Skocz do zawartości

Ciężarowy z 2 na 5 miejsc


wiesław

Rekomendowane odpowiedzi

Przyjedzie pojazd ciężarowy do 3.5 t z Dani na badanie do rejstracji w Polsce ,w dokumentach ma 2 osoby,klient chciałby,żeby po zamontowaniu tylnych siedzeń od razu zrobić badanie na ciężarowy 5 miejsc + ładunek [nie wiem co za marka bo jeszcze wybiera w Dani] jak to się ma do jego wczesniejszej ładowności ,która jest tam wpisana ,co z masą pojazdu po zamontowaniu siedzenia tylnego,bo wzrośnie o wagę siedzenia i pasów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC pojazdu bez zmian, masa własna powiększona o masę domontowanych elementów, ładowność zmniejszona o masę domontowanych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC pojazdu bez zmian, masa własna powiększona o masę domontowanych elementów, ładowność zmniejszona o masę domontowanych elementów.

 

Też bym tak zrobił. Przy czym trzeba pamiętać, że często te masy pozostaną bez zmian. Ostatnio miałem taki przypadek. Część ładunkowa była dla wyrównania powierzchni wyłożona dodatkową płytą OSB. Po cofnięciu przegrody i zdjęciu tej "podłogi" w celu dojścia do oryginalnych kotwiczeń dla tylnej kanapy okazało się, że owa tylna kanapa jest wagowo zbliżona do usuniętej płyty z podłogi.

Biorąc jeszcze pod uwagę do jakich wartości zaokrągla się ustalane parametry (ładowność, masa własna) przy tym DMC, to może się okazać że nie warto nic ustalać i zmieniać tylko zostawić parametry jak były...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może się okazać że nie warto nic ustalać i zmieniać tylko zostawić parametry jak były...

W większości przypadków tak postępuję i wszystko jest ok. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc jeszcze pod uwagę do jakich wartości zaokrągla się ustalane parametry
:ok

bo jesze mogłoby dojść do ważenia jak w aptece

:x:hihi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym tak zrobił. Przy czym trzeba pamiętać, że często te masy pozostaną bez zmian. Ostatnio miałem taki przypadek. Część ładunkowa była dla wyrównania powierzchni wyłożona dodatkową płytą OSB. Po cofnięciu przegrody i zdjęciu tej "podłogi" w celu dojścia do oryginalnych kotwiczeń dla tylnej kanapy okazało się, że owa tylna kanapa jest wagowo zbliżona do usuniętej płyty z podłogi.

Biorąc jeszcze pod uwagę do jakich wartości zaokrągla się ustalane parametry (ładowność, masa własna) przy tym DMC, to może się okazać że nie warto nic ustalać i zmieniać tylko zostawić parametry jak były...

Za tą wypowiedź koledze należy się piwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjedzie pojazd ciężarowy do 3.5 t z Dani na badanie do rejstracji w Polsce ,w dokumentach ma 2 osoby,klient chciałby,żeby po zamontowaniu tylnych siedzeń od razu zrobić badanie na ciężarowy 5 miejsc

 

No i oczywiście trzeba pamiętać że to zmiana konstrukcyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie - zarejstrować tak jak jest stan faktyczny (i dokumenty),a potem zmiany konstrukcyjne, należy pamiętać tylko o zamontowaniu "kratki" - tylko nie kumam po co takie zmiany - nie spełnia (prawdopodobnie) ustawy o VAT (dwa w tym przypadku),

 

po co takie manewry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarejstrować tak jak jest stan faktyczny (i dokumenty),a potem zmiany konstrukcyjne

 

A jak zmiany już są zrobione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zmiany już są zrobione?
załóżmy że są już zrobione , ja stwierdze stan faktyczny i co dalej w WUK ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załóżmy że są już zrobione , ja stwierdze stan faktyczny i co dalej w WUK ?

Wykonujesz badanie wydajesz zaświadczenie z badania, opis zmian konstrukcyjnych i DIP a w WK dokonają rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam. Dołączam się do tego tematu. Ale co jeśli w dowodzie takiego pojazdu jest np ważne jeszcze badanie techniczne - np autko z Niemiec. Robimy opis zmian ale czy tez do tego dołączamy DIP który przysługuje tylko w zasadzie do okresowego przed rejestracją czyli gdy nie ma ważnego badania. Przyjąłem ze jeśli auto jest nie zarejestrowane w Polsce( czyli przed rejestracja) to dla "świętego spokoju" do zaświadczeń z opisem zmian dołączyłem DIPa, a że autko zostało mi przedstawione już po zmianach (zmiana masy własnej i ładowności) ustaliłem w obu dokumentach nowe parametry. No i zgrzyt z WK bo nie zgadza sie masa własna zapisana w dowodzie niemieckim z zapisanymi w zaświadczeniu (głownie chodziło im o DIP). Wydaje mi się że dane powinienem wpisać takie jakie mam rzeczywiste. No i powiedziano mi tak ze jeśli jest ważne badanie to nie wystawiam DIPu do opisu zmian, bo nie wykonuje badania okresowego przed 1-sz rej. a jeśli jest badanie nieważne to muszę wystawić DIP ale jakie masy byście wpisali? Troszkę mi zamieszali w głowie bo przed 22 wrz. zawsze robiliśmy pierwsze bad. a potem dopiero opis zmian. Jak koledzy do tego by podeszli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.