Skocz do zawartości

SAM po 22-09-09r


skp005

Rekomendowane odpowiedzi

No to ja spróbuję to podsumować Sam - jest to określenie producenta (marki) rodzaj pojazdu przyczepa lekka i ze względuy na rodzaj pojazdu i DMC jest wydawany termin badania.

Co do ustalenia cen za badanie samów jestem za odpowiedzią "ustalam sam" - dlaczego -

Bo za wszystko co badam mogę ustalić sobie cenę np klient przyjeżdza i che zbadać hamulec to nie muszę brać jak za badanie poprawkowe bo takowe to nie jest tylko jest to badanie na "życzenie" klienta i uzgadniamy cenę albo ja mam cenę określoną w cennniku i wywieszoną na tablicy i wolno mi!! Wolno mi wszystko badać i sprawdzać - ale nie wolno mi naprawiać. Idąc tym tropem mogę zbadać zbieżność, ale nie wolno mi jej regulować :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Nowicjusz

    10

  • bohdang

    7

  • mirek.g

    5

  • DARIO64

    5

Czyli przyczepa lekka sam - bezterminowo

No to kolego jak dasz termin pojazdowi "SAM" przyczepy rolniczej :)

 

zastosować przepis korzystniejszy dla klienta.

O jak tak będziemy robić to ja wole się zwolnić bo i tak za długo bym nie popracował a klient napewno powie ci co dla niego jest dobre.

Wkoncu klient robi badanie czy diagnosta :)

Kożystnie jest dla klienta zrobić badanie ciężarówki do 3,5 t niż powyżej 3,5 t. A żeczywiście pojazd jest do 3,5t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p-pa rolnicza na 2 lata

p-pa rolnicza SAM na 1 rok, tak wynika z ustawy, pojazdy m-ki SAM na rok

Ok.

Pytam jeszcze raz: przyczepa "SAM" lekka czy na 1 rok czy bezterminowo

przyczepa "Niewiadów" lekka to napewno bezterminowo

Chodzi o różnice - marka --- "SAM" a "Niewiadów" Kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było to już omawiane. Co do przyczep lekkich "SAM" to dysponuję pismem z MI na ten temat i zaraz je wkleję. Co do innych pojazdów "SAM", takich jak np. samochód osobowy, motocykl, ciążarówka do 3,5t dmc, itp.(te dla których ogólnie mamy terminy 3,2,1), to sprawa jest jasna. Art.81, ust.5 i 6 to zawierają. Czyli 1 rok. Problem powstaje przy ciągniku rolniczym "SAM", przyczepie rolniczej "SAM" i motorowerze "SAM". Wszystkie te rodzaje pojazdów mają obecnie badania co 3 i 2 lata. Logicznie rzecz biorąc i opierając się na treści przytoczonego pisma MI, należałoby wziąć pod uwagę treść kolejnych ustępów art.81 ustawy PORD, tj. ust. 7,9 oraz 10 i zastosować terminy w nich określone także dla pojazdów marki "SAM" o rodzajach w nich wymienionych. Dlaczego? Dlatego, że trzymając się ściśle zapisu art.81, ust. 6 musielibyśmy dawać zarówno: przyczepie lekkiej, motorowerowi, ciągnikowi rolniczemu, przyczepie rolniczej, (wszystko "SAM-y"), jak również dla autobusu "SAM" terminy badań co 1 rok, a jak wiemy, obecnie dla autobusu jest to termin 1/2 roku, a przyczepa lekka nie podlega okresowym badaniom technicznym. Wszystko to świadczy o tym że zapisy art.81, ust.: 7,9,10 zmieniają w swoim zakresie i swoją treścią zapisy art.81, ust.5 i 6. Tak to wygląda przy logicznej analizie tych przepisów. Czy takie jest zdanie wszystkich? Z pewnością nie. A jakie jest to zdanie? Napewno niejednakowe u wszystkich. ITS już 6 lat temu zadał pytanie MI właśnie o terminy badań ciągnika rolniczego marki "SAM" i odpowiedzi nie otrzymał do dziś. Widocznie MI nie potrafi zinterpretować ani wyjaśnić napisanych przez siebie przepisów, co skądinąd nie jest dla nas żadną nowością.

Konkludując: być może bezpieczniej będzie dla diagnostów trzymać się terminów corocznych dla "SAM-ów", z zastrzeżeniem przyczep lekkich i autobusów.

pismo_mi_2003-05-12 o numerze silnika i o badaniach p-p lekkich SAM.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie ustaliłem cennik za badanie samów i lekkich:

Za badanie przyczepki lekkiej: zaliczyłem ją do cennika za OBT przyczepki do 3,5t czyli 78zł + ustalenie danych na wniosek właściciela 60zł + wyk. tabliczki 36zł +nadanie numerów 49 zł.

A za przyczepke "SAM do 1,5t" tak: OBT przyczepki do 1,5 t +ustalenie danych na wniosek właściciela 60zł + wyk. tabliczki 36zł +nadanie numerów 49 zł.

Puki się co nie zmieni u mnie taki cennik :D

Myśle że są to ceny z cennika i nikt mi nie zażuci że cennik mam z księżyca :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Według cennika PATRONAT-u ceny pierwszych badań SAM-ów wynoszą:

-przyczepa lekka-183zł;

-rolnicza do 1,5 t DMC 158,

-ciężarowa do 3,5t DMC-305

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według cennika PATRONAT-u ceny pierwszych badań SAM-ów wynoszą:

-przyczepa lekka-183zł;

-rolnicza do 1,5 t DMC 158,

-ciężarowa do 3,5t DMC-305

 

To było dawno i nieprawda ,przed 22.09.2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

a dla rolniczej o ładowności 3,5tony (DMC tak pi razy oko wyjdzie 3,5+1,1 do 1,3 czyli 4,6 do 4,8 bo nie wiem jeszcze ile będzie ważyć zabudowa ze wszystkimi drobnostkami takimi jak zamki, zawiasy, oświetlenie itp)?

Pytam z czystej ciekawości i aby porównać z cenami u nas na SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podjąłbym się badania SAM pow 3,5 T co do ceny za badanie to jest dowolność .

Z przyczepą może jeszcze dało by radę ale z samochodem "apage satanas" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przyczepą może jeszcze dało by radę

Gdzieś to było na Forum,ale skoro byś zrobił p-pę SAM-a pow 3,5 T to jakie wystawisz zaświadczenie skoro nie ma takowego we wzorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że p-pa rolnicza dwuosiowa, coś na wzór D35.

Zastanawiam się ile kasy musiałbym znaleźć aby jeszcze to zarejestrować (na razie to dłubiemy w przednich resorach i osi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie wystawisz zaświadczenie skoro nie ma takowego we wzorach

Mirek zmuszasz mnie do pracy po godzinach :D poczekaj zraz poszukam

 

[ Dodano: 19-03-2011, 22:24 ]

DZ,U.164 z 2006r

Załącznik Nr.5

-z wyłączeniem przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t

 

jest to zaświadczenie uniwersalne dla wszystkich pojazdów oprócz przyczep do 3,5t

http://lex.pl/serwis/du/2006/1161.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki,można to tak interpretować jednak trzeba być niezłym "kozakiem"aby wchodzić w tematy przyczep pow 3,5 w warunkach i wyposażeniu OSKP.Szczerze mówiąc nie znam diagnosty,mowa o kolegach ,który by targnął w/w temat.Dzięki ,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak trzeba być niezłym "kozakiem"aby wchodzić w tematy przyczep pow 3,5 w warunkach i wyposażeniu OSKP.S

No to ja i kumpel jesteśmy kozaki :D przyczepa była rolnicza,ale i ci co robili byli mądrzejsi od rzeczoznawcy(mieli większą wiedzę)

Ale nigdy nie podejmę się samochodu , motocykla bo niby jak mam sprawdzić to co jest we wniosku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.pa rolnicza to nie jest taki problem jeżeli jest wzorowana na jakimś konkretnym modelu.

 

ostatnio widziałem naczepę cysterkę a w DR wbite SAM ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.