zbigi Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 Czy może któryś z Panów pracuje gdzieś na stacji po tej trasie, albo w niedalekiej odległości i mógłby przeprowadzić przegląd wpisując dane z katalogu, a nie tabliczki? przeciez to sprzeczne z przepisami Tabliczka jest wazniejsza niz jakis katalog, ktory podaje orirntacyjne wartosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 przeciez to sprzeczne z przepisami Tabliczka jest wazniejsza niz jakis katalog, ktory podaje orirntacyjne wartosci tylko, że na tabliczce nie ma wartości, które trzeba uzupełnić do DR. A jakby zdjąć tabliczkę, to co wtedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 A jakby zdjąć tabliczkę, to co wtedy? To wtedy p.....a zimna.Nikt Ci niczego nie ustali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 Ja w takim razie nic już nie rozumiem... Najpierw piszecie, że odejmowanie wartości z tabliczki jest kompletną bzdurą, potem się okazuje, że to jedyny słuszny sposób na ustalenie poprawnej wartości... Poddaję się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 Najpierw piszecie, że odejmowanie wartości z tabliczki jest kompletną bzdurą, potem się okazuje, że to jedyny słuszny sposób na ustalenie poprawnej wartości... Nie ma na tabliczce znamionowej wartości MMC przyczepy. Dlatego wykonuję to jak wspominałem wcześniej, bez nadgorliwości. Jedynym dokumentem jest wyciąg ze świadectwa homologacji (tam jest 100% pewności), zresztą nawet przepisy określają na podstawie czego mamy to określać - załącznik nr 4, Dział II Dz.U. 155 poz 1232 z2009r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 20 Kwiecień 2010 Share Napisano 20 Kwiecień 2010 Kolego karolakpiotr w tym piśmie masz jasno wyjaśnione o co chodzi w tym całym zamieszaniu: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/download.php?id=1529 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 21 Kwiecień 2010 Share Napisano 21 Kwiecień 2010 Jedynym dokumentem jest wyciąg ze świadectwa homologacji No dobrze, ale skoro nie ma wyciągu z homologacji, to chyba jest jakieś drugie kryterium i z tego co zrozumiałem jest to właśnie katalog. Widać, że to nie są tak oczywiste przepisy, bo nawet na forum są użytkownicy określający MMC przyczepy z tabliczki: Tabliczka jest wazniejsza niz jakis katalog, Jeżeli mój post przeczyta dzisiaj któryś z Panów pracujący na SKP po trasie: Warszawa-Płońska-Mława_działdowo-rybno, albo w niedalekiej odległości i wykonałby takie badanie techniczne haka z uzupełnieniem wartości bez homologacji bardzo proszę o kontakt, gdyż właśnie wyjeżdżam z domu i będę jechał tą trasą i z powrotem. (Dla sprostowania, nie chcę robić żadnych przekrętów, ani kombinacji, tylko wpisać dane które żeczywiście powinny tam się znajdować) Tel. 661-311-211 Będę bardzo wdzięczny za okazaną pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Kwiecień 2010 Share Napisano 21 Kwiecień 2010 Ja w takim razie nic już nie rozumiem... Najpierw piszecie, że odejmowanie wartości z tabliczki jest kompletną bzdurą, potem się okazuje, że to jedyny słuszny sposób na ustalenie poprawnej wartości... Poddaję się Nikt nie napisał, że ustalenie masy przyczepy z TZjest bzdurą, ale czasami producent dopuszcza ciagnięcie przyczepy o masie większej niz różnica mas wynikająca z TZ, przy odpowiednio zmniejszonej masie rzeczywistej pojazdu do wartosci takiej przy której nie będzie przekroczona DMC zespołu pojazdów. Wpisując DMC przyczepy jako różnica mas z TZ diagnosta niczym nie ryzykuje, bo tak obliczona DMC przyczepy na pewno nie jest większa niz ta przewidziana przez producenta pojazdu. Podanie większej masy niż różnica mas z TZ w oparciu np. o jakiś katalog już nie jest tak jednoznaczne bo katalogi czsami zawierają błędy, oraz czesto nie uwzględniają wersji i warjantu pojazdu a producenci czesto podają inną wartość masy przyczepy dla innych wersji i warjantów tego samego pojazdu . Dlatego jedynym wiarygodnym żródłem okreslającym DMC przyczepy jest świadectwo homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Udało mi się dotrzeć do wyciągu ze świadectwa homologacji tkwił gdzieś głęboko w papierach u księgowej. Wpisana dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem 2000 kg, bez hamulca 700 kg. I to chyba koniec dobrych informacji. Cały szczęśliwy, że mam wreszcie wymarzony dokument i pewien iż wszelkie komplikacje związane z wpisaniem haka się zakończyły odwiedziłem stację kontroli pojazdów. Powiedziano mi, iż nie wpiszą mi tej masy w homologacji, bo tabliczka znamionowa jest ważniejsza i mówi prawdę, a ja tu przedstawiam jakiś nieprawdziwy dokument, na kolejnych dwóch ta sama śpiewka. I co robić?, czy jak jeszcze można przekonać panów ze SKP, żeby wpisali te 2tony, a może to ja sobie wymyśliłem jakąś bzdurę i tak bez sensu szukam dziury w całym?, a może ktoś w Warszawie, albo okolicach pracuje i mógłby pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Wcześniej napisałeś: Pierwsza linijka to 2380 (jeżeli dobrze mi się wydaję, że to powinno być DMC pojazdu to jest niezły meksyk, bo w DR mam 2750 kg )Druga linijka 4000 Mocy silnika nie znam, bo też nie wpisano w DR Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale auto kiedyś było 2-osobowe, a teraz jest wpisane 5osób. Więc to nie jest homologacja od twojego T4 DMC 2725/2750 Najlepiej udać się do serwisu i niech Ci wystawią homologację na konkretny nr VIN z Danymi zgodnymi z tabliczką lub wykonają nową tabliczkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Więc to nie jest homologacja od twojego T4 od sporej partii pojazdów VIN WVW1ZZZ70Z i koniec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Od sporej, ale co ciekawe w tej grupie nie łapie się jego TZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 To ciekawe skąd w dokumentach wzięła się homologacja od niemojego samochodu? W poniedziałek zadzwonie bezpośrednio do Kulczyk Tradex i może tam uda się coś ustalić, choć z informacji, których mi udzielono w salonie VW wynika, iż po takim czasie mogą nie mieć już dostępu do tych homologacji, albo może nie być takich informacji jak MMC przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Mam nadzieję, że przeczytałeś post posty powyżej, - przynajmniej moje - starałem się pokazać drogę rozwiązania twoich problemów. Zwłaszcza należy wyprostować DMC pojazdu w DR i TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 jak można prostować DMC na TZ, skoro to producent chyba robi TZ i aż mi się wierzyć nie chce, żeby źle wybili masę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Cały szczęśliwy, że mam wreszcie wymarzony dokument i pewien iż wszelkie komplikacje związane z wpisaniem haka się zakończyły odwiedziłem stację kontroli pojazdów. Powiedziano mi, iż nie wpiszą mi tej masy w homologacji, bo tabliczka znamionowa jest ważniejsza i mówi prawdę, a ja tu przedstawiam jakiś nieprawdziwy dokument, na kolejnych dwóch ta sama śpiewka. I co robić?, czy jak jeszcze można przekonać panów ze SKP, żeby wpisali te 2tony, a może to ja sobie wymyśliłem jakąś bzdurę i tak bez sensu szukam dziury w całym?, a może ktoś w Warszawie, albo okolicach pracuje i mógłby pomóc? Teraz to już przegięli. Żeby klient uczył diagnostów to już jest totalna porażka. Wydrukuj sobie to pisemko z Ministerstwa. (po raz 4 zamieszczone na forum) Z tym pismem + homo udaj się do najbliższej SKP zostaw niech sobie poczytają spokojnie przemyślą i wpiszą ci 2000kg. pismo_its_2004-0100.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Markes sprawa nie jest taka prosta, bo po pierwsze są rozbieżności DR TZ i homo. Proszę poczytaj wszystkie posty. karolakpiotr - tak producent może sprostować tabliczkę, zwłaszcza, ze to producent zna twoje właściwe dane oraz dlatego że w DR masz dane zgodne z homologacją. Jeżeli będziesz miał już w DR i na TZ dane takie same np 2750 to bierzesz tą homologację co masz i na stację po 2000 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Jeżeli będziesz miał już w DR i na TZ dane takie same np 2750 to bierzesz tą homologację co masz i na stację po 2000 kg Panowie na SKP mi dzisiaj udowadniali, że to nie jest do mojego samochodu, bo mierzyli miarką rozstaw kół i się okazało, że to nie jest *wersja o podwyższonej ładowności o rostawie osi 3320 mm, choć do mnie takie tłumaczenie, że to nie jest homologacja od tego samochodu nie przemawia, bo zgadza się cały podany na homologacji nr VIN i zgadza się typ 70X0A, a także silnik, a to że są inne masy, to mogło wynikać z błędu wydziału komunikacji przy przepisywaniu(jestem trzecim właścicielem) i tak pewnie było, bo faktura od 1 właściciela dla drugiego ma wpisane 1520 kg masy własnej, a w DR jest 1590, więc znając życie paniusie klepiąc cyferki narobiły ambarasu i teraz ja się muszę z tym męczyć... Tłumaczyłem panom w SKP, że skoro są na tej homologacji różne warianty umieszczone, to znaczy, że dla każdej MC i MW MMC przyczepy jest taka sama, bo ta wartość jest tylko jedna, ale niestety nie dotarło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Do karolakpiotr ,mógłbyś podać pełny numer nadwozia swojego autka bo po tym co jest w świadectwie homologacji to mam to: Poz. Zawartość Znaczenie 1 WV1 Producent: W-Niemcy V1: VWTransportery dla USA i Kanady 4 ZZZ Znaki wypełnaj±ce (nie dotyczy produkcji na rynek USA i Kanady) 7 70 T4 4-drzwi 1990- lub T4 4-drzwi 1990- 9 Z Wolna pozycja (nie dotyczy produkcji na rynek USA i Kanady) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Do karolakpiotr ,mógłbyś podać pełny numer nadwozia swojego autka bo po tym co jest w świadectwie homologacji to mam to: WV1ZZZ70ZVX009308 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 WV1ZZZ70ZVX009308 Niewiele mi to rozjaśniło : Poz. Zawartość Znaczenie 1 WV1 Producent: W-Niemcy V1: VWTransportery dla USA i Kanady 4 ZZZ Znaki wypełnaj±ce (nie dotyczy produkcji na rynek USA i Kanady) 7 70 T4 4-drzwi 1990- lub T4 4-drzwi 1990- 9 Z Wolna pozycja (nie dotyczy produkcji na rynek USA i Kanady) 10 V Rok modelowy: 1997 11 X Zakład produkcyjny: Poznań / Polska 12 009308 Numer fabryczny Reszta na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Nie wiem czy się mylę, czy nie dociera, czy też szkoda pieniędzy na wydanie duplikatu homologacji. Jedziesz do serwisu, proszisz o homologację na twój samochód, pokazujesz jaką masz tabliczkę i jak jest niezgodna z homologacją to mają wykonać taką jak na homologacji i po sprawie. Mając homologację od producenta na swój pojazd (bo tylko jeden pojazd ma 17 cyfrowy VIN WV1ZZZ70ZVX009308) i tabliczkę zgodną z homologacją. Możesz korygować wszystko, DMC w DR, masę przyczepy i co tylko. Jeżeli będziesz miał to wszystko przyjedź do mnie, a ja zrobię odpowiednie badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolakpiotr Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Jedziesz do serwisu, proszisz o homologację na twój samochód, pokazujesz jaką masz tabliczkę i jak jest niezgodna z homologacją to mają wykonać taką jak na homologacji i po sprawie. Byłem w serwisie i powiedzino mi, że oni nie mają dostępu do homologacji. Jeżeli sobie życzę, to mogą mi wystawić duplikat homologacji za 180 zł, a tak to nawet nie mogą sprawdzić co faktycznie zawiera homologacja, co więcej nie wiedzą czy w homologacji będzie podana MMC przyczepy bo duplikat idzie bezpośrednio z Kulczyk Tradex z poznania, a oni są tylko pośrednikiem. Spróbuję w poniedziałek dodzwonić się bezpośrednio do Poznania - może oni coś pomogą. A co więcej to pani w salonie powiedziała, że prawdopodobnie duplikatu homologacji mogę nie dostać, bo to za stare auto. A pieniędzy też trochę szkoda bo 180 zł piechotą nie chodzi. Jak bym miał pewność że wydając 180 będę miał problem z głowy to ok., ale tej pewności nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 A po numerze VIN nie powiedzieli Ci sprawdzając w programie serwisowym (a taki mają na pewno) Co masz za auto włącznie z tym o jakiej pojemności masz silnik i o jakim kodzie Bo w dekoderach ogólnych to nie wszystko widać, za to w programach serwisowych nawet dzień produkcji, kolor, czy miał przy sprzedaży zamontowany hak cuda powiadają [ Dodano: 23-04-2010, 21:00 ] Swoją drogą ładnie się cenią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Swoją drogą ładnie się cenią. Podobnie jak Mercedes. Czy tylko Helmuty się tak cenią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.