Skocz do zawartości

Kwalifikacja LR Defendera wg CN


mac1975

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich Forumowiczów bardzo serdecznie i od razu proszę o pomoc w poniższych problemach:

 

1) Czy pojazd samochodowy marki Land Rover Defender 90 Station Wagon (rocznik pomiędzy 1990-2006) jest objęty pozycją CN 8703 – „Pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż te objęte pozycją 8702), włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowym”?

 

2) Czy na odpowiedź na powyższe pytanie może mieć wpływ to, że pojazd zostanie sprowadzony z Niemiec, a tam był zarejestrowany jako pojazd ciężarowy?

 

3) Czy będą problemy z zarejestrowaniem w kraju w/w pojazdu, jeżeli posiada z tyłu dwie ławki wzdłuż burt pojazdu, a był pierwszy raz zarejestrowany za granicą przed 2007 r.?

 

Podstawowe cechy w/w pojazdu, które mogą mieć znaczenie:

- pojazd jest zarejestrowany do przewozu 6 osób;

- w pojeździe występuje tylko jeden rząd siedzeń (z przodu) prostopadły do kierunku jazdy;

- w tylniej części pojazdu znajdują się dwa rzędy, każdy po dwa siedzenia, ustawione wzdłuż burt pojazdu (równoległe do kierunku jazdy). Rzędy te, po złożeniu, zapewniają dużą przestrzeń ładunkową w tylniej części pojazdu.

 

W pierwszych dwóch pytaniach chodzi oczywiście o konsekwencje w zakresie podatku akcyzowego i nie mam zielonego pojęcia, gdzie znaleźć na to odpowiedź. W Internecie krążą sprzeczne informacje (wg niektórych liczy się to, czy pojazd ma homologację samochodu ciężarowego, czyli czy był za granicą zarejestrowany jako ciężarowy).

 

Co do trzeciego – to moim zdaniem nie powinno być problemów z rejestracją. W stosownym rozporządzeniu mowa jest, że zakaz posiadania w pojeździe ławek nie dotyczy pojazdów zarejestrowanych przed 2007 r. bez wskazania, gdzie ta rejestracja miała nastąpić.

 

Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3) Czy będą problemy z zarejestrowaniem w kraju w/w pojazdu, jeżeli posiada z tyłu dwie ławki wzdłuż burt pojazdu, a był pierwszy raz zarejestrowany za granicą przed 2007 r.?

Można jeżeli pojazd był zarejestrowany przed 20 października 2007. Nieważne gdzie.

Zrobią Ci przegląd na osobówkę więc akcyzę zapłacisz za osobówkę. Jeśli będziesz chciał wrócić do ciężarowego to będzie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.

 

Z tą akyzą, mówiąc szczerze, to wciąż nie bardzo rozumiem. Czym należy kierować się przy podejmowaniu decyzji, czy pojazd jest osobowy, czy ciężarowy? Liczbą miejsc, homologacją producenta, czy faktycznym przeznaczeniem pojazdu? Czy sforumołwanie "przeznaczony zasadniczo do przewozu osób" jest sforumołowaniem uznaniowy, czy właściowe organy są związane jakimiś wytycznymi?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Podepnę się pod temat tutaj bo sprawa tyczy się pojazdu marki Land Rover Range Rover. Mianowicie pojazd jest z Belgii i w DR ma wpisane jako kategoria pojazdu - M1, natomiast rodzaj - lekki samochód ciężarowy. Właściciel kupił go jako ciężarowy i chciał aby takowym był mam jednak wątpliwości co jest ważniejsze czy kategoria homologacyjna czy też rodzaj pojazdu. Pojazd posiada przegrodę (bardziej kratkę). Z racji późnej godziny nie mogłem zasięgnąć porady ani urzędu celnego ani też WK i w związku z powyższym jak zakwalifikować taki pojazd jako ciężarowy czy też jako osobowy? Odesłałem klienta aby zasięgnął informacji w swoim WK i UC żeby nie było zonka ponieważ jego urzędy są dwa województwa ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ciężarowy czy też jako osobowy?

 

To jest właśnie unijna spójność,,, M1 i lekki ciężarowy ,,,

według Polskiej klasyfikacji rodzaj i kategoria są jednakowo ważne a tu się nie pokrywają ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego chciałem zasięgnąć informacji u źródeł ale było już po 15-tej i niestety nic nie wskórałem. Bo gdyby nie miał wpisanej kategorii homologacyjnej to niech tam ale ona widniej w w DR a nie chciałem ryzykować żeby wystawić klientowi jako ciężarowy i po wizycie w UC pójdzie do WK a tam zgodnie z naszą klasyfikacją uznają go za osobowy i gość będzie musiał naginać przez pół kraju żeby poprawić dokumenty albo mnie wezwą na wyjaśnienia "jaki las"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lekki samochód ciężarowy

W Polsce nie ma takich pojazdów. Nie wiadomo jakie warunki musi spełniać w Belgii lekki ciężarowy. A czy on spełnia polskie wymagania jako ciężarowy? Bo auto jest po zmianach więc musiałoby spełniać jakieś warunki do zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tez standard we Francji - Kategoria M1, rodzaj CTTE, co tłumacza różnie, ale ogólnie ciężarówka, Niemcy nie piszą kategorii, ale zostawiają nr wspólnotowej homologacji dla osobówki, a robią z tego ciężarówkę itd... A CN i PoRD to z kolei nawet bez takich udziwnień i tak nie odą w parze - i co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to widzą WK co jest ważniejsze w tak skonstruowanym dokumencie, kategoria homologacyjna czy rodzaj pojazdu? Od czego brać punkt odniesienia, przy założeniu, że pojazd spełnia wymagania techniczne dla pojazdu ciężarowego ale kategoria jest określona jako M1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich przypadkach to chyba jedyną sensowną drogą osoby chcącej zarejestyrować taki pojazd to jest wizyta w WK, który będzie rejestrował ten pojazd z prośbą o przedstawienie ich punktu widzenia a następnie poszukanie SKP a właściwie diagnosty, który ten punkt widzenia podziela. A ze strony diagnosty wykonującego badanie to też właściwa byłaby konsultacja z WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich przypadkach to chyba jedyną sensowną drogą to jest wizyta w WK, który będzie rejestrował ten pojazd z prośbą o przedstawienie ich punktu widzenia a następnie poszukanie SKP a właściwie diagnosty, który ten punkt widzenia podziela.

 

Strasznie skomplikowana ta rejestracja :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skontaktowałem się dziś z WK i otrzymałem odpowiedź, że jeżeli w dokumentach jest określona kategoria homologacyjna to ona jest punktem wyjścia do klasyfikacji pojazdu (oznaczenie międzynarodowe a co za tym idzie jednakowe dla wszystkich) a dopiero w następnej kolejności jest rodzaj pojazdu, który jest już różny w różnych krajach i tak np. lekki pojazd ciężarowy w kraju x nie oznacza że u nas jest to pojazd ciężarowy, ponieważ może nie spełniać w naszym kraju warunków technicznych. Więc chyba się trochę rozjaśniło... (podziękowania dla kompetentnej pani z WK).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wziął pod uwagę nazewnictwo - nie kod homologacyjny....

 

Inny WK i nnne zdanie :? . Nie mogą wszyscy interpretować tak samo było by wtedy zbyt prosto i nudno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.