Skocz do zawartości

Pierwsze BT pojazdu 1 szt rocznie.


sebastian

Rekomendowane odpowiedzi

To prawda w tych Dz.U. nic nie mowi sie o tej metodzie rejestracji - wiec czyzby zostalo nam robie standardowego badania okresowego z dipem????

Bo ja juz sie zgubilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    11

  • markes30

    9

  • sebastian

    7

  • Psuj

    3

markes - pojazdy jednostkowe sa nadal, bo art.68.17 PoRD się nie zmienił. Natomiast nie ma dla nich osobnej grupy badań. Nie używaj więc zwrotu, że "jednostkowych" już nie ma, bo SĄ - nie ma natomiast specjalistycznych badań dla nich (ale z punktu widzenia rejestracji nadal jednostkowe pojazdy są importowane i produkowane). Tak samo jak każde inne auto przechodzą badanie okresowe przed pierwsza rejestracją i to wszystko (okresowe z DIP). Coś się chyba zamotałeś tutaj kolego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markes - pojazdy jednostkowe sa nadal, bo art.68.17 PoRD się nie zmienił. Natomiast nie ma dla nich osobnej grupy badań. Nie używaj więc zwrotu, że "jednostkowych" już nie ma, bo SĄ - nie ma natomiast specjalistycznych badań dla nich (ale z punktu widzenia rejestracji nadal jednostkowe pojazdy są importowane i produkowane). Tak samo jak każde inne auto przechodzą badanie okresowe przed pierwsza rejestracją i to wszystko (okresowe z DIP). Coś się chyba zamotałeś tutaj kolego.

Możliwe że tak choć pewna wątpliwość nadal zostaje. W PORD art 68.17 i 18 razem nadal sprawia że mam pewną wątpliwość bo pkt 18 mówi tylko o badaniu SAM i Zabytków a o badaniu jednostkowym nic. Szczerze mówiąc wolał bym żeby było tak jak piszesz. Proszę o jeszcze kilka opinii.

 

17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu:

1) zabytkowego;

2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej,

którego markę określa się jako "SAM";

3) specjalnego lub uŜywanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, StraŜy

Granicznej, kontroli skarbowej, SłuŜby Celnej, SłuŜby Więziennej oraz StraŜy PoŜarnej;

4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to

tramwajów i trolejbusów.

18. Pojazdy, o których mowa w ust. 17 pkt 1 i 2, podlegają badaniu co do zgodności z

warunkami technicznymi, które przeprowadza się na koszt wnioskodawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę tu niezgodności. Po prostu SAMy i zabytki podlegają badaniom "specjalistycznym" przed rejestracją. Jednostkowe na zasadach ogólnych podlegają zwykłym badaniom okresowym przed pierwsza rejestracją. Przecież do tej pory też żaden z zapisów w jakiś szczególny sposób nie regulował tej kwestii. Badanie "jednostkowe", a badanie sprowadzonego to było w zasadzie to samo badanie - skreślałeś tylko odpowiednią pozycję na DIP którego przypadku dotyczy. Nigdy badanie "jednostkowe" nie było specjalnie wyodrębnione (tak jak samy czy zabytki) - ich wyodrębnienie wynikało już raczej z samej klasyfikacji rodzajów badań w art.81.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma, bo teraz dla wszystkich jest jedno badanie...

Dziękuję koledze blakopowi za naprowadzenie na właściwe tory. Po konsultacji z WK dodam jeszcze że producent zabudowy musi kupić podwozie, zabudować i sprzedać kompletny pojazd ( po badaniu lub z homo ). Nie można sobie kupić ramy i zabudować w firmie bo jest to składak a takich rejestrować nie można( taka jest interpretacja naszego WK).

P.S. o piwie pamiętałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jednostkowym??

Doszliśmy do wniosku że 1 szt. rocznie już nie ma.

A w propozycjach nazw nowych badań zapodanych przez ITS jest oto cytat" okresowe badanie po raz 1 art.68 ust. 17 pkt. 4-nowy: 1 szt. zwol. z homologacji"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Gdzieś już ten temat był ale nie mogę znaleźć. Jaki rok produkcji należy określić jeśli podwozie ( np. Mercedesa) jest z roku 2010r (taki jest zapis w karcie pojazdu) a zabudowa została wykonana w 2011 ( 1szt. w roku) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem gdzie, ale przed zabudową jest poajzd niekompletny, nie można określić rodzaju - związku z tym rok produkcji powinien być po zabudowie, bo producentem jest ten co zabudował, ale mogę się mylić - nie mam teraz możliwości sprawdzenia w przepisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przyszło pismo z ITS w tej sprawie ,niestety nie mam tego w wersji elektronicznej więc zacytuje to co najważniejsze

 

"Odnosząc się zatem do sformułowanego na wstępie pytania,należy wyrazić uzasadniony pogląd ,iż rokiem produkcji pojazdu skompletowanego jest rok kalendarzowy ,w którym ostatecznie dopełniono procesu kompletacji.Jeżeli w proces kompletacji zaangażowany jest więcej niż jeden podmiot,wówczas ,za producenta określającego rok produkcji pojazdu skompletowanego uznać będzie należało podmiot dokonujący ostatniego etapu kompletacji,który decyduje o nadaniu pojazdowi specyficznych właściwości i dopełnia proces powstania nowego produktu.Przypomnienia w tym miejscu wymaga ,że za producenta nowego pojazdu ustawodawca uznaje również podmiot dokonujący montażu lub zabudowy pojazdu(art.68 ust.5 u.p.r.d.)"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzieś na forum pismo MI i tam uznaje się rok produkcji pojazdu nieskompletowanego który posiada cechy identyfikacyjne VIN i TZ gdzie często jest zawarty rok produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzieś na forum pismo MI i tam uznaje się rok produkcji pojazdu nieskompletowanego który posiada cechy identyfikacyjne VIN i TZ gdzie często jest zawarty rok produkcji.

 

Dokładnie - nie mam tego pisma, ale prowadziłem kiedyś taką sprawę i zgodnie z MI przyjęto zasadę, że ma być taki rok prod.jaki jest w momencie nadawania nr VIN. Jako podstawę podano to co wyżej - że na tym etapie często nadaje się oznaczenie i informacje jednoznacznie identyfikujące m.in.datę produkcji.

A ITS jak zwykle w opozycji do MI hehe - a później się dziwią, że ich chcą wyślizgać na rzecz PCH prowadzonego już przez TDT 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nie do końca to pismo rozwiewa wątpliwości, ponieważ nie można zgodzić się z przemyśleniami na temat "...W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, należy przez to rozumieć również identyfikację danego pojazdu w zakresie roku produkcji...". Nie wszyscy producenci kodują rok produkcji w numerze identyfikacyjnym, a co za tym idzie nie ma takiego obowiązku i kwestia jest w dalszym ciągu nie rozstrzygnięta i jak zwykle w naszym kraju nie ma mądrego, który wziąłby się z problemem za barki i zapisał jednoznacznie, kiedy uznać koniec produkcji danego pojazdu (nadanie cech, przekazanie dla dealera, wystawienie na plac w fabryce, koniec kompletacji...), lub też zrezygnować z tego chorego zapisu, który tak naprawdę niczego poza problemami nie wnosi... Najlepszym przykładem jest numer silnika przez wiele lat był tematem niemożliwym do zniesienia, a kiedy jednak do tego doszło żadna rewolucja, poza ułatwieniem pracy, się nie wydarzyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszyscy producenci kodują rok produkcji w numerze identyfikacyjnym,

 

To fakt, ale w takich przypadkach okreslenie roku (daty) produkcji jest możliwe na podstawie numeru seryjnego pojazdu. Problem jaki jest z tym związany polego na uzyskaniu dostępu do programu serwisowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można kupić ramę pod zabudowę i samemu ją zbudować np najazdem dla samochodów? Jeśli tak to jak przejechać z fabryki do warsztatu. wydanie tablic tymczasowych jest właściwie rejestracją. Więc skoro pojazd jest zarejestrowany i porusza się po drodze to oczywistym wydaje się fakt jego wyprodukowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydanie tablic tymczasowych jest właściwie rejestracją

Temat rzeka, czasowa rejestracja nie do końca jest rejestracją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszyscy producenci kodują rok produkcji w numerze identyfikacyjnym,

Załóżmy skrajny przypadek, że prokuratura zgłasza się do firmy Mercedes o ustalenie roku produkcji pojazdu. Firma mercedes korzystając z własnej bazy poda rok produkcji pojazdu. To że rok produkcji nie jest w jasny i prosty sposób kodowany w VINie to nie znaczy, że producent nie nie jest w stanie go ustalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już gdzieś kiedyś pisałem jak ja robię:

 

w zaświadczeniui piszę:

rok produkcji: pojazd podstawowy - xxxx; pojazd kompletny - xxxy

 

i jest dobrze niezależnie od tego, czy takie zaświadczenie dostanie na biurko blakop czy też olga ;) bo teraz to ich zmartwienie, prawda? ::D;)

 

co nie znaczy że robię dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co nie znaczy że robię dobrze...

 

Robisz asekuracyjnie i cwaniacko ;) ale kto wie czy nie najlepiej w tej sytuacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.