Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Zmiana konstrukcyjna podłużnic?


si2wy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanko o poważną ingerencję w konstrukcję auta. Zamierzam wyciąc przednie podłużnice w Vectrze A od przegrody az do przodu auta i w to miejsce wstawic klatke z profili z taka jakby ramą ta rama bylaby spawana i doadkowo skrecana w najwaznieszych miejscach dodatkowo dospawana i dokrecona do przegrody a karoseria z laminatu albo karbonu lakierowanego i teraz pytania:

1.Jak to wyglada w przepisach takie auto byloby zaliczane do czego?

2.trzeba homologacje na taki wytwor miec i gdzie to sie robi?

3.Gdzie mozna sprawdzic wytrzymalosc takiej konstrukcji?

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz prawa modernizować ramy, podłużnic, skracania, wydłużania. Chyba, że poddasz taki nowo skonstruowany pojazd procedurze homologacji w ITS-e co jest bardzo drogą imprezą i nie wiem czy Ci się to będzie opłacało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe - ale nikt z Was nie podał podstawy prawnej, dlaczego nie wolno mu tego zrobić :)

 

W autach powypadkowych zakres napraw nawet większy jest spotykany... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W autach powypadkowych zakres napraw nawet większy jest spotykany

Zadną nowiną jest wstawienie przy powypadkowym ćwiartki lub nawet połówki :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ja się oczywiście zgadzam, że nikt rozsądny pod taką zmianą się nie podpisze, ale trzeba sobie jasno powiedzieć, że nie istnieje przepis, który by takich zmian wyraźnie zabraniał... A wytyczne, czy technologia producenta zapewne nie przewiduje 80% jakichkolwiek napraw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że nikt rozsądny pod taką zmianą się nie podpisze

Oczywiście ze tak

 

[ Dodano: 01-02-2010, 08:12 ]

Niestety ja znam takich ktorzy się pod tym podpisali.Mało tego ja z nimi pracuję.

Dla nich odnośnikiem jest tylko i wyłącznie "dobra"geometria...!!!! :razz::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie istnieje przepis, który by takich zmian wyraźnie zabraniał...

Zgadza się ale istnienie zapis, który pozwala mi na wykonanie badania z wynikiem N ponieważ wg mojej oceny zagraża bezpieczeństwu ruchu jest to Dz.U 155, załącznik nr 1, pkt 2 uwag na końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W autach powypadkowych zakres napraw nawet większy jest spotykany
Zadną nowiną jest wstawienie przy powypadkowym ćwiartki lub nawet połówki

Ale nadal jest to fabryczna ćwiartka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadną nowiną jest wstawienie przy powypadkowym ćwiartki lub nawet połówki

 

Aha - nawet chłopaki u mnie za ścianą to robią. Dokładnie połówkę, tylną. Byłem przeciwny dopóki nie zobaczyłem jak TO robią. Ogólnie - szacunek dla nich. Dodam tylko, że auto nie ma trzech lat, bo na starszym to się raczej nie opłaca :)

 

W autach powypadkowych zakres napraw nawet większy jest spotykany

 

Sugerujesz, że blacharze w miejsce uszkodzonych w kolizji podłuznic wstawiają szyny kolejowe? Chyba nie...

 

Ale nadal jest to fabryczna ćwiartka.

 

I tu jest pies pogrzebany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzieki za wypowiedzi ale nie chodzi mi o wymiane cwiartki tylko o wyciecie elemntow od kielicha macpersona ku przodowi belki podluznic tez zostaja. cala rama(klatka) mocowana by byla do boku kilichow i przegrody potem przechodzila by w pol klatke bezpieczenstwa w kabinie.

Są jakies dokladne przepisy zabraniajace takich czy podobnych modyfikacji w autach cywilnych?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jakies dokladne przepisy zabraniajace takich czy podobnych modyfikacji w autach cywilnych?

 

W pojeździe fabrycznym (bo nie mówimy tu o SAM-ie) praktycznie wszystko musi mieć atest/homologację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wytyczne, czy technologia producenta zapewne nie przewiduje 80% jakichkolwiek napraw :)

 

Jak nie jak tak. Wymiana fragmentów podłużnic lub nawet całych jest normalnym i zgodnym z technologią sposobem naprawy samochodu powypadkowego. Niedopuszczalne jest "naciąganie" zgniecionych podłużnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli teoretycznie nie mozna nic z tym zrobic no ale zastanawia mnie tylko to np.jak sie maja samochody wyscigowe czy offroadowe z przerobionymi ramami, u mnie w miescie jest gosc ktory przerobil malucha calkowicie ale w pelni profesjonalnie i tam raczej podluznice tez byly przerabiane, czyli musial homologowac to czy jakos atesty robic?

 

 

 

Czy moze udalo by sie to zaliczyc do typu samochodów SAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moze udalo by sie to zaliczyc do typu samochodów SAM

Przy wykorzystaniu twojego nadwozia nikt Ci nie uzna tego jako "SAM"... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nadal jest to fabryczna ćwiartka.

 

Nawet najlepiej wstawiona ćwiartka nie zachowa się w razie wypadku tak jak konstrukcja fabryczna nienaruszona,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet najlepiej wstawiona ćwiartka nie zachowa się w razie wypadku tak jak konstrukcja fabryczna nienaruszona,,,

Panowie nie popadajmy w paranoję. Zadajmy sobie pytanie: Jak powstaje nadwozie samonośne pojazdu? Odpowiedź : Elementy składowe (podłoga, podłużnice, słupki dach...)

są ze sobą zgrzewane. Wykonanie naprawy poprzez "odwiercenie" w punktach zgrzewów i ponowne zgrzanie nowej części przywraca stan początkowy! Jest to zgodne z technologią naprawy przewidzianą przez producenta pojazdu.

Dla przykładu karta typu Audatex dla Volvo S40 można na niej zobaczyć jakie podzespoły naprawcze zapewnia producent pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No się wszystko zgadza, tylko co innego jest odtworzyć stan fabryczny a co innego zastąpić go innymi elementami, których nikt nie policzył, zweryfikował nie tylko pod kątem bezpieczeństwa jadących ale także pieszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź : Elementy składowe (podłoga, podłużnice, słupki dach...)

są ze sobą zgrzewane. Wykonanie naprawy poprzez "odwiercenie" w punktach zgrzewów i ponowne zgrzanie nowej części przywraca stan początkowy! Jest to zgodne z technologią naprawy przewidzianą przez producenta pojazdu.

Tylko ilu wykonuje naprawę -wymianę poszczególnych elementów zachowując

technologię naprawy przewidzianą przez producenta.Ja jak do tej pory przewaznie

widziałem typową"nakładkę"i punktowe spawanie/sma....e/a nie odwiercanie w

miejscach zgrzewów itp :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonanie naprawy poprzez "odwiercenie" w punktach zgrzewów i ponowne zgrzanie nowej części przywraca stan początkowy! Jest to zgodne z technologią naprawy przewidzianą przez producenta pojazdu.

 

Tylko jaki procent warsztatów wykonuje naprawy tą metodą ???

Cięcie , spawanie , wręcz przegrzewanie materiału spawem nie służy na pewno wytrzymałości,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ilu wykonuje naprawę -wymianę poszczególnych elementów zachowując

technologię naprawy przewidzianą przez producenta.

 

No właśnie za ścianą :) autoryzacja zobowiązuje.

 

Ja jak do tej pory przewaznie

widziałem typową"nakładkę"i punktowe spawanie/sma....e/a nie odwiercanie w

miejscach zgrzewów itp :razz:

 

To tez jest faktem, dlatego napisałem, że taka naprawa dla starszych aut się po prostu nie opłaca, ale garażowcy robią za pół darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napisałem że jednak można zgodnie z technologią producenta takie naprawy przeprowadzać. To że są to drogie procedury nie zmienia faktu że nie można. Wszelkie inne ingerencje są niedopuszczalne! (Wstawianie rurek, cięcia i wstawiania " na krechę". ) Jak takie rzeczy się kończą to jeden z diagnostów poznańskich mógłby opowiedzieć jak honda złamała się na pół i zginęła młoda dziewczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.