adam1501 Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 Witaj Skąd można wziąć wyciąg ze świadectwa homologacji, albo w jaki sposób rzeczywiście dowiedzieć się jaką przyczepę zgodnie z przepisami może ciagnąć auto? Jedynym dokumentem, który w 100% powie jaką przyczepę może ciągnąć Twój konkretny pojazd jest wyciąg ze świadectwa homologacji. Możesz zgłosić się do importera tego pojazdu powinien pomóc. Ewentualnie skorzystać z katalogów. Jak mniemam auto jest już zarejestrowane i nie posiadasz wpisu odnośnie mas przyczep więc nie bądź nadgorliwy i na siłę ich nie szukaj a wówczas nikt nie zarzuci Ci, że ciągniesz za dużo bo na drodze do czego się odniesie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 jeżeli rzeczywiście zgodnie z prawem powinno być 2000 kg Moze byc tak jak na TZ ale nie musi.Ja na twoim miejscu udalbym sie do Servisu VW i od nich pobral świadectwo homo.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 nie posiadasz wpisu odnośnie mas przyczep więc nie bądź nadgorliwy i na siłę ich nie szukaj a wówczas nikt nie zarzuci Ci, że ciągniesz za dużo bo na drodze do czego się odniesie? właśnie o to chodzi że chcą mi wpisać 1620 kg. Auto jest krajowe, a wyciąg z homologacji gdzieś przepadł. Ewentualnie skorzystać z katalogów a gdzie taki katalog mogę znaleźć? Ja na twoim miejscu udalbym sie do Servisu VW i od nich pobral świadectwo homo ile takie coś może kosztować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 ile takie coś może kosztować? Tego to Ci nie powiem bo nie wiem ale sam wiesz..."SERVIS"=$$$$$$$$ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 właśnie o to chodzi że chcą mi wpisać 1620 kg. Masz wykonać BT dodatkowe na HAK a nie ustalenie danych, kto chce Ci ten parametr wpisać i na podstawie czego? Auto jest krajowe, a wyciąg z homologacji gdzieś przepadł. Skontaktuj się z importerem na Polskę (nie wiem jak się nazywa WV Polska??), jeżeli auto jest "nasze" to nie powinno być problemu z uzyskaniem tego dokumentu lub jego odpisem, kopią, zaświadczeniem importera, że taki a taki pojazd (numer VIN) na podstawie nr... homologacji może ciągnąć przyczepę o maksymalnej masie x kg. a gdzie taki katalog mogę znaleźć? Najlepszy (najbardziej wiarygodny i uznawany) jest katalog ITS, mają go co bogatsze stacje, ponieważ ta pozycja jest płatna i nie każdy jest w nią wyposażony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 dzięki Wam za wszelką okazaną pomoc. Będę szukał w takim razie stacji, gdzie nie będą chcieli mi uzupełniać DR, albo uzupełnią go w sposób zadowalający mnie. kto chce Ci ten parametr wpisać i na podstawie czego? nie wiem czy to jest norma, czy tylko "nasze" lokalne zjawisko, ale brat jakiś rok temu montował hak w oplu astrze i na każdej stacji, na którą by nie pojechał chcieli mu wpisywać na BT parametry O1 i O2, bo też miał pusto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 firma kulczyk tradex chyba jest przedstawicielem producenta vw. zadzwoń do nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 nie wiem czy to jest norma, czy tylko "nasze" lokalne zjawisko, ale brat jakiś rok temu montował hak w oplu astrze i na każdej stacji, na którą by nie pojechał chcieli mu wpisywać na BT parametry O1 i O2, bo też miał pusto. Uważam takie postępowanie za nadgorliwość, ponieważ: "...7. W przypadku gdy badanie techniczne dotyczy pojazdu silnikowego, o którym mowa w art. 71 ust. 4 ustawy, uprawniony diagnosta po wykonaniu badania technicznego zamieszcza w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym wpis o spełnieniu przez pojazd dodatkowych warunków technicznych oraz dokonuje adnotacji o treści "HAK" w prowadzonym rejestrze..." Dz.U. 155 poz 1232 z 2009 paragraf 6 pkt 7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markus Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 Dobrze ,ale jesli nie ma wpisanych mas przyczep w DR to dlaczego ich nie określic przy badaniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 nie wiem czy to jest norma, czy tylko "nasze" lokalne zjawisko, ale brat jakiś rok temu montował hak w oplu astrze i na każdej stacji, na którą by nie pojechał chcieli mu wpisywać na BT parametry O1 i O2, bo też miał pusto. Uważam takie postępowanie za nadgorliwość, ponieważ: "...7. W przypadku gdy badanie techniczne dotyczy pojazdu silnikowego, o którym mowa w art. 71 ust. 4 ustawy, uprawniony diagnosta po wykonaniu badania technicznego zamieszcza w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym wpis o spełnieniu przez pojazd dodatkowych warunków technicznych oraz dokonuje adnotacji o treści "HAK" w prowadzonym rejestrze..." Dz.U. 155 poz 1232 z 2009 paragraf 6 pkt 7. Wniskuję z tego, że jak będzie miał wpisane O1 - 2000 kg a hak na 1000kg to mu wpiszesz tylko, że "HAK" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markus Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 zle wnioskujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 Dobrze wnioskuję. Bo jeżeli nie ma podanych O1, O2 to należy te dane uzupełnić. Nie dość tego bardzo często przy wymianie DR trzeba brakujące dane uzupełnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 Dobrze wnioskuję. Bo jeżeli nie ma podanych O1, O2 to należy te dane uzupełnić. Nie dość tego bardzo często przy wymianie DR trzeba brakujące dane uzupełnić. Zawsze przy sprawdzeniu warunków dodatkowych-hak sprawdam O1 i O2 a w przypadku ich braku zawsze je ustalam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markus Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 no przecież o tym pisałem , chyba się nie zrozumielismy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 Dobrze, więc zakładamy, że przyjeżdżam do któregoś z Panów na wpisanie haka i co dalej?, jeżeli piszecie Panowie, że trzeba uzupełnić dane O1 i O2, to czy mógłby mi ktoś napisać co by wpisał w te rubryki? Samochód to volkswagen transporter IV 96r. (modelowo 97) silnik 1,9D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 Proszę o podanie danych z tabliczki dwa pierwsze rzędy oraz moc silnika. Wtedy będziemy gdybać. PS moje wypowiedzi dotyczyły przede wszystkim wypowiedzi którą cytowałem tzn adam1501. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 Pierwsza linijka to 2380 (jeżeli dobrze mi się wydaję, że to powinno być DMC pojazdu to jest niezły meksyk, bo w DR mam 2750 kg ) Druga linijka 4000 Mocy silnika nie znam, bo też nie wpisano w DR Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale auto kiedyś było 2-osobowe, a teraz jest wpisane 5osób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 WG tabliczki powino być 1620 kg Ciekawe bo w danych ITS nie mogę znaleść DMC mniejszej niż ok 2500, DMC zepołu ok 4500. Więc ratuje tylko homologacja. Tabliczka dla mnie podejrzana (mogę się mylić) Oczywiście masz rację pierwsza linijka to DMC pojazdu - i to jest już większy problem. W związku z brakiem danych porównywalnych w książce ITS moje dywagacje się kończą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 W/g papierowego katalogu ITS Transporter z takim motorkiem ma MMC z hamulcem 2000 lub 2200 lub 2500 a bez hamulca 700 lub 750. Takiej DMC pojazdu (2380) tez nie znalazłem w katalogu. W każdym razie u mnie dostałbyś najpewniej 2000/750 kg. Trzeba tylko jeszcze policzyć czy hak wytrzyma, ale trzeba tez i sprostować dmc pojazdu w dowodzie. Oprócz adnotacji HAK w pkt 2 wpisuję tez takie cusik w pkt 1 na zaświadczeniu Parametr haka D - xxx [kN], Max uciąg haka - xxxx [kg], Maksymalne masy przyczep - O.1 - xxxx [kg], O.2 - xxx [kg] D - z tabliczki haka max uciąg - trzeba policzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 hak ma napisane na tabliczce uciąg 2500 kg, nacisk na kulę 100 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 hak ma napisane na tabliczce uciąg 2500 kg Masa jaką uciągnie hak jest bezpośrednio uzależniona od masy pojazdu, ale zamiast wyliczać można też przyjąć max uciąg jaki podaje producent, choć ja wolę sobie policzyć na piechotkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 Czyli jestem znowu w ciemnej d.... Spróbuję zatem pojeździć dzisiaj po SKP może gdzieś będą chcieli wklepać coś sensownego. Dzięki Wam wszystkim za pomoc Macie u mnie piwo A tak swoją drogą, to jak ja mam masę własną 1590 kg, a dmc z tabliczki 2380 to pozostaje tylko 790 kg na 5 osób + ładunek, co wydaje mi się trochę dziwne, żeby robić dostawczy samochód z tak małym udźwigiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 Moje żródła podają: WV T4 '96 DMC 2380, DMC zespołu 4000, O1 2000, O2 750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 Wniskuję z tego, że jak będzie miał wpisane O1 - 2000 kg a hak na 1000kg to mu wpiszesz tylko, że "HAK" Oczywiście, że nie. Natomiast sytuacja dotyczy stanu kiedy nie ma danych o przyczepach w DR i wówczas nie ustalam żadnych danych na zaświadczeniu. Wykonuje badanie na zasadzie sprawdzenia ile taki pojazd może ciągnąć i czy takowy hak jest odpowiedni i dokonuje tylko adnotacji w zaświadczeniu HAK. Jeżeli ktoś sobie zażyczy ustalenia danych to jest na to stosowne badanie - nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 Odwiedziłem dzisiaj 4 stacje diagnostyczne w tym 3 okręgowe i jedną podstawową. Wszyscy jak jeden mąż twierdzili, że innych danych niż te wynikające z odjęcia mas z tabliczki znamionowej nie mogą wpisać. Nie wiem czy to taka okolica, czy ci magicy niedouczeni... Jestem w kropce. A duplikat homologacji kosztuje 180 zł << Jadę jutro w trasę Warszawa-Płońska-Mława_działdowo-rybno Czy może któryś z Panów pracuje gdzieś na stacji po tej trasie, albo w niedalekiej odległości i mógłby przeprowadzić przegląd wpisując dane z katalogu, a nie tabliczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.