Skocz do zawartości

motorower po 22 wrzesnia


szyszon

Rekomendowane odpowiedzi

 

W/g mnie bardzo niebezpieczne urządzenie. To nie są rolki hamulcowe rozpędzające się do 8 km/ h. A co będzie jak się przewrócisz?

Dużo jest w tym racji bo rozrędzone koło o masie kilku kg ma sporą energie kinetyczną.

 

No i co z bzyczkami które mają napęd licznika z przedniego koła?

Zwróć uwagę, że odczytu prędkości nie dokonujesię z prędkościomierza pojazdu (nie miało by to większego sensu bo oprucz tuningu silnika tuningowali by prędkosciomierz tak aby zaniżał prędkość) a z wyświetlacza który jest zamontowany na samym urządzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 211
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Jacdiag

    19

  • blakop

    17

  • adam1501

    16

  • Jackow

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zgoda na tym pierwszym liknu jest rzeczywiście prymitywne urządzenie ale zobaczcie te następne bodajże z Holandii tam już mają profi sprzęt z nadmuchem powietrza na cylinder lub ewentualnie do chłodnicy i blokadą przed kołem przednim żeby nie wyskoczył z rolek.Czy nasza policja nie umie na jakiejś konferencji, spotkaniu integracyjnym , szkoleniu za granicą zapytać chociaż ;" jak radzicie sobie ze skuterami bo u was są już od zawsze a u nas w Polsce dopiero gdzieś od 7 lat"

Ja o tym sprzęcie wiem od syna który już 5 lat jeździ na motorowerach i opowiada jak to jego koledzy drżą na myśl że do nas też to sprowadzą. Niech kupią 4 szt ,pokażą w wiadomościach ekipę w akcji a na 2 dzień w całej Polsce będzie akcja wkładania blokad które wcześniej wszyscy wywalali:).

Do września nie daleko ale myśle że dość czasu aby taką akcje o jakiej pisze przeprowadzić.

A na stacjach trzeba by tylko dowiedzieć się czy coś takiego ma homologację itd i pokazać SZEFOWI że już niedługo bez tego będzie ciężko.

Pożyjemy zobaczymy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Niech kupią 4 szt ,pokażą w wiadomościach ekipę w akcji a na 2 dzień w całej Polsce będzie akcja wkładania blokad które wcześniej wszyscy wywalali:).

 

Zakup 4 zestawów rolek niewiele zmieni a dodatkowo wprowadzi wiele zamieszania, bo policjanci zabiorą kilkadziesiąt DR i zrobi się problem jak odzyskać te dowody.

Przyjedzie taki delikwent na SKP i poprosi o zaswiadczenie że ustala przyczyna zatrzymania DR. Na jakiej podstawie diagnosta będzie mógł wystawić takie zaświadczenie, skoro nie będzie w stanie zbadać jaka jest prędkość maksymalna motoroweru? :sad:

Najrozsądniej było by wprowadzić takie urządzenie na wyposażenie SKP :) , ale biorąc pouwage jego gabaryty, stopień skomplikowania i fakt, że musialo by posiadać homologację kosztowało by pewnie ze 20 000 PLN :sad: . Aby zwrócił sie koszt jego zakupu należało by wykonać około 500 BT motorowerów :-( na przeciętnej SKP trwało by to ładnych kilka lat!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie diagnosta będzie mógł wystawić takie zaświadczenie, skoro nie będzie w stanie zbadać jaka jest prędkość maksymalna motoroweru? :sad:

Na podstawie opinii rzeczoznawcy samochodowego i wydruku z hamowni. Jeżeli ktoś nie ma fantazji to niech ponosi koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie diagnosta będzie mógł wystawić takie zaświadczenie, skoro nie będzie w stanie zbadać jaka jest prędkość maksymalna motoroweru? :sad:

Na podstawie opinii rzeczoznawcy samochodowego i wydruku z hamowni. Jeżeli ktoś nie ma fantazji to niech ponosi koszty.

 

Może należy wprowadzić obowiązek przedstawiania opinii rzeczoznawcy samochodowego przed OBT motoroweru? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co Ci obowiązek, jeżeli masz problem z ustaleniem któregokolwiek z parametrów pojazdu to na podstawie Dz.U.155 masz prawo takowej zażądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze zlicze to do mnie pod dom (do mojego syna) przyjeżdża latem z 15 różnych młodych zmotoryzowanych każdy na innym "sprzęcie".W sobotę wieczorem jak siedze przy grillu to różnego rodzaju pojazdów jednośladowych od choperów po scigacze wszystko motorowery przejedzie tez z 30 szt.a mieszkam na bocznej drodze Na drogach latem jest tego tyle że nawet nie wiadomo z której strona zaraz znowu cos wyjedzie wiec myśle że argument ze splacało by sie to latami jest grubo przesadzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są podobno firmy, które montują jakieśograniczniki w sposób trwały (sostowane też przy qadach). Wiec gdyby przy przeglądzie było zaświadczenie od takiej firmy z nieuszkodzonymi plombami to P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Co niektórym się w główce poprzewracało. Kolejne dowody na to, że słusznie kieruje się teraz motorowery na badania techniczne...

 

http://moto.allegro.pl/item984196104_suzuki_rgv_250_50_nie_125_50_rs_rg_nsr_mito_cbr.html

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1798152

 

Jakim trzeba być idiotą, żeby dopuścić do takiego stanu rzeczy, szczególnie w tym drugim przypadku. I dotyczy to zarówno diagnosty jak i urzędnika w WK... :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiesz czy to faktycznie zarejestrowane - może tablica podłożona na czas zdjęcia?

 

Poza tym ani nie wiesz, co przedstawiono do badania - ani tym bardziej jaki komplet pokazano w WK - nie ma co się podniecać i od razu ferować wyroków...

 

Nawet dziś na jednym z for czytam:

 

"kupię dwa zestawy tłumików do auta .... - jeden standardowy do przeglądów, drugi ...."

 

Przede wszystkim należy winić właścicieli takich pojazdów... Na kolegów z branży rzucać inwektywy dopiero jak ma się dowody... Na dzień dzisiejszy linkiem do takiej aukcji należałoby Policję zainteresować - tylko pewnie powiedzą, że to nie ich sprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co niektórym się w główce poprzewracało. Kolejne dowody na to, że słusznie kieruje się teraz motorowery na badania techniczne...

 

http://moto.allegro.pl/item984196104_suzuki_rgv_250_50_nie_125_50_rs_rg_nsr_mito_cbr.html

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1798152

 

Jakim trzeba być idiotą, żeby dopuścić do takiego stanu rzeczy, szczególnie w tym drugim przypadku. I dotyczy to zarówno diagnosty jak i urzędnika w WK... :sad:

 

:shock::o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:evil: Dwucylindrowy motorower. Nobla im dać, Nobla!

Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę na pojemnść bo komuś zero się dopisało miało być 50 cm a wyszło 500 cm3 :evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZESC CHLOPAKI I DZIOŁCHY PYTANIE BRZMI Z TEGO CO SIE ORIENTUJE MOTOROWER NIE MUSI MIEC KIERUNKOWSKAZÓW , STOPU ITD .I DRUGIE PYTANIE WBIJACIE W DOWÓD PIECZATKE CZY WYSTAWIACIE ZASWIADCZENIE Z BADONIA PROSZE BEZ ROSPISYWNAIA.BAY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z TEGO CO SIE ORIENTUJE MOTOROWER NIE MUSI MIEC

Dz.U.32 z 2003 poz 262 paragraf 53 (ze zmianami)

WBIJACIE W DOWÓD PIECZATKE CZY WYSTAWIACIE ZASWIADCZENIE

Na podstawie art 81 Dz.U.108z 2005 poz 908 (ze zmianami) wykonujemy okresowe badanie techniczne dla w/w pojazdu i wówczas postępujemy zgodnie z paragrafem 6 ust. 1 pkt 1 lub pkt 8 Dz.U. 155 z 2009 poz 1232.

Nie krzycz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest że z tym sprzętem są same kłopoty, wiadomo z jakimi prędkościami się to porusza i konia z rzędem temu który podczas badania technicznego stwierdzi że jest wszystko OK. Moim zdaniem 75% motorowerów poruszających się po drogach jest zmodyfikowanych, a zasiadają ich młodzi ludzie.

 

Ktoś napisał iż będzie wymagał opinię rzeczoznawcy i wydruk z hamowni - zgadzam się z nim w całej rozciągłości, popieram i podpisuję się pod tym wszystkimi członkami :D

 

A tu dla przypomnienia warunki techniczne dla roweru i motoroweru i innych pojazdach :shock:

 

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Dz.U. 2003 Nr 32, poz. 262 z późn. zm.

Rozporządzenie w § 54 i § 56 precyzuje warunki techniczne pojazdów Osoby Niepełnosprawnej oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia.

 

Załącznik nr 11 określa tablicę dla pojazdu wolno poruszjącego się, natomiast załącznik nr 6 określa warunki szczegółowe dotyczące świateł. Rozporządzenie to może wykorzystać każdy niepełnosprawny kierowca.

Dział V rozporządzenia stanowi:

 

Warunki techniczne roweru, motoroweru, wózka inwalidzkiego i pojazdu zaprzęgowego

 

§ 53. 1. Rower powinien być wyposażony:

1) z przodu - w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej;

2) z tyłu - w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz jedno światło pozycyjne barwy czerwonej, które może być migające;

3) co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec;

4) w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.

2. Motorower powinien być wyposażony w następujące światła:

1) jedno światło mijania barwy białej lub żółtej selektywnej, umieszczone z przodu w pionowej płaszczyźnie symetrii pojazdu, nie niżej niż 500 mm oraz nie wyżej niż 1.200 mm od powierzchni jezdni, oświetlające drogę na odległość co najmniej 30 m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza oraz spełniające wymagania określone w § 13 ust. 1 pkt 4;

2) jedno tylne światło pozycyjne barwy czerwonej, umieszczone z tyłu w pionowej płaszczyźnie symetrii pojazdu, nie niżej niż 250 mm oraz nie wyżej niż 1.200 mm od powierzchni jezdni; jeżeli szerokość pojazdu przekracza 80 cm, powinny być dwa światła umieszczone symetrycznie względem pionowej płaszczyzny symetrii pojazdu;

3) tylne światło (światła) odblaskowe, o kształcie innym niż trójkąt, odpowiadające wymaganiom określonym w pkt 2;

4) boczne światło odblaskowe, o kształcie innym niż trójkąt, barwy żółtej samochodowej, w liczbie jedno lub dwa z każdej strony pojazdu, umieszczone nie niżej niż 300 mm oraz nie wyżej niż 900 mm od powierzchni jezdni.

3. Motorower ponadto może być wyposażony w:

1) jedno światło drogowe barwy białej lub żółtej selektywnej, umieszczone z przodu, w pionowej płaszczyźnie symetrii pojazdu;

2) jedno światło pozycyjne przednie, barwy białej lub żółtej selektywnej, umieszczone w pionowej płaszczyźnie symetrii pojazdu, umieszczone z przodu nie niżej niż 350 mm i nie wyżej niż 1.200 mm od powierzchni jezdni;

3) dwa przednie i dwa tylne światła kierunkowskazu, barwy żółtej samochodowej; odległość między światłami nie może być mniejsza niż 240 mm dla świateł przednich i 180 mm dla świateł tylnych, przy czym powinna być zachowana minimalna odległość 100 mm od światła mijania; w przypadku motoroweru, w którym konstrukcja uniemożliwia uzyskanie tych odległości, dopuszcza się dla świateł przednich odległość między światłami nie mniejszą niż 150 mm, a odległość między tylnymi światłami nie mniejszą niż 100 mm;

4) jedno światło hamowania "stop" barwy czerwonej, umieszczone z tyłu pojazdu nie niżej niż 250 mm i nie wyżej niż 1.500 mm od powierzchni jezdni.

4. Motorower powinien być ponadto wyposażony w:

1) numer rozpoznawczy lub numer identyfikacyjny pojazdu (VIN), umieszczony w sposób trwały na ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym oraz tabliczkę znamionową;

2) dwa niezależne, skutecznie działające hamulce; wskaźnik skuteczności hamowania, o którym mowa w § 16 ust. 1, nie może być mniejszy niż 38%;

3) dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku;

4) tłumik wydechu;

5) lusterko wsteczne umieszczone po lewej stronie pojazdu;

6) podpórkę (podpórki), zgodnie z przepisem § 11 ust. 1 pkt 20;

7) uchwyt (uchwyty) dla pasażera, zgodnie z przepisem § 11 ust. 1 pkt 21;

8) numer umieszczony na silniku zgodnie z przepisem § 11 ust. 1 pkt 2.

5. Poziom hałasu zewnętrznego, mierzony podczas postoju motoroweru z odległości 0,5 m, nie może przekraczać 90 dB (A). Przepis § 9 ust.1 pkt 1 lit. a stosuje się odpowiednio.

 

§ 54. 1. Wózek inwalidzki bez silnika pomocniczego powinien odpowiadać przepisom § 53 ust. 1.

2. Dopuszczalne jest uczestniczenie w ruchu wózka inwalidzkiego napędzanego silnikiem pomocniczym pod warunkiem:

1) nieprzekroczenia 50 cm3 pojemności skokowej w przypadku silnika spalinowego;

2) spełnienia wymagań określonych w § 53 ust. 2-5.

3. Szerokość wózka inwalidzkiego nie może przekraczać 1,5 m.

 

§ 55. 1. Pojazd zaprzęgowy wyposaża się w:

1) dwa światła pozycyjne barwy białej widoczne z przodu oraz dwa światła pozycyjne barwy czerwonej widoczne z tyłu;

2) dwa światła odblaskowe barwy białej widoczne z przodu oraz dwa światła odblaskowe barwy czerwonej widoczne z tyłu; tylne światła odblaskowe powinny mieć kształt trójkąta równobocznego o długości boku nie mniejszej niż 15 cm, zwróconego wierzchołkiem do góry; trójkąt odblaskowy może być jednolity lub stanowić ramkę o bokach szerokości co najmniej 2 cm albo może być złożony z sześciu okrągłych odbłyśników o średnicy 5 cm, po trzy na każdym z boków trójkąta;

3) ogumione koła;

4) tabliczkę o wymiarach nie mniejszych niż 25 x 15 cm, umieszczoną na prawym boku pojazdu, określającą imię i nazwisko (nazwę) właściciela pojazdu oraz jego adres; jeżeli jeden właściciel posiada kilka pojazdów zaprzęgowych, na tabliczce należy dodatkowo umieścić numer kolejny pojazdu.

2. Dopuszczalne jest uczestniczenie w ruchu pojazdu zaprzęgowego:

1) wyposażonego w koła nieogumione, pod warunkiem że nacisk koła na drogę nie przekracza 1,5 kN na 1 cm szerokości obręczy;

2) na płozach; jeżeli masa całkowita pojazdu przekracza 300 kg, płoza powinna mieć w dolnej części co najmniej 120 cm długości i 10 cm szerokości.

 

§ 56. 1. Światła pojazdu, o których mowa w § 53-55, powinny odpowiadać następującym warunkom:

1) światła pozycyjne oraz światła odblaskowe oświetlone światłem drogowym innego pojazdu powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 150 m;

2) powinny być umieszczone nie wyżej niż 900 mm i nie niżej niż 350 mm od powierzchni jezdni;

3) światła pojedyncze na pojeździe wielośladowym powinny być umieszczone po lewej stronie pojazdu możliwie najbliżej jego bocznego obrysu, jednak nie dalej niż 150 mm od tego obrysu; przepisu nie stosuje się do świateł oświetlających drogę, które powinny być umieszczone pośrodku;

4) dwa światła powinny być umieszczone symetrycznie po obu stronach pojazdu możliwie najbliżej jego bocznego obrysu, jednak nie dalej niż 100 mm od tego obrysu oraz na jednakowej wysokości nad jezdnią; widoczność dwóch świateł powinna być jednakowa;

5) światła czerwone nie mogą być widoczne z przodu, a światła białe (żółte selektywne) - z tyłu.

2. Dopuszcza się umieszczanie świateł odblaskowych barwy żółtej samochodowej:

1) na bocznych płaszczyznach kół pojazdu, o którym mowa w § 53-55, z tym zastrzeżeniem, że z każdego boku pojazdu powinny być widoczne dwa światła: jedno umieszczone na kole przedniej osi, a drugie - na kole tylnej osi;

2) na pedałach roweru i motoroweru;

światła, o których mowa w pkt 1 i 2, nie muszą spełniać warunków określonych w ust.1 pkt 2-4.

3. Jeżeli do pojazdu zaprzęgowego lub roweru (motoroweru) przyczepiony jest inny pojazd, maszyna lub urządzenie, powinien on być wyposażony co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy czerwonej oraz w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej widoczne z tyłu, a ponadto w jedno światło pozycyjne barwy białej widoczne z przodu, jeżeli szerokość pojazdu ciągniętego (maszyny, urządzenia) przekracza szerokość pojazdu ciągnącego; światła te powinny odpowiadać warunkom określonym w ust.1.

4. Do świateł pojazdu, o którym mowa w niniejszym rozdziale, stosuje się zasady rozmieszczenia określone w § 1 ust. 2-4 załącznika nr 6 do rozporządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.