawca ujal to tak a nie inaczej to nie mozna tego pomijac.

 

Zgadza się, ale używając podstawowy element konstrukcyjny (oznakowany cechą identyfikacyjną), robisz składaka a nie SAM-a. Po drugie jak coś zostało wycofane i zezłomowane nie może zostać ponownie zarejestrowane (mowa nadal o podstawowym elemencie konstrukcyjnym z cechą identyfikacyjną), poza małymi wyjątkami.

 

Możesz sobie zrobić własną ramę i nałożyć na to karoserię, np żuka która była wymienna, bo tam cechę identyfikacyjną miała rama. Zakładając karoserie samonośną, np forda na ramę własnej konstrukcji nie robisz SAM-a na własnej ramie, tylko do oryginalnego forda dokładasz kupę złomu tworząc składaka, lub przeróbki konstrukcyjne naruszając warunki homologacji pojazdu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a, co to jest "pojazd wyprodukowany w ilości jednej sztuki rocznie", który to jest zwolniony z badań homologacyjnych? Przecież kazdy "sam" jest zbudowany z wszelakich części, które są w wielu wypadkach homologowane. Z tego co napisał PSUJ wynika, że jakby sobie Syncros sam z fabrycznych elementów pozgrzewał nadwozie np. Poloneza to bedzie to SAM a jak wezmie pozgrzewane to składak, a jak wytnie numer to bedzie bandytą. A ja zachodze w gołowę jak zarejstrowali ewolucje na Land Roverze, którymi polacy pojechali na Dakar. Może by tak ich do prokuratury nie bedzie nam tu RP reprezentował pojazd zarejestrowany wbrew prawu Njjaśniejsze III, a może nawet IV RP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisał PSUJ wynika,

 

Nooo... nie, bo wynika coś innego.

 

jakby sobie Syncros sam z fabrycznych elementów pozgrzewał nadwozie np. Poloneza to bedzie to SAM a jak wezmie pozgrzewane to składak

 

Skąd taki wniosek???? Bo ja się wypowiadałem do tego

zaczynamy od tego ze kupujemy karoserie, mamy na nia umowe kupna sprzedazy,

Czyli kupuję używana karoserie lub samochód. A inna sprawą jest to czy ktoś ci sprzeda NOWĄ karoserie samonośna????

 

a jak wytnie numer to bedzie bandytą.

 

Co najwyżej popełni przestępstwo, do bandytyzmy jeszcze daleko...

 

A ja zachodze w gołowę jak zarejstrowali ewolucje na Land Roverze, którymi polacy pojechali na Dakar.

 

Ja też...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mozna wykorzystac modyfikowana rame samochodu, np zuka do zbudowania SAMa to nadwozie samonosne tez mozna. Taka rama tez ma cechy identyfikacyjne i nie stanowi to przeszkody. A jak zmodyfikuje nadwozie samonosne, zmienie punkty mocowania zawieszenia, wytne sciane grodziowa razem z VINem, uklad napedowy z silnikien innego producenta, zaadoptuje inny uklad hamulcowy, wbuduje ktatke bezpieczenstwa to zbuduje skladaka!? Czy opisana przerobka nie pozwoli zakwalifikowac tak zbudowanego pojazdu jako SAM? Nie udalo mi sie znalezc przepisu ktory by tego zabranial, oczywiscie inna sprawa jest czy przerobki sa wykonane nalezycie ale nie o tym teraz piszemy.

Jeszcze jedna sprawa, nie znalazlem tez nigdzie ze podwozie badz nadwozie sluzace za dawce musi byc nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak otworzę fabrykę o nazwie "barczuk" i wyprodukuję samochód i nazwę go "barczuk 001" i będzie to pierwsza sztuka - to będzie się musiał nazywać SAM skoro ja mam na imię Piotr a nie SAM? Bo moim zdaniem - nie i nie bedę musiał na niego robić homologacji! A u jakiego dostawcy zamówię koła, silnik, ramę, nadwozie etc. to chyba będzie mój biznes i czy to bedą elementy nowe czy regenerowane to chyba też mój biznes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mozna wykorzystac modyfikowana rame samochodu, np zuka

 

No właśnie z żuka to sobie możesz karoserię wykorzystać, a nie ramę - tak napisałem wyżej. Nie przekręcaj moich słów.

 

wytne sciane grodziowa razem z VINem

 

Wracamy do tematu "pożyczę Twoje auto, wytnę vin i zarejestruję na siebie jako SAM"

 

Bo moim zdaniem - nie i nie bedę musiał na niego robić homologacji!

 

Ty swoje a ja swoje. A rób sobie nowy samochód, nie widzę problemu, ale jak przerobisz fabryczny to ci problemów zrobię sto i jeszcze jeden. Czaisz różnicę???

 

Pomijając to, że rozważamy czysto teoretycznie, bo ja jako diagnosta nie czuję się na tyle silny żeby wziąć na klatę odpowiedzialność za samochód który sam sobie zrobisz i pewnie grzecznie bym ci odmówił badania ze względu na brak możliwości technicznych do jego poprawnego wykonania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mozna wykorzystac modyfikowana rame samochodu, np zuka

No właśnie z żuka to sobie możesz karoserię wykorzystać, a nie ramę - tak napisałem wyżej. Nie przekręcaj moich słów.

Nie cytowalem ciebie wiec nie wiem skad pomysl ze to twoje slowa. A co do ramy to na forum mozna znalezc podobna informacje.

Ale wrocmy do tematu. Poki co ustalenia sa takie:

1- ustawodawca zezwala na takie przerobki

2- czesc diagnostow nie chce sie podejmowac wypuszczenia takiego samochodu na ulice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PoRD

Art. 66.

4. Zabrania sie:

5) wymiany nadwozia pojazdu posiadajacego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1

Ok, 3a pkt pierwszy na ktory sie powolujesz mowi Pojazd uczestniczący w ruchu powinien posiadać nadane przez producenta, z zastrzeżeniem art. 66a, cechy identyfikacyjne:

1. numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy; i odsyla nas do artykolu 66a dotyczacego omawianego tu SAMa ktory mowi 1. Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza producent.

2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:

1. zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM";

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosowanie fabrycznego nadwozia wyklucza zarejestrowanie pojazdu jako SAM

 

A inna sprawą jest to czy ktoś ci sprzeda NOWĄ karoserie samonośna????

niemożliwe z powodu przepisu art. 66. 4. 5) :D

 

Jak to sie interpretuje?

zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia konstrukcji własnej

zbudowanego przy wykorzystaniu podwozia konstrukcji własnej

zbudowanego przy wykorzystaniu ramy konstrukcji własnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...
  • 1 month later...

Odswierze temat, czyli wykorzystanie seryjnego nadwozia do budowy "sama".

Jak diagnosci widza zarejestrowanie pojazdu z seryjnie produkowanym nadwoziem ale bez numeru VIN? Zdobycie takiego nadwozia to zaden problem, mozna kupic na kazdym autozlomie jako zlom uzytkowy, legalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ominmy sprawe VINu, poprosu go nie ma i na dodatek jest to legalne. Koniec kropka. Powiedzmy ze zanabylem nadwozie od jakiegos teamu rajdowego, lub policja zatrzymala samochod bez VINu i po staniu 10 lat na parkingu poszedl na zlom gdzie go odkupilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.