Robert Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 Tak miałem w brifie z Belgii. Citroen Xara Picasso. Brak zamocowanej tylnej kratki,brak dodatkowych papierów na to,że to auto ciężarowe. Dokonalem oceny z natury.Wpisąłem auto osobowe.Gość odprawił auto UC i UC, dopiero jak był w wydziale komunikacji powiedzieliI,że na podstawie dokumentów jest to samochód ciężarowy. Gość wrócił do mnie. na podstawie rozmowy z wydziałem komunikacji i okręgówki w Legnicy zmieniłem na auto ciężarowe (tłumaczenie dokumentów)-Auta drugi raz nie oglądałem.I tu się zaczeło.jak auto ciężarowe to zwrot akcyzy.Byłem się już tłumaczyć w UC a teraz czekam na wezwanie z wydziału komunikacji.I bądź tu mądry??? Kto ma racje Briff czy spis z natury.?? PS. jak się tlumaczyć? Cytuj
Psuj Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 Po pierwsze nie krzycz, nie pisz dużymi literami. Po drugie mogłeś zażyczyć sobie tłumaczenie dokumentów na pierwsze badanie, jeśli na tłumaczeniu jest ciężarówka to na jakiejś podstawie, po prostu coś przegapiłeś. Ale jeśli to wynika z jakiegoś innego dokumentu którego klient Ci nie przedstawił to jest problem klienta i on powinien się tłumaczyć a nie Ty. Cytuj
Piotr Barczuk Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 To zalezy czyją stronę trzymasz Nie masz zadnych powodów zeby tłumaczyć się przed US ani UC. TY zrobiłeś swoje i masz to w powazaniu. Chyba ze masz na uwadze interes klienta, któremu zalezy choć wczesniej nie zalezało IMHO zadnego błedu nie popełniełeś. A jedyna instytucja przed którą musisz się tłumaczyć to: Twój szef, Starostwo, Policja -reszta niech spada na szczaw. Piotr Barczuk Cytuj
pan siara Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 nigdy nie sugeruj się papierami.papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie. To Ty widzisz pojazd i sprawdzasz stan faktyczny z zapisami w dokumentach. Jesli widzisz, że to lipa to olej dokumenty bo źle na tym wyjdziesz. Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 A jedyna instytucja przed którą musisz się tłumaczyć to: Twój szef, Starostwo, Policja -reszta niech spada na szczaw. Zgadzam się, zgadzam - choć oczywiście u nas nie mówi się do kogoś "spadaj na szczaw" Cytuj
AUTO-SERWIS Napisano 26 Sierpień 2005 Napisano 26 Sierpień 2005 Diagnosta sprawdza pojazd i ustala stan faktyczny, oczywiście nie należy zapominac o dokumentach pojazdu i trzeba porównać zapisy z pojazdem. Cytuj
Robert Napisano 26 Sierpień 2005 Autor Napisano 26 Sierpień 2005 No dobra a jeżeli gosć sobie kupuje DB207 z cempingiem a w między czasie przerabia go na lawete. przeciez wiele rzeczy się wtedy nie będzie zgadzało z dokumentami. Macie rację sprawdzam stan faktyczny a nie zgodności zapisów w dokumentach ze stanem samochodu. Gdzie dokładniej mogę poczytać o rodzajach pojazdów?? Przejrzałem Prawo o Ruchu Drogowym a tam jest tak tylko ogólnie, Przeglądałem tez ustawy Bylbym wdzięczny za ustawę. Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 26 Sierpień 2005 Napisano 26 Sierpień 2005 Gdzie dokładniej mogę poczytać o rodzajach pojazdów?? http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=682 Cytuj
Robert Napisano 7 Wrzesień 2005 Autor Napisano 7 Wrzesień 2005 Dziękuję Panie Norbercie. Przeczytanie ich zajmie mi jakieś 100lat tyle ich jest. heheh a mówia ,że jest nuda i nie ma co robić. Proszę wydłużcie dzień do 28h to dam radę na opanowanie materiału. i załatwcie 3 miechy urlopu. A i tak na pewno wejdą nowe sprawy w trakcie zapoznawania sie . Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 7 Wrzesień 2005 Napisano 7 Wrzesień 2005 Moja stopka niech posłuży za cały komentarz do tego postu ... Cytuj
jacek Napisano 15 Wrzesień 2005 Napisano 15 Wrzesień 2005 Błąd polega na tym, że nie obejrzałeś auta drugi raz. Jeżeli auto faktycznie było osoobowe to należało się tego trzymać. Ocena rzeczoznawców w tym wypadku rozwiązałaby twój problem. Cytuj
Robert Napisano 18 Wrzesień 2005 Autor Napisano 18 Wrzesień 2005 Jak spotkaliśmy się z klientem w Urzędzie Celnym to sam się przyznał,że zamontował sobie kratkę na druty,taśmy klejące bo w dowodzie ma wpisane ciężarowy a w momencie kontroli przez Policję żeby nie dostał mandatu. Celnicy mówili,że sami powołają rzeczoznawcę samochodowego do oceny bo dla nich jest to samochód osobowy chyba,że klient udowodni swoją rację....... Nie oddadzą mu zapłaconej akcyzy bo to o to tu chodzi. Cytuj
ijm Napisano 11 Październik 2005 Napisano 11 Październik 2005 Zadalem pytanie pracownikowi SP jak reagowac na taka sytuacje jak Twoja i powiedzial ze liczy sie stan faktyczny czyli w zas z btp nalezy wpisac iz pojazd spelnia war. tech jako osobowy i tak go zakwalifikowac. Zycze pozytywnego zakonczenia sprawy. Cytuj
k2ryszard Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 Podobny temat. Gość sprowadza z zagranicy ciężarowego saxo i chce go zarejestrować jako samochód osobowy. Czy może dokonać zmian konstrukcyjnych a jeżeli tak to przed pierwszym przeglądem czy po jako, zmiany konstrukcyjne? Cytuj
pablo Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 Musi go zarejestrowac jako ciężarowy bo tak widnieje w dokumentach zagranicznych nie może dokonać zmiany konstrukcyjnej przed zarejestrowaniem. Cytuj
WOJT999 Napisano 24 Listopad 2005 Napisano 24 Listopad 2005 Najpierw jako ciezarowy potem jezeli mozna przerobic to na osobowy ,ale z tego co widzalem takie samochody to nie mozna ,bo nie maja punktow do mocowania pasow i siedzen tak przynajmiej bylo w renault clio Cytuj
kayaba2 Napisano 24 Listopad 2005 Napisano 24 Listopad 2005 Robert, nie poełniłes błedu okreslając rodzaj pojazdujoko osobowy-to wynika z oględzin i stanu faktycznego-brak przegrody oddzielaj., gdybyś miał tłumaczenie dokumentów a z nich wynka, ze pojazd był zarejestr. jako cięzarowy to dałbyś wynik negatywny- brak przegrody, z doswidczenia wiem , że jezeli jest brief- poj. z niemiec- to tam można dużo wyczytać a w szczególności w uwagach i na to trzeba zwracać uwagę. swoje stanowisko obronisz bez problemu a juz napewno nie słuchając pan(i)ów z wk -ich rad, szkoda że nie dokonałeś oględzin poj. przed zmianą rodzaju- w tym momencie klient napewno zam. przegrodę Cytuj
wald Napisano 24 Listopad 2005 Napisano 24 Listopad 2005 Musi go zarejestrowac jako ciężarowy bo tak widnieje w dokumentach zagranicznych nie może dokonać zmiany konstrukcyjnej przed zarejestrowaniem. A przepraszam bardzo , jak nie ma dokumentu zagranicznego i przyjedzie z pozwoleniem czasowym to co zrobisz ? Tak miałem w brifie z Belgii. Citroen Xara Picasso. Brak zamocowanej tylnej kratki,brak dodatkowych papierów na to,że to auto ciężarowe. Dokonalem oceny z natury.Wpisąłem auto osobowe.Gość odprawił auto UC i UC, dopiero jak był w wydziale komunikacji powiedzieliI,że na podstawie dokumentów jest to samochód ciężarowy. Gość wrócił do mnie. na podstawie rozmowy z wydziałem komunikacji i okręgówki w Legnicy zmieniłem na auto ciężarowe (tłumaczenie dokumentów)-Auta drugi raz nie oglądałem.I tu się zaczeło.jak auto ciężarowe to zwrot akcyzy.Byłem się już tłumaczyć w UC a teraz czekam na wezwanie z wydziału komunikacji.I bądź tu mądry??? Kto ma racje Briff czy spis z natury.?? PS. jak się tlumaczyć? Od kiedy to sam.cięzarowy o dmc mniejszej niż 2,5 t nie musi mieć trwałej przegrody ( chyba że był zarejestrowany za granica wczesniej niz 29-05-1999 w co wątpie) Za pierwszym razem zrobiłes słusznie , błędem było poprawianie na cieżarowy. Masz to w Dz.U. Nr 32 poz. 262 par.8 ust.1 pkt. 7 i 8 abcd. Nie kierujesz się żadnymi tlumaczeniami ani opiniami, tylko tym co widzisz.To było jest i będzie auto osobowe, jak ciężarowe to musiał by mieć przegrodę.Przeczytaj to dokładnie zanim pójdziesz sie tlumaczyć . A nastepnym razem wal na forum ....zawsze ktoś podpowie. Cytuj
pablo Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 A przepraszam bardzo , jak nie ma dokumentu zagranicznego i przyjedzie z pozwoleniem czasowym to co zrobisz ? No to takie pozwolenie czasowe wystawia WK na podstawie tłumaczeń dokumentów przedstawionych w urzędzie i przypuszczam że będzie juz wpisany rodzaj pojazdu który będzie wynikał z dokumentów. Cytuj
bohdang Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 Szanowni koledzy. Zdecydowanie przyłączam się do opinii tych kolegów, którzy twierdzą: diagnosta ma zbadać i opisać to co widzi, a nie błądzić w sferze teorii. Nie zdołamy przewidzieć wszystkich zdarzeń jakie mogą nas spotkać w życiu. Zawsze jednak będziemy mogli wybronić się z niespodziewanych zarzutów jeśli uczciwie i fachowo wykonamy badanie i wystawimy odpowiednie dokumenty. I tu poradzę kolegom to co sam (a także moi współpracownicy) na naszej SKP stosujemy - dokumentujemy niektóre (budzące pewne wątpliwości) przypadki za pomocą cyfrowego aparatu fotograficznego. Nie jestem pewny czy w razie poważnego sporu rozstrzyganego np. przed sądem taka dokumentacja wystarczy, ale chyba lepsze jest to niż nic. Przykład - na okresowe bad. tech. podstawiono samochód ciężarowy Xsara Picasso (skracam nazwę) van - taki jest zapis w DR. Stan faktyczny - brak przegrody, 5 miejsc a nie 4.(w tym miejscu należy zadać pytanie właścicielowi świadectwa homologacji - gdzie są odpowiednie zabezpieczenia kotwiczeń fotela przed smowolnymi zmianami, a także inne wymagania określone w przepisach o homologacji, wszak pojazd takowe posiada?) . Informacja dla klienta - wynik negatywny mimo iż auto jest sprawne tech. (3-letnie). Klient wykonuje telefon "do przyjaciela" - słyszę jak prosi go o przywiezienie przegrody. Już wiem o co temu klientowi chodzi - skorzystał z różnych preferencji podatkowych ale w gruncie rzeczy chodzi mu o to, że chce mieć auto osobowe a nie żadną tam "ciężarówkę". Co robię?- wykonuję fotografie samochodu w takim stanie jak jest. Dodatkowo informuję klienta że nie zmienię wyniku badania na pozytywny jeżeli auto nie będzie odpowiadało wymogom. PANOWIE ! W ciągu pół godziny!! klient ze swoim mechanikiem dokonali zmian : zamontowali przegrodę (oczywiście fabryczną), zdemontowali środkowy fotel a miejsca kotwiczeń fotela i pasa przykryli pokrywkami przykręconymi zrywalnymi śrubami (wszystko to mieli przygotowane - dostali od dealera). To chyba dobry przykład na to jak do spraw wymagań technicznych określonych wobec pojazdów podchodzą producenci i dealerzy? Wracając do przykładu - klient (nie wiem- szczery, czy bezczelny?) powiedział mi, że i tak przegrodę wymontuje a piąty fotel zamontuje i że po prostu jestem złośliwy. Na takie stwierdzenie - wykonałem fotografie pojazdu - już jako ciężarowego i to z detalami. Dzięki temu w razie jakiejś kontrololi będę coś miał na swoją obronę. Taką mam nadzieję, bo co więcej mógłbym zrobić? Ganiać za klientem i pilnować żeby nie dokonał samowolnie zmian które zapowiedział? Napewno podobnych przypadków mamy wszyscy w swojej pracy bardzo dużo i ważne jest abyśmy mogli i potrafili zapobiegać ich ewentualnym skutkom. Cytuj
wald Napisano 25 Listopad 2005 Napisano 25 Listopad 2005 A przepraszam bardzo , jak nie ma dokumentu zagranicznego i przyjedzie z pozwoleniem czasowym to co zrobisz ? No to takie pozwolenie czasowe wystawia WK na podstawie tłumaczeń dokumentów przedstawionych w urzędzie i przypuszczam że będzie juz wpisany rodzaj pojazdu który będzie wynikał z dokumentów. Ale dalej będzie problem. Brak zgodnosci zapisów w PC ze stanem faktycznym. Problem tkwi w tym że nie robisz na podstawie dokumentów. Kiedy masz dokumenty zagraniczne możesz dopuścić do ruchu nawet jak tam będzie zapis że jest ciężarowy a Ty stwierdzisz że osobowy ( oczywiście wszystko zgodnie z warunkami tech. ).Z tego co sie orientuje np. w Niemczech nie ma żadnych kratek dla tego typu cięzarówki.Jak byś do tego nie podchodził, tego typu ciężarówka musi mieć w Polsce trwałą przegrodę.Do tego musiałby być Vanem lub wielozadaniowym Dz.U. Nr 5 poz 30 wyklucza możliwość zrobienia ciężarowym :sedana,hatchbacka, kombi, Coupe i kabriolet. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.