blakop Napisano 8 Styczeń 2010 Share Napisano 8 Styczeń 2010 Przyczepa lekka przystosowana do przewozu materiałów niebezpiecznych - podlega badaniom, czy nie? A jeśli tak to jakim i na jakiej podstawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 8 Styczeń 2010 Share Napisano 8 Styczeń 2010 Mojm zdaniem podlega badaniu okresowemu +dodatkowemu (specjalistycznemu) do przewoau materjałów niebezpiecznych. Badnnie techniczne obliguje (świadectwo z czerwonym paskiem wydane przez TDT). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Styczeń 2010 Share Napisano 8 Styczeń 2010 Badaniom ADR podlegają tylko cysterny FL OX AT oraz przewożące materiały wybuchowe EXII i EXIII. Cysterna na przyczepie lekkiej odpada, wybuchowe nie spełnia wymogów!. Prawdopodobnie przewozi materiały niebezpieczne w sztukach i taki pojazd nie podlega badaniom ADR jedynie zgodnie z ustawą o transporcie mat. niebezpiecznych musi być odpowiednio oznakowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 8 Styczeń 2010 Share Napisano 8 Styczeń 2010 Badaniom technicznym podlegają pojazdy, przewożące towary niebezpieczne, na przewóz których wymagane jest "świadectwo dopuszczenia do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych". Zatem przyczepa lekka mogłaby być użyta ewentualnie tylko jako pojazd EXII lub EXIII. Jako taki rodzaj pojazdu ADR, podlega badaniom corocznym, w/g Umowy ADR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Styczeń 2010 Share Napisano 8 Styczeń 2010 Dokładnie jak pisze bohdang zgodnie z 9.1.2.3 9 części ADR musi taki pojazd być poddany corocznym badaniom technicznym i otrzymać świadectwo dopuszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 8 Styczeń 2010 Share Napisano 8 Styczeń 2010 Cysterna na przyczepie lekkiej odpada A dlaczego odpada?,widziałem taką małą cysternę do LPG i nie sądzę żeby miała dmc powyżej 750kg.Jak to jest zarejestrowane tego nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Styczeń 2010 Share Napisano 8 Styczeń 2010 małą cysternę do LPG i nie sądzę żeby miała dmcpowyżej 750kg. aby to mogło być cysterną, musi mieć minimum 1 m sześć.gazu plus masa własna przyczepy, więc 750 przekroczy ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Styczeń 2010 Share Napisano 8 Styczeń 2010 Dokładnie jak pisze bohdang zgodnie z 9.1.2.3 9 części ADR musi taki pojazd być poddany corocznym badaniom technicznym i otrzymać świadectwo dopuszczenia. Dobra ale zastanówcie się czy przyczepka lekka spełni wymagania stawiane w w/w przepisie ! Moim zdaniem nie ma szans! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 8 Styczeń 2010 Share Napisano 8 Styczeń 2010 aby to mogło być cysterną, musi mieć minimum 1 m sześć.gazu A ile waży 1m sześć. gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 8 Styczeń 2010 Share Napisano 8 Styczeń 2010 A ile waży 1m sześć. gazu? Ile waży pojemnik na 1m sześć. gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Styczeń 2010 Share Napisano 8 Styczeń 2010 pewnie, że gaz czy benzyna może ważyć 600 kg , więc mógłbyś się zmieścić ale komu by się to opłacało??? spełnienie warunków technicznych, zezwolenie itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 8 Styczeń 2010 Share Napisano 8 Styczeń 2010 A według mnie to naciągacie przepisy - przyczepa lekka nie podlega badaniom to po pierwsze bo badanie ma ważne - a jak klient chce na niej przewozić materiały niebezpieczne to niech się uda po świadectwo TDT jak mu potrzebne. A oznaczenie przyczepy też leży w jego obowiązkach i powinien wiedzieć kiedy są potrzbne tablice, chyba, że świadectwo ADR dostał za świniaka, pozatym w każdym przedsiębiorstwie przewożącym ADR musi być zatrudniony doradca ADR. Tak jak koledzy wspomnieli są ilości które mogą być przewożone w sztuakch przesyłki i oznaczyć ma przyczepę tablicą pomarańczową - jeśli jest to wymagane, ale jest to sprawa przewożnika To tak samo jaby naczepa (skrzynia) miała przechodzić jakieś dodatkowe badanie bo przewozi materiały nebezpieczne - jest to głupota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 11 Styczeń 2010 Share Napisano 11 Styczeń 2010 9.2.3 Układ hamulcowy 9.2.3.1. Przepisy ogólne 9.2.3.1.1 Pojazdy samochodowe oraz przyczepy przeznaczone do użycia jako jednostki transportowe przeznaczone do przewozu towarów niebezpiecznych, powinny spełniać wszystkie odpowiednie wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 133 lub Dyrektywy 71/320/EKG4wraz ze zmianami obowiązującymi od dat ich wejścia w Ŝycie podanych w wymienionym regulaminie lub dyrektywie. Czy taka przyczepka jest w stanie spełnić te wymagania i inne zawarte w 9 rozdziale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 11 Styczeń 2010 Share Napisano 11 Styczeń 2010 Nawet w/g Regulaminu nr 13 przyczepa lekka nie musi mieć hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 w ADR 2001 byl taki zapis 9.2.3.4 Układ hamulcowy przyczepy 9.2.3.4.1 Przyczepa powinna byc wyposażona w skuteczny układ hamulcowy , umoliwiający jej unieruchomienie w przypadku odlaczenia od pojazdu ciągnącego 9.2.3.4.3 Przyczepa powinna byc wyposażona w skuteczny ,oddziałowujący na wszystkie koła układ hamulcowy , uruchamiany przez urzadzenia sterujace praca hamulca roboczego pojazdu ciagnącego i zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w przypadku odlaczenia od pojazdu ciągnącego UWAGA W przypadku przewozu materiałów wybuchowych w przyczepach wyposażonych w bezwadnosciowy uklad hamulcowy maksmalna masa netto materiału wybuchowego nie powinna przekraczac 50 kilogramów Tak że moim zdaniem podsumowując te zapisy poszczególnych wymagań przyczepa lekka nie moze kwalifkowac sie do przewozu materialów niebezpiecznych- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 Przecież przyczepa lekka może być wyposażona w hamulec ,więc jeżeli spełni te wymagania to dlaczego ma być nie dopuszczona do takiego przewozu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 Niestety, szanowny kolego "fiedorowicz", obecnie obowiązuje Umowa ADR z 2009r. i w niej już tych pozycji, które przytoczyłeś - nie ma. Jest tylko odwołanie do Regulaminu nr 13, zał. nr5, lub do Dyrektywy 71/320/EWG z ich późniejszymi zmianami. A w tych uregulowaniach prawnych przyczepa lekka nie musi mieć hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 Tak wszystko sie zgadza - ale ukierunkowuje sie w kierunku do tegoaby wskazać że aby ta przyczepa lekka mogła przewozic materiały niebezpieczne to w tym przypadku powinna posiadać hamulec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 Nie, nie musi mieć hamulców, gdyż właśnie wszystkie przytoczone akty prawne, łącznie z Umową ADR, takiego wymogu nie stawiają. Jeszcze raz napiszę: Obecnie obowiązująca Umowa ADR sprawę układów hamulcowych oparła o przepisy Dyrektywy 71/320/EWG i Regulamin nr 13, zał. 5 (z ich późn. zmianami). A według tych aktów prawnych, przyczepa lekka hamulców nie musi mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 Zacznijmy może od podstaw - co ma przewozić ta przyczepa lekka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 O tym był pierwszy post. Mieliśmy przeanalizować, jakie wymagania musi spełnić przyczepa lekka aby podlegała pod ADR. Inaczej mówiąc: czy w przypadku zamiaru przewożenia towarów niebezpiecznych przyczepą lekką, klient musi przedstawić tę przyczepę lekką do badania na uprawnionej SKP i jakie badanie należy wykonać? Ja uważam, że przyczepa lekka może być użyta do przewozu jedynie materiałów klasy I jako pojazd EXII lub EXIII. Tylko w takim przypadku będzie podlegała dodatkowemu badaniu w/g zakresu: pkt. 1 działu I, zał. nr 1 oraz pkt. 6, działu I, załącznika nr 4 Rozporządzenia o badaniach technicznych - Dz.U. nr 155 z 2009r. Mało prawdopodobne jest to, aby ktoś zamontował na przyczepie lekkiej coś, co kwalifikowałoby ją do: FL, AT, OX czy MEMU. Uważam też, że przyczepa lekka nie musi mieć hamulców w przypadku uczestniczenia w przewozach podlegających Umowie ADR. Przedstawiłem swoje przemyślenia w poprzednich postach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 A jakie warunki ma spełnić przyczepa lekka aby przetransportować 1 tonę piasku To jest podobne pytanie. nigdzie się nie doczytałem co ma być przewożone na tej przyczepce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 A jakie warunki ma spełnić przyczepa lekka aby przetransportować 1 tonę piasku jeśli 1 tonę to już nie lekka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 Kolego "ketiw38", to są rozważania teoretyczne. Kolega "blakop" w pierwszym poście tego tematu zapytał czy przyczepa lekka przewożąca towary niebezpieczne podlega badaniom i jakie miałaby spełnić wymagania. Nie chodzi tu o przewóz piasku tylko przewóz jakichś towarów niebezpiecznych. Teoretycznie więc mamy dopasować warunki techniczne dla takiej przyczepy, określić jakie towary miałaby przewozić, ażeby podlegać badaniom na SKP i określić jakie badania ma przechodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Styczeń 2010 Autor Share Napisano 12 Styczeń 2010 Było to pytanie z tzw. drugiej ręki. Nie znam dokładnego przeznaczenia tej przyczepy. Pytanie moje bardziej dotyczyło kwestii obowiązku badań, przy założeniu, że jednak może te towary przewozić, niż na roztrząsaniu tego, czy w ogóle można jej nadać takie przeznaczenie. Dziękuję za wypowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.