Skocz do zawartości

Volkswagen Transporter T4 zwiększenie DMC przyczepy.


TomekTDi

Rekomendowane odpowiedzi

Czy może któryś z Panów pracuje gdzieś na stacji po tej trasie, albo w niedalekiej odległości i mógłby przeprowadzić przegląd wpisując dane z katalogu, a nie tabliczki?

przeciez to sprzeczne z przepisami :razz: Tabliczka jest wazniejsza niz jakis katalog, ktory podaje orirntacyjne wartosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • karolakpiotr

    18

  • Regan55

    17

  • adam1501

    15

  • ketiw38

    12

przeciez to sprzeczne z przepisami Tabliczka jest wazniejsza niz jakis katalog, ktory podaje orirntacyjne wartosci

tylko, że na tabliczce nie ma wartości, które trzeba uzupełnić do DR.

 

A jakby zdjąć tabliczkę, to co wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w takim razie nic już nie rozumiem... :sad:

Najpierw piszecie, że odejmowanie wartości z tabliczki jest kompletną bzdurą, potem się okazuje, że to jedyny słuszny sposób na ustalenie poprawnej wartości...

Poddaję się :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw piszecie, że odejmowanie wartości z tabliczki jest kompletną bzdurą, potem się okazuje, że to jedyny słuszny sposób na ustalenie poprawnej wartości...

Nie ma na tabliczce znamionowej wartości MMC przyczepy. Dlatego wykonuję to jak wspominałem wcześniej, bez nadgorliwości. Jedynym dokumentem jest wyciąg ze świadectwa homologacji (tam jest 100% pewności), zresztą nawet przepisy określają na podstawie czego mamy to określać - załącznik nr 4, Dział II Dz.U. 155 poz 1232 z2009r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym dokumentem jest wyciąg ze świadectwa homologacji

No dobrze, ale skoro nie ma wyciągu z homologacji, to chyba jest jakieś drugie kryterium i z tego co zrozumiałem jest to właśnie katalog.

 

Widać, że to nie są tak oczywiste przepisy, bo nawet na forum są użytkownicy określający MMC przyczepy z tabliczki:

Tabliczka jest wazniejsza niz jakis katalog,

 

Jeżeli mój post przeczyta dzisiaj któryś z Panów pracujący na SKP po trasie: Warszawa-Płońska-Mława_działdowo-rybno, albo w niedalekiej odległości i wykonałby takie badanie techniczne haka z uzupełnieniem wartości bez homologacji bardzo proszę o kontakt, gdyż właśnie wyjeżdżam z domu i będę jechał tą trasą i z powrotem. (Dla sprostowania, nie chcę robić żadnych przekrętów, ani kombinacji, tylko wpisać dane które żeczywiście powinny tam się znajdować)

Tel. 661-311-211

Będę bardzo wdzięczny za okazaną pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w takim razie nic już nie rozumiem... :sad:

Najpierw piszecie, że odejmowanie wartości z tabliczki jest kompletną bzdurą, potem się okazuje, że to jedyny słuszny sposób na ustalenie poprawnej wartości...

Poddaję się :-(

 

Nikt nie napisał, że ustalenie masy przyczepy z TZjest bzdurą, ale czasami producent dopuszcza ciagnięcie przyczepy o masie większej niz różnica mas wynikająca z TZ, przy odpowiednio zmniejszonej masie rzeczywistej pojazdu do wartosci takiej przy której nie będzie przekroczona DMC zespołu pojazdów. Wpisując DMC przyczepy jako różnica mas z TZ diagnosta niczym nie ryzykuje, bo tak obliczona DMC przyczepy na pewno nie jest większa niz ta przewidziana przez producenta pojazdu. Podanie większej masy niż różnica mas z TZ w oparciu np. o jakiś katalog już nie jest tak jednoznaczne bo katalogi czsami zawierają błędy, oraz czesto nie uwzględniają wersji i warjantu pojazdu a producenci czesto podają inną wartość masy przyczepy dla innych wersji i warjantów tego samego pojazdu :) .

Dlatego jedynym wiarygodnym żródłem okreslającym DMC przyczepy jest świadectwo homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dotrzeć do wyciągu ze świadectwa homologacji :-) tkwił gdzieś głęboko w papierach u księgowej. Wpisana dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem 2000 kg, bez hamulca 700 kg. :-)

I to chyba koniec dobrych informacji.

3f5de01aba87584cm.jpg

Cały szczęśliwy, że mam wreszcie wymarzony dokument i pewien iż wszelkie komplikacje związane z wpisaniem haka się zakończyły odwiedziłem stację kontroli pojazdów. Powiedziano mi, iż nie wpiszą mi tej masy w homologacji, bo tabliczka znamionowa jest ważniejsza i mówi prawdę, a ja tu przedstawiam jakiś nieprawdziwy dokument, na kolejnych dwóch ta sama śpiewka.

I co robić?, czy jak jeszcze można przekonać panów ze SKP, żeby wpisali te 2tony, a może to ja sobie wymyśliłem jakąś bzdurę i tak bez sensu szukam dziury w całym?, a może ktoś w Warszawie, albo okolicach pracuje i mógłby pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej napisałeś:

Pierwsza linijka to 2380 :-) (jeżeli dobrze mi się wydaję, że to powinno być DMC pojazdu to jest niezły meksyk, bo w DR mam 2750 kg :D)

Druga linijka 4000

Mocy silnika nie znam, bo też nie wpisano w DR

Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale auto kiedyś było 2-osobowe, a teraz jest wpisane 5osób.

Więc to nie jest homologacja od twojego T4

DMC 2725/2750 :razz:

Najlepiej udać się do serwisu i niech Ci wystawią homologację na konkretny nr VIN z Danymi zgodnymi z tabliczką lub wykonają nową tabliczkę :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe skąd w dokumentach wzięła się homologacja od niemojego samochodu? :-?

W poniedziałek zadzwonie bezpośrednio do Kulczyk Tradex i może tam uda się coś ustalić, choć z informacji, których mi udzielono w salonie VW wynika, iż po takim czasie mogą nie mieć już dostępu do tych homologacji, albo może nie być takich informacji jak MMC przyczepy. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że przeczytałeś post posty powyżej, - przynajmniej moje - starałem się pokazać drogę rozwiązania twoich problemów. Zwłaszcza należy wyprostować DMC pojazdu w DR i TZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały szczęśliwy, że mam wreszcie wymarzony dokument i pewien iż wszelkie komplikacje związane z wpisaniem haka się zakończyły odwiedziłem stację kontroli pojazdów. Powiedziano mi, iż nie wpiszą mi tej masy w homologacji, bo tabliczka znamionowa jest ważniejsza i mówi prawdę, a ja tu przedstawiam jakiś nieprawdziwy dokument, na kolejnych dwóch ta sama śpiewka.

I co robić?, czy jak jeszcze można przekonać panów ze SKP, żeby wpisali te 2tony, a może to ja sobie wymyśliłem jakąś bzdurę i tak bez sensu szukam dziury w całym?, a może ktoś w Warszawie, albo okolicach pracuje i mógłby pomóc?

Teraz to już przegięli. Żeby klient uczył diagnostów to już jest totalna porażka.

Wydrukuj sobie to pisemko z Ministerstwa. (po raz 4 zamieszczone na forum)

Z tym pismem + homo udaj się do najbliższej SKP zostaw niech sobie poczytają spokojnie przemyślą i wpiszą ci 2000kg.

pismo_its_2004-0100.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Markes sprawa nie jest taka prosta, bo po pierwsze są rozbieżności DR TZ i homo.

Proszę poczytaj wszystkie posty.

karolakpiotr - tak producent może sprostować tabliczkę, zwłaszcza, ze to producent zna twoje właściwe dane oraz dlatego że w DR masz dane zgodne z homologacją.

Jeżeli będziesz miał już w DR i na TZ dane takie same np 2750 to bierzesz tą homologację co masz i na stację po 2000 kg. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będziesz miał już w DR i na TZ dane takie same np 2750 to bierzesz tą homologację co masz i na stację po 2000 kg

Panowie na SKP mi dzisiaj udowadniali, że to nie jest do mojego samochodu, bo mierzyli miarką rozstaw kół i się okazało, że to nie jest *wersja o podwyższonej ładowności o rostawie osi 3320 mm, choć do mnie takie tłumaczenie, że to nie jest homologacja od tego samochodu nie przemawia, bo zgadza się cały podany na homologacji nr VIN i zgadza się typ 70X0A, a także silnik, a to że są inne masy, to mogło wynikać z błędu wydziału komunikacji przy przepisywaniu(jestem trzecim właścicielem) i tak pewnie było, bo faktura od 1 właściciela dla drugiego ma wpisane 1520 kg masy własnej, a w DR jest 1590, więc znając życie paniusie klepiąc cyferki narobiły ambarasu i teraz ja się muszę z tym męczyć...

Tłumaczyłem panom w SKP, że skoro są na tej homologacji różne warianty umieszczone, to znaczy, że dla każdej MC i MW MMC przyczepy jest taka sama, bo ta wartość jest tylko jedna, ale niestety nie dotarło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do karolakpiotr ,mógłbyś podać pełny numer nadwozia swojego autka bo po tym co jest w świadectwie homologacji to mam to:

 

Poz. Zawartość Znaczenie

1 WV1 Producent: W-Niemcy V1: VWTransportery dla USA i Kanady

4 ZZZ Znaki wypełnaj±ce (nie dotyczy produkcji na rynek USA i Kanady)

7 70 T4 4-drzwi 1990- lub T4 4-drzwi 1990-

9 Z Wolna pozycja (nie dotyczy produkcji na rynek USA i Kanady)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do karolakpiotr ,mógłbyś podać pełny numer nadwozia swojego autka bo po tym co jest w świadectwie homologacji to mam to:

WV1ZZZ70ZVX009308

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WV1ZZZ70ZVX009308

Niewiele mi to rozjaśniło :

Poz. Zawartość Znaczenie

1 WV1 Producent: W-Niemcy V1: VWTransportery dla USA i Kanady

4 ZZZ Znaki wypełnaj±ce (nie dotyczy produkcji na rynek USA i Kanady)

7 70 T4 4-drzwi 1990- lub T4 4-drzwi 1990-

9 Z Wolna pozycja (nie dotyczy produkcji na rynek USA i Kanady)

10 V Rok modelowy: 1997

11 X Zakład produkcyjny: Poznań / Polska

12 009308 Numer fabryczny

 

Reszta na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się mylę, czy nie dociera, czy też szkoda pieniędzy na wydanie duplikatu homologacji.

Jedziesz do serwisu, proszisz o homologację na twój samochód, pokazujesz jaką masz tabliczkę i jak jest niezgodna z homologacją to mają wykonać taką jak na homologacji i po sprawie.

Mając homologację od producenta na swój pojazd (bo tylko jeden pojazd ma 17 cyfrowy VIN WV1ZZZ70ZVX009308) i tabliczkę zgodną z homologacją. Możesz korygować wszystko, DMC w DR, masę przyczepy i co tylko. Jeżeli będziesz miał to wszystko przyjedź do mnie, a ja zrobię odpowiednie badania. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziesz do serwisu, proszisz o homologację na twój samochód, pokazujesz jaką masz tabliczkę i jak jest niezgodna z homologacją to mają wykonać taką jak na homologacji i po sprawie.

Byłem w serwisie i powiedzino mi, że oni nie mają dostępu do homologacji. Jeżeli sobie życzę, to mogą mi wystawić duplikat homologacji za 180 zł, a tak to nawet nie mogą sprawdzić co faktycznie zawiera homologacja, co więcej nie wiedzą czy w homologacji będzie podana MMC przyczepy :? bo duplikat idzie bezpośrednio z Kulczyk Tradex z poznania, a oni są tylko pośrednikiem.

Spróbuję w poniedziałek dodzwonić się bezpośrednio do Poznania - może oni coś pomogą.

A co więcej to pani w salonie powiedziała, że prawdopodobnie duplikatu homologacji mogę nie dostać, bo to za stare auto.

A pieniędzy też trochę szkoda bo 180 zł piechotą nie chodzi. Jak bym miał pewność że wydając 180 będę miał problem z głowy to ok., ale tej pewności nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po numerze VIN nie powiedzieli Ci sprawdzając w programie serwisowym (a taki mają na pewno) Co masz za auto włącznie z tym o jakiej pojemności masz silnik i o jakim kodzie :x

Bo w dekoderach ogólnych to nie wszystko widać, za to w programach serwisowych nawet dzień produkcji, kolor, czy miał przy sprzedaży zamontowany hak :x cuda powiadają :x

 

[ Dodano: 23-04-2010, 21:00 ]

Swoją drogą ładnie się cenią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.