yamah Napisano 22 Wrzesień 2009 Share Napisano 22 Wrzesień 2009 Witam wszystkich,mam zamiar zamontować beczkę asen. zdemontowaną z beczkowozu na inny-skrzyniowy zachowując ładowność i DMC.Jednak ślusarz który to wykonuje nie wystawi mi żadnego poświadczenia o montażu.Proszę was o poradę jakie dokumenty i wszelakie świstki muszę mięć do Rej. i przeglądu technicznego aby móc tym jechać.Z góry dzięki za pomoc.Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr_01 Napisano 22 Wrzesień 2009 Share Napisano 22 Wrzesień 2009 A więc kolego to do tej ładowności to raczej się napewno zmieni bo masa pojazdu po dokonanej przeróbce pojazdu ulegnie zmianie. Takiej zmiany zabudowy pojazdu powinien wykonywać warsztat z odpowiednim wpisem do KRS i ten zakład powinien wystawić ci F.V która będzie ci potrzebna w WK . Potem odwiedzasz OSKP i tam diagnosta sprawdzi poprawność wykonania zmiany i po zaważeniu pojazdu określi nowe jego parametry ale DMC zostaje bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Wrzesień 2009 Share Napisano 22 Wrzesień 2009 Takiej zmiany zabudowy pojazdu powinien wykonywać warsztat z odpowiednim wpisem do KRS i ten zakład powinien wystawić ci F.V która będzie ci potrzebna w WK . Nie. Takie obostrzenia dotyczą tylko sytuacji, w której w wyniku zmian konstrukcyjnych dochodzi do zmiany rodzaju pojazdu. Zmiany przeznaczenia z zachowaniem klasyfikacji co do rodzaju pojazdu jako ciężarowy może dokonać ktokolwiek, jeśli zrobi to zgodnie ze sztuka i przerobiony w ten sposób pojazd będzie spełniał warunki techniczne. Zmian w WK dokonuje się li tylko na podstawie badania technicznego z opisem zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yamah Napisano 23 Wrzesień 2009 Autor Share Napisano 23 Wrzesień 2009 Zmiany przeznaczenia z zachowaniem klasyfikacji co do rodzaju pojazdu jako ciężarowy może dokonać ktokolwiek, jeśli zrobi to zgodnie ze sztuka i przerobiony w ten sposób pojazd będzie spełniał warunki techniczne. Dziekuje za odp.A więc jak rozumuję będzie go można nzw.ciężarowy-asenizacyjny a nie wywrotka czy skrzyniowy ważny gdyż służyłby do usług asenizacyjnych Co do przeglądu,czy są wyszczególnione SK gdzie można taki przegląd zrobić.Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 23 Wrzesień 2009 Share Napisano 23 Wrzesień 2009 Dziekuje za odp.A więc jak rozumuję będzie go można nzw.ciężarowy-asenizacyjny a nie wywrotka czy skrzyniowy ważny gdyż służyłby do usług asenizacyjnych Co do przeglądu,czy są wyszczególnione SK gdzie można taki przegląd zrobić.Pozdr. Na kazdej stacji okręgowej i podstawowej stacji badającej pojazdy o dmc powyżej 3,5 t czyli "C" mającej dodatkowo małą literke "e" w upoważnieniu. Co do meritum to dołączył bym jeszcze opinie rzeczoznawcy do takiej zmiany konstrukcyjnej pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yamah Napisano 12 Listopad 2009 Autor Share Napisano 12 Listopad 2009 Witam wszystkich,panowie diagności proszę powiedzcie czy przy pierwszym przeglądzie pojazdu gdzie zamontowano nową beczkę asenizacyjną wymagane są jakieś dokumenty z UDT czy jakieś inne na beczkę.Zgóry dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 13 Listopad 2009 Share Napisano 13 Listopad 2009 zależy od cisnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 13 Listopad 2009 Share Napisano 13 Listopad 2009 Witam wszystkich,panowie diagności proszę powiedzcie czy przy pierwszym przeglądzie pojazdu gdzie zamontowano nową beczkę asenizacyjną wymagane są jakieś dokumenty z UDT czy jakieś inne na beczkę.Zgóry dzieki. Jeżeli ciśnienie napełniania/opróżniania przekracza 0.5 bara wymagane jest badanie TDT (nie UDT) ,ale poczytaj dz u 2002 nr 193 poz 1617 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yamah Napisano 13 Listopad 2009 Autor Share Napisano 13 Listopad 2009 A więc, jeżeli zamontuje atestowany-zaplombowany zawór odcinający przekroczenie 0,5 bara wszystko będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 13 Listopad 2009 Share Napisano 13 Listopad 2009 wszystko będzie ok A to już moim zdaniem w tym wypadku powinien potwierdzić rzeczoznawca. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yamah Napisano 13 Listopad 2009 Autor Share Napisano 13 Listopad 2009 Czyli wszystko i tak zostaje w gesti wszechwiedzącego rzeczoznawcy,nawet potwierdzenie że beczka ma 10m3 a nie 9m3 ? i jeszcze jedno pytanie -czy SKP kieruje do konkretnego rzeczoznawcy? czy samemu należy szukać-gdzie? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 13 Listopad 2009 Share Napisano 13 Listopad 2009 Czyli wszystko i tak zostaje w gesti wszechwiedzącego rzeczoznawcy,nawet potwierdzenie że beczka ma 10m3 a nie 9m3 ? i jeszcze jedno pytanie -czy SKP kieruje do konkretnego rzeczoznawcy? czy samemu należy szukać-gdzie? Pozdr. Tak samo jak wybierasz Stację tak samo wybierasz sobie rzeczoznawcę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yamah Napisano 13 Listopad 2009 Autor Share Napisano 13 Listopad 2009 Zgadza się,jednak nie wiem czy to typowy rzeczoznawca samochodowy czy innym z jakimś stopniem wtajemniczenia.Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.