wiesław Napisano 2 Luty 2010 Share Napisano 2 Luty 2010 Przyjedzie pojazd ciężarowy do 3.5 t z Dani na badanie do rejstracji w Polsce ,w dokumentach ma 2 osoby,klient chciałby,żeby po zamontowaniu tylnych siedzeń od razu zrobić badanie na ciężarowy 5 miejsc + ładunek [nie wiem co za marka bo jeszcze wybiera w Dani] jak to się ma do jego wczesniejszej ładowności ,która jest tam wpisana ,co z masą pojazdu po zamontowaniu siedzenia tylnego,bo wzrośnie o wagę siedzenia i pasów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 2 Luty 2010 Share Napisano 2 Luty 2010 DMC pojazdu bez zmian, masa własna powiększona o masę domontowanych elementów, ładowność zmniejszona o masę domontowanych elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Luty 2010 Share Napisano 2 Luty 2010 DMC pojazdu bez zmian, masa własna powiększona o masę domontowanych elementów, ładowność zmniejszona o masę domontowanych elementów. Też bym tak zrobił. Przy czym trzeba pamiętać, że często te masy pozostaną bez zmian. Ostatnio miałem taki przypadek. Część ładunkowa była dla wyrównania powierzchni wyłożona dodatkową płytą OSB. Po cofnięciu przegrody i zdjęciu tej "podłogi" w celu dojścia do oryginalnych kotwiczeń dla tylnej kanapy okazało się, że owa tylna kanapa jest wagowo zbliżona do usuniętej płyty z podłogi. Biorąc jeszcze pod uwagę do jakich wartości zaokrągla się ustalane parametry (ładowność, masa własna) przy tym DMC, to może się okazać że nie warto nic ustalać i zmieniać tylko zostawić parametry jak były... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 2 Luty 2010 Share Napisano 2 Luty 2010 to może się okazać że nie warto nic ustalać i zmieniać tylko zostawić parametry jak były... W większości przypadków tak postępuję i wszystko jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 Biorąc jeszcze pod uwagę do jakich wartości zaokrągla się ustalane parametry bo jesze mogłoby dojść do ważenia jak w aptece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 Też bym tak zrobił. Przy czym trzeba pamiętać, że często te masy pozostaną bez zmian. Ostatnio miałem taki przypadek. Część ładunkowa była dla wyrównania powierzchni wyłożona dodatkową płytą OSB. Po cofnięciu przegrody i zdjęciu tej "podłogi" w celu dojścia do oryginalnych kotwiczeń dla tylnej kanapy okazało się, że owa tylna kanapa jest wagowo zbliżona do usuniętej płyty z podłogi.Biorąc jeszcze pod uwagę do jakich wartości zaokrągla się ustalane parametry (ładowność, masa własna) przy tym DMC, to może się okazać że nie warto nic ustalać i zmieniać tylko zostawić parametry jak były... Za tą wypowiedź koledze należy się piwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeusz p. Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 Przyjedzie pojazd ciężarowy do 3.5 t z Dani na badanie do rejstracji w Polsce ,w dokumentach ma 2 osoby,klient chciałby,żeby po zamontowaniu tylnych siedzeń od razu zrobić badanie na ciężarowy 5 miejsc No i oczywiście trzeba pamiętać że to zmiana konstrukcyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 dokładnie - zarejstrować tak jak jest stan faktyczny (i dokumenty),a potem zmiany konstrukcyjne, należy pamiętać tylko o zamontowaniu "kratki" - tylko nie kumam po co takie zmiany - nie spełnia (prawdopodobnie) ustawy o VAT (dwa w tym przypadku), po co takie manewry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 3 Luty 2010 Autor Share Napisano 3 Luty 2010 upatrzył sobie ,bo jest tani ,a na pięć miejsc są droższe ,jakoś tak mydli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 zarejstrować tak jak jest stan faktyczny (i dokumenty),a potem zmiany konstrukcyjne A jak zmiany już są zrobione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 4 Luty 2010 Autor Share Napisano 4 Luty 2010 A jak zmiany już są zrobione? załóżmy że są już zrobione , ja stwierdze stan faktyczny i co dalej w WUK ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 4 Luty 2010 Share Napisano 4 Luty 2010 załóżmy że są już zrobione , ja stwierdze stan faktyczny i co dalej w WUK ? Wykonujesz badanie wydajesz zaświadczenie z badania, opis zmian konstrukcyjnych i DIP a w WK dokonają rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesli Napisano 17 Luty 2010 Share Napisano 17 Luty 2010 Witam. Dołączam się do tego tematu. Ale co jeśli w dowodzie takiego pojazdu jest np ważne jeszcze badanie techniczne - np autko z Niemiec. Robimy opis zmian ale czy tez do tego dołączamy DIP który przysługuje tylko w zasadzie do okresowego przed rejestracją czyli gdy nie ma ważnego badania. Przyjąłem ze jeśli auto jest nie zarejestrowane w Polsce( czyli przed rejestracja) to dla "świętego spokoju" do zaświadczeń z opisem zmian dołączyłem DIPa, a że autko zostało mi przedstawione już po zmianach (zmiana masy własnej i ładowności) ustaliłem w obu dokumentach nowe parametry. No i zgrzyt z WK bo nie zgadza sie masa własna zapisana w dowodzie niemieckim z zapisanymi w zaświadczeniu (głownie chodziło im o DIP). Wydaje mi się że dane powinienem wpisać takie jakie mam rzeczywiste. No i powiedziano mi tak ze jeśli jest ważne badanie to nie wystawiam DIPu do opisu zmian, bo nie wykonuje badania okresowego przed 1-sz rej. a jeśli jest badanie nieważne to muszę wystawić DIP ale jakie masy byście wpisali? Troszkę mi zamieszali w głowie bo przed 22 wrz. zawsze robiliśmy pierwsze bad. a potem dopiero opis zmian. Jak koledzy do tego by podeszli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.