JACEK GUZ Napisano 11 Październik 2009 Share Napisano 11 Październik 2009 Witam ,wiem że być może o tym już było ale proszę o pomoc Otóż wczoraj przyszedł do mnie z zapytaniem o przegląd przed pierwszą rejestracją Quada sprowadzonego z Anglii W dowodzie rej. angielskim figuruje jako maszyna rolnicza moc silnika to 13,7 kW Marka Honda ,model FOURTRAX 350 pojemność silnika 329cm , rok prod. 2004.pierwsza rej. 2006r. Proszę szanowne grono o pomoc jak to ugryżć żeby i klient był zadowolony i ja spokojny po przeprowadzeniu takiego badania No i czy to wykonalne zgodnie z naszymi przepisami? Z góry dzięki wielkie za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 11 Październik 2009 Share Napisano 11 Październik 2009 Przede wszystkim sprawdź czy ma jakieś oprzyrządowanie pozwalające na sprzężenie z maszynami rolniczymi. I oczywiście jaka jest prędkość max. To jest bowiem cecha decydująca o możliwości zaliczenia go w poczet ciągników rolniczych. Możliwość ciągnięcia przyczepy nie przesądza o przynależności pojazdu do rodzaju: ciągnik rolniczy. Natomiast moc silnika pozwala na zaliczenie go do rodzaju: samochodowy inny i podrodzaju: czterokołowiec. Sprawdź jeszcze jaką ma masę własną, żeby nie przekroczyła tej dopuszczalnej dla czterokołowca "osobowego" - 400kg i "ciężarowego" - 550kg. Bo o czterokołowcu lekkim nie może tu być mowy. Jeśli ustalone parametry na to pozwolą, to określ pojazd tak jak napisałem powyżej. Niektórzy koledzy preferują procedurę porównania zapisów zagranicznego DR z własnymi ustaleniami i jeśli są różnice (a w tym przypadku są, bo chyba jednak nie jest to ciągnik rolniczy?) to dają wynik "N" i zapewne pojazd zostanie ponownie odesłany z WK na SKP w celu badania po zmianach. Po drodze oczywiście oświadczenie i faktura od podmiotu upoważnionego do dokonywania zmian konstrukcyjnych. W "moim" WK procedura jest bardziej prosta i przyjazna dla klienta - od razu mogę opisać to co widzę i pojazd zostaje zarejestrowany tak jak wyglądał podczas badania w SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 11 Październik 2009 Share Napisano 11 Październik 2009 Myślę, że lepiej tego nikt nie wyjaśni a i problemów być nie powinno ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Październik 2009 Share Napisano 11 Październik 2009 zostanie ponownie odesłany z WK na SKP w celu badania po zmianach. Na jakiej podstawie, jak nic nie zostało zmienione? Trzeba podchodzić do tego rozsądnie. Przecież w Wk też siedzą ludzie i wiedzą, że za granicami Polski różne pojazdy można rejestrować inaczej niż u nas. W Anglii ciągnik - u nas czterokołowiec W Niemczech motorower - u nas motocykl, albo motocykl lekki u Niemców - u nas ? Po po mamy określić rodzaj i podrodzaj, żeby to auto podciągnąć pod nasze przepisy. Inaczej prawie połowa pojazdów zza granicy by musiała mieć robione badanie po zmianach, bo są inaczej klasyfikowane niż u nas... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 11 Październik 2009 Autor Share Napisano 11 Październik 2009 Dzięki wielkie jutro spróbuję podejść do tego tematu Trochę problemów mam natomiast ze znalezieniem danych do tego urządzenia no ale to już jest do przeskoczenia A bohdang ma u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Październik 2009 Share Napisano 11 Październik 2009 Na jakiej podstawie, jak nic nie zostało zmienione? Trzeba podchodzić do tego rozsądnie. Przecież w Wk też siedzą ludzie i wiedzą, że za granicami Polski różne pojazdy można rejestrować inaczej niż u nas. I tu właśnie nie do końca tak jest. Pewne grupy pojazdów podlegają wspólnotowym procedurom homologacji. Należą do niej pojazdy kategorii L (quadu) i ciągniki rolnicze (T). Mówiąc krótko - jak soc ma homologację L7e, to z uwagi na wspólne procedury homologacyjne, a więc tożsame warunki techniczne będzie "quadem" w każdym zakątku Europy. Tak samo traktor. Nie do końca więc prawdziwa jest teza, że u nich mógł to być traktor.Nie - odkąd mamy unie to nie mógł. A że się tak zdarza, to wiem - Niemcy tez bardzo często pchają quady na traktory. W mojej ocenie jest to jednak efekt daleko idących nieprawidłowości w systemach rejestracyjnych w Państwach członkowskich. I nie bójmy się głośno o tym mówić - tak tak - mataczenie w Urzędach na Stacjach to nie tylko nasza domena i trzeba sobie z tego jasno zdawać sprawę. Dlatego proszę wszystkich w miarę możliwości o przesyłanie skanów takich dokumentów, aby można było zaobserwować skale tego zjawiska i interweniować w tej sprawie u odpowiednich organów. PS a jaką miał wpisaną homologację na tabliczce ten pojazd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 12 Październik 2009 Autor Share Napisano 12 Październik 2009 Będę to wiedział dokładnie dziś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 12 Październik 2009 Share Napisano 12 Październik 2009 PS a jaką miał wpisaną homologację na tabliczce ten pojazd? Boże ty widzisz i nie grzmisz!!! Ciągle ta sama gatka "JAKĄ MIAŁ WPISANĄ HOMOLOGACJĘ" blakop ,ile już było dyskusji na temat tego że diler daje taką homologację jaką zażyczy sobie klient a ty ciągle trzymasz się sztywno popiepszonych przepisów że najważniejsza jest homologacja , chociaż dobrze wiesz że niektóre homo to totalna bzdura i diler daje to co chce klient. Jak ja będę chciał przy zakupie powiedzmy volkswagena zrobić DMC przyczepy z hamulcem większe o 500 kg to diler na miejscu zmieni mi homologację i wydrukuje tabliczkę znamionową taką żeby wszystko było ok.Kosztuje to około 150 zł. Więc przestań mi tu wciskać kity że najważniejsza jest honologacja. Diagnosta ma się kierować rozsądkiem a nie homologacją ,która nie zawsze jest zgodna z tym co widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Październik 2009 Share Napisano 12 Październik 2009 Momencik - jak kwestionujesz homologacje, tabliczkę i dokumentację pojazdu to.... to co jest ważne? Uważasz, że dokumenty te zostały wydane z naruszeniem prawa - zgłoś gdzie trzeba, ale nie pisz głupot, że nic nie jest ważne, oprócz opinii diagnosty. Zdaje się, że frazę "tabliczka to świętość" znajdziesz tu w 80% wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 12 Październik 2009 Share Napisano 12 Październik 2009 znajdziesz tu w 80% wypowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 12 Październik 2009 Autor Share Napisano 12 Październik 2009 Koniec kłótni już po sprawie Pojazd dopuszczony do ruchu jako samochodowy inny , czterokołowiec Dzięki za wszystkie sugestie i podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Październik 2009 Share Napisano 12 Październik 2009 Pojazd dopuszczony do ruchu jako samochodowy inny , czterokołowiec NO widzisz jakie to proste ??? Bohdang Ci to od razu powiedział,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 12 Październik 2009 Share Napisano 12 Październik 2009 Momencik - jak kwestionujesz homologacje, tabliczkę i dokumentację pojazdu to.... to co jest ważne? Uważasz, że dokumenty te zostały wydane z naruszeniem prawa - zgłoś gdzie trzeba, ale nie pisz głupot, że nic nie jest ważne, oprócz opinii diagnosty. Zdaje się, że frazę "tabliczka to świętość" znajdziesz tu w 80% wypowiedzi. A źle wystawione homologacje to komu zgłaszać - jest grono ciężarówek (czytaj: osobówki) z błędnymi homologocjami co do stanu faktycznego: inna DMC na tabliczce inna w homologacji, posiadają miejsce kotwiczenia pasów lub nawet pasy bezpieczeństwa. Wystarczy nawet tylko iść do pierwszego lepszego dealera i zobaczyć czy pojazd posiada punkty kotwiczenia pasów, itp. Piszą o nierzetelności diagnostów, a co z homologacjami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Październik 2009 Share Napisano 12 Październik 2009 Piszą o nierzetelności diagnostów, a co z homologacjami? Najgorsze w tym wszystkim jest to , że możesz się odwołać w takim przypadku chyba tylko przez okno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablos Napisano 26 Październik 2009 Share Napisano 26 Październik 2009 Witam A jak taki quad przekracza 15kW. np: Kawasaki kfx 700 Sytuacja podobna zarejestrowany w Anglii jako Maszyna rolnicza. Ps. Na stronach dilera w Polsce jest napisane ze można zarejestrować jako pojazd samochodowy inny. Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 26 Październik 2009 Share Napisano 26 Październik 2009 można zarejestrować jako pojazd samochodowy inny. Sprawdź ,lub zastanów się czy odpowiada warunkom technicznym dla pojazdu samochodowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 26 Październik 2009 Share Napisano 26 Październik 2009 Ps. Na stronach dilera w Polsce jest napisane ze można zarejestrować jako pojazd samochodowy inny. Wszystko można tak zarejestrować pod warunkiem, że odpowiada warunkom technicznym Polecam lekturę: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=6421 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablos Napisano 26 Październik 2009 Share Napisano 26 Październik 2009 Ale pojazd nie odpowiada warunkom samochodowy inny, i rodzi się pytanie czy odpowiada warunkom technicznym ciągnika rolniczego (T5) czy można to tak potraktować? Bo za granica był zarejestrowany jako maszyna rolnicza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 27 Październik 2009 Share Napisano 27 Październik 2009 Podejrzewam ze chcecie to podciągnąć jako ciągnik rolniczy.Najpierw sprawdź jego DMC. Jak mnie pamięć nie myli to do 800 kg i może być bez kabiny . Potem sprawdź warunki techniczne przewidziane dla ciągnika rolniczego ale odpowiadające naszym przepisom a nie angileskim. To co ze ma napisane maszyna rolnicza u nas nic takiego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 22 Kwiecień 2010 Share Napisano 22 Kwiecień 2010 przy pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.