Skocz do zawartości

Quad jako ciągnik rolniczy z Anglii


JACEK GUZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,wiem że być może o tym już było ale proszę o pomoc

Otóż wczoraj przyszedł do mnie z zapytaniem o przegląd przed pierwszą rejestracją Quada sprowadzonego z Anglii

W dowodzie rej. angielskim figuruje jako maszyna rolnicza moc silnika to 13,7 kW

Marka Honda ,model FOURTRAX 350 pojemność silnika 329cm , rok prod. 2004.pierwsza rej. 2006r.

Proszę szanowne grono o pomoc jak to ugryżć żeby i klient był zadowolony i ja spokojny po przeprowadzeniu takiego badania

No i czy to wykonalne zgodnie z naszymi przepisami?

Z góry dzięki wielkie za pomoc ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim sprawdź czy ma jakieś oprzyrządowanie pozwalające na sprzężenie z maszynami rolniczymi. I oczywiście jaka jest prędkość max. To jest bowiem cecha decydująca o możliwości zaliczenia go w poczet ciągników rolniczych. Możliwość ciągnięcia przyczepy nie przesądza o przynależności pojazdu do rodzaju: ciągnik rolniczy. Natomiast moc silnika pozwala na zaliczenie go do rodzaju: samochodowy inny i podrodzaju: czterokołowiec. Sprawdź jeszcze jaką ma masę własną, żeby nie przekroczyła tej dopuszczalnej dla czterokołowca "osobowego" - 400kg i "ciężarowego" - 550kg. Bo o czterokołowcu lekkim nie może tu być mowy. :D Jeśli ustalone parametry na to pozwolą, to określ pojazd tak jak napisałem powyżej. Niektórzy koledzy preferują procedurę porównania zapisów zagranicznego DR z własnymi ustaleniami i jeśli są różnice (a w tym przypadku są, bo chyba jednak nie jest to ciągnik rolniczy?) to dają wynik "N" i zapewne pojazd zostanie ponownie odesłany z WK na SKP w celu badania po zmianach. Po drodze oczywiście oświadczenie i faktura od podmiotu upoważnionego do dokonywania zmian konstrukcyjnych. W "moim" WK procedura jest bardziej prosta i przyjazna dla klienta - od razu mogę opisać to co widzę i pojazd zostaje zarejestrowany tak jak wyglądał podczas badania w SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostanie ponownie odesłany z WK na SKP w celu badania po zmianach.

 

Na jakiej podstawie, jak nic nie zostało zmienione? Trzeba podchodzić do tego rozsądnie. Przecież w Wk też siedzą ludzie i wiedzą, że za granicami Polski różne pojazdy można rejestrować inaczej niż u nas.

W Anglii ciągnik - u nas czterokołowiec

W Niemczech motorower - u nas motocykl, albo motocykl lekki u Niemców - u nas ?

 

Po po mamy określić rodzaj i podrodzaj, żeby to auto podciągnąć pod nasze przepisy. Inaczej prawie połowa pojazdów zza granicy by musiała mieć robione badanie po zmianach, bo są inaczej klasyfikowane niż u nas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie jutro spróbuję podejść do tego tematu

Trochę problemów mam natomiast ze znalezieniem danych do tego urządzenia no ale to już jest do przeskoczenia

A bohdang ma u mnie :piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie, jak nic nie zostało zmienione? Trzeba podchodzić do tego rozsądnie. Przecież w Wk też siedzą ludzie i wiedzą, że za granicami Polski różne pojazdy można rejestrować inaczej niż u nas.

 

I tu właśnie nie do końca tak jest.

Pewne grupy pojazdów podlegają wspólnotowym procedurom homologacji. Należą do niej pojazdy kategorii L (quadu) i ciągniki rolnicze (T). Mówiąc krótko - jak soc ma homologację L7e, to z uwagi na wspólne procedury homologacyjne, a więc tożsame warunki techniczne będzie "quadem" w każdym zakątku Europy. Tak samo traktor. Nie do końca więc prawdziwa jest teza, że u nich mógł to być traktor.Nie - odkąd mamy unie to nie mógł.

 

A że się tak zdarza, to wiem - Niemcy tez bardzo często pchają quady na traktory. W mojej ocenie jest to jednak efekt daleko idących nieprawidłowości w systemach rejestracyjnych w Państwach członkowskich. I nie bójmy się głośno o tym mówić - tak tak - mataczenie w Urzędach na Stacjach to nie tylko nasza domena i trzeba sobie z tego jasno zdawać sprawę.

 

Dlatego proszę wszystkich w miarę możliwości o przesyłanie skanów takich dokumentów, aby można było zaobserwować skale tego zjawiska i interweniować w tej sprawie u odpowiednich organów.

 

PS a jaką miał wpisaną homologację na tabliczce ten pojazd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS a jaką miał wpisaną homologację na tabliczce ten pojazd?

Boże ty widzisz i nie grzmisz!!!

Ciągle ta sama gatka "JAKĄ MIAŁ WPISANĄ HOMOLOGACJĘ" blakop ,ile już było dyskusji na temat tego że diler daje taką homologację jaką zażyczy sobie klient a ty ciągle trzymasz się sztywno popiepszonych przepisów że najważniejsza jest homologacja , chociaż dobrze wiesz że niektóre homo to totalna bzdura i diler daje to co chce klient.

Jak ja będę chciał przy zakupie powiedzmy volkswagena zrobić DMC przyczepy z hamulcem większe o 500 kg to diler na miejscu zmieni mi homologację i wydrukuje tabliczkę znamionową taką żeby wszystko było ok.Kosztuje to około 150 zł.

Więc przestań mi tu wciskać kity że najważniejsza jest honologacja.

Diagnosta ma się kierować rozsądkiem a nie homologacją ,która nie zawsze jest zgodna z tym co widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Momencik - jak kwestionujesz homologacje, tabliczkę i dokumentację pojazdu to.... to co jest ważne? Uważasz, że dokumenty te zostały wydane z naruszeniem prawa - zgłoś gdzie trzeba, ale nie pisz głupot, że nic nie jest ważne, oprócz opinii diagnosty.

 

Zdaje się, że frazę "tabliczka to świętość" znajdziesz tu w 80% wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Momencik - jak kwestionujesz homologacje, tabliczkę i dokumentację pojazdu to.... to co jest ważne? Uważasz, że dokumenty te zostały wydane z naruszeniem prawa - zgłoś gdzie trzeba, ale nie pisz głupot, że nic nie jest ważne, oprócz opinii diagnosty.

 

Zdaje się, że frazę "tabliczka to świętość" znajdziesz tu w 80% wypowiedzi.

 

A źle wystawione homologacje to komu zgłaszać - jest grono ciężarówek (czytaj: osobówki) z błędnymi homologocjami co do stanu faktycznego: inna DMC na tabliczce inna w homologacji, posiadają miejsce kotwiczenia pasów lub nawet pasy bezpieczeństwa.

Wystarczy nawet tylko iść do pierwszego lepszego dealera i zobaczyć czy pojazd posiada punkty kotwiczenia pasów, itp.

Piszą o nierzetelności diagnostów, a co z homologacjami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam

A jak taki quad przekracza 15kW. np: Kawasaki kfx 700

Sytuacja podobna zarejestrowany w Anglii jako Maszyna rolnicza.

Ps. Na stronach dilera w Polsce jest napisane ze można zarejestrować jako pojazd samochodowy inny.

Pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pojazd nie odpowiada warunkom samochodowy inny,

i rodzi się pytanie czy odpowiada warunkom technicznym ciągnika rolniczego (T5)

czy można to tak potraktować? Bo za granica był zarejestrowany jako maszyna rolnicza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze chcecie to podciągnąć jako ciągnik rolniczy.Najpierw sprawdź jego DMC. Jak mnie pamięć nie myli to do 800 kg i może być bez kabiny . Potem sprawdź warunki techniczne przewidziane dla ciągnika rolniczego ale odpowiadające naszym przepisom a nie angileskim. To co ze ma napisane maszyna rolnicza u nas nic takiego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.