kowal Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 Ale sadze że takie tematu pokazują duże zainteresowanie i dużą polemikę i różnorodne interpretacje - a od tego jest to forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 13 Styczeń 2010 Share Napisano 13 Styczeń 2010 Kolego "ketiw38", to są rozważania teoretyczne. Kolega "blakop" w pierwszym poście tego tematu zapytał czy przyczepa lekka przewożąca towary niebezpieczne podlega badaniom i jakie miałaby spełnić wymagania. Nie chodzi tu o przewóz piasku tylko przewóz jakichś towarów niebezpiecznych. Teoretycznie więc mamy dopasować warunki techniczne dla takiej przyczepy, określić jakie towary miałaby przewozić, ażeby podlegać badaniom na SKP i określić jakie badania ma przechodzić. Teoretuzując to chyba nie ma takich ilości materiałów niebezpiecznych, aby nie można przewozić ich przyczepką lekką To tak samo jak przewozisz dezodoranty (cały karton) i zawsze padnie pytanie czy do własnego wykorzystania, czy jesteś przewoźnikiem (bo to jest materiał niebezpieczny, a jak się ni epodoba dezodoran to proszek do prania z detergentami). Życzę powodzenia w studiowaniu ADR - bo to duże tomiska i teoretyzowaniu co można przewieźć taczką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 14 Styczeń 2010 Share Napisano 14 Styczeń 2010 Ostry jesteś Ale ciekawi mnie, co konkretnie byś odpowiedział klientowi, który by się do Ciebie zgłosił z omawianym tu problemem. Gdyby chciał przyczepą lekką przewozić towary inne niż wymagające uzyskania "świadectwa z czerwonym paskiem" to miałbyś łatwo - po prostu nie musi przedstawiać tejże przyczepy do badania, bo nie ma takiego obowiązku. Rzecz skomplikowałaby się trochę, gdyby tą przyczepą lekką chciał przewozić np. materiały klasy 1, od 1.1B do 1.1J. Co byś wtedy zrobił? Wymienione przeze mnie (ot,tak - dla przykładu) materiały podlegają zwolnieniu do 20kg na jednostkę transportową. Klient chce przewieźć np 100kg. Jakich informacji mu udzielisz? Jak postąpisz jako uprawniony diagnosta? Czasem może nie warto zbytnio ironizować, lecz na pewno warto śledzić dyskusję lub wziąć w niej merytoryczny udział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 16 Styczeń 2010 Share Napisano 16 Styczeń 2010 A przeczytałeś jakie warunki ma spełniać pojazd do przewożenia klasy 1 i czy ta zabudowa wraz z przyczepką zmieści się w 750kg [ Dodano: 16-01-2010, 15:44 ] A poza wszystkim czy spełnia pkt 9.2.3.2 ADR [ Dodano: 16-01-2010, 15:47 ] Przedział ładunkowy powinien być wykonany z materiału o grubości 10 mm odpornego na ciepło i ogiń. materiał zaliczany do klasy...... [ Dodano: 16-01-2010, 15:52 ] Z chęcią włączę się w dyskusję, jak będę wiedział co klient chce przewozić, bo od tego wszystko zależy czy ma być oznaczona przyczepka tablicami czy nie. I nie jestem tu ekspertem, czy doracą ADR, którego każda firma ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 16 Styczeń 2010 Share Napisano 16 Styczeń 2010 Bardzo ciekawa i pouczająca dyskusja. Powiem szczerze, że nie wiedział bym co powiedzieć i jak wytłumaczyć klijentowi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablos Napisano 16 Styczeń 2010 Share Napisano 16 Styczeń 2010 W takiej przyczepce nie przewieziemy żadnego materiału na który wymaga się ADR, więc żadnego dodatkowego badania nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 18 Styczeń 2010 Share Napisano 18 Styczeń 2010 JAREK 16 masz szkic przyczepki Przyczepka bagażowa.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 18 Styczeń 2010 Share Napisano 18 Styczeń 2010 Mniej więcej to przeliczyłem i moim zdaniem jak najbardziej jest możliwe zbudowanie przyczepki lekkiej z zamontowanym pojemnikiem (który w tym przypadku będzie się nazywał przestrzenią ładunkową) spełniającym wymogi dla pojazdu EXIII do przewozu materiałów klasy 1 w ilościach które wymuszają już ADR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 18 Styczeń 2010 Share Napisano 18 Styczeń 2010 oraz po wyliczeniu, sprawdziłeś, że ma hamulce spełniające ADR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 18 Styczeń 2010 Share Napisano 18 Styczeń 2010 oraz po wyliczeniu, sprawdziłeś, że ma hamulce spełniające ADR Moim zdaniem taka przyczepka nie musi mieć hamulca, ale nawet z układem hamulcowym wyposażonym w ABS zmieścimy się w 750kg DMC. Mówię tu o masie nie mówię o problemach konstrukcyjnych aby ten warunek spełnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 18 Styczeń 2010 Share Napisano 18 Styczeń 2010 A świstak zawija sreberka zawija............... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 18 Styczeń 2010 Share Napisano 18 Styczeń 2010 Kolego "ketiw" - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 18 Styczeń 2010 Share Napisano 18 Styczeń 2010 Oczywiście, że nie ma tu mowy o opłacalności budowania takiej przyczepy. Problem jest czysto teoretyczny, ale uważam, że nie jest nierealny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.